Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2019-02-19, 02:21
Zużycie paliwa (spalanie)
Autor Wiadomość
El Logano 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 DCi K9K 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 213
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2007-10-26, 12:51   Podłogowe kanały wentylacyjne

Mała uwaga do wypowiedzi, aby najpierw rozgrzać silnik, a potem włączać ogrzewanie;

Czasem może się to źle skończyć, przednia szyba może pęknąć na mrozie, jeśli nagle póści się na nią ciepłe powietrze, specjaliści doradzają od razu kierować na szybę nawiew (pokretło ustwione na ciepłe), nawet jeśli silnik nie ma temperatury. Lepiej, żeby stopniowo lecialo na nią coraz cieplejsze powietrze, aniżeli poddawać ją szokowi termicznemu. No chyba, ze ktoś ma na tyle cierpliwości, by najpierw dać czas silnikowi na rozgrzanie się nie grzejąc kabiny, a potem jeszcze dodatkowo dawkować powoli ciepłe powietrze, by nie uszkodzić szyby :-) Powodzenia - zajmie to z 20-30 minut :-)
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-11-11, 15:29   

Trochę ostatnio poszalałem Daćką na polskich drogach. Zbliżam się z przebiegiem do 4 tysiąca km (już słyszę aplauz ;-) ), a silnik jakby nagle ożywił się (jakaś turbosprężarka się ujawniła, czy przepustnica odblokowała? :mrgreen: ). Na V biegu:
- 100 km/g 2800 obr/min
- 110 km/g 3000 obr/min (czyli osiągnięty maksymalny moment obrotowy)
- 120 km/g wskazówka gwałtownie skacze na 3500 obr/min
- 130-135 km/g 3800 obr/min
Samochód bardzo dobrze przyspiesza, pewnie trzyma się drogi, reakcja na naciśnięcie pedału gazu natychmiastowa. Przy 120 km/g robi się głośno, musiałem wyżej nastawić radio.
Na drodze przy prędkości 120-110 km/g zostałem wyprzedzony jedynie: przez Alfę Romeo (taka malutka), ogromnego Citroena kombi (C 4 czy C 5?), i Toyotę Avensis.
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2007-11-13, 10:51   

Mnie po pierwszych 600 km wyszło spalanie na poziomie ok. 7,8 l na 100 km. Większość w mieście, ok. 150 km to wypad za miasto.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-14, 08:23   

jacek napisał/a:
nie wiem czy specjalny, w każdym razie 6 miesięcy czekałem-


Jacku, a możesz jeszcze dać info o spalaniu Twojego autka - chyba jeszcze nikt nie pisał o tym ile pali MCV z mocniejszym dieslem.
 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2007-11-14, 20:37   

Andrzej napisał/a:
jacek napisał/a:
nie wiem czy specjalny, w każdym razie 6 miesięcy czekałem-


Jacku, a możesz jeszcze dać info o spalaniu Twojego autka - chyba jeszcze nikt nie pisał o tym ile pali MCV z mocniejszym dieslem.


Trudno mi powiedzieć za mało kilometrów przejechałem ale podam kilka pomiarów z komputera:
1.Po zakupie auta temperatura zewnętrzna + 10C dojazd do pracy ok 3 km przez niezakorkowane miasto średnia 6,1 l/100
2.Krótka trasa ok 20 km jazda przepisowa 70do 90km/h bardzo delikatne operowanie pedałem gazu – średnia z komputera 4,0 l/ 100
3. + 1C dojazd do pracy ok 3 km przez bardzo zakorkowane miasto średnia 7,3 l/100
Myślę więc że jazda autostradą 130 km/h powinienem spalić 5 do 5,5 l/100

Co do nawiewów pod fotelami myślę że są w nie wyposażone wersje laureate z klimą
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-30, 21:39   

A propos nawiewów na razie żadnych wieści, ale tak dla odmiany ;) w temacie wątku - zrobiłem dziś test: jeden kilometr w korku, średnia prędkość 3,8km/h (w zasadzie cały czas bez gazu, tyle co się samo autko toczyło) = spalanie 30L/100km.

To samo miejsce bez korka z zastosowaniem eco-drivingu: 55km/h przy niecałych 2000obr/min = 5,4L/100km...
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-07, 08:50   

To teraz ja się pochwalę...

Wczoraj ok 21:00 zatankowałem Draculkę w Piasecznie na stacji Lotos - akurat to zapaliła mi się rezerwa i wszyskie wskazania kompa zamieniły się w kreseczki.
Wlałem pod korek 47L. Postanowiłem popróbować ECODRIVING'u tzn. jazda bez gwałtownych przyśpieszeń i hamowań, jak z daleka widziałem czerwone światło [ul. Puławska w stronę W-wy - zaliczyłem przynajmniej połowę czerwonych] to na luz.
A oto mój wynik po dojechaniu na parking [Grochów ok 20km od stacji]. Średnia prędkość 50,1, średnie zużycie paliwa 3,8L/100 [trzy prezcinek osiem...!]. Na trasie Siekierkowskiej miałem 3,5, ale po wjechaniu na ul. Fieldorfa gdzie świateł "jak nasrane" i każde działa po swojemu, średnie zużycie wzrosło.

Starałem się jechać ok. 80km/h. Rozpędzałem silnik do 2200obr i wyższy bieg - obroty spadały do 1700-1800. Na V biegu 1700obr = 75km/h. Starałem się także wykorzystywać ukształtowanie terenu, tzn z górki rozpędzałem, nie zdejmowałem nogi z gazu. Jak trzeba było gwałtowniej przyśpieszyć wrzucałem niższy bieg i kręciłem do 3000 - po uzyskaniu prędkości od razu najwyższy możliwy bieg.
 
andwod 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 26
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2007-12-07, 17:18   

Moje 3 grosze
Spalanie paliwa zależy w głównej mierze od kierowcy i jego sposobu jazdy
ECODRIVING
ale wpływ na to ma wiele innych czynników jak choćby jazda naświatłach
alternator obciążony bardziej (światła 15A z tyłem) daje większe opory
dla silnika co w efekcie trzeba zaspokoić bądź co bądź paliwem.
Podobnie żecz ma się z innymi oporami pod maską takimi jak
np. ałączona klimatyzacja czy nawet wspomaganie kierownicy.
Innym czynnikiem są opony a dokładnie tarcie statyczne opon
Ważne są tu wymiary opony oraz ilość powietrza. Na koniec
warto powiedzieć że zastosowanie np. na dachu bagażnika przy
pewnych prędkościach to także spore opory.
Do całości dokłada się jeszcze ciężar auta gotowego do drogi
tzn. zatankowanego i załądowanego (ładunek pasażerowie)
Tak że widać że to sama fizyka i czasami nie zdajemy sobie sprawy
z niektórych czasem istotnych aspektów.
Z drugiej strony skrajne oszczędzanie na paliwie w sposób
nie do końca przemyślany może przynieść większą stratę
w postaci awarii i drogiej naprawy np. klimatyzacja czy
pierścienie zgarniające na cylindrach.
Pozdrawiam wszystkich!!!!!!!!!!
 
mike 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2006
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 81
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2007-12-07, 18:11   


Średnie roczne spalanie - 4,94 l/100km.
_________________
1,5 dci Laureate
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2007-12-09, 23:05   

Mi teraz pokazuje 5,7 i sądzę, że nie zejdzie niżej. W mieście to jeżdżę dosyć dynamicznie bo w Trójmieście korki i trzeba dostrzegać luki aby polecieć do przodku ;-) Obwodnica Trójmiasta to 120/130km/h, raz poleciałem ponad 150 8-) Aha. Ja tankuję i nie zeruję licznika. Może raz Daćkę puszczę na maxa, zobaczę ile wyciągnie i jakie ma spalanie.

Pozdrawiam
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-10, 08:24   

dogberry napisał/a:
Może raz Daćkę puszczę na maxa, zobaczę ile wyciągnie i jakie ma spalanie


Ja już nie wytrzymałem... Wyciągnąłem 170, ale droga się skończyła i musiałem hamować [znaczy nie w sęsie, że stanąłem w polu, tylko wolne miejsce na drodze się skończyło...]. Sądzę że te 180 pójdzie.
Tak przy okazji to jak na tak wysoką furę dobrze się trzyma drogi przy dużych prędkościach...
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2007-12-10, 09:12   

Jak chce się jeździć tanio to najlepiej nie przekraczać na drogach krajowych 80-90km/h - a najlepiej trzymać się stałej prędkości 70km/h i wyniki będą rewelacyjne - tylko bez zbytniego szarżowania .... i w sumie to wszystko no chyba że chce się ekstremalnie niskie spalania osiągać - czyli poniżej 3.8l/100 to wtedy już trza trochę się postarać.
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
El Logano 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 DCi K9K 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 213
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2007-12-10, 21:08   

Potwierdzam, ostatnio dałem się mojej dziewczynie przejechać Loganem. Była zachwycona, mówiła, że auto niesamowicie posłusznie wykonuje polecenia kierowcy :-) Jechała właśnie 30km/h (wlokąć się przez chwilę za traktorem) do 90 km/h podczas wyprzedzania. Średnie spalanie na odcinku 50km wyszło jej 3,8L/100km, a jechała tak jak umiała, czyli nie za szybko, ostrożnie, ale też sprawnie się rozpędzając.

Przypominam mój "drakoński test oszczędności", na 100km spaliłem raz 2,9 litra przy stałej prędkości 50km/h na czwórce, ale w praktyce jest to spalanie poza zasięgiem :-)

Ostatnio jeżdżę dynamiczniej. Na obwodnicy trójmiejskiej staram się dorównywać odważniejszym użytkownikom lewego pasa (120-170km/h licznikowo). Na drogach lokalnych jeżdżę przepisowo. Na biegach pośrednich prawie nigdy nie przekraczam 3000 obrotów/min (tylko w wyjątkowych sytaucjach). Zazwyczaj zmieniam bieg przy 2000-2500 rpm. W mieście dynamicznie, ale bez wariactwa. Spalanie wciąż waha się wokół 5L/100km.
 
aaryt 



Marka: Dacia
Model: Logan Lauréate
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 64
Skąd: gdzies w FR
Wysłany: 2007-12-11, 16:27   Spalanie zima...

Tak sie ostatnio zastanawialem, jak to jest ze spalaniem zima...

Pamietam ze latem tego roku spalanie w miescia mialem w granicach 4.9-5.2, natomiast teraz, jak temperatury troche spadly (ale nie ponizej zero, pomiedzy +3 a +10), spalanie skoczylo mi na 5.8. Czy to tylko zmiana temperatury, czy moze oznaka czegos gorszego? jakas nieszczelnosc? bo chyba az tak bardzo stylu jazdy nie zmienilem.

Pamietam, ze w zeszlym roku spalanie zima bylo na poziomie 5.4-5.5...

Co o tym sadzicie?
_________________
Logan 1.5 dCi '06 Lauréat
Przebieg: 298kkm
 
El Logano 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 DCi K9K 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 213
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2007-12-11, 17:47   

Hmmm z tym spalaniem to ciekawa sprawa. Im niższa temperatura tym silnik dłużej się nagrzewa i dłużej pracuje na "bogatszej mieszance", z drugiej strony zimne powietrze zapewnia sprawniejsze spalanie. Powinno wychodzić po równo, a tu większość użytkowników odnotowuje wzrost spalania przez autka w zimie.

Dodajmy, że spalanie zależy prócz temperatury również od ciśnienia i wilgotności powietrza (skład ładunków w powietrzu pomijam).
_________________
102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-11, 17:56   

Bo wzrost spalania przez uruchamianie bardzo zimnego silnika jest większy niż zysk ze zwiększonej efektywności chłodzenia.
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-11, 18:03   

Jalepszy POWER to jest przy około 15 stopniach Celsjusza (już nie zimno, a wystarczająco chłodno dla podniesienia efektywności)
_________________
GeRRaD
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2007-12-11, 18:05   

A nie bierzecie pod uwagę ogrzewania, w wersjach z klimą i w wersjach z normalnym nawiewem, który powoduje dużo większe spalanie, bo w lecie praktycznie się go nie używa. A tymbardziej jak ktoś sobie puści wentylator na dwójkę lub trójkę to potem ciągnie dodatkowo z baku.
No i silnik dłużej się nagrzewa niż w lecie, więc komputer dłużej podtrzymuje ssanie co znacząco wpływa na podwyżeszenie spalania.
Dzisiaj mi się właśnie zapaliła rezerwa i sprawdziłem co pokazał komputer. A więc wyszło średnio 6,8L i taka sama wartośc wyszła mi z normalnego obliczenia jak wziąłem w łapki kalkulator. No i jest to spalanie w trybie mieszanym. No ale ja jeżdże jak emeryt, biegi zmieniam przy 2500obr/min. :mrgreen:
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-11, 18:08   

Podziwiam te wyniki, mi za cholerę nie chce zejść średnie poniżej 8.5 l/100 w cyklu miejskim w tym okresie. Chyba nie umiem jeździć :lol: A dodam że biegi też czasem zmieniam przy 2500 rpm, tyle tylko że nie potrafię jeżdzić do 90 km/h :lol:
_________________
GeRRaD
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-11, 18:16   

Ja zazwyczaj przy 2000, ale przy 1.6MPI i tak nie udaje mi się zejść poniżej 8.5L/100km po mieście, a zazwyczaj jest w ogóle ok. 9-9.5. Dla porównania: w trasie ok. 6,5, ale przy spokojnej jeździe nawet ociupinkę poniżej 6...
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2007-12-12, 12:27   

To zależy jakie robisz odlegle trasy bo jak jeździsz daleko i spokojnie to nie ma bata zeby nie zeszło poniżej 5l. A w miesice - czeste starty spod swiatel i spalanie moze byc nawet spokojnie powyzej 6 litrow - mowie o dieslu. Diesel troszke dłuzej sie nagrzewa niz benzyna, a wystarczy ze niedogrzany silniki dostanie troche po tyłku i sie za glowe chwycisz jak zobaczysz spalanie.
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
aaryt 



Marka: Dacia
Model: Logan Lauréate
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 64
Skąd: gdzies w FR
Wysłany: 2007-12-12, 13:28   

OK, dzieki, bede spokojniejszy :)
_________________
Logan 1.5 dCi '06 Lauréat
Przebieg: 298kkm
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-12, 15:04   

No właśnie, czy może ktoś mi wytłumaczyć jak to jest z tymi silnikami diesla. W benzyniakach jak jest zimny to włącza się ssanie. A w dieslach tego nie zauważyłem. Czy zimny diesel dostaje wzbogaconą mieszankę paliwo+powietrze, czy jest ona taka jak po rozgrzaniu. Jeśli diesel nie ma ssania to jak wytłumaczyć większe spalanie zimą - większe opory zimnego silnika???
_________________
MCV Laureate dCi
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2007-12-12, 16:05   

dostaje wiekswza dawke paliwa i czas wtrysku sie wydluza. im zimniej tym wiecej i dluzej, poniewaz silnik sie dluzej nagrzewa. a co za tym idzie, spalanie jest wyzsze. pozdr
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-13, 10:10   

Zimą to jeszcze i smary trochę gęstnieją, więc opory są większe. Nie mówiąc o śniegu i innych paciajkach na drogach.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne