Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-11-28, 09:23
Chiptuning / zwiększenie mocy w dci
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-15, 14:37   

A to akurat wiadomo - "nigdy w życiu" i "powoduje utratę" d:

Dlatego jak czasem przeglądam takie wynalazki to zwracam uwagę, czy są nie tylko łatwo montowalne, ale i demontowalne (najlepiej: bez śladu) (((;
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2008-03-15, 14:54   

wynalazek na nabicie kabzy - moim zdaniem. jak wyjmiesz kluczyk, to silnik nie pracuje. jak silnik nie pracuje to nie ma smarowania /pompa olejowa/. wynalazek zadziala tak jak magnetyzery i pigulki do paliwa. pozdr
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-03-15, 16:13   

Jurku drogi, tam pisze że silnik pracuje po wyjęciu kluczyka od 1 do 4min., czyli co, przyjeżdzam , wyciągam kluczyk, zamykam auto i zostawiam z pracującym silnikiem?
Masz rację, nabijanie kasy, nie przyjęłły się magnetyzery/ po miesiącu jazdy z nim musiałem wyp.....ć bo silnik gorzej pracował/ to trzeba cos wymyśilc. Dlaczego tego wynalazku nie stosuje producent, jeśli nie seryjnie to mógłby być w opcji.

Loganik :->
 
licek 



Marka: Dacia
Model: MCV Ambiance
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 92
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2008-03-15, 16:42   

Takie cos ma sens przy forsownej jezdzie, przy normalnym uzytkowaniu nie ma koniecznosci montazu tego. Cos podobnego seryjnie oferuje mitsubishi w najnowszym evo seryjnie, ale jak wiadomo to auto sporowe..
_________________

 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2008-03-15, 16:57   

U mnie nie zadziała zostawiam auto na biegu. ( blokada skrzyni biegów)
Już sobie wyobrażam wysiadam, a auto parkuje na sąsiedniej ulicy. :mrgreen:
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2008-03-15, 19:02   

Debilne wynalazki. Kto na takie coś się decyduje. Ładnie naciągają frajerów.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2008-03-15, 19:26   

loganik- nie zajarzylem, ze po wyjeciu kluczyka silnik pracuje, tym bardziej bez sensu bo niezgodne z przepisami i zdrowym razsadkiem. magnetyzery w uno tez mialem ale oczywiscie zrobilem to samo co Ty, chociaz nic sie nie dzialo, ale bez skutku. pozdr
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-15, 22:18   

Jak pisałem, sama idea żeby coś zrobić dla podtrzymania smarowania turbo jest dobra - ale może faktycznie ta akurat implementacja jednak nie jest mimo wszystko taka do końca świetna...

Ale można rozważyć coś takiego:

O ile bezpośrednie podłączanie czegokolwiek dodatkowego do wału sprężarki to marny pomysł, to można by przecież zbocznikować zasilanie powietrzem (albo wydech), a za zaworem otwieranym po zatrzymaniu silnika umieścić mikro-turbinkę napędzającą drugą pompkę oleju w obiegu smarowania turbo.

Może brzmi to dla niektórych nieco skomplikowanie, ale pomysł zasadniczo jest prosty i opiera się na fakcie, że po zatrzymaniu silnika kręcąca się rozpędem turbosprężarka dalej wytwarza nadciśnienie (i to również w układzie wydechowym - turbina przestaje odbierać energię ze spalin, a staje się też sprężarką).

Co myślicie o czymś takim? (:
 
Gregosa 



Marka: dacia
Model: logan MCV
Silnik: dCi
Rocznik: '07
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 243
Skąd: ...
Wysłany: 2008-03-15, 22:45   

laisar napisał/a:
Co myślicie o czymś takim? (:

Ja myślę, że to nadmierne komplikowanie rzeczy w istocie swojej najprostszej, czyli poczekania kilkunastu-kilkudziesięciu sekund zanim wyjmiemy kluczyk :roll:
Obserwując jednak innych użytkowników aut z turbiną widzę, że większość osób wyłącza silnik zaraz po zatrzymaniu...
_________________
Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-15, 23:06   

Generalnie rozwój techniki ma to do siebie, że zasadniczo upraszcza rzeczy, które się skomplikowały w jego wyniku, a wcześniej i tak były jeszcze prostsze... (((:
Myślisz że np obsługa samochodu w ogóle jest jakoś dużo prostsza od obsługi powozu z końmi? (;

Oczywiście, że najlepiej, jakby się użytkownicy stosowali do zaleceń producenta - ale jakby nie było parcia na wygodę, to dalej byśmy odpalali auta kręcąc korbą z zewnątrz, nie? (;

Ad rem: zapomniałem jeszcze napisać jednej rzeczy- jakby ktoś chciał mi wytknąć że najprościej w ogóle zmienić zasilanie pompy oleju z mechanicznego na elektryczne to zwracam uwagę, że to jednak niepotrzebne obciążanie aku na postoju...
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-03-16, 00:14   

Gregosa napisał/a:
laisar napisał/a:
Co myślicie o czymś takim? (:

Obserwując jednak innych użytkowników aut z turbiną widzę, że większość osób wyłącza silnik zaraz po zatrzymaniu...

Tak, ale przy jeździe po mieście aż tak się bardzo nie zużywa jak od razu się wyłączy. Zwróć uwagę, że powinno się odczekać przy ostrej jeździe (cokolwiek to znaczy ;-) ) a nie po jeżdżeniu w korkach i szukaniu miejsca do zaparkowania :-)

Poza tym jak już się turbo zużywa to gdzieś tak po 100.000km więc jak ktoś kupuje nówkę to tak po 4-5 latach, nie licząc wyjątków co robią 100.000km rocznie ;-)
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-03-16, 19:16   

Świetny sposób żeby spowodować wypadek lub sprowokować do akcji tępego złodzieja.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-03-17, 00:29   

dogberry napisał/a:
Co wy na to?


Jesli czesto uzyczasz samochod innym osobom to warto byloby przemyslec montaz czegos takiego. Kazdy wie jak sie dba o nie swoj samochod zwany sluzbowym... Jesli podczas jazdy nie ma chwili wytchnienia to choc po jej zakonczeniu masz gwarancje, ze zdazy ostygnac przed wylaczeniam... A ze niezgodne z przepisami, hmmm nie to najgorsze by bylo na polskich drogach...

Moim zdaniem warto zamontowac, tym bardziej, ze koszt stosunkowo nie duzy.
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-03-17, 07:20   

Super moduł pro turbo - a co gdy jego czujnik od temperatury nawali ?
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-17, 09:31   

Cytat:
jego czujnik od temperatury nawali

Nie może, bo takowego nie posiada <: - to jest tylko wyłącznik czasowy.
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2008-07-28, 18:26   wzmocnienie mocy w dci

Witam wyczytalem na stronce dilera autka daci jak zmniejszyc zyzycie paliwa o 12% i jak zwiekszyc moc do 10%.
Oni tuninguja autka i zakladaja tzw. Ecobox do silnikow common-rail.

Brzmi ciekawie i ciekawi mnie czy to dziala :) moze ktos z was ma doswaidczenie w tym zakresie ??
znalazlem to na stronce Jaszpolu
a tutaj macie caly tekst

Obniż zużycie paliwa do 10% i uwolnij więcej mocy !
Nowością w naszej ofercie jest box (moduł) do diesla Ecobox. Dzięki niemu jednocześnie obniżysz zużycie paliwa i zyskasz trochę dodatkowej mocy. Twoje auto będzie również bardziej ekologiczne. Ecobox do silników common-rail obniżając zużycie paliwa pomaga dbać o kieszeń i środowisko. Boxy Ecobox są specyficznie programowane do konkretnych grup silników. Przygotowanie ich programu odbywa się na hamowniach podwoziowych. Korzystając z informacji o fabrycznych mapach ciśnienia wtrysku paliwa Ecobox modyfikuje je tak, aby poprawić sprawność silnika i zmniejszyć spalanie.

W przypadku gdy chcesz obniżyć zużycie paliwa do 12% oraz satysfakcjonuje Cię poprawa osiągów o około 10% mocy i momentu obrotowego– to jest produkt dla Ciebie i Twojego auta.

Jak to działa? Ecobox jest wpinany na listwę wtryskową common-rail. Porównuje bieżące wskazania czujnika ciśnienia szyny wtryskowej z fabryczną mapą ze sterownika ECU. Kopia oryginalnej mapy z ECU jest zapisana w Ecoboxie. Dlatego Ecobox pracuje najlepiej z silnikiem do którego jest przygotowany. Ecobox zwiększa nieco ciśnienie wtrysku w obszarze pracy, gdzie auto jest chwilowo obciążane, natomiast obniża – gdy auto jedzie ze stałą prędkością. W miejscach, gdzie fabryczna charakterystyka ciśnienia paliwa jest nierównomierna, box poprawia ją.

Podczas jazdy gdy jedziesz spokojnie – auto pracuje ciszej i bardziej delikatnie. Jednak gdy musisz wyprzedzić lub po prostu przyśpieszyć – Ecobox daje dodatkową siłę i poprawia sprawność i moc silnika – masz wrażenie, jakby włączył się dodatkowy “overboost”.

Rozwiązanie pozornie jest proste. Jednak wymaga ono umieszczenia w Ecoboxie oryginalnych map ciśnienia paliwa dla danego typu silnika oraz szybkiego procesora do analizy tych map i danych napływających z czujnika ciśnienia szyny. Korzystając z dokładnej wiedzy o osiągach i charakterystyce pracy Twojego auta, dedykowany do niego Ecobox może być bardzo skuteczny.

Czego się mogę spodziewać?

Zwiększenie mocy i momentu obrotowego silnika – do 10%
Obniżenie zużycia paliwa przy zachowanym stylu jazdy – do 12%

Poprawa płynności przyśpieszenia i skrócenie czasu przyśpieszeń

Nieco cichsza praca silnika przy niższych prędkościach obrotowych i małym obciążeniu

Łatwy montaż w 5 minut - oryginalne wtyczki producenta, dokładna instrukcja

Pozdrawiam Wieza
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-28, 20:43   

Warto dać nobla dla takiego urządzenia co jednocześnie podnosi moc i zmniejsza zużycie paliwa :lol: :lol: :lol: Boxy owszem potrafią dać kilka niutonów więcej ale kosztem wiekszego zużycia paliwa i elementów silnika oraz większego syfu dla środowiska.Ponadto trzeba bardzo uważac z dostosowaniem do konkretnego silnika, bo zawirusowany silnik może płatać psikusy .........vide fora dyskusyjne tunerów :-?
_________________
GeRRaD
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-07-28, 20:59   

Rowniez ja sceptycznie podchodze do takich wynalazkow - lepiej kupic fabrycznie mocniejsza wersje silnika... chyba, ze takich juz nie ma... :-)
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-07-28, 21:31   

Jest dużo dobrych firm w Polsce zajmujących się chip tuningiem.

Poza tym 1.5dCi ma duży potencjał bo w Renault i Nissanach ten silnik ma moc 110KM i raz na jednej stronie widziałem opcję, że podnoszą do takiej wartości :mrgreen: Hehe, ale ludzie by się dziwili 8-)

Aha, poza tym już poruszałem podobny temat kiedyś na forum.
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2008-07-29, 09:41   

box dobrze zrobiony moze dac takie efekty. to jakby przeprogramowanie komputera podlaczone z zewnatrz bez ingerencji w sam komputer. po odlaczeniu boxa wracasz do nastawow fabrycznych. nie ma to nic wspolnego z chiptuningiem z alegro za 10 zl, gdzie opornik oszukuje czujnik temp. aby komp podawal wzbogacona mieszanke. pozdr
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2008-07-29, 14:47   hm

a z drugiej strony to przy kupnie nowej mcv i zalozeniu u nich boxa to daja na to gwarancje. A jesli chodzi o wierksza moc to dci ma tylko 85 koni i to troszke malo ;( przy pelnym zaladowaniu
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
ZeneC 



Marka: Renault
Model: Twingo I
Silnik: 1.2
Rocznik: 1997
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 370
Skąd: Celestynów/Warszawa
Wysłany: 2008-07-30, 06:07   

Na ekstremalną jazdę to mało bardzo :-D
Śmigałem 3 dni po Bieszczadach 68-konnym dieselkiem z 3 osobami na pokładzie bez większych problemów.
_________________

 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2008-07-30, 22:07   

wieza napisał/a:
A jesli chodzi o wierksza moc to dci ma tylko 85 koni i to troszke malo ;( przy pelnym zaladowaniu

Mam taki silnik Jazda w 7 osób między Bielsko Biała a Skoczowem ( jeśli ktoś zna tą drogę to wie o czym mówię dla nie wtajemniczonych długie podjazdy - coś w stylu A4 podjazd pod górę św Anny) nie odczułem braku mocy , ale dla ludzi o sportowym zacięciu to i DCI 1.5 105kM będie "mułem"
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-31, 08:13   

W czerwcu jechałem tą drogą z przyczepą i również nie miałem jakichś specjalnych problemów, a mam słabszego dCi.
_________________
MCV Laureate dCi
 
El Logano 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 DCi K9K 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 213
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2008-08-08, 07:20   

Wiecie - to chyba zależy od wymagań i umiejętności kierowcy. Większość moich kolegów uważa, że mam zamulone, słabe auto, ale kiedyś na krętej drodze znajomy nie dawał mi rady Toyotą o mocy 110KM w D4D. Widocznie miała za mało mocy ;-)


Ja nie jestem zwolennikiem chiptunningu. W Motorze nawet napisali ostatnio, że wraz z wzrostem mocy idzie podniesienie zużycia paliwa. To się zupełnie potwierdza. Sprawdzone w Fordzie Transicie, gdzie silnik 2.0 TDCi 100KM potrafił palić średnio 6,5/100, a w wersji 125KM 7,5L/100. W Peugeot Boxerze nowym jest podobnie: 2.2 100KM/2.2 120KM - 6,5/7,5.

Co więcej zmiana samego oprogramowania jest możliwa, ponieważ to fabryczne ma odpowiednie rezerwy bezpieczeństwa dla silnika. Podnosząc moc za pomocą wyłącznie softu zmniejszamy zywotność silnika, zwiększamy niebezpieczeństwo jego usterki, podnosimy spalanie i emisję szkodliwych substancji do środowiska. Podnoszenie mocy bez szkody dla silnika wymaga zastosowania innych akcesoriów i części: turbosprężarki, wtrysku, kurbowodów, które są sprawniejsze i wytrzymalsze, wtedy jest mowa o bezpiecznym podnoszeniu mocy do pewnej granicy.

Renault montuje też silnik 1.2 benzynowy w kilku wersjach. Niby jest to ta sama konstrukcja o pojemności 1149. Jednak sam blok silnika to nie wszystko. Wersje 58KM/75KM/100KM różnią się wyposażeniem w części zwiększające jego wytrzymałość. Ten ostatni ma nawet turbo.
_________________
102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne