no właśnie , przy jedynce przy ruszaniu już szarpie, zwłaszcza jak się pojedzie trochę w koreczku , i chyba też pod górkę trochę ślizga coś tak mi się zdaje - przy zmianie obroty szybciej rosna i nagle chyba spadaja jak zalapie, także kolejny wydatek się szykuje i nie wiem co pierwsze robić żeby się nie "wywaliło"
Good news, właśnie namierzyłem tanie sprzęgiełko nowe orginalne 355pln do mojego modelu = tarcza+ docisk , do tego wysprzeglik z lozyskiem za 120-150pln i zamknę się w 500pln za ful komplet :)
Ewentualnie mam możliwość kupienia za stówkę tarczy + dociskiem z 2013r z rozbitka, tarcza w super stanie i do tego bym wysprzeglik nowke bym kupil.
W wolny weekend wymianka i to chyba samemu bo musi byc na "chipa"
nie wprowadzaj w błąd, bo ma do rzeczy , a czipek daje dodatkowe niutonometry i oczywiscie zalezy ile podkrecimy, ale na pewno zwiekszaja zuzycie samej tarczy
"Sprzęgła poddają się także w autach po chiptuningu. Podkręcając moc i moment obrotowy silnika, należy wymienić też sprzęgło na mocniejsze. Jeśli tego nie zrobimy, to i tak jego nagłe uszkodzenie nas do tego zmusi."
Oczywiscie strasza nad wyraz , zwlaszcza przy lekkim podkreceniu i rozsadnej jezdzie ...
ok,wracając do tematu przewodniego, czyli chiptuningu, czy jeśli sprzęgło powoli mi się kończy = ślizga, to może się wysypać po chipie ( lekkim +15%-20%) że unieruchomi pojazd ?:) czy będzie się dalej pogarszać jego stan , że będzie np. cięzko ruszać ale stopniowo i wyczuwalnie ?
A co ma chip do sprzegła toć ty masz wplyw na sprzegło a nie chip :)
Ma i to sporo na pewno w daci lodgy wersja 90 PS były wadliwe dociski sam wymieniałem przy przebiegu nieco ponad 45tys tarcza sprzęgła bez śladów zuzycia a sprzeglo się slizgało wymieniłem na Valeo poddałem oprogramowanie sterownika modyfikacji i teraz mam 115 PS I 270Nm jak na razie żadnych objawów ze strony sprzegla
SilverTM a przerabiałeś jak w moim przypadku silnik z 90 na 102 KM? Czuć efekt, czy szkoda inwestować bo przy tej mocy tego po prostu nie czuć? I firma daje na to jakiś papier potwierdzający ich zabieg albo jakąś "gwarancje" (jakieś pomiary przed i po)?
Ja robiłem modyfikacje mojego trzeciego auta jak dotąd żadnych problemów z 90 PS wyszło 115 i 270Nm czuć wyraźnie i jak k
orzystać to i spalanie rosnieeeee
Pytanie ile da się zrobić z twojego wiele zależy od osprzętu silnika jak i ogólnej kondycji.Ja w swoim lodgy po wjechaniu na hamowni miałem 97PS i 225Nm seria zakładała 90 PS i 200 Nm
Ostatnio zmieniony przez Roman1 2016-01-27, 06:20, w całości zmieniany 1 raz
Roman1, zaciekawiłeś mnie tym info o ślizgającym sprżegle, padniętej tarczy dociskowej w praktycznie nowym sprzęgle - 45tys km .
Czy po demontażu widziałeś stare sprzęgło - czy "słoneczko" w docisku było uszkodzone ?
Czy łożysko wyciskowe (oporowe ) było ok , czy je też wymieniałeś z nowym sprzęgłem?
A druga sprawa to czy renaultowskie, fabryczne sprzęgło, nie jest aby też produkcji VALEO ( oczywiście w pudełku RENAULT ) ?
Roman1, zaciekawiłeś mnie tym info o ślizgającym sprżegle, padniętej tarczy dociskowej w praktycznie nowym sprzęgle - 45tys km .
Czy po demontażu widziałeś stare sprzęgło - czy "słoneczko" w docisku było uszkodzone ?
Czy łożysko wyciskowe (oporowe ) było ok , czy je też wymieniałeś z nowym sprzęgłem?
A druga sprawa to czy renaultowskie, fabryczne sprzęgło, nie jest aby też produkcji VALEO ( oczywiście w pudełku RENAULT ) ?
Fabryczne sprzęgło było firmy Luc na szczęście koszty śmiesznie niskie bo w tym modelu brak koła wielomasowego. Wymieniłem tylko tarcze sprzęgła i docisk łożysko wyglądało dobrze więc postanowiłem je zostawić słoneczko było tak miękkie ze można je było ręką w dusić przy nowym docisku niemożliwe
Dzięki Roman1 , to samo podejrzewam u siebie - właśnie nie tyle tarcza sprzęgła spalona a samo słoneczko jest wyjechane i to jakaś wada fabryczna tych sprzęgieł.
Zmiana map w Dokkerze na 125KM w 1.5 dci. Ładnie się zbiera wg mnie:
ładnie. Okolo 8s do setki.
hmm ladnie się zbiera z dokera 90 konnego na 125 to jest podniesienie mocy o jakies 36%
masa auta 1190kg doker jest troszkę wyższy. i nie pasuje mi tez wyświetlacz po prawej stronie jakiś taki nie dackowy ;)
porównuje do lodgy ja mam 134konie przyspieszenie 9,5/100
waga lodówki 1205kg
albo jeszcze został doker odciążony, a moc została podkręcenie na max na przyspieszenie to nadal nie chce mi się wierzyc , ze przyspiesza o 1,5 s szybciej bo na logike jest cos nie tak.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-03-03, 22:56
wieza napisał/a:
cookie napisał/a:
mojo napisał/a:
Zmiana map w Dokkerze na 125KM w 1.5 dci. Ładnie się zbiera wg mnie:
ładnie. Okolo 8s do setki.
hmm ladnie się zbiera z dokera 90 konnego na 125 to jest podniesienie mocy o jakies 36%
masa auta 1190kg doker jest troszkę wyższy. i nie pasuje mi tez wyświetlacz po prawej stronie jakiś taki nie dackowy ;)
porównuje do lodgy ja mam 134konie przyspieszenie 9,5/100
waga lodówki 1205kg
albo jeszcze został doker odciążony, a moc została podkręcenie na max na przyspieszenie to nadal nie chce mi się wierzyc , ze przyspiesza o 1,5 s szybciej bo na logike jest cos nie tak.
Że jak, że 125 konna kolubryna przyspiesza w 8 s do setki?
Punto HGT, 130 konne, mniejsze, niższe, z lepszym o lata świetlne Cx tak się nie zbierało, fabrycznie miało chyba coś koło 8,7.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum