Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Lodgy benzyna - zapach spalin w kabinie
Autor Wiadomość
bastol 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-04-27, 05:30   Lodgy benzyna - zapach spalin w kabinie

Witam,
czy ktos z Was spotkał się z takim problemem jak jest u mnie:

gdy silnik w samochodzie pracuje i auto stoi na parkingu albo w korku, w momencie gdy włączam nawiew choćby na 1 stopień, z otworów nawiewowych zaczyna lecieć zapach spalin/ benzyny. Dzieje się tak tylko gdy jest wajcha od wyboru źródła nawiewu pod środkowym pokrętłem na panelu sterowania nawiewem (z zewnątrz w obiegu otwartym lub z wewnątrz w obiegu zamkniętym) jest ustawiona na "z zewnątrz". Jeśli auto nie ma włączonego silnika, albo porusza się, ten efekt nie występuje.
Byłem z tym w Łodzi u Przyguckich. Po ekspertyzie stwierdzili, że "cały układ paliwowy od korka wlewu paliwa do wtryskiwaczy jest szczelny i nigdzie nic nie leci. Bardzo dobrze że Pan z tym przyjechał, bo moglo to być coś poważnego, ale układ paliwowy jest szczelny". Na to się zapytałem czy stwierdzili zapach spalin/benzyny wydobywający się z otworów wentylacyjnych w kabinie, a oni jak mantrę że "układ paliwowy jest szczelny". Wniosek z tego taki, że zapach stwierdzili, ale nie chcieli się do tego przyznać.

Jakiś pomysł co to może być? To moja pierwsza benzyna, więc może to jest standard w benzynach. Chociaż teść ma zeszłoroczną Vengę i mówi że absolutnie czegoś takiego u niego nie ma.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-04-27, 08:30   Re: Lodgy benzyna - zapach spalin w kabinie

bastol napisał/a:
To moja pierwsza benzyna, więc może to jest standard w benzynach

to NIE jest żaden standard w autach z tym silnikiem. Radzą drążyć temat dalej - ewentualnie zgłosić się do bardziej kompetentnego ASO
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2014-04-27, 08:59   

To nie jest normalne!!! To jest bardzo niebezpieczne. Jedź do serwisu z tym problemem
_________________

 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3488
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-04-27, 09:25   

Spaliny to co innego, a zapach paliwa to co innego. Wentylacja bierze powietrze z kratek podszybia, spaliny musiałyby krążyć pod maską (a właściwie - nad maską).
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-04-27, 10:50   

A sprawdzili szczelność układu wydechowego??? Bo może być, że czuć zapach spalin, które wydobywa się z układu wydechowego, może też wydobywać z nieszczelnych połączeń? Sprawdź to pod samochodem, czy nie obluzowały się śruby mocowań tych tłumików z rurami. Jak nic nie pomoże to jedź do kumatego i prywatnego mechanika, by dokładnie ustalić przyczyny, bo ASO to robi zazwyczaj pobieżnie i niedokładnie.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7418
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-04-27, 10:52   

Jaki przebieg?

Może po prostu wygrzewają się nowe elementy jak turbina, rury łączące i tyle.
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-27, 11:25   

Już był na forum przypadek z nieszczelnym wydechem w Lodgy. Podczas jazdy nie czuć, gdyż pęd powietrza kieruje spaliny pod auto.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 368
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2014-04-27, 11:33   

Miałem podobny przypadek pęknięta rura przy kołnierzu kolektora wydechowego w fordzie. Zakleiłem na klej do układów wydechowych.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-27, 13:13   

no tak ale nie w rocznym aucie , aso ma to naprawić i koniec
_________________
Moje auto
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 368
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2014-04-27, 14:17   

To nie widzę problemu panów z ASO bym zamęczył!
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-27, 14:36   

ja miałem zniszczoną uszczelkę na kolektorze wydechowym ale w 15 letnim aucie . Takie same objawy były . Ja chcesz się bawić i samemu sprawdzić co to można kupić tester szczelności to jest taka pianka którą psikamy na podejrzane miejsce i widać ulatniające się bąble
_________________
Moje auto
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-04-27, 14:59   

najpierw coś ustalmy: odczuwalny zapach spalin, czy zapach niespalonej benzyny? Bo to dwa zupełnie inne zapachy i dwie zupełnie inne rzeczy. A ten ostatni to powód do sporego niepokoju, którego w żaden sposób nie wolno lekceważyć, bo może się skończyć nawet pożarem
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-04-27, 15:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-04-27, 21:40   

Trzeba posadzić mechaników do samochodu i w twojej obecności niech wąchają spaliny czy zapach benzyny i dopiero ich przekonać o takim problemie. Powinni szukać aż do skutku, bo sam zapach benzyny może świadczyć o nieszczelności i może być przyczyną pożaru tak jak wcześniej pisali na forum. Nie ma zmiłuj, bądź bezwzględny i nie daj się nabrać w balona przez ASO.
Jak twierdzą, że układ paliwowy jest szczelny to poproś aby ci pokazali na kanale cały układ paliwowy i UKŁAD WYDECHOWY. Cały układ paliwowy od początku do końca powinien być suchy bez śladu zawilgocenia przez benzynę, natomiast w całym układzie wydechowym nie powinno być żadnych niepożądanych przedmuchów spalin co by świadczyło o nieszczelności.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
bastol 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-04-27, 21:47   

Serdecznie dziękuję wszystkim za podpowiedzi.

Re Dar1962: nie jestem w stanie określić. Najbardziej przypomina mi to zapach który się wyczuwa przy otwarciu kanistra który cały dzień stał w pełnym słońcu podczas bardzo gorącego dnia. Prawie spaliny, ale raczej benzyna.
Kompetentny (mam nadzieję) serwis odwiedzę. Jutro umawiam się na zostawienie auta do spradzenia w Jaszpolu (drugi po Przyguckich salon/serwis w Łodzi).

Re Karenzo: samemu nie chce mi się w to bawić. Mam 2 znajomych mechaników. Ale żeby im nie zawracać gitary niepotrzebnie, jeszcze się do drugiego łódzkiego serwisu umówię (jaszpol). Może tam coś wymyślą.

Re Józef: ale gdy jest jakaś nieszczelność w wydechowym, to z tego co pamiętam robi się strasznie głośny samochód przez to. A moja daćka jest supercicha.

Re matucha: Czy kojarzy Ci się jakiś fragment tekstu po którym mógłbym dogrzebać się do tamtego wątku? Sporo szukałem ale nic podobnego nie znalazłem. Może chociaż dział albo mniej więcej kiedy to było?

Re Marek 1603: Jak kupowałem miesiąc temu miała 3800km (testówka z salonu), teraz ma 4500km. Zapach było czuć od 2 dnia. Pierwszego odebrałem ją w Bydgoszczy i wróciłem do Łodzi. Podczas trasy oczywiście nic nie wyczułem.

Re route2000: bardzo wątpię. Sądzę że jak gość w serwisie w momencie przyjmowania auta napisał w formularzu "zapach benzyny w kabinie" to po najmniejszej linii oporu sprawdzili układ paliwowy, a nie wydechowy. Dlatego też teraz o wiele bardziej dokładnie doprecyzuję opis usterki podczas zdawania auta, i dopilnuję żeby właśnie tak zapisał je gość przyjmujący samochód.
Tutaj zastanawiam się nad tym samym o czym napisałem wyżej do Jóżefa. Czy przy nieszczelności wydechowego nie powinno być głośno? Jak w Xsarce rodziców rdzewiały spawy i przepuszczały, to pół osiedla budziłem dziurką w tłumiku.

Re eplus: rzeczywiście przy nastawieniu wentylatora na maxa, stojąc na zewnątrz auta właśnie w końcach podszybia słychać straszny świst powietrza. No może nie straszny, ale duży. Myślałem że tam po prostu idą kanały z powietrza, a zasys i tak jest z frontu auta (czarną rurą która zaczyna się jakieś 5 cm na lewo od zamka pokrywy silnika.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-27, 23:03   

a może przyczyna jest bardziej prozaiczna ?
ktoś mógł rozlać benzynę w środku , tapicerkę wyczyścili zapach został
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-28, 00:39   

bastol napisał/a:
zasys i tak jest z frontu auta (czarną rurą która zaczyna się jakieś 5 cm na lewo od zamka pokrywy silnika

To jest wlot powietrza do silnika - ten do kabiny faktycznie znajduje się na podszybiu.
 
bastol 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-05-05, 17:06   

witam,
dzisiaj wstawilem auto do Jaszpolu. Po 1 godzinie oddzwonili i podali iz wg nich przyczyna jest brak malej gumowej uszczelki przy... odmie. Takiej rurce na srodku silnika na gornej pokrywie zaworow. maja sciagnac w 2-3 dni i zalozyc. dam znac czy pomoglo.

przy okazji innego tematu termometru, powiedzieli ze jak dadza rade to zaloza za friko kabelek i odblokuja termometr. ciekawe... jak tak wlasnie kupili moje serwisowe odwiedziny do konca gwarancji.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-05, 18:13   

No więc tak , odmą olej wypluty przez przepustnice wraca do miski olejowej .
Właściwie olej nie ma zapachu .
Coś mi się to nie widzi , jedyna rzecz przy braku odmy to wypluwanie oleju co widać na silniku .
ale nie pachnie ani spalinami anie benzyną .
W innym aucie kiedyś przez tydzień jeździłem bez wężyka od odmy bo zapomniałem go założyć i tego w ogóle nie czuć .Chyba że olej skapywał na kolektor wydechowy i się spalał , ale to mało prawdopodobne .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-05-05, 18:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
bastol 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-05-05, 18:25   

mmm,
czyzby mnie robili w przyslowiowe bambuko? ciekawe... dam znac jak odbiore autko, ale tutaj jeszcze nadmienie, ze zanim je wstawilem do serwisu sam kilka razy obwachiwalem cala komore silnika, i przy tej malej czarnej rurce rzeczywiscie najbardziej bylo czuc benzyne.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-05, 18:46   

Nie chce wprowadzić cię w błąd .
Skoro masz turbine to nie ma przepustnicy , mimo to zasady odmy zostaje ta sama .
_________________
Moje auto
 
bastol 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-05-08, 09:35   

Autko wczoraj odebrane. Niestety nie odbierałem sam, więc nie wskazali mi przy odbiorze dokładnego miejsca gdzie tej uszczelki nie było. W każdym razie w rozmowie telefonicznej wynikło iż chodzi o miejsce zaznaczone na poniższym zdjęciu jako "A". Czyli tą rurkę zasłaniającą literkę "e" ze skrótu "TCe" na pokrywie silnika.

Efekt jest taki że nicholery nic nie śmierdzi. Jakbym wąchał świeże powietrze (oczywista oczywistość, ale i tak cieszy). Fajnie :).

Dodatkowo dzisiaj rano zauważyłem że w miejscu wskazanym na rysunku jako "B" jest mokro. Wcześniej chyba tego nie było. Może coś im się rozlało, a może nie zwróciłem na to wcześniej uwagi.

Dodatkowo w poniższym linku wklejam skrót do zdjęcia w pełnej rozdzielczości.
http://zapodaj.net/143649b0f3b53.jpg.html


Dzięki wszystkim Wam za pomoc i sugestie!

silnik 1.2 TCe.jpg
Silnik 1.2 TCe Dacia Lodgy wraz z zaznaczonymi dwoma punktami "A" i "B".
Plik ściągnięto 462 raz(y) 193,51 KB

 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2014-05-08, 12:20   

Brak KUK i problem z Dacią :mrgreen:
 
bomek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,2 Tce
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 07 Sie 2014
Posty: 5
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-08-07, 11:18   

Witam
Mam te same objawy co bastol, pojechałem więc do serwisu, ale po sprawdzeniu układu zasilania paliwem, zajrzeniu od spodu na wydechy stwierdzili że wszystko jest ok - może wysoka temperatura (smród zacząłem wyczuwać ponad miesiąc temu), samochód z małym przebiegiem (ok. 10000) to może przewody, plastiki itp., obserwować i przyjechać za jakiś czas (niezłe co?)
Wrzuciłem hasło na doktora googla i bingo - wyskoczył mi przedmiotowy wątek
Z góry (właściwym określeniem byłoby z dołu, bo po fakcie) przepraszam bastola, ale pozwoliłem sobie wydrukować jego fotę silnika - z nią pojechałem do serwisu. Okazało się że zaznaczony element (A) jest wciśnięty na taką dyszkę wylotową i ma jakiś pół centymetrowy skok (góra - dół). W środku elementu znajduje się wyczuwalna palcem gumowa uszczelka. Porównaliśmy jak to się ma w innym, nowym Tce i tam siedzi ona sztywno bez żadnego ruchu.
Uszczelka została zamówiona ( oczekiwanie nawet do tygodnia) - mam nadzieję, że jest właśnie ona odpowiedzialna za smród w kabinie. Dam znać jaki był efekt jej wymiany
Ostatnio zmieniony przez bomek 2014-08-07, 11:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
bastol 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-08-07, 13:51   

powodzenia bombek!

pierwszy serwis w łodzi (przyguccy) też nic nie stwierdzili i kazali jeździć dalej. Oby to tylko ta pierdółka była u Ciebie przyczyną.
 
bomek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,2 Tce
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 07 Sie 2014
Posty: 5
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-08-17, 19:56   

witam ponownie

okazało się, sprawa była banalna

oczekując na przyjście części do serwisu i jej wymianę (jedzie cała rurka z samej Francji, bo uszczelka sama nie występuje ) kolejny raz zajrzałem pod maskę i dokonałem oględzin odnośnie okolicy z której pojawia się zapach spalin

winny był ok. 20 cm przewód gumowy, który prawdopodobnie ma za zadanie odprowadzenie (umożliwia przepływ gazów w jednym kierunku) spalin z górnej części silnika (głowica) do kolektorów wylotowych - część rurki, która wychodzi z silnika "wyskoczyła" i spalinami ziała szczelina w tym miejscu, niestety na pierwszy rzut oka jest to miejsce schowane pod grubą rurą (na zdjęciu umiejscowiony jest on na prawo od strzałki przy literze "B" i chowa się pod wspomnianą grubą gumową rurę)

do silnika wchodzi on przy pomocy gumowej uszczelki, która właśnie wyskoczyła razem z przewodem - zdjąłem uszczelkę z końcówki przewodu, włożyłem w otwór w silniku, a następnie wepchnąłem tam przewód i po sprawie (banał)

może tłumaczyć mnie w tej sprawie to, że jestem laikiem w kwestiach mechaniki samochodowej, natomiast czemu ludzie w serwisie tego nie znaleźli to nie wiem, bo chyba są wypracowane jakieś praktyki co się sprawdza, przy wystąpieniu danych objawów

na razie przestało śmierdzieć,

pozdrawiam i dziękuję autorowi wątku
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne