Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-11-28, 09:23
Chiptuning / zwiększenie mocy w dci
Autor Wiadomość
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-30, 14:32   

FAP to pewnie był w ofercie jako dodatek nie zwiększający moc, tylko ułatwiający życie kierowcy. Używałem boxa za 650 PLN i działał. Jego "cyfrowość" tylko włożyłbym między bajki i nie wiem czy taki za 250 PLN nie działałby tak samo.

O hamowniach słyszałem tyle, że uzyskane przyrosty mocy nie są tak znaczne, ale odpowiednie obchodzenie się z gazem powoduje odpowiedni efekt na wykresie (pomiar pomiarowi może być nierówny).

Ogólnie raczej jestem za chipowaniem. A na wrześniowy zlot mogę pożyczyć od znajomego taki box i można go przetestować.

Samego chipowania się boję o tyle, że na przeglądzie mogą wgrać mapę producenta (bo na przykład były jakieś poprawki) i zamazać mi tuning i znów trzeba do tunerów pojechać, etc. Box daje trochę luzu :mrgreen:
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-30, 18:18   

Wykresy z hamowni oczywiście dostałem, ale nie traktuję ich jako trofeum i nie wiem czy jeszcze je posiadam. Jeśli kiedyś na nie trafię wrzucę skan. Tak czy inaczej nie są tu na forum pomocne, bo firma podchodzi do każdego auta indywidualnie. Procedurę chipowania opisałem w innym wątku. Każde auto będzie miało nieco inne wyniki.
_________________
MCV Laureate dCi
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-08-30, 19:27   

Kol. petek, zapytałem o wykresy bo sam chciałem porównać jak przesuwa się moc max. w stosunku do obrotów przez zmianę mapowania. W chipboxie, który testowałem na DD zdecydowanie charakterystyka przesuneła się ku niższym obrotom. Niestety nie miałem okazji sprawdzić spalania.
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-08-31, 12:22   

Moim zdaniem cipowanie takiej fury jak dacia to przerost formy nad treścią, zresztą sam kupując MCV rozważałem wersje 68KM ale dopłaciłem niecałe 2000 z tego co pamiętam za 85KM.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-31, 12:53   

vulcanor napisał/a:
rozważałem wersje 68KM ale dopłaciłem niecałe 2000 z tego co pamiętam za 85KM
W stepwayu nie było takiej możliwości.
vulcanor napisał/a:
Moim zdaniem cipowanie takiej fury jak dacia
A kupowanie? Auto jak auto, marka jak marka, czy Dacia to jakiś wyjątek?
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-31, 13:38   

vulcanor napisał/a:
Moim zdaniem cipowanie takiej fury jak dacia to przerost formy nad treścią, zresztą sam kupując MCV rozważałem wersje 68KM ale dopłaciłem niecałe 2000 z tego co pamiętam za 85KM.


To świetnie, że miałeś taką możliwość. W 2007 takiej nie było, więc nie wiem czy jest to taki przerost formy nad treścią.
_________________
MCV Laureate dCi
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-31, 22:04   

Ja za cholere nie moglem wyszukac sobie Sandero z 1.5 dci 85 KM , krajowego. Wiec fajnie sie madrzy jak kupujesz nowe i mozesz wybrzydzac/decydowac, szczegolnie jak producent daje wybor silnika ;-)
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2012-09-01, 17:16   

jak bede mial kasę to zamierzam robić chipa taM: Techtec a po chipie niezależny warsztat...
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Ostatnio zmieniony przez jjmalin 2012-09-01, 17:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-09-03, 20:53   

http://www.fabryka-mocy.c...=102&Itemid=210
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-04, 17:44   

Faktycznie rekordzisci, z 68 KM wyciskaja az 93 KM i 220 NM. Balbym sie o silnik i skrzynie ;-( Zdecydowanie optuje za max 82-85 KM.
 
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-12, 08:50   

mekintosz, zczipuj wreszcie tą swoją Sanderrrkę, a jak będzie okej, to pójdę w Twoje ślady ;-)
_________________
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-17, 23:52   

Cytat z korespondencji miedzy mna a osoba majaca do sprzedazy box vtechu:

"U mnie powerbox działał z dwoma typami silników:
Najpierw w silniku:
1,5 DCI - 74kW – 101 KM (rok prod. ok. 2005)
A później po wymianie wtyczek w silniku:
1,5 DCI - 63kW – 86 KM (rok prod. ok. 2007)
Dacia i Renault to te same silniki.
Nie ma żadnej regulacji - powerbox działa w ten sposób, że wysyła stały sygnał do pompy aby comon rail był stale pod ciśnieniem - skraca to czas przyśpieszania a co za tym idzie oszczędność paliwa. Urządzenie się nie zużywa - ja na nim zrobiłem 200tys kilometrów i używał bym go dalej, gdyby mi nie wymieniono auto z silnikiem benzynowym."


Czy kazdy box tak działa, ze wymusza stałe cisnienie w common rail ? Czy to jest "bezpieczne" dla silnika ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-09-17, 23:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-09-18, 08:14   

mekintosz napisał/a:
comon rail był stale pod ciśnieniem


Osoba która to pisała to chyba mało wie o CR, przecież pompa tłoczy paliwo pod stałym ciśnieniem, dokładnie nie wiem ale na wolnych obrotach szyna CR ma cały czas około 300Bar a w czasie jazdy dochodzi do ponad 1300Bar zależy to od generacji CR
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
revoliumm 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 5
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-12-10, 20:31   Chip 1.5 dCi

Cześć

Zastanawiam się czy chipować mojego Dustera 1.5 dCi, niestety auto nie jeździ tak jak powinno, myślalem że 110 KM będzie jakoś chodziło, poprzednio miałem Mondeo 1.6 i jakby lepiej się zbierało...
Odwiedziłem dziś hamownie dyna-mite 4x4 pomiar wykazał prawidłową moc: 106 KM (w granicach błedu). Chłopaki mówią że 135 KM będzie do osiągnięcia w tym silniku. Fajnie jakby po chipie zszedł w okolice 10 sekund do 100 km/h, czy to możliwe?

Macie chipa w swoich motorach?
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-12-10, 22:28   

pow 140koni zejście do 10 sek jak najbardziej możliwe
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2012-12-10, 22:31   

Tylko potem nie narzekaj na trwalosc silnika :)
_________________
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-12-10, 22:35   

Tyle że te silniki nie mają zamków na panewkach i jak się obróci to kaplica.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-10, 22:44   

Ja mam 68KM i kiedys bede czipowal do 85 KM ;-) jednak 110 KM bym nie ruszal.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1109
Skąd: Kępno
Wysłany: 2012-12-10, 23:17   

gdyby z tego silnika bez problemu dało się osiągnąć 135km, bez uszczerbku na trwałości to pewnie renault nie inwestował by takiego szmalu w opracowanie 1.6dci 130km ?

ten motor ma wtryskiwacze pizzoceramiczne 5 dyszowe i turbo o zmiennej geometrii. Nie sądzę żeby dało się zrobić z ze 106 -> 135KM bez znacznego wysilenia wtrysków i turbiny, wiec poza samą wytrzymałością termiczną, najpierw martwiłbym się ile trzeba szykować kaski do wymiany tych elementów. Potem dwumasa -pewnie też jej trwałość może się drastycznie zmniejszyć. O panewkach nawet nie wspomną, bo to najlepiej cały silnik wtedy nowy wstawić ;) I oczywiście znów chipować.

Aa... Jeszcze przy chipowaniu, niech ogranicznik obrotów przestawią - wtedy poza poprawą sprintu także da się podnieść max prędkość.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2012-12-11, 00:10   

Qashqai 2.0 150km ma 9.5-10 sekund:
http://www.autocentrum.pl...a-2.0-dci-150km

Co do chipa to niech Ci dadza dozywotnia gwarancje na silnik i jesli tak to brac w ciemno :)
_________________
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1109
Skąd: Kępno
Wysłany: 2012-12-11, 00:21   

nie bez znaczenia w sprincie do setki ma zestopniowanie skrzyni biegów. A to w DD raczej jest optymalizowane pod daną moc i moment silnika i przeznaczenie samochodu.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-27, 22:08   

Co Szanowne grono sadzi o takim boxie ? Ok 400 zl za calosc. Wysyłaja do Polski kurierem. Producent chwali sie montazem powierzchniowym, doswiedczeniem w tej produkcji boxow. Sprzedaje je do wielu marek samochodow. Ma zdecydowana wiekszosc pozytywnych komentarzy na ebay-u.

http://www.ebay.de/itm/Da...=item4abdc4d2e1

$(KGrHqR,!o!F!Mn7czgpBQVhBCisjw~~60_12.JPG
Plik ściągnięto 161 raz(y) 109,92 KB

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-05-27, 22:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2013-05-28, 18:40   

gwarancja na chip jest tylko do ok. 100 tys km na wszystkie części... jak takową dają. Co do boksa warto byłoby dostosować to do auta a nie tak bezmyślnie wpiąć z uniwesalnymi ustawieniami
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-28, 19:52   

Ten producent sprzedaje wlasnie do wielu pojazdow. Tylko czy sa faktycznie jakos modyfikowane czy tylko różnia sie zlaczami ?
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-05-28, 20:47   

mekintosz napisał/a:
Ten producent sprzedaje wlasnie do wielu pojazdow. Tylko czy sa faktycznie jakos modyfikowane czy tylko różnia sie zlaczami ?

Program podkonktetne auto to koszt 1300-1500 wiec trza sobie odpowiedziec ile to warte :-)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne