Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-30, 14:32
FAP to pewnie był w ofercie jako dodatek nie zwiększający moc, tylko ułatwiający życie kierowcy. Używałem boxa za 650 PLN i działał. Jego "cyfrowość" tylko włożyłbym między bajki i nie wiem czy taki za 250 PLN nie działałby tak samo.
O hamowniach słyszałem tyle, że uzyskane przyrosty mocy nie są tak znaczne, ale odpowiednie obchodzenie się z gazem powoduje odpowiedni efekt na wykresie (pomiar pomiarowi może być nierówny).
Ogólnie raczej jestem za chipowaniem. A na wrześniowy zlot mogę pożyczyć od znajomego taki box i można go przetestować.
Samego chipowania się boję o tyle, że na przeglądzie mogą wgrać mapę producenta (bo na przykład były jakieś poprawki) i zamazać mi tuning i znów trzeba do tunerów pojechać, etc. Box daje trochę luzu
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 250 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-30, 18:18
Wykresy z hamowni oczywiście dostałem, ale nie traktuję ich jako trofeum i nie wiem czy jeszcze je posiadam. Jeśli kiedyś na nie trafię wrzucę skan. Tak czy inaczej nie są tu na forum pomocne, bo firma podchodzi do każdego auta indywidualnie. Procedurę chipowania opisałem w innym wątku. Każde auto będzie miało nieco inne wyniki.
Kol. petek, zapytałem o wykresy bo sam chciałem porównać jak przesuwa się moc max. w stosunku do obrotów przez zmianę mapowania. W chipboxie, który testowałem na DD zdecydowanie charakterystyka przesuneła się ku niższym obrotom. Niestety nie miałem okazji sprawdzić spalania.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2012-08-31, 12:22
Moim zdaniem cipowanie takiej fury jak dacia to przerost formy nad treścią, zresztą sam kupując MCV rozważałem wersje 68KM ale dopłaciłem niecałe 2000 z tego co pamiętam za 85KM.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 250 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-31, 13:38
vulcanor napisał/a:
Moim zdaniem cipowanie takiej fury jak dacia to przerost formy nad treścią, zresztą sam kupując MCV rozważałem wersje 68KM ale dopłaciłem niecałe 2000 z tego co pamiętam za 85KM.
To świetnie, że miałeś taką możliwość. W 2007 takiej nie było, więc nie wiem czy jest to taki przerost formy nad treścią.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-31, 22:04
Ja za cholere nie moglem wyszukac sobie Sandero z 1.5 dci 85 KM , krajowego. Wiec fajnie sie madrzy jak kupujesz nowe i mozesz wybrzydzac/decydowac, szczegolnie jak producent daje wybor silnika
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-17, 23:52
Cytat z korespondencji miedzy mna a osoba majaca do sprzedazy box vtechu:
"U mnie powerbox działał z dwoma typami silników:
Najpierw w silniku:
1,5 DCI - 74kW – 101 KM (rok prod. ok. 2005)
A później po wymianie wtyczek w silniku:
1,5 DCI - 63kW – 86 KM (rok prod. ok. 2007)
Dacia i Renault to te same silniki.
Nie ma żadnej regulacji - powerbox działa w ten sposób, że wysyła stały sygnał do pompy aby comon rail był stale pod ciśnieniem - skraca to czas przyśpieszania a co za tym idzie oszczędność paliwa. Urządzenie się nie zużywa - ja na nim zrobiłem 200tys kilometrów i używał bym go dalej, gdyby mi nie wymieniono auto z silnikiem benzynowym."
Czy kazdy box tak działa, ze wymusza stałe cisnienie w common rail ? Czy to jest "bezpieczne" dla silnika ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-09-17, 23:53, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-09-18, 08:14
mekintosz napisał/a:
comon rail był stale pod ciśnieniem
Osoba która to pisała to chyba mało wie o CR, przecież pompa tłoczy paliwo pod stałym ciśnieniem, dokładnie nie wiem ale na wolnych obrotach szyna CR ma cały czas około 300Bar a w czasie jazdy dochodzi do ponad 1300Bar zależy to od generacji CR
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Zastanawiam się czy chipować mojego Dustera 1.5 dCi, niestety auto nie jeździ tak jak powinno, myślalem że 110 KM będzie jakoś chodziło, poprzednio miałem Mondeo 1.6 i jakby lepiej się zbierało...
Odwiedziłem dziś hamownie dyna-mite 4x4 pomiar wykazał prawidłową moc: 106 KM (w granicach błedu). Chłopaki mówią że 135 KM będzie do osiągnięcia w tym silniku. Fajnie jakby po chipie zszedł w okolice 10 sekund do 100 km/h, czy to możliwe?
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1109 Skąd: Kępno
Wysłany: 2012-12-10, 23:17
gdyby z tego silnika bez problemu dało się osiągnąć 135km, bez uszczerbku na trwałości to pewnie renault nie inwestował by takiego szmalu w opracowanie 1.6dci 130km ?
ten motor ma wtryskiwacze pizzoceramiczne 5 dyszowe i turbo o zmiennej geometrii. Nie sądzę żeby dało się zrobić z ze 106 -> 135KM bez znacznego wysilenia wtrysków i turbiny, wiec poza samą wytrzymałością termiczną, najpierw martwiłbym się ile trzeba szykować kaski do wymiany tych elementów. Potem dwumasa -pewnie też jej trwałość może się drastycznie zmniejszyć. O panewkach nawet nie wspomną, bo to najlepiej cały silnik wtedy nowy wstawić ;) I oczywiście znów chipować.
Aa... Jeszcze przy chipowaniu, niech ogranicznik obrotów przestawią - wtedy poza poprawą sprintu także da się podnieść max prędkość.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1109 Skąd: Kępno
Wysłany: 2012-12-11, 00:21
nie bez znaczenia w sprincie do setki ma zestopniowanie skrzyni biegów. A to w DD raczej jest optymalizowane pod daną moc i moment silnika i przeznaczenie samochodu.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-27, 22:08
Co Szanowne grono sadzi o takim boxie ? Ok 400 zl za calosc. Wysyłaja do Polski kurierem. Producent chwali sie montazem powierzchniowym, doswiedczeniem w tej produkcji boxow. Sprzedaje je do wielu marek samochodow. Ma zdecydowana wiekszosc pozytywnych komentarzy na ebay-u.
gwarancja na chip jest tylko do ok. 100 tys km na wszystkie części... jak takową dają. Co do boksa warto byłoby dostosować to do auta a nie tak bezmyślnie wpiąć z uniwesalnymi ustawieniami
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum