Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2014-05-19, 04:54
Marząc o SUV-ie stąpajmy twardo po ziemi
Autor Wiadomość
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-05-23, 21:34   

DrOzda napisał/a:
Ale za to dwa zawory na cylinder to znacznie uproszczona konstrukcja głowicy - jeden wałek brak łańcucha międzywałkowego, zmniejszone opory wewnętrzne silnika.

No tu się w pełni zgadzamy, acz chyba jasne jest, że przyczyną jest oszczędność a nie jakiekolwiek inne aspekty?

DrOzda napisał/a:
Pasek rozrządu to bardzo dobre i tanie rozwiązanie - w większości przypadków wymienia się je co 100 - 120 tys. kilometrów. "Wieczne" łańcuchy współczesnych silników rzadko przeżywają więcej niż 200 -300 tys. za to koszt ich wymiany jest kilkukrotnie większy.

Owszem, też nie twierdzę że łańcuchy w silnikach OHC to idealne rozwiązanie, niemniej faktem jest że znowuż, nie chodziło tu o to, żeby użytkownikowi było lepiej, tylko o to, żeby silnik był tańszy.
Ja osobiście pasków nie lubię, głównie dlatego, że moment ich "śmierci" jest nieprzewidywalny. Łańcuchy zwykle dają o sobie wcześniej znać. Opcją bliską ideałowi jest OHV z kołami zębatymi, ale wtedy oczywiście rośnie spalanie i strasznie spada komfort akustyczny ;)

Meritum pozostaje niezmienne- dCi jest silnikiem budżetowym. Moim zdaniem bardzo udanym jak na segment do którego jest przeznaczone. Z tego też powodu trudno je porównywać z konkurencyjnymi jednostkami, które są znacznie bardziej skomplikowane, a przez to też droższe.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-24, 05:00   

TD Pedro napisał/a:
Cav napisał/a:
Mówię o odczuciu, o wciskaniu w fotel po wciśnięciu gazu.
Ale identyczne odczucia miałem gdy na chwilę dali mi zastępczego Dustera z identycznym silnikiem i napędem jak mój - w porównaniu do mojego wydawał się rakietą.

- z tego wynika wniosek, że silniki nie są złe tylko Ty masz po raz kolejny pecha w konfrontacji z marką Dacia/Renault... a może masz wyolbrzymione oczekiwania?


I wsiadam to testowego Dustera, a on jedzie jak inne auta o tej mocy?
To co, oczekiwania mi wtedy spadają?

Awaryjność to nie pech, to zła jakość produktów Renault.
Oczywiście możesz wierzyć, że to przypadek, albo pech, ale niestety to jest fakt.

BigT napisał/a:
Subiektywne wrażenia, a w szczególności tzw odczucie to można sobie wsadzić ;)


Jak ktoś jeździ drugi dzień samochodem, to pewnie tak.
Ale jak ktoś w życiu miał ze 20 samochodów, a ostatnie 3 były o dokładnie tych samych gabarytach i mocy, to jakieś pojęcie czego może się spodziewać, jednak ma.

Zwłaszcza gdy porównuje do identycznego auta (testowy Duster Ph II 1.5 dci 4x4).
Powinien jeździć tak samo - a jeździł lepiej (tyle że się zepsuł po 1 dniu).

mendelmax napisał/a:
Meritum pozostaje niezmienne- dCi jest silnikiem budżetowym. Moim zdaniem bardzo udanym jak na segment do którego jest przeznaczone.


A wymienisz jakieś przykładowe silniki common-rail konkurencji, o tej pojemności rzecz jasna, które byłyby gorsze?
Tak z opisem, dlaczego są gorsze?
Bo jak nie - to na jakiej podstawie twierdzisz, że to udany silnik, skoro rynek twierdzi coś dokładnie odwrotnego?
Czyli że to jeden z najgorszych silników w tej klasie?
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-05-24, 05:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
czacha79 



Marka: Jeep | Fiat
Model: Cherokee XJ | Bravo
Silnik: 4.0 | 1.4T Jet
Rocznik: 1992 | 2008
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 43
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-05-24, 08:00   

Nie da się zmierzyć przyśpieszenia ani mocy po tym jak Cie wciska w fotel. Zrób mały wyścig pomiędzy dwoma autami na prostej albo pojedź na hamownie .. bo wydawać to się może wiele rzeczy ;)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-05-24, 08:13   

Cav napisał/a:
Awaryjność to nie pech, to zła jakość produktów Renault.
Oczywiście możesz wierzyć, że to przypadek, albo pech, ale niestety to jest fakt.

- jak wynika z treści Twoich różnych wypowiedzi, masz bogate doświadczenia motoryzacyjne i w związku z tym nasuwa się pytanie: jak to się stało,że "wszedłeś" w posiadanie wyrobu marki Renault (Dacii)?
- fakt jest tylko potwierdzeniem pecha lub przypadku,

Cav napisał/a:
Bo jak nie - to na jakiej podstawie twierdzisz, że to udany silnik, skoro rynek twierdzi coś dokładnie odwrotnego?

- skąd czerpiesz taką wiedzę? jaki rynek masz na myśli? póki co niewielu Klubowiczów użytkujących swoje samochody z takim silnikiem miało złe doświadczenia, oczywiście nie jest to reprezentatywna grupa do badań ale chyba coś z tego wynika...
Cav napisał/a:
Czyli że to jeden z najgorszych silników w tej klasie?

- abstrahując od przedmiotowego silnika - nawet gdyby tak było, to w każdy rankingu jakiś silnik musi zając pierwsze inny ostatnie miejsce ale nie oznacza to, że ten z ostatniej pozycji mimo, że jest najgorszy to jest zły...
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-05-24, 08:53   

Panowie,
nie znam się na silnikach. Jednak jeździłem różnymi dieslami. Akurat ten dCi, który mam w Rumunce naprawdę ładnie pracuje. Owszem, chciałbym mieć coś ok. 2,0 pojemności, ale Rumunka takich nie oferuje...
Mój kolega, który znakomicie zna się na silnikach, bo je naprawia, a przy tym jest inżynierem pasjonatem z branży motoryzacyjnej, bardzo chwili prostotę konstrukcji common raili, równocześnie zwraca uwagę na skomplikowanie osprzętu służącego do wtryskiwania paliwa i radzi używać paliw klasy premium. Sam tak robi. Tyle o tym. Widzę, że dci są masowo używane w furgonetkach - to raczej dobrze świadczy o trwałości. W przeciwnym razie zawodowcy by tego nie kupowali.
Wspomniany kolega twierdzi, że obecnie najsłabszym punktem aut są karoserie, najmocniejszym właśnie silniki i skrzynie biegów.
Cav, co wiesz o niepowodzeniu dCi na rynku? Wg tego co ja wiem, jest odwrotnie. Ta konstrukcja po początkowych problemach z osprzętem odniosła duży sukces.
Ostatnio zmieniony przez piku 2014-05-24, 08:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-05-24, 10:00   

cieżko mówić o silnikach pododbnej pojemności, bo dopiero od paru lat inni producenci weszli w ten segment, kiedyś miałeś 1.4 hdi i 1.4 tdci, 1.6 hdi,, który też miał swoje wady i problemy ze smarowaniem. Inne silniki to też długa list awarii, bmw 2.0d za rozrząd, 2.0 tdi za głowicę, 1.9 tdi 105km za korby wychodzące bokiem, 1.9jtd 150km za klapy w kolektorze, egr i dpf. Jest tego dużo. Myślę że w renault ten 1.5 dci jest na widelcu bo ładują go wszędzie, od clio po lagune.
Mi pasuje, jeździ szybciej od sportage 1.7 i praktycznie dokładnie jak qashqai 1.6dci. Oba porównania zrobione w trasie.
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-24, 12:21   

Cav napisał/a:

Jak ktoś jeździ drugi dzień samochodem, to pewnie tak.
Ale jak ktoś w życiu miał ze 20 samochodów, a ostatnie 3 były o dokładnie tych samych gabarytach i mocy, to jakieś pojęcie czego może się spodziewać, jednak ma.

Zwłaszcza gdy porównuje do identycznego auta (testowy Duster Ph II 1.5 dci 4x4).
Powinien jeździć tak samo - a jeździł lepiej (tyle że się zepsuł po 1 dniu).
Nie, po prostu różne samochody dają różne odczucia z jazdy. Duży samochód z reguły je osłabia, a mały z dieslem, który to zawsze sprawia że samochód wydaję sie bardziej dynamiczny, bo wciska w fotel, zwiększa.
Do tego dochodzi jeszcze charakterystyka mocy i momentu. Ogólnie parametrów jest wiele, a ocenianie tego na podstawie wciskania w fotel jest bez sensu. Wystarczy przejechać się dwa razy tym samym samochodem, raz jako pasażer, raz jako kierowca i zobaczysz że odczucia są zupełnie różne.
I nie wiem co w tym dziwnego dla kogoś kto miał 20 samochodów...


Jeśli wydaję Ci się że nie jedzie jak powinien to sprawdź sobie na szybko czasy, pojedź na hamownie, czy na diagnostykę. Samochód to nie voodoo i jego działanie można opisać tabelą parametrów, które to można zmierzyć, a na podstawie tego ocenić czy wszystko jest w porządku, czy nie.

Jeśli przeszkadza Ci brak dynamiki w jakimś samochodzie to sam sobie jesteś winny, bo niezależnie od tego czy kupileś nowy, czy używany, powinieneś się wcześniej nim przejechać i ocenić czy Ci pasuję. Jeśli tego nie zrobiłeś no to sorry.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-24, 16:54   

TD Pedro napisał/a:
Cav napisał/a:
Awaryjność to nie pech, to zła jakość produktów Renault.
Oczywiście możesz wierzyć, że to przypadek, albo pech, ale niestety to jest fakt.

- jak wynika z treści Twoich różnych wypowiedzi, masz bogate doświadczenia motoryzacyjne i w związku z tym nasuwa się pytanie: jak to się stało,że "wszedłeś" w posiadanie wyrobu marki Renault (Dacii)?
- fakt jest tylko potwierdzeniem pecha lub przypadku,

Cav napisał/a:
Bo jak nie - to na jakiej podstawie twierdzisz, że to udany silnik, skoro rynek twierdzi coś dokładnie odwrotnego?

- skąd czerpiesz taką wiedzę? jaki rynek masz na myśli? póki co niewielu Klubowiczów użytkujących swoje samochody z takim silnikiem miało złe doświadczenia, oczywiście nie jest to reprezentatywna grupa do badań ale chyba coś z tego wynika...
Cav napisał/a:
Czyli że to jeden z najgorszych silników w tej klasie?

- abstrahując od przedmiotowego silnika - nawet gdyby tak było, to w każdy rankingu jakiś silnik musi zając pierwsze inny ostatnie miejsce ale nie oznacza to, że ten z ostatniej pozycji mimo, że jest najgorszy to jest zły...



Jakbyś również czytał co się pisze, to byś nie musiał zadawać n-ty raz tego samego pytania.
Wyjaśniałem już, że Dustera kupiłem z pełną świadomością, licząc niesłusznie, że z powodu posiadania starych, sprawdzonych rozwiązań Renault, nie będzie tak awaryjny jak Renault, jako że wszelkie problemy powinny dawno być wyeliminowane przez te lata ich produkcji.
A stosunek zawartości do ceny miał bezkonkurencyjny.
"Rynek" oznacza powszechną opinię panującą wśród ludzi, którzy mniej lub więcej wiedzą o silnikach - również artykuły prasowe, w których 1.5 dci jest zaliczany do kategorii "omijać".
Np. tu:
http://moto.pl/MotoPL/56,...html#BoxMotoTxt

Jeśli dla Ciebie najgorszy nie oznacza zły, to się nie dogadamy.
Dla mnie zły jest każdy poniżej średniej.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-05-25, 19:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-24, 17:03   

czacha79 napisał/a:
Nie da się zmierzyć przyśpieszenia ani mocy po tym jak Cie wciska w fotel. Zrób mały wyścig pomiędzy dwoma autami na prostej albo pojedź na hamownie .. bo wydawać to się może wiele rzeczy ;)


Ale ja nie mówię o przyspieszeniu wyrażanych w sekundach, bo tutaj większa moc zapewne zrobi różnicę.
Mówię o tym, jak się danym egzemplarzem jeździ.
A jeździ się tak, że przy miejskich prędkościach chcąc kogoś wyprzedzić w P206 po prostu wciskasz gaz i auto sprawnie się rozpędza (bieg pewnie 3, góra 4) , a w Dusterze zazwyczaj trzeba ze 3 razy w tym samym czasie zmienić bieg, skoro 4-ka kończy się już przy setce, co znakomicie utrudnia i wydłuża manewry.
A co za tym idzie czas w którym turbina działa z pełną mocą (a więc da się odczuć efekt przyspieszania własnymi plecami) jest w tymże Dusterze dużo krótszy i mniej zauważalny, jako że turbina potrzebuje czasu żeby się napędzić od nowa na każdym biegu.

Dodatkowo różnica w masie powoduje, że stosunek mocy do masy, a już szczególnie momentu do masy nie jest tak wielka na korzyść Dustera jakby się wydawało z gołych liczb.

A jeśli chodzi o konkrety, to byłem dzisiaj na hamowni i z Dusterem nie jest tak źle jak się obawiałem, ale dobrze też nie.
Max. moc to 105 KM przy 4200, max moment to 223 Nm przy 2500 obr/min.
Powinno być 109 KM i 240 Nm, koledzy na forum raportowali nawet wyższe wartości standardowego silnika, więc mój zbyt udany nie jest.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-24, 17:11   

BigT napisał/a:
Cav napisał/a:

Jak ktoś jeździ drugi dzień samochodem, to pewnie tak.
Ale jak ktoś w życiu miał ze 20 samochodów, a ostatnie 3 były o dokładnie tych samych gabarytach i mocy, to jakieś pojęcie czego może się spodziewać, jednak ma.

Zwłaszcza gdy porównuje do identycznego auta (testowy Duster Ph II 1.5 dci 4x4).
Powinien jeździć tak samo - a jeździł lepiej (tyle że się zepsuł po 1 dniu).
Nie, po prostu różne samochody dają różne odczucia z jazdy.


A jak się to ma do faktu, który opisałem powyżej?
Czyli tych samych gabarytów, mocy, a nawet tych samych modeli?

Dalej mają prawo dawać różne wyniki i odczucia z jazdy?
No właśnie nie, jakość produkcji polega na powtarzalności, więc dwa identyczne Dustery mają zapewniać takie same rezultaty i odczucia.
Jeśli jest inaczej, to świadczy o złej jakości produkcji.
I o tym mówię.

BigT napisał/a:

Jeśli przeszkadza Ci brak dynamiki w jakimś samochodzie to sam sobie jesteś winny, bo niezależnie od tego czy kupileś nowy, czy używany, powinieneś się wcześniej nim przejechać i ocenić czy Ci pasuję. Jeśli tego nie zrobiłeś no to sorry.


A jak zrobiłem i mi pasowała BO BYŁA INNA niż to co dostałem, to nadal to moja wina?
Czy producenta który dostarczył mi bubla zamiast takiego samochodu, jaki był/jest na jazdach próbnych?
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-05-24, 17:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-24, 17:14   

johnson napisał/a:
cieżko mówić o silnikach pododbnej pojemności, bo dopiero od paru lat inni producenci weszli w ten segment, kiedyś miałeś 1.4 hdi i 1.4 tdci, 1.6 hdi,,


Bez przesady. 1.4 i 1.6 to jak najbardziej podobna pojemność i segment.
A naszą dyskusję ucięło same Renault, które zamiast rozwijać silnik 1.5 dci, po prostu zrobiło od podstaw nowy (1.6 dci), widać nie widząc w starym potencjału.
Z tego co testowałem - słusznie zrobili.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-24, 17:15   

piku napisał/a:

Cav, co wiesz o niepowodzeniu dCi na rynku?


Dyskutujesz ze mną czy ze swoimi rojeniami?
Jeśli ze mną, to zacytuj gdzie użyłem takich słów jak Ty.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-05-24, 17:30   

Cav napisał/a:
johnson napisał/a:
cieżko mówić o silnikach pododbnej pojemności, bo dopiero od paru lat inni producenci weszli w ten segment, kiedyś miałeś 1.4 hdi i 1.4 tdci, 1.6 hdi,,


Bez przesady. 1.4 i 1.6 to jak najbardziej podobna pojemność i segment.
A naszą dyskusję ucięło same Renault, które zamiast rozwijać silnik 1.5 dci, po prostu zrobiło od podstaw nowy (1.6 dci), widać nie widząc w starym potencjału.
Z tego co testowałem - słusznie zrobili.

Właśnie o tym pisze, dopiero teraz masz wysyp małych silników, w czasach DCI było 1.4 tdci/hdi i 1.6 hdi, zauważ że od paru lat dopiero masz vw, honde z takimi maluchami pod maską. Myslę że to nie kwestia potencjału tylko wrzucania silnika między segmentami, takie 1.6 można ładować do całej gamy i tylko osłabiać mniejszą turbiną, wtryskami, programem. Zarzeźbienie 1.5 dci miało mały sens. Poza tym masz wersje 1.5dci które mają euro 6 i dużo rozwiązań zaczerpnietych z 1.6 dci. W Dacii ich nie ma z wiadomych powodów.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-24, 17:34   

johnson napisał/a:
Cav napisał/a:
johnson napisał/a:
cieżko mówić o silnikach pododbnej pojemności, bo dopiero od paru lat inni producenci weszli w ten segment, kiedyś miałeś 1.4 hdi i 1.4 tdci, 1.6 hdi,,


Bez przesady. 1.4 i 1.6 to jak najbardziej podobna pojemność i segment.
A naszą dyskusję ucięło same Renault, które zamiast rozwijać silnik 1.5 dci, po prostu zrobiło od podstaw nowy (1.6 dci), widać nie widząc w starym potencjału.
Z tego co testowałem - słusznie zrobili.

Właśnie o tym pisze, dopiero teraz masz wysyp małych silników, w czasach DCI było 1.4 tdci/hdi i 1.6 hdi,


Nie wiem o czym mówisz, ale ja mówię o teraźniejszości.
W której Renault nadal sprzedaje prehistoryczne 1.5 dci, którego nie potrafi wyprodukować i oprogramować, a konkurencja jest daleko z przodu.

Co do historii - ja osobiście przez 6 lat używałem 1.6 crdi, który nakrywa czapką ten badziew ze stajni Renault w każdym aspekcie, więc można było zrobić coś porządnie nawet 8 lat temu (albo i dawniej, bo nie wiem kiedy ten silnik Kii/Hyundai-a powstał).
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-05-24, 17:49   

Cav napisał/a:
Jakbyś również czytał co się pisze, to byś nie musiał zadawać n-ty raz tego samego pytania.

- gdybyś również pamiętał to sam już niejednokrotnie napisałeś, to nie wyskakiwałbyś z totalną krytyką przy każdej nadarzającej się okazji...
- zapewniam Cię, że na pewno ani częstotliwość pojawiania się Twoich krytycznych uwag ani od ich treść nie zmienią zdania ludzi którzy są zadowoleni (czyt. nie mieli takiego jak Ty pecha) i mają pozytywne doświadczenia...

Cav napisał/a:
"Rynek" oznacza powszechną opinię panującą wśród ludzi, którzy mniej lub więcej wiedzą o silnikach - również artykuły prasowe, w których 1.5 dci jest zaliczany do kategorii "omijać".

- wychodzi na to, że obserwujemy inne "rynki", czytamy inne artykuły prasowe i znamy inne opinie panujące itd. ... ,
Cav napisał/a:
Jeśli dla Ciebie najgorszy nie oznacza zły, to się nie dogadamy.

- nie chodzi o to by "się dogadać" tylko o pewną logikę:
jeżeli w jakimś rankingu ocenia się w pewnej kategorii 10 najlepszych silników i z tej dziesiątki ma zostać wyłoniony zwycięzca, to wg. Ciebie ten który znalazł się na ostatniej pozycji jest zły tylko dlatego, że jest najgorszy z badane grupy... ?

- przypomnę raz jeszcze to co napisałem w poście sprzed kilku dni
TD Pedro napisał/a:


Cav napisał/a:
swoje własne doświadczenia są dla mnie bardziej istotne niż niesprawdzalne opowieści choćby i miliona innych osób

- analogicznie dla tych milionów pozytywnie doświadczonych Twoje opinie również mogą potraktować jako niesprawdzalne...
- zatem powtórzę raz jeszcze:
TD Pedro napisał/a:
nikt na Forum nie jest Ci nieżyczliwy, masz problem z samochodem w związku z tym głosisz takie opinie

- ale nie możesz z tego powodu kąsać dookoła wszystkich co nie mieli takiego pecha, są z samochodów zadowoleni i swoje zadowolenie prezentują zwłaszcza, że jest ich (nas) całkiem sporo...
- a swoich racji należy zawsze, konsekwentnie dochodzić niezależnie od tego jakiej marki samochodu sprawa dotyczy...A jak się to ma do faktu, który opisałem powyżej?


i zamykam swój udział w dalszym bezsensownym OT...
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-05-24, 18:08   

Cav napisał/a:
johnson napisał/a:
Cav napisał/a:
johnson napisał/a:
cieżko mówić o silnikach pododbnej pojemności, bo dopiero od paru lat inni producenci weszli w ten segment, kiedyś miałeś 1.4 hdi i 1.4 tdci, 1.6 hdi,,


Bez przesady. 1.4 i 1.6 to jak najbardziej podobna pojemność i segment.
A naszą dyskusję ucięło same Renault, które zamiast rozwijać silnik 1.5 dci, po prostu zrobiło od podstaw nowy (1.6 dci), widać nie widząc w starym potencjału.
Z tego co testowałem - słusznie zrobili.

Właśnie o tym pisze, dopiero teraz masz wysyp małych silników, w czasach DCI było 1.4 tdci/hdi i 1.6 hdi,


Nie wiem o czym mówisz, ale ja mówię o teraźniejszości.
W której Renault nadal sprzedaje prehistoryczne 1.5 dci, którego nie potrafi wyprodukować i oprogramować, a konkurencja jest daleko z przodu.

Co do historii - ja osobiście przez 6 lat używałem 1.6 crdi, który nakrywa czapką ten badziew ze stajni Renault w każdym aspekcie, więc można było zrobić coś porządnie nawet 8 lat temu (albo i dawniej, bo nie wiem kiedy ten silnik Kii/Hyundai-a powstał).

myslę że powinieneś wrócić do tej marki bo marudzisz już trochę...poważnie, jak stara kobieta mocno po menopauzie
 
waldek72 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 279
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-05-24, 18:54   

cav to jakiś nawiedzony typ czy co? od tygodnia napierdziela się ze wszystkimi atakując wszystko i wszystkich a najbardziej silnik który sam wybrał. porażka.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-24, 19:09   

TD Pedro napisał/a:
Cav napisał/a:
Jakbyś również czytał co się pisze, to byś nie musiał zadawać n-ty raz tego samego pytania.

- gdybyś również pamiętał to sam już niejednokrotnie napisałeś, to nie wyskakiwałbyś z totalną krytyką przy każdej nadarzającej się okazji...
- zapewniam Cię, że na pewno ani częstotliwość pojawiania się Twoich krytycznych uwag ani od ich treść nie zmienią zdania ludzi którzy są zadowoleni (czyt. nie mieli takiego jak Ty pecha) i mają pozytywne doświadczenia...


I vice versa, dopóki sprawa nie zostanie załatwiona po mojej myśli, nie mam zamiaru przepuszczać żadnej pozytywnej opinii. ;-)

TD Pedro napisał/a:

Cav napisał/a:
"Rynek" oznacza powszechną opinię panującą wśród ludzi, którzy mniej lub więcej wiedzą o silnikach - również artykuły prasowe, w których 1.5 dci jest zaliczany do kategorii "omijać".

- wychodzi na to, że obserwujemy inne "rynki", czytamy inne artykuły prasowe i znamy inne opinie panujące itd. ... ,


Może i tak.

TD Pedro napisał/a:

Cav napisał/a:
Jeśli dla Ciebie najgorszy nie oznacza zły, to się nie dogadamy.

- nie chodzi o to by "się dogadać" tylko o pewną logikę:
jeżeli w jakimś rankingu ocenia się w pewnej kategorii 10 najlepszych silników i z tej dziesiątki ma zostać wyłoniony zwycięzca, to wg. Ciebie ten który znalazł się na ostatniej pozycji jest zły tylko dlatego, że jest najgorszy z badane grupy... ?


Jeśli badana grupa to większość rynku, to oczywiście jest zły na tle konkurencji.

TD Pedro napisał/a:


Cav napisał/a:
swoje własne doświadczenia są dla mnie bardziej istotne niż niesprawdzalne opowieści choćby i miliona innych osób

- analogicznie dla tych milionów pozytywnie doświadczonych Twoje opinie również mogą potraktować jako niesprawdzalne...


Ich wola, ale nijak to nie wpływa na fakty.
Tragiczne dla Renault.


TD Pedro napisał/a:
nikt na Forum nie jest Ci nieżyczliwy, masz problem z samochodem w związku z tym głosisz takie opinie, ale nie możesz z tego powodu kąsać dookoła wszystkich


Powtórzę jeszcze raz - ja do nikogo nic nie mam, jest dokładnie odwrotnie - to ja niektórym zaburzam wyidealizowany świat w który wierzyli i dlatego próbują się bronić przed przedstawianiem faktów.
Gorzej jak próbują to w Twoim stylu robić, tykając kogoś personalnie, zamiast w milczeniu przełykać gorzką pigułkę (przedstawiane fakty).
Paniał, czy powtórzyć?

TD Pedro napisał/a:

co nie mieli takiego pecha, są z samochodów zadowoleni


Ale co to niby zmienia?
Moja opinia jest jaka jest, podstawy do niej mam niewzruszalne i nic tego nie zmieni, poza rozwiązaniem problemu przez Renault.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-05-24, 19:12, w całości zmieniany 4 razy  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-24, 19:17   

johnson napisał/a:
Cav napisał/a:
johnson napisał/a:
Cav napisał/a:
johnson napisał/a:
cieżko mówić o silnikach pododbnej pojemności, bo dopiero od paru lat inni producenci weszli w ten segment, kiedyś miałeś 1.4 hdi i 1.4 tdci, 1.6 hdi,,


Bez przesady. 1.4 i 1.6 to jak najbardziej podobna pojemność i segment.
A naszą dyskusję ucięło same Renault, które zamiast rozwijać silnik 1.5 dci, po prostu zrobiło od podstaw nowy (1.6 dci), widać nie widząc w starym potencjału.
Z tego co testowałem - słusznie zrobili.

Właśnie o tym pisze, dopiero teraz masz wysyp małych silników, w czasach DCI było 1.4 tdci/hdi i 1.6 hdi,


Nie wiem o czym mówisz, ale ja mówię o teraźniejszości.
W której Renault nadal sprzedaje prehistoryczne 1.5 dci, którego nie potrafi wyprodukować i oprogramować, a konkurencja jest daleko z przodu.

Co do historii - ja osobiście przez 6 lat używałem 1.6 crdi, który nakrywa czapką ten badziew ze stajni Renault w każdym aspekcie, więc można było zrobić coś porządnie nawet 8 lat temu (albo i dawniej, bo nie wiem kiedy ten silnik Kii/Hyundai-a powstał).

myslę że powinieneś wrócić do tej marki


Piłeczka nie jest po mojej stronie - gdy tylko dostane z powrotem kasę za Dustera, to pewnie już następnym razem wybiorę coś, co mnie do tej pory nie zawiodło.

johnson napisał/a:

bo marudzisz już trochę...poważnie, jak stara kobieta mocno po menopauzie


Marudzenie jest wtedy, gdy nie ma się podstaw.
Gdy są podstawy - to jest to słuszna krytyka.

Nawet jeśli na forum ona się komuś nie podoba, to nadal pozostaje słuszna i NICZYJE zdanie na temat tego (czy to komuś się podoba, czy nie), tego nie zmieni.

Forum jest od tego, żeby czytać i dobre i złe opinie, o ile są prawdziwe.
A jak ktoś chce wyłącznie dobre, to ..... mnie nic do czyichś życzeń, musi je spełnić sobie sam.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-05-24, 19:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
waldek72 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 279
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-05-24, 19:25   

widzę że dalej wierzysz w zwrot kasy, znaczy będziesz miał browar ode mnie. :mrgreen:
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-24, 19:35   

waldek72 napisał/a:
widzę że dalej wierzysz w zwrot kasy, znaczy będziesz miał browar ode mnie. :mrgreen:


Zwrot kasy to tylko jeden ze sposobów rozwiązania problemu.
Są jeszcze inne - naprawienie samochodu, wymiana na nowy, jakiś konkretny upust od ceny itd.

Na razie nie zrobiono nic z tych rzeczy, a tylko o jednym - odstąpieniu od umowy, mogę zadecydować ja sam, jednostronnie, nikogo nie musząc o to prosić.
Na razie czekam na propozycje drugiej strony.

Jakby co (w sensie że jakby nie zrobili nic), to kasę na prawnika mam, sprawy przegrać się nie da, a że auto jeździ to nie mam ciśnienia, żeby kasę zwrócili już teraz.
Nawet czym później tym lepiej - następne auto będzie o tyle młodsze, o ile sprawa się przeciągnie w sądach.

W każdym razie drugi raz (pierwszy raz tak sie stało gdy kupiłem Megane 10 lat wcześniej) na koszty bubla naciągnąć się nie dam i nie sprzedam auta z ogromną stratą po paru latach z powodu jego marnej jakości.
Niech traci ten, kto jest winny tej jakości, a mimo to próbuje sprzedawać buble za cenę samochodów.
Czyli Renault.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-05-24, 19:55   

zamieszczając artykuł nie spodziewałem się takiej burzy. Aby uspokoić tą trochę już bez sensu dyskusję przypominam,że autor po prostu porównał ceny zestawów części podlegających eksploatacyjnemu zużyciu w jakiejś tam - bliżej nieokreślonej - jednostce czasu. Jedne są tańsze inne droższe. I nic więcej - żadnych podtekstów :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-05-24, 19:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
g_4 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dci 110
Rocznik: 2015
Wersja: Prestige
Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 33
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-05-24, 21:29   

Dar1962 napisał/a:
zamieszczając artykuł nie spodziewałem się takiej burzy. Aby uspokoić tą trochę już bez sensu dyskusję przypominam,że autor po prostu porównał ceny zestawów części podlegających eksploatacyjnemu zużyciu w jakiejś tam - bliżej nieokreślonej - jednostce czasu. Jedne są tańsze inne droższe. I nic więcej - żadnych podtekstów :mrgreen:




I myślę ,że na tym można by zakończyć tą bezsensowna dyskusję.
Zamknąć ten wątek .
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-05-25, 08:45   

Cav napisał/a:
Gorzej jak próbują to w Twoim stylu robić, tykając kogoś personalnie, zamiast w milczeniu przełykać gorzką pigułkę

zaślepienie przesłania Ci fakty... nikt Cię personalnie nie tyka a już na pewno nie ja... to Ty kąsasz wszystkich co mają inne zdanie...

Cav napisał/a:
Paniał, czy powtórzyć?


prostackie to, ale jak już nie można inaczej to można i tak...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

waldek72 napisał/a:

widzę że dalej wierzysz w zwrot kasy

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-25, 09:12   

TD Pedro napisał/a:
Cav napisał/a:
Gorzej jak próbują to w Twoim stylu robić, tykając kogoś personalnie, zamiast w milczeniu przełykać gorzką pigułkę

zaślepienie przesłania Ci fakty... nikt Cię personalnie nie tyka a już na pewno nie ja... to Ty kąsasz wszystkich co mają inne zdanie...


Łżesz.

Cytaty poproszę, że ja coś do kogokolwiek osobiście zacząłem.

Bo nie muszę chyba cytować, że Ty albo walduś zaczęliście podskakiwać do mnie personalnie, jak napisałem MERYTORYCZNIE O JAKOŚCI samochodu?

Wystarczy się cofnąć kilka postów i wszystko jak na dłoni - ja o samochodach, a Wy z pazurami do mnie osobiście.
Nie tylko Wasza dwójka zresztą.

P.S.
Jak nie znajdziesz stosownych cytatów, to pod stół i odszczekiwać oszczerstwa.
Bo do przeprosin trzeba by mieć odrobinę cywilnej odwagi, ale może mnie zadziwisz....
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-05-25, 09:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne