Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-04-20, 08:31
Tarcze hamulcowe
Autor Wiadomość
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-07-14, 10:32   

Jerzy napisał/a:
Przegrzane nie były bo do 6 tys. jeździłem jak na docieraniu

A co pozniej? Bo przegrzane klocki hamulcowe traca w zancznym stopniu swoje wlasciwosci i potrafia sie wykruszac nierownomiernie. Moze nie odpuszczaja? Sprawdz, czy po jezdzie, gdzie wzglednie nie uzywasz hamulcow obrecze kol nie sa nagrzane. Z daleka trudno ocenic faktyczny ich stan, a co dopiero tego przyczyne, wiec hipotetyzuje troszke...
Jerzy napisał/a:
Jak ja mam wymieniać tarcze i klocki jak auto ma zaledwie pół roku (jest dopiero dotarte)

Hamulce sa jednym z tych elementow, o ktorym nie mozna powiedziec, ze zuzywa sie w okreslonym tempie. (Bardzo) duzo zalezy od tego, jak sie jezdzi.

W Sienie kiedys zdarzylo mi sie wymieniac klocki wraz z tarczami po 4 000 km. Przegrzane klocki szybko sie zuzyly, a i tarcze nie wytrzymaly intensywnej eksploatacji...
 
Jerzy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 15
Skąd: woj. łódzkie
Wysłany: 2009-07-14, 11:20   

Oczywiście wiele zależy od tego jak się jeździ, może to w jakimś stopniu wpłynąć na tarcze, ale nie do tego stopnia. Jeżdże głównie po za miastem i staram się jeździć oszczędnie: średnie zużycie paliwa to 5l
średnia prędkość 40 do 50 km/h
A zdarza się zużycie paliwa na poziomie 4,2 l
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-14, 11:23   

No to jedź do jakiegoś innego mechanika (może rzeczoznawcy?) sprawdzić dokładnie klocki (może były wadliwe? ) i same tarcze (wadliwe? uszkodzone przez złe klocki?). Wady i szkodzenia zawsze mogą się zdarzyć, ale my Ci tu wiele więcej zdalnie nie pomożemy...
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-15, 20:59   

Jerzy napisał/a:
Tak wyglądają tarcze hamulcowe z kazdej strony po 10tyś. km w mojej daci.


A może masz wadliwe [gówniane] klocki i to one rysują tarcze?
W każdym razie klocki i tarcze można wymieniać samemu - tak mi powiedzieli w serwisie na Puławskiej w Wawie. I tak też zrobiłem.
Jeżeli u Ciebie hamulce działają dobrze to proponuję zajeździć je do końca [19,8 mm gr. tarczy zalecana do wymiany]. Jeżeli piszczą lub słabo hamują to proponuję wymianę. Czy warto szarpać o to z serwisem nie wiem - mnie by się chyba nie chciało.
Zawsze jeszcze możesz spróbować w innym serwisie, ale osobiście wątpię żeby to coś dało, bo zawsze mogą stwierdzić, że to wina jazdy po piaszczystych drogach.
 
Jerzy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 15
Skąd: woj. łódzkie
Wysłany: 2009-07-15, 21:20   

Może i nie warto ale najgorzej tak ich nauczyć że zawsze winien użytkownik.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-04-02, 15:02   

no to was pocieszę Megane I PHII wymiana klocków i tarcz - 1460zł w Carrera. Tarcze były tak porysowane, że odmówi zmiany klocków bez tarcz, czułem to przez kości u nóg że tak będzie. Ojciec wybrał orginały :roll:
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-04-02, 19:16   

1460 zł to żaden wyczyn, ja z takiej kwoty stargowałem do 1200 w Dacii (klocki i tarcze też od Meganki), no i przegląd po 30.000 km w cenie
Ostatnio zmieniony przez Mamert 2010-04-02, 19:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-03, 13:18   

maciek127 napisał/a:
no to was pocieszę Megane I PHII wymiana klocków i tarcz - 1460zł w Carrera. Tarcze były tak porysowane, że odmówi zmiany klocków bez tarcz, czułem to przez kości u nóg że tak będzie. Ojciec wybrał orginały :roll:

To się ciesz, że nie macie Espace kumpel chciał wymienić cztery tarcze i klocki w ASO jak mu krzyknęli 4000 tyś to mało się nie przewrócił pod ladę :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
papieju 


Marka: Wartburg
Model: 1.3
Silnik: 1297cm
Rocznik: 1991
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 28
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 2011-01-03, 08:37   Czy Logan ma tarcze z papieru?

Ponieważ przeglądam od jakiegoś czasu ogłoszenia, oto co znalazłem:
http://otomoto.pl/dacia-l...-C16158688.html
Przebieg 55tys i nowe tarcze? Klocki rozumiem, ktoś ma złą technikę hamowania, ale zajechać tarcze? Albo one są z tektury, albo przy podaniu przebiegu pan zapomniał dodać 2 przez ty 55tys...
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2011-01-03, 09:01   

Generalnie to powinny wytrzymać dwa razy tyle, ale robiąc te 55tyś tylko po mieście to jest chyba możliwe choć trochę dziwne, że tak drastycznie spadła ich żywotność.
Druga sprawa głośna na forum jednego kolegi o 50% przebiegu gratis. Może ktoś podrasował licznik o jedynkę z przodu.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2011-01-03, 09:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
papieju 


Marka: Wartburg
Model: 1.3
Silnik: 1297cm
Rocznik: 1991
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 28
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 2011-01-03, 09:03   

Jest ABS - tym bardziej nie rozumiem...
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2011-01-03, 09:06   

Popatrzyłem teraz na adres. Jest to ta sama firma co kupiła mojego sedana po "rołowaniu" zdjęcia na forum. A sprzedawała po lekkiej kolizji u nich w salonie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-03, 11:06   

papieju napisał/a:
zajechać tarcze? Albo one są z tektury, albo przy podaniu przebiegu pan zapomniał dodać 2 przez ty 55tys...

A dlaczego nie bierzesz pod uwagę trzeciej możliwości - że człowiek "zdolny inaczej" wszystko potrafi zepsuć? Tym bardziej, że tarcze faktycznie można łatwo załatwić - hamowanie, kałuża i... po "ptokach" /:
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-01-03, 12:48   

Zrobiłem Laguną 205 tkm. zmieniałem 2 x tarcze co 90000, nie jeżdżę stylem "gaz-hamulec" tak więc 55tkm to wcale nie taki rzadki wynik, osobiście znam ludzi którzy zużywają na 30000 - właśnie jeżdżąc stylem "gaz-hamulec" ( i mają zużycia paliwa o połowę większe )
Jeśli masz doświadczenia z Wartburga to jest trochę nieporównywalne - nie wiem ile waży Wartburg ale ogólnie to samochody wtedy były dużo lżejsze więc i hamulce mniej obciążone
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2011-01-03, 12:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
papieju 


Marka: Wartburg
Model: 1.3
Silnik: 1297cm
Rocznik: 1991
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 28
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 2011-01-03, 12:49   

No ale przy tym stylu jazdy skoro poleciały już tarcze, to sprzęgło i inne podzespoły to też kwestia czasu, niekoniecznie dalszego. Bomba na kołach?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-03, 13:05   

Przy takowym stylu można założyć: każde auto = bomba...
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-03, 15:11   

Ja w kwestii formalnej - poprzednim samochodem przejechałem trochę ponad 30000 km i tarcze zmieniano mi parę razy... Nie przez moje wybitne zdolności jeśli chodzi o hamowanie, a przez polskie drogi - przy okazji wymiany piast/łożysk, które padały jak muchy. :/ Tak więc niekoniecznie musi to oznaczać przekręt, chociaż jeśli wymieniane były obie tarcze na raz, to faktycznie coś może być na rzeczy.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-01-03, 15:37   

Jak podbijałem drugi raz przegląd techniczny Logana (prz. ca 52 kkm) to diagnosta nie chciał uwierzyć, w nikłe zużycie tarcz hamulcowych. Ergo: styl jazdy bo klocków hamulcowych nie miałem z płyty pilśniowej. :mrgreen: Tylko z OSB :lol:
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-01-03, 17:30   

bebe napisał/a:
chociaż jeśli wymieniane były obie tarcze na raz, to faktycznie coś może być na rzeczy.

A czy przypadkiem tarcze i klocki nie należą do tych części, które powinno wymieniać się właśnie parami???
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-03, 17:49   

bebe napisał/a:
przy okazji wymiany piast/łożysk, które padały jak muchy

No, ale zintegrowanie części to jednak "trochę" co innego - i tutaj rozmawiamy o daćkach, gdzie nie trzeba wymieniać tarcz z powodu łożysk...

Ad rem: tak czy owak - wymiana tarcz po 50-kilku tysiącach nie świadczy o ich papierowości (aczkolwiek jakiś fabrycznie felerny element zawsze się rzecz jasna może zdarzyć).
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-03, 17:57   

laisar napisał/a:
No, ale zintegrowanie części to jednak "trochę" co innego - i tutaj rozmawiamy o daćkach, gdzie nie trzeba wymieniać tarcz z powodu łożysk...

W Maździe tarcze nie były zintegrowane z piastami czy łożyskami, po prostu w wyniku ogólnego rozchwierutania się :) koła z padniętym łożyskiem/piastą tarcza zużywała się nierównomiernie. Po wymianie uszkodzonego elementu na nierozchwierutany konieczna była również wymiana tarczy na "zużytą" równomiernie, czyli w tym wypadku - na nową. Faktycznie, nie wymieniano obydwu tarcz jednocześnie. Albo dlatego, że nie było takiej potrzeby, albo dlatego, że w warsztacie uznali, że bym się nie wypłacił. :|
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-01-03, 18:00   

oo ta Loganka ma regulowane oparcie lędźwiowe :-D
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-01-03, 18:30   

bebe napisał/a:
poprzednim samochodem przejechałem trochę ponad 30000 km i tarcze zmieniano mi parę razy

No ale przy takim przebiegu parę razy? Nie brakuje, przypadkiem jednego "0"?
_________________
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-03, 18:51   

Beckie napisał/a:
bebe napisał/a:
poprzednim samochodem przejechałem trochę ponad 30000 km i tarcze zmieniano mi parę razy

No ale przy takim przebiegu parę razy? Nie brakuje, przypadkiem jednego "0"?

No właśnie nie brakuje. :( Oczywiście, Mazda nie była nowa, wcześniej jeździła po niemieckich autostradach, gładkich kieby pupa niemowlęcia, itd. Co najmniej jedną piastę załatwiliśmy sami, pozostałe sypały się same z siebie, raz tarcza skorodowała do imentu, bo podczas wymiany klocków czegoś nie dokręcili i kolcki przez parę miesięcy nie dotknęły nawet tarczy (co ciekawe, auto hamowało równo, ale to Mazda :] ). A, no i weź pod uwagę, że w Maździe tarcz jest cztery, nie dwie. W sumie wymian było pięć, jedną tarczę wymieniono dwa razy (tą ostatnią właśnie). Clou sprawy jest takie, że w żadnym z przypadków normalne zużycie tarczy nie było przyczyną jej wymiany.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-01-03, 21:51   

a ja mam ponad 85 tys. km i jeszcze nawet klocków nie wymieniałem :mrgreen:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne