Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Kupić Dustera czy nie kupić?
Autor Wiadomość
czacha79 



Marka: Jeep | Fiat
Model: Cherokee XJ | Bravo
Silnik: 4.0 | 1.4T Jet
Rocznik: 1992 | 2008
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 43
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-04-23, 10:43   Kupić Dustera czy nie kupić?

Duster chodzi mi po głowie od jakiegoś czasu, tylko wciąż nie mogę podjąć decyzji o sprzedaży Fiata .. ma raptem 5.5 roku, niecałe 80tys przebiegu i jest w idealnym stanie. Co gorsza wciąż mi się bardzo podoba, a ma to dla mnie spore znaczenie przy wyborze auta :mrgreen:

Na dzień dzisiejszy mam czym jeździć w terenie (Jeep Cherokee XJ 4.0), ale nie zawsze mam czas czy ochotę przesiadać się z jednego auta na 2gie, zaś moja praca wymaga mobilności i przede wszystkim bezawaryjności auta gdy jadę na zlecenie .. czego ciężko oczekiwać od 22-letniego Jeepa :mrgreen:

Tak więc Cherokee zostaje jako zabawka (chyba ze go zmienię na Wranglera, bo szkoda mi mojego Pipa niszczyć w błocie i wodzie po dach*), a Duster ma być czymś co będzie bardziej uniwersalne niż Fiat Bravo który na 17'' i niskim profilu nie jest w stanie wjechać nawet na krąwężnik :lol:

Obawiam się jedynie jakości wykonania, bo ta w Fiacie jest na 5+ .. a Dacia .. no nie jest na 5+ .. za to ma prześwit i napęd 4x4 :roll: To przyda mi się bardzo przy zleceniach w plenerze, gdy do miejsca sesji fotograficznej muszę śmignąć szutrówką lub polna drogą zarośnięta po środku kępami trawy, której Fiat nie pokona ze względu na cholernie niski prześwit.

Być może do Dustera dołożył bym sprężyny żeby dać ciutkę liftu co pozwoli na większe koła (AT rzecz jasna) dla lepszego prześwitu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Pytanie czy da się poprawić wykrzyże i jaki jest limit podnoszenia? 5cm da rade? A może więcej.. ? :roll: A może to niezbyt wskazane ze względu na konstrukcje tego auta?

Chociaż to najmniejszy problem - na dziś jest rozkminka czy w ogóle kupić Dustera i jeśli tak to w jakiej wersji? Na pewno 4x4 .. no i chyba musiał bym wziąć diesla, bo obawiam się ze po przesiadce ze 120-konnej turbo benzyny będę czuł niedosyt przy 1.6 N/A ...


PS. Dodaje fotkę mojej weekendowej zabawki .. którą w sumie ostatnio jeżdżę więcej niż głównym autem ;)
PPS. Od Dustera nie oczekuje możliwości Jeepa!!! (który w sumie też był projektowany jako proste tanie auto dla studentów w USA .. a okazało się, że to niezła baza do motania).

IMG_5396.jpg
Rzip :)
Plik ściągnięto 198 raz(y) 220,69 KB

Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-04-23, 17:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-04-23, 11:41   

Proszę poprawić post.

Punkt 5. http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1556
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-23, 11:51   Re: Kupić Dustera czy nie kupić?

czacha79 napisał/a:
Byc moze do Dustera dolozyl bym sprezyny zeby dac ciutke liftu co pozwoli na wieksze koła (AT rzecz jasna) dla lepszego przeswitu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Pytanie czy da sie poprawic wykrzyze i jaki jest limit podnoszenia? 5cm da rade? A moze wiecej.. ? :roll: A moze to niezbyt wskazane ze wzgledu na konstrukcje tego auta?

Pytanie zasadnicze: ale po co? Chcesz z niego robić drugiego XJta? Nigdy nie będzie tak dobry w terenie jak auto na ramie, za to na asfalcie będzie jeszcze głośniej i niewygodniej. Dopóki nie zechcesz jeździć po piachu/błocie, standard issue Duster na szosowych oponach spokojnie daje radę na polnych czy leśnych dróżkach.

Co do Twoich pytań - poszukaj na forum. Na pewno są dedykowane sprężyny na 2 cale, o wyższych nie wiem. Wykrzyżu na wahaczach się raczej nie poprawi, bo jak niby. Co do konstrukcji, to ciężko się wypowiadać, bo najstarsze starowinki mają dopiero 4 lata, Duster z liftem jest na forum jak dotąd jeden, więc zwyczajnie nie ma danych, jak konstrukcja znosi eksploatację, zwłaszcza w terenie (Dusterów cioranych po poligonach jest niewiele, trochę więcej używanych jako coś na kształt wyprawówek - poszukaj na forum; większość to 4x2, raczej nie zjeżdżająca z asfaltu).

czacha79 napisał/a:
no i chyba musial bym wziac diesla, bo obawiam sie ze po przesiadce ze 120-konnej turbobenzyny bede czul niedosyt przy 1.6 N/A ...

Przy dieslu też będziesz czuł niedosyt. Jeździłem Dusterem 110KM dCi, jeżdżę tą benzyną w innej budzie - jest różnica, ale zupełnie nie powalająca.
 
czacha79 



Marka: Jeep | Fiat
Model: Cherokee XJ | Bravo
Silnik: 4.0 | 1.4T Jet
Rocznik: 1992 | 2008
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 43
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-04-23, 12:23   

Marek1603 napisał/a:
Proszę poprawić post.

Punkt 5. http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1556

Marku, odniosłem się do tego w wątku z przywitaniem. Mam nadzieję ze mój styl pisowni nie będzie odbierany jak coś złego i zakazanego. Wierze że jest czytelny i proszę o ulgowe traktowanie :roll:
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-04-23, 17:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
czacha79 



Marka: Jeep | Fiat
Model: Cherokee XJ | Bravo
Silnik: 4.0 | 1.4T Jet
Rocznik: 1992 | 2008
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 43
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-04-23, 12:29   Re: Kupić Dustera czy nie kupić?

bebe napisał/a:
Pytanie zasadnicze: ale po co?

W zasadzie odpowiedź jest prosta - bo mogę :mrgreen: Tzn nie wiem jeszcze czy mogę, ale jeśli mogę to … dlaczego by nie? Patrząc na miejsca, w które muszę dojechać większy prześwit to tylko i wyłącznie zaleta. Chociaż im dłużej o tym myślę to jest to bardziej bez sensu...

bebe napisał/a:
Chcesz z niego robić drugiego XJta?

Tak jak wspomniałem nie chce robić z niego Cherokee i nie oczekuje po nim właściwości Jeepa. Poza tym szkoda mi w niektóre miejsca wjeżdżając 22-letnim autem, a co dopiero salonowym … :mrgreen:

bebe napisał/a:
Nigdy nie będzie tak dobry w terenie jak auto na ramie, za to na asfalcie będzie jeszcze głośniej i niewygodniej. Dopóki nie zechcesz jeździć po piachu/błocie, standard issue Duster na szosowych oponach spokojnie daje radę na polnych czy leśnych dróżkach.

Opony to na pewno były by do zmiany na AT. Szosowe nadają się .. na szosę ;)

bebe napisał/a:
Co do Twoich pytań - poszukaj na forum. Na pewno są dedykowane sprężyny na 2 cale, o wyższych nie wiem.

Tak, trafiłem już na taki watek. Z minusów, które wyczytałem to to, że zmniejszają się wykrzyże.. wiec może jednak lepiej zostając przy standardowej wysokości.

bebe napisał/a:
Wykrzyżu na wahaczach się raczej nie poprawi, bo jak niby.

Zmieniając wahacz? :roll: Oczywiście przyznaje ze to bez sensu i nie mam zamiaru tego robić, inaczej kupił bym nowego Wranglera … tylko ta cena :oops:

bebe napisał/a:

Przy dieslu też będziesz czuł niedosyt. Jeździłem Dusterem 110KM dCi, jeżdżę tą benzyną w innej budzie - jest różnica, ale zupełnie nie powalająca.

Jeździłem już dieslem 100KM, ale było to jesienią - muszę odświeżyć pamięć i przy okazji zobaczę z bliska po lifta, który na zdjęciach prezentuje się świetnie, tylko coś ciężko spotkać go na ulicach ;)
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-04-23, 17:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2014-04-23, 12:30   

Jeżeli jesteś z pięknego Podlasia i często jeźdźisz na Litwę, to DD 4X4 jest idealny. Boczne drogi szczególnie szutrowe są tam idealne dla tego auta oraz nie trzeba się martwić się o ograniczenia prędkości.
 
czacha79 



Marka: Jeep | Fiat
Model: Cherokee XJ | Bravo
Silnik: 4.0 | 1.4T Jet
Rocznik: 1992 | 2008
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 43
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-04-23, 12:31   

W zasadzie to nawet nie muszę jechać na Litwę, bo tutaj u siebie mam mnóstwo szutrówek, a jeżdżę po nich z racji zawodu - fotografia wymaga poświęceń .. zwłaszcza od auta :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-04-23, 17:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-04-23, 15:01   

DD na szutrach, piasku, błocie, w średnio trudnym terenie radzi sobie doskonale. Warto jest doposażyć go wtedy w nakładki off road (błotniki, drzwi, komplet chlapaczy) i pomyśleć o dodatkowym zabezpieczeniu siatką chłodnicy. Wybór rodzaju jednostki napędowej to już rzecz indywidualnych preferencji. Jedno jest pewne - planując jazdę poza ubitymi drogami warto dopłacić do 4x4
 
czacha79 



Marka: Jeep | Fiat
Model: Cherokee XJ | Bravo
Silnik: 4.0 | 1.4T Jet
Rocznik: 1992 | 2008
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 43
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-04-23, 15:34   

4x4 nie podlega żadnej dyskusji i jeśli tylko zapadnie ostateczna decyzja o Dusterze na pewno w tym kierunku będę szedł, bo szczerze mówiąc nie dostrzegam sensu posiadania takiego auta (crossover, SUV itd.) z napędem na jedna ośkę. Ale biorąc pod uwagę, że większość ludzi wybiera opcje 4x2 (nie tylko w tej marce) to chyba coś jest w tych autach co dodatkowo za nimi przemawia oprócz takich oczywistości jak prześwit.

Mam pytanie o progi. Siedzi się w tym aucie w miarę komfortowo (pomijając krótkie siedzisko, ale mam to samo w Fiacie), ale jak to jest z wysiadaniem? Brudzenie nogawek na wysokości łydki to typowy problem w tym aucie czy raczej nie występuje? Pytam, bo próg jest nieco oddalony od siedziska i w wyobraźni widzę to tak, że tył nogawki może ocierać o brudna krawędź. Problemem to nie jest żadnym, kwestia nabrania pewnych nawyków - ja nauczyłem się ekwilibrystyki przy wysiadaniu z Jeepa :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-04-23, 17:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-23, 15:44   

czacha79 napisał/a:

Mam pytanie o progi. Siedzi sie w tym aucie w miare komfortowo (pomijajac krotkie siedzisko, ale mam to samo w Fiacie), ale jak to jest z wysiadaniem? Brudzenie nogawek na wysokosci lydki to typowy problem w tym aucie czy raczej nie wystepuje? Pytam bo prog jest nieco oddalony od siedziska i w wyobrazni widze to tak, ze tyl nogawki moze ocierac o brudna krawedz. Problemem to nie jest zadnym, kwestia nabrania pewnych nawykow - ja nauczylem sie ekwilibrystyki przy wysiadaniu z Jeepa :mrgreen:


Tylko nawyk.
Na jazdach próbnych brudziłem sobie nogi zawsze, teraz tylko dzieciakom to pozostało.
 
gbyrka 



Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG (niefabryczne LR)
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-04-23, 17:02   

4x2 w wielu przypadkach jest wystarczająco terenowe - wszędzie tam gdzie osobówce brakuje prześwitu: stare leśne przecinki, polne drogi rozjechane przez traktory, tymczasowe parkingi zorganizowane na łąkach (z okazji imprez masowych) - to są moje powody

do tego wszelkiego rodzaju budowy, porty, doki, drogi gruntowe, ...

Wszędzie tam duster 4x2 + odrobina umiejętności w zupełności wystarczają.

Pomijając już fakt, że stary golf jest bardziej terenowy niż Audi Q7, a przynajmniej ja golfem umiem wjechać w miejsca, gdzie posiadacze Q7 nie dają rady.

Więc odbijając piłeczkę w dyskusji 4x2 czy 4x4 - moim zdaniem trzeba mieć bardzo specyficzne wymagania by musieć brać 4x4.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-04-23, 18:55   

już kiedyś wymienialiśmy się uwagami na temat wnętrza bravo i dustera na autokaciku :)
Do materiałów nie będę się odnosił bo to kwestia gustu. Co do zakupu to polecam DCI i 4x4.
4x4 ma lepsze zawieszenie bez belki z tyłu i poza tym zawsze jak gdzieś nie wjedziesz to będziesz sie zastanawiał czy 4x4 dałby radę.

Co do napędu to mam jeszcze L200 z super selectem. Ten napęd dołączany w Dacii jest ok. Jest dużo gorszy od stałego podziału z centralnym mechanizmem bo nie można go zapiąć na stałe na asfalcie. W terenie nawet daje radę. Ja już trochę pośmigałem i poza małą mocą do piasku to Duster naprawdę nie ma się czego wstydzić. Dużo nadrabia relatywnie małą masą więc nie grzęźnie jak l200.
Jeżeli chce dusterem wjeżdzać w poważniejsze miejsca to koniecznie zmień opony. Te fabryczne w błocie kompletnie nie dają rady. No i pamiętaj o tej kuriozalnie krótkiej skrzyni w 4x4...
 
czacha79 



Marka: Jeep | Fiat
Model: Cherokee XJ | Bravo
Silnik: 4.0 | 1.4T Jet
Rocznik: 1992 | 2008
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 43
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-04-24, 00:10   

Zwykłe Bravo ma takie sobie wnętrze, ale Dynamic z czerwonymi wstawkami jest po prostu przepiękny i żadna dyskusja tego nie zmieni :mrgreen:

Czytałem uwagi odnośnie skrzyni, że jest mega krótka. Bravo w benzynie ma w miarę długie biegi, chociaż w mieście trzeba się namieszać .. Duster mnie jakoś nie poraził krótkimi przełożeniami. Z tym że dał bym wszystko za automat. Jazda w terenie z automatem jest cudna :mrgreen: Z resztą nie tylko w terenie ..
Ostatnio zmieniony przez czacha79 2014-04-24, 00:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
czacha79 



Marka: Jeep | Fiat
Model: Cherokee XJ | Bravo
Silnik: 4.0 | 1.4T Jet
Rocznik: 1992 | 2008
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 43
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-04-24, 17:32   

Odwiedziłem dealera, niestety demówka będzie dostępna dopiero w następnym tygodniu. Wersja która mnie interesowała wyszła za 75tys .. sporo jak za budżetowe auto ;) Myślicie, że jak duży rabat da się z tego urwać? Dziś nie chciałem poruszać tej kwestii w salonie bo i tak było by to nie poważne - negocjacje będą gdy zapadnie decyzja że biorę go na 100% :mrgreen:
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-04-24, 17:40   

czacha79 napisał/a:
Odwiedziłem dealera, niestety demówka będzie dostępna dopiero w następnym tygodniu. Wersja która mnie interesowała wyszła za 75tys .. sporo jak za budżetowe auto ;) Myślicie, że jak duży rabat da się z tego urwać? Dziś nie chciałem poruszać tej kwestii w salonie bo i tak było by to nie poważne - negocjacje będą gdy zapadnie decyzja że biorę go na 100% :mrgreen:

poszukaj może po rodzinie kogoś ze zniżką zawodowa? Dacia mocno rabatuje np. mysliwych, geodetów itd.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-04-24, 18:12   

rabat gotówkowy ok 2,000 zł plus kilka dodatków gratis (dywaniki, podłokietnik, czasem czujniki cofania) - więcej raczej nie utargujesz
 
czacha79 



Marka: Jeep | Fiat
Model: Cherokee XJ | Bravo
Silnik: 4.0 | 1.4T Jet
Rocznik: 1992 | 2008
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 43
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-04-24, 19:37   

Opiszę może jeszcze krótkie wrażenia z dosiadania Laurente. Na salonie co prawda stało Ambiente, ale sprzedawca z wielką chęcią zaprezentował mi auto które było przygotowywane przyszłym klientom na piątek.

Wnętrze jest na prawdę niczego sobie. Podoba mi się tapicerka na boczkach drzwi oraz na siedzeniach. Skóra na kierownicy przyjemna, tylko jakiś cienki ten pałąk. Szkoda że regulacja jest tylko w jednej płaszczyźnie. Deska rozdzielcza twardawa, nawiewy porażka chociaż uroku dodaje chromowana obwódka. Nawigacja cholernie nisko - ja rozumiem cięcie kosztów (nie musieli robić nowej deski rozdzielczej) ale to jest wręcz niebezpieczne!

Ogólne wrażenie w miarę pozytywne, dał bym ocenę 4_z_maaaałym_plusem/6. Gdy jednak pomyślę że taką jakość dostaje za 75tys zł ... no to zaczynam się zastanawiać czy na pewno chce na to wydać ciężko zarobione szelesty.. :-? Czekam więc na jazdę próbną, może ona coś zmieni :roll:


PS. W sumie założenie niby jest takie, aby kupić w końcu samochód użytkowy o którego nie będę musiał przesadnie dbać .. którego będę traktował przedmiotowo. Bo mycie Fiata 2x w tygodniu doprowadza mnie do szału, ale on po prostu źle wygląda brudny .. albo inaczej .. on wygląda przepięknie czysty :lol:
Ostatnio zmieniony przez czacha79 2014-04-24, 19:40, w całości zmieniany 3 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-24, 20:59   

Haha, a niedawno był / jest wątek o tym, że Dacia w tym Duster - to auto dla biednych =)
Ile ludzi tyle opinii.
 
czacha79 



Marka: Jeep | Fiat
Model: Cherokee XJ | Bravo
Silnik: 4.0 | 1.4T Jet
Rocznik: 1992 | 2008
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 43
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-04-24, 21:54   

Bogactwo jest pojęciem mocn względnym i to co dla jednego jest sufitem dla innego może być raptem podłogą. Biedę natomiast łatwo określić i w skrócie można powiedzieć że oznacza ona brak środków do życia.

Relatywnie patrząc 75tys to duża suma, a na nasze realia nawet bardzo duża, bo to aż 26 średnich pensji po 2.800PLN .. a wiemy ze większość osób zarabia mniej.. czasem sporo mniej.

Myślę że przy takich cenach ciekawszych konfiguracji ciężko nazwać Dustera autem dla biednych.. ale Ci którzy zarabiają 75tys miesięcznie mogą pochrząkiwać, że dla nich to bieda.
Ostatnio zmieniony przez czacha79 2014-04-24, 21:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-24, 23:03   

Była osoba na forum która podnosiła duster o 2-3 centymetry .
Są dedykowane zestawy do kupienia + felgi i opony powinny dać 5 cm .
Jeżeli 110 kucy nie wystarczy można zrobić chipa na 130 koni .
http://vtech.pl/katalog/c...-dCi-81kW-110KM
To powinno zaspokoić trochę apetyt (również kilka osób z forum to robiło ) .
Do dustera można już zakupić sporo akcesoriów (stalowa osłona podwozia , orurowanie ,wyciągarki itp )
Warto też zrobić zabezpieczenie antykorozyjne dla świętego spokoju .
osłony nadkoli oraz drzwi to również obowiązkowy pakiet .

Dacia ma to do siebie że wiele rzeczy można ulepszyć samemu (wygłuszenie , podświetlenie , podgrzewanie foteli itp )
Producent wykonał pewne rzeczy tak aby nie dawały pełni komfortu . Taka jest polityka firmy , jest dużo małych zabiegów po których dacia staje się autem średniej klasy .Ja kupiłem dacie ze świadomością że będzie trzeba ją dopieścić i tak dokładnie jest . To w weekend założyłem siatkę na grill albo ulepszałem uszczelki itd .

Jeżeli nie chcesz dbać o auto to ważny jest kolor lakieru . Mam szary basalt (kolor piasku ) samochód w ogóle się nie brudzi , można miesiąc go nie myc bo bród ma taki sam kolor jak lakier . Myje go dopiero jak brudzę sobie ręce zamykając klapę . Czarny ładnie wygląda ale trzeba go co tydzień myć
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-04-24, 23:10, w całości zmieniany 4 razy  
 
czacha79 



Marka: Jeep | Fiat
Model: Cherokee XJ | Bravo
Silnik: 4.0 | 1.4T Jet
Rocznik: 1992 | 2008
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 43
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-04-25, 09:07   

Z kolorów podoba mi się brązowy oraz ten nowy szary/stalowy ;-)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-25, 09:44   

http://www.daciaklub.pl/f...1612737#1612737
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-04-25, 09:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
czacha79 



Marka: Jeep | Fiat
Model: Cherokee XJ | Bravo
Silnik: 4.0 | 1.4T Jet
Rocznik: 1992 | 2008
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 43
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-04-25, 09:57   

Dzięki za linka, widziałem już to :mrgreen:

Zastanawia mnie natomiast jak by wyglądało połączenie czarnych zderzaków z Ambience z nakładkami na nadkola z pakietu offroad?


Ok, sam se odpowiem, bo znalazłem zdjęcie kolegi Mouldera z takim właśnie pakietem. Ale po podliczeniu tego co bym chciał w aucie i tak wyjdzie nie wiele drożej od Laureate.. o ile bedzie to ta sama wersja silnika czyli 1.6 ... a tego chyba nie chcę.
Ostatnio zmieniony przez czacha79 2014-04-25, 10:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-04-25, 14:14   

nie opłaca się kupowanie Ambiance i doposażanie go do poziomu Laureate
a tak wygląda komplet nakładek na szarym bazalcie
http://www.daciaklub.pl/f...der=asc&start=0
 
czacha79 



Marka: Jeep | Fiat
Model: Cherokee XJ | Bravo
Silnik: 4.0 | 1.4T Jet
Rocznik: 1992 | 2008
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 43
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-04-25, 14:27   

No wlasnie te nakladki na drzwi mi sie nie podobaja, kupil bym wylacznie te na nadkola.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne