Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2015-11-18, 02:16
Kamery w MediaNav
Autor Wiadomość
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-27, 10:19   

Idą nowe trendy co do zastosowania przełączników do kamer przednich. Ostatnio pokazały się kamerki do montażu pod lusterkiem, tak aby widać było z reguły niewidoczną dla kierowce prawą stronę pojazdu. Według mnie po kamerze wstecznej , drugi element bezpieczeństwa.
Przydatne funkcje to:
1. Automatyczny widok z przodu podczas uruchamiania:
system włączy monitor samochodowy i kamerę z przodu na 8 sekund, następnie wyłączy.
2. Automatyczny widok z tyłu:
po ustawieniu dźwigni na bieg wsteczny, system włączy monitor i widok z tyłu kamery do chwili wyjścia z biegu wstecznego z powrotem, następnie włączy się widok z przodu kamery wideo do 15 sekund, a następnie wyłączy.
3. widok z Przodu można włączyć :
naciskając przełącznik i włączyć tryb widoku z Przodu, aż do momentu ponownego naciśnięcia przełącznika.
Jak widać jest to trochę półautomat, ale przy konstruowaniu czegoś podobnego warto by zastosować "sprawdzone" czasy zadziałania poszczególnych kamer.

kamBok.jpg
z aliexpress.com
Plik ściągnięto 22 raz(y) 69,23 KB

 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-31, 17:59   

Żeby ożywić trochę temat ; przedstawiam moduł do przełączania kamery przedniej i tylnej skonstruowany przez Marian.B. i opublikowany na elektrodzie.pl w 2013 roku. Przy konstruowaniu swojego automatu można skorzystać z zaprezentowanego projektu układu automatyki.
Schemat poniżej

Jest to oczywiście wersja na monitor 2 wejściowy, ale można to wszystko zmodyfikować.
Najważniejsze funkcje to:
---Automatyczne włączenie zasilania monitora w chwili pojawienia się sygnału wideo na dowolnym wejściu V1 lub V2, lub na obu naraz. Zanik sygnału wideo powoduje wyłączenie zasilania monitora.
---Kamera cofania jest uprzywilejowana. Włączenie biegu wstecznego (przy włączonym zapłonie) automatycznie powoduje pojawienie się obrazu z kamery nie zależnie od tego, które wejście aktualnie włączone, oraz czy monitor włączony lub wyłączony do stanu stb, oraz niezależnie od pozycji wyłącznika W1.
---Monitor i kamera cofania są włączone przez 15 sekund po wyłączeniu biegu wstecznego. Taka funkcja jest bardzo ważna i przydatna, pozwala widzieć nie tylko dojazd do przeszkody, ale i odjazd, na przykład przy manewrach na parkingu.
W zasadzie, tylko dla tej funkcji warto zbudować taki moduł.
---Wyłącznik W1 w pozycji K (kamera) włącza monitor i kamerę w dowolnej chwili, nie zależnie od stanu wejść i sygnałów wideo na tych wejściach, oraz od włączenia lub wyłączenia zapłonu i wstecznego biegu. Po przełączeniu przełącznika w pozycję 0 monitor i kamera wyłączają się natychmiast, bez opóźnienia.
Dokładniejszy opis projektu opisanego modułu z konstrukcją jest na forum:

Kod:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2517258.html
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-08-05, 13:49   

No i ja tez dzis znalazlem chwilke na podlaczenie kamery.
Troche ciecia przerabiania i gotowe.
1 To co mialem: Oryginalne oswietlenie tablicy rej, kamera w oprawie XXX i kilka innych pierdol, ktore sie nie przydaly.
2 Wyciete mocowanie kamery.
3 wyciety otwor na mocowanie
4 Poskladane wszystko do kupy. Wyszlo jak ori :-D . to co widac na foto na rogach(nadmiar kleju) podocinalem skalpelem, wiec wyszlo jak fabryka.
5 Zamontowane.
Widac fajnie, ale zobaczymy jak w nocy spisuje sie i kamera i oswietlenie.

1.jpg
Plik ściągnięto 96 raz(y) 114,94 KB

2.jpg
Plik ściągnięto 48 raz(y) 114,46 KB

3.jpg
Plik ściągnięto 49 raz(y) 115,94 KB

4.jpg
Plik ściągnięto 138 raz(y) 146,75 KB

5.jpg
Plik ściągnięto 73 raz(y) 92,79 KB

Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-08-05, 13:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-13, 10:48   

Przedstawiam spolszczony układ przełącznika kamer przedniej i tylnej.
Za pomocą przełącznika kołyskowego, można zrealizować przełączenie sygnałów pochodzących z dwóch kamer łącznie z ich zasilaniem. Pozycja góra uruchamia kamerę przednią. Pozycja neutralna - kamery w gotowości. Pozycja dolna kamera tylna. Przy dwóch pierwszych pozycjach , pojawienie się sygnału revers ze świateł cofania wymusza załączenie kamery tylnej. Układ jest prosty , składa się z dwóch przekaźników samochodowych, dwóch diod prostowniczych i przełącznika 3 pozycyjnego. Elementy są popularne i łatwo dostępne. Układ może być rozbudowywany o elementy czasowe i o automatykę, którą postaram się później przedstawić.

Krótki opis działania;
Przełącznik ustawiony w pozycji neutralnej - obie kamery są wyłączone.
Przełączenie w górną pozycję, spowoduje włączenie przedniej kamery i zadziałanie przekaźnika 1 /lewy/- oraz załączenie styków 30 i 87,
którymi sygnał video poprzez styki 87A i 30 przekaźnika 2 /prawy/ będącego dotychczas w stanie wyłączonym, popłynie do monitora.
Przełączenie w pozycje dolną - włączy kamerę tylną i poda napięcie 12V na przekaźnik 2/prawy/.
Styki 87 i 30 zostaną zwarte , a sygnał video bezpośrednio trafi do monitora. Styk 87A będzie odłączony.
Gdy włącznik jest w pozycji neutralnej, a pojazd będzie się cofał, napięcie z lamp cofania poprzez diodę 2 trafi na przekaźnik,
przełączając sygnał video na styki 30 i 87 i zasili tylną kamerkę.
Jeśli przednia kamerka została włączona, a pojazd wykonuje manewr cofania , napięcie Revers 12V trafia na przekaźnik 2 ,
włącza tylna kamerę i przełącza styki na 30 i 87 ,umożliwiając przekazanie sygnału do monitora.
Jeśli tylna kamerka będzie załączona , a pojazd zacznie się cofać, to napięcie ACC+ będzie podtrzymywać działanie przekaźnika 2 w dalszym ciągu , a dioda 2 zabezpieczy
obwód REVERS przed dopływem zasilania do lamp cofania. Również sygnał REVERSE nie popłynie do ACC ponieważ będzie blokowany przez diodę 1.
Diody zastosowane , standardowe prostownicze 1A o napięciu co najmniej 50V. W tej wersji zastosowano przekaźniki samochodowe przełączne 12V30A.
Przełącznik 3 pozycyjny neutralny pośrodku,
często można wykorzystać wyłącznik kołyskowy samochodowy lub wolny na kokpicie.

frontrear.jpg
schemat przełącznika przód tył
Plik ściągnięto 106 raz(y) 247,83 KB

Ostatnio zmieniony przez paul7 2017-08-14, 17:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-08-14, 05:03   

Ladnie zrobiony scemat, ale caly czas z przelacznikiem, ktory nie jest zabardzo estetyczny. Ja myslalem wlasnie o czyms takim, sterowanum np. Micro switchem. Pojedyncze nacisniecie spowoduje wlaczenie kamery przedniej, drugie wylaczenie, no i kazdorazowo priorytet dla kamery cofania po wrzuceniu wstecznego.
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-14, 08:00   

shrek napisał/a:
Ładnie zrobiony schemat, ale cały czas z przełącznikiem, który nie jest za bardzo estetyczny. Ja myślałem właśnie o czymś takim, sterowanym np. Micro switchem. Pojedyncze naciśniecie spowoduje włączenie kamery przedniej, drugie wyłączenie, no i każdorazowo priorytet dla kamery cofania po wrzuceniu wstecznego.

Powoli, od czegoś trzeba zacząć. Podstawą moich rozważań jest prostota konstrukcji i koszty wykonania. Całość nie może być trudniejsze do zmontowania niż kamera cofania . I oczywiście zautomatyzowanie układu.
Z tego co piszesz wyzwalanie podglądu przedniej kamery ma być poprzez naciśnięcie chwilowe przycisku., drugie naciśnięcie to wyłączenie. Będę rozpatrywał różne wersje sterowania.
A-sterowanie przód / tył za pomocą przełącznika,priorytet wsteczny /I schemat/.
B-sterowanie przyciskiem włącza przód i wyłącza przód. Priorytet wsteczny.
C-sterowanie przełącznikiem załączającym tylko przód. Priorytet wsteczny.
D-sterowanie przyciskiem włącza kamerę przód na 20-30 sek. Priorytet wsteczny.
E-sterowanie impulsem kierunkowskazu /dla kamery bocznej w lusterku/, załączenie na 15-30 sek. Taki automat. Priorytet wsteczny
Na początek w/w wersje pokażę niebawem.
Ostatnio zmieniony przez paul7 2017-08-14, 18:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-08-14, 23:06   

F- to co chce shrek. Kierunek w prawo kamera w lewym lusterku, kierunek w lewo kamera w prawym lusterku, wyzwalanie kamery prawej potem lewej jednokrotnym przycisnieciem przycisku. Priorytet kamery cofania. Jak to zrobisz to jesyes kozak i ja stawiam.
To taka namiastka nowego bmw w daci :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-08-14, 23:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-15, 09:08   

shrek napisał/a:
F- to co chce shrek. Kierunek w prawo kamera w lewym lusterku, kierunek w lewo kamera w prawym lusterku, wyzwalanie kamery prawej potem lewej jednokrotnym przycisnieciem przycisku. Priorytet kamery cofania. Jak to zrobisz to jesyes kozak i ja stawiam.
To taka namiastka nowego bmw w daci :mrgreen:

OK. wszystko da się zaprojektować. Rozumiem, kierunkowskaz w lewo -kamera lewa, kierunkowskaz w prawo- prawa kamera, klikniecie kolejne przełącza kamery lewa prawa i wyłącza, priorytet wsteczna.
Jeśli chodzi o lewą kamerę i prawą, bo przednia jest używana w bardzo wypasionych furach do kalkulacji odległości od jadącego przed nami. Choć boczne kamery także służą do informowania komputera , czy jedziemy po środku pasa ruchu /odczytują linie na asfalcie/. Ale chciałem się skupić na manewrach przy parkowaniu. Skoro mamy monitor i już kamerę z tyłu to bardzo przydatna byłaby kamera w prawym lusterku, bo po prawej stronie mamy "czarną dziurę" i nic nie widzimy. Można coś obetrzeć, nie zobaczyć wysokiego krawężnika itp. Bardzo pomaga.

bokkam1.jpg
Plik ściągnięto 43 raz(y) 237,28 KB

bokkam2.jpg
Plik ściągnięto 36 raz(y) 89,19 KB

 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-15, 12:56   

Teraz trochę modyfikacji.
Na początek układ podstawowy z przekaźnikami standardowymi do przełączania zasilaniem i sygnałami kamer przedniej i tylnej. Koszty to ok 20-30zł.
Następne to układy sterujące , wykorzystujące przekaźniki czasowe na 12V, lub przełączne do wyboru. Koszt dodatkowy to 35-40 zł.
Coś jeszcze wykombinuję to wrzucę.

kamfrontex1_01.jpg
Plik ściągnięto 47 raz(y) 247,22 KB

camfrontex2_01.jpg
Plik ściągnięto 33 raz(y) 247,3 KB

kamfrontext3_01.jpg
Plik ściągnięto 31 raz(y) 247,81 KB

 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-08-22, 20:52   

No i jest najprostrzy przelacznik kamer przod tyl by shrek.
https://www.youtube.com/watch?v=oDddbQh8f2Q

Pomysl zaciagniety od jas_pik, chinskich przelacznikow, pomieszany z moja fantazja i nadchnieniem.

20170822_184453.jpg
Plik ściągnięto 61 raz(y) 119,31 KB

Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-08-22, 21:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-08-22, 21:51   

Ukrywam sie przed adminami, bo nie mam Polskich znakow. ;-)
Link dziala?
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2017-08-22, 21:52   

shrek napisał/a:
Ukrywam sie przed adminami, bo nie mam Polskich znakow. ;-)
Link dziala?

Film w reżyserii Shreka działa prawidłowo :-)
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4054
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-22, 21:58   

No to teraz opatentować i sprzedawać ze znaczkiem klubowym za dobrą cenę .
Płatne "przelewem" dopóki jesteś w Polsce.
A oficjalna prezentacja i "pierwsze autorskie montaże" w Zrębicach :mrgreen:
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-08-22, 22:17   

jas_pik nie robie tego dla kasy tylko dla ludzkosci. :-D i potomkow :-D :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-08-22, 22:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Valwit 



Marka: Renault
Model: Clio IV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 60
Skąd: Dublin
Wysłany: 2017-08-22, 22:19   

O, to ja bym się chyba zapisał :) Dziś przyszła kamerka cofania do clio, montowana w znaczku, ale nie wiem kiedy ją zamontuje bo jeszcze urlop po drodze. A jak znajdę ladną przednią to zdecydowanie coś takiego będzie mi potrzebne.
Choć zastanawiam się nad opcją żeby włączyć przednią na dlużej, powiedzmy kilka minut. W razie wycieczki na kontynent, taka kamerka w lewym lusterku może być niegłupim wynalazkiem.
Ostatnio zmieniony przez Valwit 2017-08-22, 22:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-08-22, 22:26   

W mojej wersji kamere przednia mozna ustawic od 1-45 sekund(wyswietlanie). Schemat dolacze po wakacjach lub jak znajde czas wolny
 
Valwit 



Marka: Renault
Model: Clio IV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 60
Skąd: Dublin
Wysłany: 2017-08-22, 22:32   

shrek napisał/a:
W mojej wersji kamere przednia mozna ustawic od 1-45 sekund(wyswietlanie). Schemat dolacze po wakacjach lub jak znajde czas wolny


no to powinno styknac chyba, ew skombinuje taki przycisk co w pozycji 1 odpala czasowo jak u ciebie, a w pozycji 2 obejsciem na stale az do wylaczenia. cos sie zawsze da wymyslec.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4054
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-22, 22:40   

shrek napisał/a:
jas_pik nie robie tego dla kasy tylko dla ludzkosci. :-D i potomkow :-D :mrgreen:

A zamówienie już pierwsze masz :mrgreen:
Skoro dla ludzkości to musi sie znaleźć na wszelkich schematach i opisach znak wodny "© shrek z DKPL"
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-08-23, 10:00   

Brawo Shrek!
Wszystkie zdjęcia i schematy sygnować znakami wodnymi jak pisał kolega jas_pik. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-08-23, 11:20   

Znalazlem troche czasu i dopinam schemat. Narysowany odrecznie. Jak ktos ma czas lub ochote to moze narysowac tak jak trzeba.

20170823_093215.jpg
Plik ściągnięto 123 raz(y) 113,85 KB

20170823_083615.jpg
Plik ściągnięto 95 raz(y) 119,42 KB

instalacja.jpg
Plik ściągnięto 65 raz(y) 64,73 KB

 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-23, 11:39   

Podaj jeszcze orientacyjne koszty elementów, masz tam aż 3 przekaźniki plus moduł czasowy.
A tak reasumując to raczej proste jak cep i tak powinno być.
Jak będę miał chwilę czasu przedstawie inne wersje, na dostępnych powszechnie elementach.
Raczej byłbym za automatyką, ale "guziki" w daci do ich specjalność, jedno więcej nie robi różnicy. Mnie interesuje podgląd boczny tam gdzie nie sięga wzrok kierowcy. Na przód ze względów bezpieczeństwa się nie zdecyduje. Czekam na zamówione kamery i zobaczymy jak wyjdzie.
Ostatnio zmieniony przez paul7 2017-08-23, 12:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2017-08-23, 12:16   

paul7 napisał/a:
Podaj jeszcze orientacyjne koszty elementów, masz tam aż 3 przekaźniki plus moduł czasowy.

Przekaźniki po jakieś 6 PLN, opóźniacz jakieś 35 PLN, obudowa uniwersalna z 5 PLN :-) Zawsze można zastanowić się czy nie byłoby taniej zrobić to na jakiejś prostej ATMEGA albo innym ustrojstwie, którą można i za 10 PLN kupić.
Ale Shrek to już zrobił, za tyle ile zrobił i ma :-)
Ostatnio zmieniony przez benyo 2017-08-23, 12:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-08-23, 12:47   

Koszty tak jak pisze benyo. Mozna robic na jakis przekaznikach czasowych, ale weszlem do sklepu elektronicznego i kupilem to co mieli.
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-23, 15:06   

Valwit napisał/a:
W razie wycieczki na kontynent, taka kamerka w lewym lusterku może być niegłupim wynalazkiem.

Wpierw nie załapałem, ale faktycznie punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
"Wy" tam jeździcie pod prąd według nas. Więc wyprzedzać u nas w Europie jest trudno. Obejmie ten temat właśnie kamera w lusterku. I to jest rozwiązanie sprawy bezpieczeństwa. Na przód wystarczą oczy kierowce lub jak się chce aplikacja na telefon mierząca odległość od poprzedzającego samochodu. Tak nawiasem szkoda , że w MN nie ma Andka. Bo by z tym sobie poradził.
Ja stawiam na ruch prawostronny , więc kamera po prawej, będzie się tutaj nadawała najlepiej.
Ostatnio zmieniony przez paul7 2017-12-14, 19:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-08-27, 20:26   

Podłączaliśmy za zlocie kamerkę w dusterze pod medianav i parę informacji.
Jeżeli z media macie wyprowadzone przewody:
1. pin 3 - sygnał wstecznego - kolor przewodu jasno fioletowo-biały
2. pin 10 - sygnał z kamery - czerwono-biały
3. pin 22 - masa kamery - brązowo-biały
Zgodnie z tą rozpiską to przewody dochodzą do kostki nad UCH. Z tej kostki idzie wiązka na tył ale już bez przewodów sygnałowych kamery. Poniżej zdjęcie. Kostka jest na zatrzasku wpięta w blaszany uchwyt i ciężko ją wypiąć. Zwolnić zatrzask od strony silnika i w tamtym kierunku też pchnąć kostkę. Kółkiem zaznaczone przewody sygnałowe kamery od radia, a strzałką przewód wstecznego (grubszy niż przy radiu fioletowo-biały), pod który należy podłączyć zasilanie kamery.

50.JPG
Plik ściągnięto 226 raz(y) 97,31 KB

Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2017-08-27, 20:28, w całości zmieniany 3 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne