Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-19, 09:04
laisar napisał/a:
nie wspominając o silnikach i paliwie...<:
należy jeszcze wspomnieć o układzie napędowym - nie ma nic za darmo na tym świecie
ale coś w tym jest - o ile ryby, które urwały się z haczyka wędkarzom, stale zwiększają swoje rozmiary, to ilość spalanego ze zbiornika paliwa w opowieściach kierowców ma tendencję do zmniejszania się
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-11-19, 11:02
Dar1962 napisał/a:
laisar napisał/a:
nie wspominając o silnikach i paliwie...<:
należy jeszcze wspomnieć o układzie napędowym - nie ma nic za darmo na tym świecie
ale coś w tym jest - o ile ryby, które urwały się z haczyka wędkarzom, stale zwiększają swoje rozmiary, to ilość spalanego ze zbiornika paliwa w opowieściach kierowców ma tendencję do zmniejszania się
Tak jest jak sąsiadowi pali 5 to przecież mnie spala 4 (niecałe)
Mnie tam pali przeważnie 11,2-11,6 gazu, a gdy łączę z codziennymi dojazdami do pracy teren to 12 gazu.
Z benzyną na tej samej trasie nie potrafiłem przy normalnej jeździe zejść poniżej 9,4 a jadąc bez szaleństw ale i bez oszczędności - 10.
Rekord minimum 10 l. gazu oszczędna trasa ok. 90-120.
Rekord benzyny 6.9 - jechała moja żona cały czas 70-80 równym tempem.
Wieża, a dlaczego sądzisz, że trzeba doliczyć 10%. Bo jeżeli na podstawie tankowanego paliwa i wskazania dystrybutora to bym nie był taki pewien tego stwierdzenia.
Hakama, to czemu nie jeździsz równomiernie?
Dlatego ja mam teraz takie spalanie bo ruch na drodze się spowolnił i odnoszę to do moich tras i stylu jazdy.
Zachowuję pewien odstęp za poprzedzającym autem, aby hamować silnikiem, a nie hamulcami itd.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-11-19, 12:24, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-11-19, 12:37
Marek1603 napisał/a:
Hakama, to czemu nie jeździsz równomiernie?
Bo lubię styl szarpany
To spalanie 6,9 to był rekord uzyskany gdy jeździliśmy w kieleckim na długich prostych.
Ja na codzień jeżdzę po śląsku - korki, pośpiech, duży ruch. Super oszczędnie można jechać na przejażdżkę ale na codzień nie mam takiej cierpliwości. Więc jak już wyjadę z tych katowickich korków to spiesząc się na trasie jadę 120-140. Potem Tychy lub Ruda Śląska i znów korki - trudno aby w takich warunkach auto mniej paliło. Z resztą szybko mi się przełącza także to ponad 11 gazu to i tak jak 6 benzyny ( a benzyny spala mi nie więcej niż 04-05 l na 100 km).
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2012-11-19, 12:40, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-19, 12:48
Hakama 4x4 napisał/a:
więc nie oszukałem i nie sądzę,że mój egzemplarz przepala. Benzynowa wersja 4x4 w takich jak teraz warunkach, na krótkich dystansach w mieście powinna palić ok 10 l/100 km (wg instrukcji) i u mnie tak się właśnie mniej więcej dzieje.Zimą należy dodać minimum 1 l Pb a czasem i 2 (jak przy tych 20 stopniowych mrozach w lutym 2012) nie będzie za skromnie
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-11-19, 14:50, w całości zmieniany 3 razy
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-11-19, 14:32
Nareszcie ktoś szczery. Może nasze wypowiedzi wpłyną pozytywnie na rzetelność dyskusji.
Tak jest. Praw fizyki się nie oszuka.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2012-11-19, 14:33, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-11-19, 15:46
To dobrze że mam 1.4, bo mój pali po mieście 8 l / 100 km, na krótkich odcinkach 4 km do pracy.
W trasie schodzę na luzach do 6 l / 100 km, a jak jadę nie przekraczając 90 km to potrafię zejść do 5.5 l / 100 km.
Benzynowa wersja 4x4 w takich jak teraz warunkach, na krótkich dystansach w mieście powinna palić ok 10 l/100 km (wg instrukcji) i u mnie tak się właśnie mniej więcej dzieje.
pewnie żadne to dla Ciebie pocieszenie ale u mnie podobnie (w mieście zejść poniżej 10 trochę trudno) co tylko potwierdza, że TTTM i instrukcja nie kłamie
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-19, 18:39
TD Pedro napisał/a:
TTTM i instrukcja nie kłamie
instrukcję (w tym normy spalania) przestudiowałem dokładnie PRZED zakupem, więc nie jestem ani zdziwiony ani zawiedziony.Uważam, że ten wynik dla auta o tej charakterystyce jest normalny WARTO więc zapoznać się z tym aspektem tematu, ZANIM zdecydujemy się na konkretną konfigurację silnikowo-przekładniowo-napędową, żeby potem uniknąć rozczarowań
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
tyle co dwa dustery jeżdżące w zimie w mieście razem wzięte i jeszcze troszkę
w sobote będę męczyć servisantów , zastanawiam się czemu byli tacy wystraszeni jakim podałem przez telefon nr ref do chlapaczy których rzekomo nie mieli hihihihi
_________________ (•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2012-11-19, 21:07, w całości zmieniany 2 razy
Marek1603 bo tankowalem sporo razy doslownie pod korek i na tej samej stacji i roznie to wychodzilo ale max to 10% a naj mniej to 0% ale na krotkim dystansie. mozliwe ze wychodza chocki klocki ze nawet na tej samej stacji jest rozne paliwo... a jak lejesz normalnie do odbicia to jest problem bo auto zle stoi albo jest przechylone tak na stacji podloze aby wiecej weszlo paliwa tak mialem na orlenie w stalowej woli weszlo prawie 7-8 litrow wiecej i sie troszke zdziwilem ze nie odbija :) ale jak spojrzalem technicznie na podjazd to zrozymialem dla czego :)
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez wieza 2013-01-02, 13:29, w całości zmieniany 1 raz
Ja tankuję zawsze na jednej stacji i jednym dystrybutorze. Po korek do kilku odbić jedno za drugim i w maksie różnica między kompem, a wskazaniem dystrybutora wynosi 1,5l na całym baku czyli jakieś 2.5%.
Może w dieslu jest inaczej? A może to przez swap-a, którego robiłeś.
Może też być że mój kom cygani tyle co dystrybutor.
Wieża dobrze mówi - około 10% jest różnicy między faktycznym spalaniem w dieslu a wskazaniem komputera ( wielokrotnie lałem paliwo pod korek na tej samej stacji , przy tym samym dystrybutorze i zawsze wyszła mi różnica około 0,4 - 0,5 l/100km zaniżonego wskazania komputera.)
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-11-20, 09:29
Pamiętajcie też, że wskazania producenta dotyczące spalania wynikają z badań przeprowadzonych w specjalnych warunkach, które odbiegają na korzyść od rzeczywistej jazdy.
To spalanie 6,9 to był rekord uzyskany gdy jeździliśmy w kieleckim na długich prostych.
Ja na codzień jeżdzę po śląsku - korki, pośpiech, duży ruch. Super oszczędnie można jechać na przejażdżkę ale na codzień nie mam takiej cierpliwości. Więc jak już wyjadę z tych katowickich korków to spiesząc się na trasie jadę 120-140. Potem Tychy lub Ruda Śląska i znów korki - trudno aby w takich warunkach auto mniej paliło. Z resztą szybko mi się przełącza także to ponad 11 gazu to i tak jak 6 benzyny ( a benzyny spala mi nie więcej niż 04-05 l na 100 km).
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-11-22, 22:51
Może chodziło o zużycie benzyny 0,4 - 0,5 l przy przejechaniu 100 km na LPG ?
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-11-23, 07:25
pluto napisał/a:
Może chodziło o zużycie benzyny 0,4 - 0,5 l przy przejechaniu 100 km na LPG ?
Tak chodziło mi o średnie na 100 km zużycie benzyny przy jeździe na LPG ( benzyna zużywana jest w czasie zanim się przełączy na gaz).
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2012-11-23, 07:26, w całości zmieniany 1 raz
No dobra niedowiarki. Test wykonany w zeszłym tygodniu. Pierwszy film do pracy i drugi z pracy.
Widzicie więc że jest w moim przypadku takie spalanie możliwe.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum