OK, poczytałem troszkę więcej o uwolnionej wersji.
I z tego co zrozumiałem uwolniona wersja daje możliwość podmiany samych plików map (fbl) oraz POI bezpośrednio w pamięci nawigacji, natomiast sam program do obsługi nawigacji pozostaje oryginalny?
Rozumiem, że po uwolnieniu dogrywam tylko co jakiś czas same pliki od np. TomTom lub iGo8.
Proszę o potwierdzenie:
Aby uwolnić nawigację muszę najpierw wgrać nakładkę Medi@PIK - niezbędne do uruchomienia TaskManagera i TotalCommandera?
Nakładkę wgrywam poprzez ugrade plikiem ugrade.lgu z folderu http://chomikuj.pl/jas_pik/MEDI@40PIK_12_2014, a następnie rozpakowuję plik mediaPIK122014.zip na pendriva i uruchamiam nawigację z plikami wewnątrz.
Po tym powinna pojawić się żółta kropka do odpalania nakładki
Następnie mogę wykorzystać plik automat.rar do uwolnienia nawigacji z folderu http://chomikuj.pl/jas_pi...ianav_uwolnione.
Może mi ktoś przybliżyć jak wygląda proces uwalniania - tzn. co jest w tym pliku .rar i co z tym zrobić?
Wersja "uwolniona" to wersja która zamienia wersję oryginalnego pliku - działa identycznie jak oryginalna.
Automat sam dokonuje zmian - podmiany pliku wykonywalnego na uwolniony bez skomplikowanej i niebezpiecznej zabawy z plikami. To po prostu automat - podziękuj twórcy bo nie ja go tworzyłem.
Wtedy nie musisz używać mojej nakładki chyba że chcesz oglądać filmy i samodzielnie zmieniać mapy lub podoba Ci się iGo w bardziej rozbudowanej wersji.
Instalacja mojej nakładki była wielokrotnie opisywana wystarczy poczytać.
Pamiętaj jednak że zabawa z plikami oraz używanie nakładki może doprowadzić do uszkodzenia sprzętu = czyli słynne uważaj bo kawa jest gorącym napojem i może być przyczyną poparzenia.
No niestety mam problem.
Próbowałem wgrać navigation_restore_fat32.lgu (ok. 2GB) - nawigacja rozpoznaje update ale pasek postępu nie ruszył się nawet o jedną kreskę przez 1,5h. Próbowałem na wielu pendrivach.
Próbowałem także upgrade_root.lgu (ok. 130MB) - nawigacja rozpoznaje update ale pasek postępu najpierw idzie powoli do 3 kresek i zaczyna od nowa. Potem kreski pojawiają się szybciej niż za pierwszym razem, ale za każdym razem tylko do 3 kreski i od nowa. Na pendrivie pojawił się plik ark_log20160205.txt z zawartością:
Co to może wszystko oznaczać. Czy już pozamiatane? Co dalej można zrobić aby włączyć nawigację i wgrać medi@pik. Dalej utknąłem na sofcie 4.0.2 i nie mogę nic wykonać dalej.
Wgrałem też upgrade.lgu z nakładki Medi@PIK_12_2014 - przeszedł chyba 2x. Następnie włożyłem pendriva z rozpakowaną zawartością mediaPIK122014.zip i w zasadzie nic to nie zmieniło. Nigdzie nie widzę żółtej kropki.
Czy pendrive z zawartością zip'a musi być włożony w momencie uruchamiania nawigacji, czy można go włączyć w dowolnym momencie?
Gdzie szukać, że mediapik poprawnie się uruchomił?
Zacznij od zmiany pendrive.
Ale dlaczego rozpocząłeś od wgrywania tych plików.
Do uruchomienia nakładki wystarczy wgranie mojego lgu z nakładki .
Wgrywam navigation_restore_fat32.lgu bo mam zablokowany dostęp do nawigacji (przycisk Zgadzam się jest nie aktywny) po włączeniu kamery cofania MicomManagerem.
Powoli już nie widzę innej możliwości jak wgranie nakładki jak się uda i ręcznie przekopiowanie zawartości navigation_restore_fat32.lgu w odpowiednie foldery. Jakie widzisz inne rozwiązanie?
Ręczne wkopiowanie nic nie da . Ponieważ nie wiemy w jaki spoósb on ratuje nawigację - to są tajemnice Renault/LG.
Zabrałeś się bez dokładnego przeczytania wszystkiego i dlatego masz problem.
Najpierw trzeba było wgrać moją nakładkę , zrobić kopie wszystkich plików ze swojego urządzenia a dopiero poźniej dokonywać zmian.
Aby móc uruchomić nawigację potrzebujesz oryginalnego pliku DSI_config.bsd który został zmieniony w czasie uruchamiania kamery.
Możesz spróbować wgrać przygotowany plik - może u Ciebie zadziała.
Upgrade aby przywrocic zgadzam sie.zip nie zmienia położenia. Kupiłem 3 dodatkowe pendrivy aby sprawdzić na innych i nic. navigation_restore_fat32.lgu nie chce się wgrać. powstaje tylko plik logu z zapisem write err: 112.
Może to jest problem tego pliku. Może mój jest uszkodzony?
Czy ma ktoś jeszcze wersję tego pliku, która działa u siebie i byłby w stanie mi ją gdzieś udostępnić?
Sukces !
Już sobie odpuściłem, ale ostatni raz włożyłem ostatniego nowego pendriva. Sformatowałem go FAT32, ale coś także zmieniałem w rozmiarze jednostki alokacji. No i jeszcze jedna różnica względem poprzednich prób - nie zmieniłem nazwy pliku, pozostawiając go nazwanym navigation_restore_fat32.lgu. Zawsze zmieniałem nazwę pliku na upgrade.lgu.
Sam nie wiem co spowodowało, że się udało.
Po upgradzie mam już aktywny przycisk "zgadzam się". Co ciekawe także pojawiły mi się mapy Polski 2012.Q4 - wcześniej ich nie miałem (Auto świeżo sprowadzone ze Szwajcarii).
Teraz pozostaje mi wgranie medi@PIK jeszcze raz i "uwolnienie" nawigacji. No chyba, że to wszystko co już do tej pory zrobiłem załatwia sprawę.
Dajcie mi znać, gdzie mam szukać żółtego przycisku od medi@PIK po włożeniu pendriva. Oraz czy pendriva z media@PIK musi być włożony przed włączeniem nawigacji?
No i dalej niestety schody.
Jak na pendrive są foldery medi@PIKa to nie uruchamia się nakładka. Próbowałem ponownie wgrać upgrade.lgu medi@PIKowy z Twojego chomika, ale nawigacja nie rozpoczyna procesu upgradu. Pisze, że pendrive nie ma żadnej zawartości medialnej (coś w tym rodzaju).
Może przed nagraniem ponownie nakładki medi@PIK muszę wgrać coś wcześniej. Ogólnie zrobiła się kaszana w systemie po tych wszystkich zmianach.
Aktualnie jestem po poprawnym navigation_restore_fat32.lgu. Nawigacja raportuje wersję 4.0.5, ale na pewno nie jest to ta wersja, bo uruchamia się MicomManager.
Czy muszę teraz coś dodać dodatkowego?
Ciekawe jest też to, że po zgraniu odcisku potrzebnego do Dacia Toolbox - to program nie widzi pendriva jako odcisk systemu.
Dacia_403_restore - zaaplikowany poprawnie. Raportuje wersję 4.0.3
upgrade z medi@PIK także zaaplikowany. Kropka się pojawiła, uruchamia się.
Chociaż większość oprogramowania z nakładki nie działa. Ale Totalcommander działa, więc już bardzo dużo można zrobić.
Za "uwolnienie" nawigacji zabiorę się później. Na dziś mam dosyć. Jak nabiorę sił to rozczytam jak i co. Oczywiście najpierw wykonam pełną kopię bebechów na pedndriva. Może jakaś podpowiedź gdzie szukać na forum dobrego tutorialu o "uwolnieniu".
Jas_pik dzięki wielkie. Widzę, że jesteś z Warszawy. Bywam tam czasem, więc przy najbliższej okazji stawiam piwo.
A tak w ogóle to gdzie na forum zaznacza się, że użytkownik pomógł. Chciałem rozdać co należne.
Wszystko znajdziesz w tym dziale.
Ja nie ma zdolności do ładnego napisania tutorialu - bo jak znajdę chwilę czasu to pracuję nad nowymi rozwiązaniami. Niestety to zabiera cały wolny mój czas
Jeśli masz zdolności to zrób go
Ja na jakiś czas odpadam bo właśnie ucegliłem moje ostatnie sprawne MN ( już 5 te ) a mój osobisty minister finansów (dyrektor finansowy) nie pozwala mi już na takie fenaberie
Hej mam pytanie podobne do tego które już zadawałem. Czy myślicie ze dałoby radę przerabiać Apple która pokazuje obraz z kamery cofania tak zeby wyświetlała jedynie obraz na całym ekranie bez dodatkowych suwaków i przycisków? Powoli coś myśle nad kamerka 360 stad moje pytanie. Fajnie gdyby obraz wyświetlał się film screen.
Wysłany: 2016-03-25, 13:09 Kamera przednia i tylna w MediaNav
Ponieważ nasze MN jest całkiem sprawnym urzadzeniem to mozna bez problemu zamontować oprócz kamery biegu wstecznego róznież kamerę przednią pozwalającą na bezproblemowe parkowanie ale nie tylko.
Tak to wygląda na filmie.
Niestety cena tego gotowaca trochę powala
419 Euro
Sądzę że bez problemu można to zrobić samemu .
Przygotowałem taki schemat blokowy ale sam tego nie opracuję - bo musi przekazywać sygnał video
Media Nav Evolution ma powiększoną dość znacznie powierzchnię ekranu przeznaczoną na wyświetlanie obrazu z kamery ( suwaki regulacji wyłaniają sie po kliknięciu trybika)
Ale w tym wypadku być może robi to ten specjalizowany moduł odpowiednio wspópracując z oprogramowaniem.
Wygląda na to że jest spięty z Medianavem dużymi wiązkami czyli również liniami CAN
jak też możliwością wspólpracy z MirrorLink
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1,2 75km
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 60 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-25, 16:14
pytanie jakie wejście ma nawigacja MediaNav w sobie, bo samo połączenie 2 kamer w obwód to kwestia 1 przełącznika http://www.piekarz.pl/pl/?item=26069 (odpowiadał by za włączenie i wyłączenie kamery przedniej) i drugi przełącznik (wajcha biegów) za kamerę tylna plus ewentualnie przekaźnik jedne lub dwa by wyłączać kamery nawzajem i gotowe.
Tylko czy ktoś ma schemat medianav lub opis złącz jakie do niej można podłączyć,
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016 Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 140 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-25, 17:08
Rozumiem, że przełącznik służy do podania sygnału wzbudzenia wejścia kamery w MediaNav oraz wyzwoleniu kanału kamery przedniej w module.
Na pinie nr 3 w kostce 24 pinowej podajemy sygnał sterujący i moduł przełączający ze schematu Jas_pik'a. Wtedy MediaNav dostaje "fałszywy sygnał ze wstecznego" i uruchamia wejście/wyjście (zasilanie) na złączach 9,10,21,22. Nie mam pewności ale z doświadczenia wiem, że część tych kanałów już pracuje ii prawdopodobnie odpala tylko zasilanie kamery -pin nr 9.
Sygnał sterujący jest plusem lub minusem - do sprawdzenia doświadczalnego na MadiaNav.
Jestem chętny i pracowity jeśli chodzi o takie eksperymenty.
ABELOS - w tym wypadku przełącznik potrzebny jest bistabilny. Ten wskazany przez Ciebie jest monostabilny.
Ostatnio zmieniony przez Marcinbzyk 2016-03-25, 17:22, w całości zmieniany 2 razy
@Abelos coś za bardzo skomplikowałeś opis.
Jeśli MN jest włączony to podanie napięcia +12V (np. z czujnika biegu wstecznego) na pin 3 MN powoduje żę mimo działania innych funkcji - np. radia , przełącza ekran ( ale tylko ekran) na wyświetlanie obrazu z kamery tylnej.
A teraz wystarczy dorobić taki przełącznik który poda napięcie na kamerę frontową oraz na pin3 MN. Ale jednocześnie nie może on włączyć światła wstecznego .
Również jeśli mamy włączone wyświetlanie kamery frontowej to włączenie biegu wstecznego ma przełączyć obraz na kamerę tylną
Szkoda tylko, że opcja tempomatu wyklucza kamerę cofania. To taka drobna lipa.
Co ciekawsze w wersji Prestige można mieć i tempomat i kamerę. Zresztą serwis jest w stanie we własnym zakresie domontować taką kamerę na życzenie klienta tylko cena zaporowa - mi zawołali 1200 zł.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-03-29, 14:16, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum