Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3597 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-08, 14:11
Ale jaki reduktor i jakie wtryski do silnika z bezpośrednim wtryskiem paliwa przy instalacji z wtryskiem gazu w fazie ciekłej przez ORYGINALNE benzynowe wtryskiwacze ?
(tylko tak instalacja ma sens do Tce 1.2 i 1.6)
Ale jaki reduktor i jakie wtryski do silnika z bezpośrednim wtryskiem paliwa przy instalacji z wtryskiem gazu w fazie ciekłej przez ORYGINALNE benzynowe wtryskiwacze ?
(tylko tak instalacja ma sens do Tce 1.2 i 1.6)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3597 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-08, 14:38
Instalacja z dotryskiem benzyny tym bardziej. Raz że trzeba ingerować w kolektor ssący w którym w ogóle nie przewidziano wtrysku paliwa , dwa że co któryś cykl dotryskujesz benzynę więc jej zużycie jest dużo większe niż w klasycznej sekwencji przy wtrysku pośrednim, a trzy że wtryskiwacze benzynowe przy częstych i długich obciążeniach potrafią ulec zniszczeniu mimo dotryskiwania paliwa.
czy dla modelu Dacia Lodgy rocznik 2017 silnik 1.2 Tce warto zakładac instalację LPG??
pytam, bo słyszałem różne opinie m.in. taką, że z tym silnikiem ,samochód w trakcie jazdy pobiera 75% gazu oraz 25% benzyny?? nie wiem czy warto w to wierzyć?
czy ma może ktoś w tej wersji LPG?
z góry dzięki za pomoc...
nie warto ,
instalacja za droga
serwis za drogi
utrata gwarancji
po latach prins walił 3/4 oferty i ludzie zostali na lodzie. Za rok wywalą instalacje do 1,2 tce i żadnej części nie będzie można kupić...
W ogóle polskie lpg nie nadaje się do podawania w stanie płynnym każdy kto rozebrał parownik wie o czym mówię , tylko parownik można zregenerować za 80 a pompę w instalacji 4 generacji za 1000 zł
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-01-29, 00:37, w całości zmieniany 1 raz
czy dla modelu Dacia Lodgy rocznik 2017 silnik 1.2 Tce warto zakładac instalację LPG??
pytam, bo słyszałem różne opinie m.in. taką, że z tym silnikiem ,samochód w trakcie jazdy pobiera 75% gazu oraz 25% benzyny?? nie wiem czy warto w to wierzyć?
czy ma może ktoś w tej wersji LPG?
z góry dzięki za pomoc...
Kwestia opłacalności montażu zależy od tego ile jeździsz - matematyka. Do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa stosuje się też instalacje IV generacji np. KME Nevo Direct, wtedy takie auto pobiera 75% gazu i 25% benzyny, ale to nie jest stała proporcja, jest zależna od warunków jazdy. Poczytaj sobie, policz i zdecyduj czy opłaca się.
Dzięki za pomoc, dalej zostaje w kropce.. w poprzednim aucie miałem instalację gazową właśnie m-ki Prins z dodatkowym zbiornikiem na lubryfikator, nie powiem gaz się napewno zwrócił, ale regeneracja membram itd była kosztowna.. co chwilę coś się działo z tym silnikiem nie wiem czy to było spowodowane instalacją LPG, z kolei we wcześniejszym modelu FIAT PANDA 2003r przejechałem na gazie 180.000 km i nic się złego nie działo,...
nie mam gazu w autku bo nie zakładam, miałem w UNO i sprawował sie dobrze , ale co do tych nowych silników TFSI czy TCE czy wielu innych nowsze generacji to bym się obawiał są to silniczki nowe a przynajmniej ich dołożony osprzet i dokładanie dodatkowego źródła zasilania jakby mija się z celem
Wysłany: 2022-08-08, 10:54 instalacja lpg do lodgy 1.2 115KM 2014
Witam kupiłem dacie lodgy 1.2 115KM 2014 wiem, że bezpośredni wtrysk. Wiem że dużo warsztatów nie chcę się podjąć.
Pytanie, czy ktoś już temat przeżywał i podrzuci coś z doświadczenia. Ewentualnie poleci jakiegoś dobrego gazownika z Dolnego Śląska, lub aglomeracji sląskiej?
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Witam kupiłem dacie lodgy 1.2 115KM 2014 wiem, że bezpośredni wtrysk. Wiem że dużo warsztatów nie chcę się podjąć.
Pytanie, czy ktoś już temat przeżywał i podrzuci coś z doświadczenia. Ewentualnie poleci jakiegoś dobrego gazownika z Dolnego Śląska, lub aglomeracji sląskiej?
Z góry dziękuję
Zanim zaczniesz montować instalację LPG napisz jaki przebieg ma Twoje auto. Te silnika są trefne i w większości miały wady fabryczne, które zostały wyeliminowane dopiero w 2016/17 roku. Pojeździł bym trochę na PB i zobaczył czy korba nie wyjdzie bokiem. Co do samej instalacji to wszystko zależy od tego kto ci ją i jak zamontuje. KME jak i ALEX robią dobre instalacje i podzespoły. W jednym z loganów miałem instalację KME NEVO na reduktorze KME TUR 6 i Wtryskiwaczach ALEX Barracuda. Jeździło to przyzwoicie ale dopiero po tym jak sam poprawiłem po partaczach gazownikach. Ty masz o tyle gorzej, ze masz silnik z bezpośrednim wtryskiem i teraz pytanie czy zakładasz zwykłą sekwencje czy LPG dedykowana do tego typu silnika. Swego czasu rozmawiałem z jednym z gazowników i powiedział mi że w przypadku silników na bezpośrednim wtrysku i instalacji VI generacji, to wtryski benzynowe pod gaz trzeba delikatnie rozwiercić aby pracowały prawidłowo na LPG ale wtedy silnik będzie kuleć na PB. Ile w tym prawdy tego nie wiem, o ile na sekwencjach coś tam sie znam to tego typu instalacji nie przerabiałem.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1094 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-08-09, 16:52
Zanim zaczniesz inwestować w LPG sprawdź dokładnie co i jak z silnikiem - bo 1.2tce z przed 2017 często miewały poważne problemy a 74tyś to przebieg którego niektóre nigdy nie dotrwały.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum