Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-11-28, 09:23
Chiptuning / zwiększenie mocy w dci
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-15, 11:34   

no właśnie , przy jedynce przy ruszaniu już szarpie, zwłaszcza jak się pojedzie trochę w koreczku , i chyba też pod górkę trochę ślizga coś tak mi się zdaje - przy zmianie obroty szybciej rosna i nagle chyba spadaja jak zalapie, także kolejny wydatek się szykuje i nie wiem co pierwsze robić żeby się nie "wywaliło"
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-04-15, 16:19   

Najpierw doprowadź wszystko do porządku a potem rób tuning.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-15, 17:03   

Good news, właśnie namierzyłem tanie sprzęgiełko nowe orginalne 355pln do mojego modelu = tarcza+ docisk , do tego wysprzeglik z lozyskiem za 120-150pln i zamknę się w 500pln za ful komplet :)
Ewentualnie mam możliwość kupienia za stówkę tarczy + dociskiem z 2013r z rozbitka, tarcza w super stanie i do tego bym wysprzeglik nowke bym kupil.
W wolny weekend wymianka i to chyba samemu bo musi byc na "chipa" :mrgreen:
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-04-16, 06:38   

Dokładnie żeby zrobić chipa to trza miec auto w dobrej kondycji :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-16, 08:08   

trzeba było tak odpowiedzieć od razu :) a nie "co ma sprzegło do czipa"
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-04-16, 08:14   

corrado napisał/a:
trzeba było tak odpowiedzieć od razu :) a nie "co ma sprzegło do czipa"


Bo samo sprzegło nie ma nic do chipa ale kondycja całej jednoski juz tak :)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-16, 09:09   

:roll: nie wprowadzaj w błąd, bo ma do rzeczy , a czipek daje dodatkowe niutonometry i oczywiscie zalezy ile podkrecimy, ale na pewno zwiekszaja zuzycie samej tarczy

Pierwszy lepszy link o sprzeglach :

http://autokult.pl/9336,c...-tanie-leczenie

"Sprzęgła poddają się także w autach po chiptuningu. Podkręcając moc i moment obrotowy silnika, należy wymienić też sprzęgło na mocniejsze. Jeśli tego nie zrobimy, to i tak jego nagłe uszkodzenie nas do tego zmusi."

Oczywiscie strasza nad wyraz , zwlaszcza przy lekkim podkreceniu i rozsadnej jezdzie ...
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-04-16, 20:55   

"bezpiecznie" jest podnosić max do 20% i to jest "włącznie rezerw" silnika, które wytrzymają fabryczne:
przęgło, hamulce, zawias
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2015-04-17, 14:27   

fotorobart napisał/a:
"bezpiecznie" jest podnosić max do 20% i to jest "włącznie rezerw" silnika, które wytrzymają fabryczne:
przęgło, hamulce, zawias


20% a nawet do 30% podaja ze mozna bezpiecznie zrobic podniesienie mocy i nie bedzie problemow
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
seba899 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.0 sce
Rocznik: 2017
Wersja: Ambiance
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 46
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2015-09-08, 11:23   programowanie sterownika 1.5 dci

Witam czy ktoś przeprogramowywał sterownik silnika 1.5 dci lub robił soft w serwisie. Jaki jest koszt takiej usługi i gdzie można zrobić.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-09-08, 11:36   

Robił Wieża. Chyba w Jaszpolu, Łódź.
 
Roman1 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 23
Skąd: Jarocin
Wysłany: 2016-01-27, 05:58   

BoloSr napisał/a:
corrado napisał/a:
ok,wracając do tematu przewodniego, czyli chiptuningu, czy jeśli sprzęgło powoli mi się kończy = ślizga, to może się wysypać po chipie ( lekkim +15%-20%) że unieruchomi pojazd ?:) czy będzie się dalej pogarszać jego stan , że będzie np. cięzko ruszać ale stopniowo i wyczuwalnie ?


A co ma chip do sprzegła toć ty masz wplyw na sprzegło a nie chip :)

Ma i to sporo na pewno w daci lodgy wersja 90 PS były wadliwe dociski sam wymieniałem przy przebiegu nieco ponad 45tys tarcza sprzęgła bez śladów zuzycia a sprzeglo się slizgało wymieniłem na Valeo poddałem oprogramowanie sterownika modyfikacji i teraz mam 115 PS I 270Nm jak na razie żadnych objawów ze strony sprzegla
 
Roman1 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 23
Skąd: Jarocin
Wysłany: 2016-01-27, 06:07   

wojciech_69 napisał/a:
SilverTM a przerabiałeś jak w moim przypadku silnik z 90 na 102 KM? Czuć efekt, czy szkoda inwestować bo przy tej mocy tego po prostu nie czuć? I firma daje na to jakiś papier potwierdzający ich zabieg albo jakąś "gwarancje" (jakieś pomiary przed i po)?

Ja robiłem modyfikacje mojego trzeciego auta jak dotąd żadnych problemów z 90 PS wyszło 115 i 270Nm czuć wyraźnie i jak k
orzystać to i spalanie rosnieeeee
Pytanie ile da się zrobić z twojego wiele zależy od osprzętu silnika jak i ogólnej kondycji.Ja w swoim lodgy po wjechaniu na hamowni miałem 97PS i 225Nm seria zakładała 90 PS i 200 Nm
Ostatnio zmieniony przez Roman1 2016-01-27, 06:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-27, 08:58   

Roman1, zaciekawiłeś mnie tym info o ślizgającym sprżegle, padniętej tarczy dociskowej w praktycznie nowym sprzęgle - 45tys km .

Czy po demontażu widziałeś stare sprzęgło - czy "słoneczko" w docisku było uszkodzone ?
Czy łożysko wyciskowe (oporowe ) było ok , czy je też wymieniałeś z nowym sprzęgłem?
A druga sprawa to czy renaultowskie, fabryczne sprzęgło, nie jest aby też produkcji VALEO ( oczywiście w pudełku RENAULT ) ?
 
Roman1 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 23
Skąd: Jarocin
Wysłany: 2016-01-27, 12:21   

corrado napisał/a:
Roman1, zaciekawiłeś mnie tym info o ślizgającym sprżegle, padniętej tarczy dociskowej w praktycznie nowym sprzęgle - 45tys km .

Czy po demontażu widziałeś stare sprzęgło - czy "słoneczko" w docisku było uszkodzone ?
Czy łożysko wyciskowe (oporowe ) było ok , czy je też wymieniałeś z nowym sprzęgłem?
A druga sprawa to czy renaultowskie, fabryczne sprzęgło, nie jest aby też produkcji VALEO ( oczywiście w pudełku RENAULT ) ?
Fabryczne sprzęgło było firmy Luc na szczęście koszty śmiesznie niskie bo w tym modelu brak koła wielomasowego. Wymieniłem tylko tarcze sprzęgła i docisk łożysko wyglądało dobrze więc postanowiłem je zostawić słoneczko było tak miękkie ze można je było ręką w dusić przy nowym docisku niemożliwe
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-27, 12:39   

Dzięki Roman1 :mrgreen: , to samo podejrzewam u siebie - właśnie nie tyle tarcza sprzęgła spalona a samo słoneczko jest wyjechane i to jakaś wada fabryczna tych sprzęgieł.
 
Roman1 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 23
Skąd: Jarocin
Wysłany: 2016-01-27, 20:07   

Jak rozbierzesz daj znać co było powodem tarcza sprzęgła czy docisk
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-29, 00:17   



Dacia Duster 1.5 dCi 2WD Seria: 80KW / 109PS / 240NM

Po: 97KW / 132PS / 280NM
 
Roman1 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 23
Skąd: Jarocin
Wysłany: 2016-02-15, 06:09   

corrado napisał/a:


Dacia Duster 1.5 dCi 2WD Seria: 80KW / 109PS / 240NM

Po: 97KW / 132PS / 280NM
Jak sprzęgło jak wyglądał wykres
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-03, 19:56   

1.5dci 90KM 2013 DD ( seryjnie wyszło 100KM :>)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-03, 20:50   

Gdzie czipowałeś i ile kosztowało ? Chyba, że to wykres innego dusterka ;-(
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2016-03-03, 20:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2016-03-03, 21:58   

srednia cena za chipa to 1000-1200zl
ja chipowalem w Kreatorze mocy
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-03, 22:08   

napisane przecież że to duster z 2013
_________________
Moje auto
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2016-03-03, 22:17   

cookie napisał/a:
mojo napisał/a:
Zmiana map w Dokkerze na 125KM w 1.5 dci. Ładnie się zbiera wg mnie:

ładnie. Okolo 8s do setki.


hmm ladnie się zbiera z dokera 90 konnego na 125 to jest podniesienie mocy o jakies 36%
masa auta 1190kg doker jest troszkę wyższy. i nie pasuje mi tez wyświetlacz po prawej stronie jakiś taki nie dackowy ;)

porównuje do lodgy ja mam 134konie przyspieszenie 9,5/100
waga lodówki 1205kg

albo jeszcze został doker odciążony, a moc została podkręcenie na max na przyspieszenie to nadal nie chce mi się wierzyc , ze przyspiesza o 1,5 s szybciej bo na logike jest cos nie tak.

https://www.youtube.com/watch?v=nwoqm84Bpj8
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez wieza 2016-03-03, 22:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-03-03, 22:56   

wieza napisał/a:
cookie napisał/a:
mojo napisał/a:
Zmiana map w Dokkerze na 125KM w 1.5 dci. Ładnie się zbiera wg mnie:

ładnie. Okolo 8s do setki.


hmm ladnie się zbiera z dokera 90 konnego na 125 to jest podniesienie mocy o jakies 36%
masa auta 1190kg doker jest troszkę wyższy. i nie pasuje mi tez wyświetlacz po prawej stronie jakiś taki nie dackowy ;)

porównuje do lodgy ja mam 134konie przyspieszenie 9,5/100
waga lodówki 1205kg

albo jeszcze został doker odciążony, a moc została podkręcenie na max na przyspieszenie to nadal nie chce mi się wierzyc , ze przyspiesza o 1,5 s szybciej bo na logike jest cos nie tak.


Że jak, że 125 konna kolubryna przyspiesza w 8 s do setki?
Punto HGT, 130 konne, mniejsze, niższe, z lepszym o lata świetlne Cx tak się nie zbierało, fabrycznie miało chyba coś koło 8,7.

Jakaś bujda na resorach....
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne