Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-11-28, 09:23
Chiptuning / zwiększenie mocy w dci
Autor Wiadomość
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-03-03, 23:11   

wieza napisał/a:
cookie napisał/a:
mojo napisał/a:
Zmiana map w Dokkerze na 125KM w 1.5 dci. Ładnie się zbiera wg mnie:

ładnie. Okolo 8s do setki.


hmm ladnie się zbiera z dokera 90 konnego na 125 to jest podniesienie mocy o jakies 36%
masa auta 1190kg doker jest troszkę wyższy. i nie pasuje mi tez wyświetlacz po prawej stronie jakiś taki nie dackowy ;)

porównuje do lodgy ja mam 134konie przyspieszenie 9,5/100
waga lodówki 1205kg

albo jeszcze został doker odciążony, a moc została podkręcenie na max na przyspieszenie to nadal nie chce mi się wierzyc , ze przyspiesza o 1,5 s szybciej bo na logike jest cos nie tak.

https://www.youtube.com/watch?v=nwoqm84Bpj8


Trzeba by mieć dokładne dane nt. przełożeń itd.

Kangoo 1,6 16V robi setkę szybciej niż Megane z identycznym silnikiem, z tym że V-max Kangoo to 160, a Megane to 190km/h.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Roman1 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 23
Skąd: Jarocin
Wysłany: 2016-03-04, 08:57   

Daci lodgy 1.5dci 90KM po sofcie 115 270Nm przyspieszenia nie mierzyłem ale jest fajnie
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-04, 09:00   

Nie wątpie. Seryjnie to ile miał Nm i KM na hamowni ?
 
Roman1 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 23
Skąd: Jarocin
Wysłany: 2016-03-04, 09:05   

Na hamowni 97kmi225Nm
 
Roman1 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 23
Skąd: Jarocin
Wysłany: 2016-03-04, 09:17   

Corrado możesz podpowiedzieć jak załączyć plik bo albo wtyczka jest nieaktywna albo nic nie załącza
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-04, 09:43   

Zazwyczaj nie korzystam tutaj z dołacznia plików z wrzucaniem pliku graficznego na serwer DKP

Najczesciej korzystam z darmowego hostingu np. http://imgur.com , tam uploaduje plik z dysku
a pózniej na forum wrzucam do wiadomosci na forum link bezposredni do tego pliku
w znaczniki
[img]...url_do_pliku...[/img]
plusy
1. ladniejsze wyswietlanie - duzych rozdzielczosci
2. nie musze zmniejszac plikow
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-01, 13:21   

Nie wiem czy ktoś oglądał wczoraj w TVN turbo - 101 napraw,

Były testowane chipboxy do turbodiesla
http://www.tvnturbo.pl/ak...lgi,197587.html

a mianowicie jakiegoś VOLVO
i wyszło że nawet taki chipbox chiński za 150-200pln zwiększający tylko ciśnienie w common railu podniósł znacząco moment obrotowy +40Nm, choć niewiele moc - ok 5-10KM . Drugi chipbox v-chiptuning za dobrych kilka stówek bodajże z tego co pamiętam, operujący już na ciśnieniu doładowania i ciśnieniu w common railu dal chyba 50Nm.

Co wy na to ? Zapraszam do dyskusji :lol:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-01, 13:50   

te volvo to z jakim silnikiem
mój kolega ma s40 właśnie z 2.0 d i tam były 3 wersje mocy które różnicy sie właśnie ciśnieniem i doładowaniem
Znam też człowieka który w s40 1 gen.zmienił turbo na te z większej wersji i pojeździł rok
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-04-01, 13:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-04-01, 13:53   

Pojeździł rok i co, sprzedał, zepsuło się, wybuchło?
W nowych HDI/TDCI (1.6 95 lub 115 KM) różnica jest tylko w programie, ludzie kupują słabsze i jadą na tuning.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-04-01, 13:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-01, 14:17   

coś mu pękło w silniku co doprowadziło auto na złom
mogę się dowiedzieć dokładnie wieczorem
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-01, 14:34   

Nie pamiętam dokładnie jakie to było volvo , wiadomo jak to jest jak się wlaczy i cos robi w domu jednocześnie .
Pokazywali wykres z hamowni i ten najtańszy chip box miał większy moment od b.niskich obrotow i w całym zakresie przyrost taki sam , gorzej trochę wygladal wykres mocy, trochę poszarpany, ten droższy czip box tez ladnie wygladal i w miare ladnie wygladal w całym zakresie . Chętnie jeszcze raz bym zobaczyl te wykresy z hamowni bo pamięć zawodna. :lol:
 
cameltrucker 


Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 16
Skąd: opole
Wysłany: 2016-09-17, 14:22   

Witam.Może się komuś taka informacja przyda.Z dużą dozą nieufności zakupiłem chip box pod OBD do swojej Drakuli 1.5dci niby 90KM. Koszt ok.600pln.Już po pierwszych kilometrach dało się odczuć lepszą elastyczność silnika i trochę więcej mocy.Niestety nie było czasu jechać na hamownię ale w najbliższym czasie to planuję.W każdym razie box nie powoduje wyświetlania błędów komputera. Obecnie przejechane z boxem 2000km.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-09-17, 15:28   

Lepiej jedź na tą hamownię. W większości boksów jest zatopiony rezystor, który "okłamuje" komputer.
 
cameltrucker 


Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 16
Skąd: opole
Wysłany: 2016-09-17, 16:04   

jak napisałem to box na chipie wpinany pod obd.zresztą obudowa jest przeżroczysta i widać co jest w srodku.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-09-17, 19:06   

No to może jakąś fotkę wrzucisz.
 
cameltrucker 


Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 16
Skąd: opole
Wysłany: 2016-09-18, 08:44   

http://allegro.pl/chip-da...5107967688.html
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-18, 12:06   

zwróć to póki możesz
_________________
Moje auto
 
cameltrucker 


Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 16
Skąd: opole
Wysłany: 2016-09-18, 15:06   

a jakieś rzeczowe uzasadnienie do tego żebym to zwrócił?czy miałeś to podpięte czy tylko taka obiegowa opinia?
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2016-09-18, 18:43   

a przeczytaj sobie chociażby to => http://www.auto-swiat.pl/...-klopotow/6qc9r
 
cameltrucker 


Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 16
Skąd: opole
Wysłany: 2016-09-18, 20:35   

z całym szacunkiem czytałem nie jedną opinie z reguły na temat chipboxów cyfrowych pod OBD pozytywne.akurat ten artykuł odnosi się do urzadzen wpinanych w listwe common rail a na temat obd ,,fachowiec" stwierdza ze nie ma prawa działac.ciekawe na jakiej podstawie.dziwne też że firmy które zajmują sie profesjonalnie tunningiem też oferują chipbox-y do aut na gwarancji oparte na chipie (a nie na oporniku jak chinska tandeta ).Dlatego wobec takich różnych ocen podeszłem do tego z rezerwą i NIE oczekuję 30km więcej i mniejszego spalania.Jak już pisałem przejechane z tym ,,cudem" jest juz albo tylko 2000km ale na razie silnik pracuje bardziej elastycznie , autko szybciej się zbiera.zużycie paliwa nieznacznie wzrosło ale nie ma cudów coś za coś.I żeby nie było to tylko moje subiektywne oceny.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-19, 10:27   

... i potem je opiszesz, jak silnik to wytrzymał. :->
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
cameltrucker 


Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 16
Skąd: opole
Wysłany: 2016-09-19, 19:05   

okey.napiszę czy nie wypluła bebechów :lol: :mrgreen: tak po 10000km.może w międzyczasie pojadę na hamownie.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-07, 23:20   

Co myslicie na temat racechip ( powerboxa ) niemieckiego za 129Euro ?
Wpinany jest w MAP sensor i czujnik cisnienia magistrali DCI ?
- zwieksza cisnienie wtryskiwanego paliwa i cisnieine doladowania ...

+ 17 KM
+ 40nM dla mojej Dacii 86KM

niecale 600pln to chyba nei tak duzo ... i jest widze bezpieczny i nie powoduje dymienia z tego co czytam
https://www.racechip.de/s...63kw-200nm.html

Przebieg z hamowni chyba tez jest ok, chociaz teraz nie znajduje ...
Ps.

Tutaj ostatni test Racechipa na przykladzie VW

http://www.evocars-magazi...echip-wirklich/
Ostatnio zmieniony przez corrado 2016-12-07, 23:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-12-10, 22:38   

A mnie sie to podoba https://www.youtube.com/watch?v=5hzfzrjiqvg
Ciekawe czy lodowa kolegi Wieza tez tak ma ?
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2016-12-18, 19:19   

shrek napisał/a:
A mnie sie to podoba https://www.youtube.com/watch?v=5hzfzrjiqvg
Ciekawe czy lodowa kolegi Wieza tez tak ma ?


Shrek specjalnie dla Ciebie :)
https://www.youtube.com/watch?v=lDx2NK69jfU
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne