Pampa paliwa zostaje się fabryczna tak jak była, Pompa do gazu została skonstruowana lata temu i jest tez dopracowana. Problemem jest styczność tych dwóch paliw ze sobą. I ich wzajemne nie przenikanie się poza określonym obszarem.
Jak to sobie wyobrażasz, że po przełączeniu na gaz krasnoludek wydobywa pompę paliwa z baku ( w niektórych samochodach zbiornik trzeba wyciągnąć by wyjąc pompę paliwa)i zakłada ją do napełnionego zbiornika z gazem bez jego rozszczelnienia? A po przełączeniu na benzynę odwrotnie?
Ostatnio zmieniony przez kali 2014-08-27, 11:22, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3596 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-27, 12:58
Wystarczy przejrzeć schematy Vialle LPDi jak i Prins LiquiMax żeby zauważyć że składnikiem instalacji jest dodatkowa pompa wysokiego ciśnienia plus przełącznik paliw - i to właśnie ta pompa a nie zbiornikowa jest największym wyzwaniem technologicznym aby pracowała poprawnie zarówno na benzynie jak i LPG:
Silnik ma swoją pompę paliwa i to ona jest wykorzystywana przy pracy na etylinie. Przy pracy na LPG najczęściej trzyfazowa pompa jest wykorzystywana przy pracy na gazie. Problem robi się po zgaszeniu przy pracy na LPG. Jeżeli rozruch nastąpi za chwilę to Ok., Ale jak za godzinę to będzie problem. Skroplony gaz znajduję się w szynie zbiorczej paliwa przewodach i samych wtryskiwaczach. Te elementy są rozgrzane od silnika i skroplony gaz ma tendencję do przejścia w stan gazowy. Że względu na prężność gaz zaczyna się rozprężać i wzrost ciśnienia doprowadziłby do rozerwania magistrali paliwowej. Dodatkowo wtryskiwacz nie działają z gazem tylko z cieczą. Więc nawet jak by nic nie rozerwało to ogromne ciśnienie gazu w instalacji, która nie jest w stanie kontrolować gazu w takim stanie może spowodować uszkodzenie silnika przy rozruch. Wtedy do akcji wkracza ta pompa wysokiego ciśnienia. To właśnie ona ma za zadanie wypompować gaz do zbiornika i utrzymać go powyżej punktu rosy. Dodatkowo w tym układzie znajduje się jeszcze Boost Pomp, której działanie jest wyjaśnione w tym PDF.
Witam - dostałem niejako "w spadku" Dacię Duster, 1.2 TCE 92 kW. Chcę do niej założyć gaz - dowiadywałem się coś niecoś i polecono mi Zenit Pro Direct z KME Silver i Hana Red. Co sądzicie? Ponoć Zenity są niezłe, ale może ktoś już ma i może się podzielić wrażeniami?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3596 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-09, 15:23
Tylko Prins Liqui Max w tej chwili ma instalację dedykowaną do 1.2 TCE. Vialle być może ale trzeba by dopytać. I nie wchodź w żadne sekwencje z dotryskiem do tego silnika - tylko i wyłącznie wtrysk fazy ciekłej przez oryginalne wtryskiwacze benzynowe.
http://shopprins.pl/index...oduct&id_lang=1
Krótki, z takim zestawem, co pisałeś w tym poście, to jedyna droga do zarżnięcia silnika.
Ten silnik ma bezpośredni wtrysk paliwa (pewnie gazownicy pomylili silnik z silnikiem od Renaulta, bo np. Renault Clio z kilku lat ma silnik 1,2 Tce i ma pośredni wtrysk paliwa i taki zestaw nadaje się do tego). Więc pozostaje tylko taki zestaw dedykowany do 1,2 Tce podany przez kolegę DrOzdę: Prins Liqui Max.
Możesz poszperać w internecie o instalacjach LPG dla silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa np.tutaj.
Czyli taki układ to po prostu dotrysk benzyny co kilkanaście wtrysków LPG, by nie zatrzeć oryginalnych wtryskiwaczy benzynowych (benzyna chłodzi i smaruje wtryskiwacze), a jak silnik pracuje na LPG to wtryskiwacze nie są chłodzone i smarowane co może dojść do zatarcia z powodu wysokiej temperatury (wtryskiwacze benzynowe są bezpośrednio umieszczone w głowicy a nie w kolektorze dolotowym).
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
@route2000: Czy to dobrze działa, to nie wiem, bo bliżej się nie interesowałem (chociaż nie dotarły tez do mnie żadne masowe lamenty) - odniosłem się tylko do tej "pomyłki": wynalazek może być badziewny, ale w zamyśle pasuje do wtrysku bezpośredniego.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-10-09, 22:22
Turbo benzyna napędzana LPG to jak żona napędzana etanolem. Na dłuższą metę raczej się nie sprawdzi.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3596 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-10, 09:47
jan ostrzyca napisał/a:
Turbo benzyna napędzana LPG to jak żona napędzana etanolem. Na dłuższą metę raczej się nie sprawdzi.
Bardzo dobrze się sprawdza i to już od dawna we wtrysku pośrednim czy nawet gaźnikowcach z turbo. Ba, większy stopień sprężania jest n korzystny dla wydajniejszego spalania LPG. Kwestia wydajności reduktora i wtryskiwaczy.
Przy wtrysku bezpośrednim jest jeszcze lepiej : odpalasz samochód na LPG bez grama benzyny a dodatkowo w łatwy sposób można zwiększyć moc i maksimum momentu obrotowego przy jeździe na LPG - nie potrzeba chipowania silnika.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2014-10-10, 09:49, w całości zmieniany 1 raz
Czyli taki układ to po prostu dotrysk benzyny co kilkanaście wtrysków LPG, by nie zatrzeć oryginalnych wtryskiwaczy benzynowych (benzyna chłodzi i smaruje wtryskiwacze), a jak silnik pracuje na LPG to wtryskiwacze nie są chłodzone i smarowane co może dojść do zatarcia z powodu wysokiej temperatury (wtryskiwacze benzynowe są bezpośrednio umieszczone w głowicy a nie w kolektorze dolotowym).
Czyli powtarzam to co zawsze mówię "do bezpośredniego wtrysku gaz NIE i już". Droga instalacja i kiepskie oszczędności (bardzo dłuuuuuuuuuuugo się będzie zwracać).
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3596 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-10, 10:16
Kiedyś sekwencje też kosztowały te 7 tysięcy i ktoś musiał kupować. Przy różnicy w cenie benzyna LPG 2.2:1 i średnim spalaniu 8 litrów instalacja do TCE zwróci się już po przejechaniu 40 tys. kilometrów - zużycie LPG = 1.2* zużycia noPB - benzyny wogóle nie zużywamy.
Jeśli ktoś jeździ sporo to najpóźniej po drugim roku zaczyna duże oszczędności.
Jak zakładałem 14 lat temu pierwsza gazownię do samochodu to też mi wychodziło, że zacznę oszczędzać po prawie dwóch latach ALE zaczęło się więcej jeździć i zwrot nastąpił po niecałym roku
Za jakieś 8 tys zł za instalację LPG, bo ten silnik ma bezpośredni wtrysk paliwa.
nie, za jakieś 2200zł bo tyle kosztuje kompletny zestaw części potrzebnych do konwersji takiego silnika.
Nie wierze...
Możesz podać jakiś link odnośnie tej instalacji co podałeś za taką cenę?
Bo za taką cenę to kosztuje przeciętna sekwencja do silników z pośrednim wtryskiem IV gen.
A do silników z bezpośrednim wtryskiem powinien być instalacja V gen.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Nie wierze...
Możesz podać jakiś link odnośnie tej instalacji co podałeś za taką cenę?
Bo za taką cenę to kosztuje przeciętna sekwencja do silników z pośrednim wtryskiem IV gen.
A do silników z bezpośrednim wtryskiem powinien być instalacja V gen.
Polski gaz zabija instalację powyżej IV generacji dlatego polscy producenci zwlekają z ich wprowadzeniem. Pompy nie dają rady. Wszystko do konwersji znajdziesz na phu jacus. Ja za tyle kupuje komplet montażowy na przód. Do tego zbiornik z robocizną max 3500zł w zależności od rejonu kraju.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3596 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-08, 12:06
Nie żartuj. Żeby to miało ręce i nogi to do wtrysku fazy ciekłej przez oryginalne wtryskiwacze (a tylko taki zestaw ma sens dla silników Tce czy TSI) potrzebna jest pompa fazy ciekłej w zbiorniku , specjalnej konstrukcji przełącznik paliw ( i to jest najdroższy element - kilka lat temu kosztował 1000 Euro) do listwy zasilającej oryginalne wtryskiwacze plus dodatkowa pompa zwrotna która odpompuje z listwy ciekły gaz po zatrzymaniu silnika z powrotem do zbiornika (inaczej może dojść do rozprężenia gazu w listwie na postoju). Na stronie którą podałeś sama elektronika sterująca jest wyceniana na 1000 PLN.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum