Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2019-02-19, 02:21
Zużycie paliwa (spalanie)
Autor Wiadomość
nasir 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCE
Dołączył: 31 Lip 2013
Posty: 18
Skąd: w-wa
Wysłany: 2016-09-19, 08:57   

Nie tankowałem do pełna, zaraz po zatankowaniu zrobiłem reset. Z tego co czytałem to niektórzy twierdzą że nie oszukuje a u mnie dane się rozjeżdżają.
Temat widzę ma sporo postów. Muszę znaleźć chwilę czasu aby cały przeczytać , mam nadzieję że się dowiem która wartość jest zaniżona/zawyżona.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-09-19, 09:19   

laisar napisał/a:
Tak - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=596 - przy czym metoda "do pełna" także jest obarczona sporym błędem - http://www.daciaklub.pl/f...1623810#1623810


Tak, ale jak liczysz z jednego tankowania. Jak się ma wyniki z kilkudziesięciu tankować to się błędy wynikające z niedolania, nalania bardziej pod korek coraz mniej liczą - oczywiście zostają błedy związane z drogomierzem i licznikami odmierzanego paliwa. Niemniej na takich długich danych wyraźnie widać kiedy bardziej się "depneło" po gazie, która stacja oszukuje na liości odmierzanego paliwa, czy zaczyna się coś dziać z pojazdem.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
vampiria200 



Marka: Citroen
Model: C4 Cactus
Silnik: 1.2 PureTech 82KM
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-09-19, 11:32   

Ja zaobserwowałem dziwną sytuację.
Jechałeł wczoraj 600km A1/dk1 średnie spalanie na LPG komputer pokazywał 14l/100 przy prędkości 140km/h (wiem że to nie miarodajne ale skupmy się na wskazaniach kompa w celu porównania). Myślę, że to normalne bo mam wyciętego kata i nie założyłem emulatora na drugą sondę to dostaje za dużo tlenu i zwiększa dawkę.

No ale gazu zabrakło a na a1 stacji na niektórych odcinkach to ze świecą szukać. Przejechałem więc 60km na benzie. Zatankowałem gazik i ruszam, resetując oczywiście wskazania odnośnie trasy na komputerze pokładowym (robię to zawsze po tankowaniu LPG). I dalej grzeje ;) 140km/h, a spalanie 9,5 l/100 !? I ni hu hu wyżej, no chyba, że 160km/h dałem to wskoczyło 9.9 l/100.

Wygląda to tak jakby komp przestroił mapy na benzynie i nagle czas otwarcia wtrysków się zmniejszył. Pojeżdzę na lpg i zobaczę co będzie.

Czy taki stan rzeczy może sugerować ubogo na gazie? Jak byłem na przeglądzie gazu to coś regulowali i spalanie wtedy okazało się w miarę logiczne, 8l/100 w mieście, po przejechaniu 1000km (przed tą trasą z wczoraj) po mieście w drodze do pracy nie udało mi się zejść poniżej 10l/100km.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-19, 12:47   

W mieście to zawsze będzie więcej palił niż na trasie. Ja swoją Lodgy na autostradzie przy prędkości ok. 140-150 km/h to spaiłem blisko 20 l LPG. :mrgreen:
A jak masz wyciętego kata i bez drugiego emulatora to mogą być duże przekłamania kompa na LPG.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
vampiria200 



Marka: Citroen
Model: C4 Cactus
Silnik: 1.2 PureTech 82KM
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-09-19, 14:12   

Ale ja miałem na trasie 14l/100 spalanie przy 140km/h (resetowałem kompa po zatankowaniu i wjeździe na A1) gaz się skończył, przejechałem trochę na benzynie (60km), zatankowałem lpg i zresetowałm kompa, jade dalej A1 z prędkością 140km/h, warunki takie same a komputer pokazuje spalanie o 5,5 litra niższe. Wg mnie różnica na tej samej trasie przy tej samej prędkości jest bardzo duża. Myślę, że stało się coś z mapami jak sonda dostała spaliny z benzyny

Natomiast spalanie policzone z tankowania LPG wyszło 16l/100km gazu na pierwszym etapie i 11/l100km gazu przy drugim etapie
Ostatnio zmieniony przez vampiria200 2016-09-19, 14:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-09-19, 14:17   

route2000 napisał/a:
W mieście to zawsze będzie więcej palił niż na trasie.


Z tym stwierdzeniem był bym ostrożny ;-) . Mnie Duster w prawdziwej trasie (1000 km autostradami) pali więcej niż w mieście. A takie Tico to w trasie nawet krajówkami jak nie oszczędzałem to paliło więcej niż w mieście. Natomiast focus w dieslu, nie ważne czy trasa czy miasto spala bardzo podobne ilości paliwa.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-09-19, 14:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-09-19, 14:51   

Hybryda z kolei siłą rzeczy pali więcej w trasie niż w mieście :) ale fakt, to chyba wyjątki nieliczne.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2016-09-20, 06:11   

krakry1 napisał/a:
keikan napisał/a:
....IMHO wszystkie te teflonowo/ceramiczno/magnetyczne bajery to tylko czerpanie zysków z naiwnych klientów. ...
Może i masz rację ... ale. Do tej pory w identycznych warunkach w lecie, przy takim samym stylu jazdy itd. itd przez 4 lata użytkowania Sandero, auto paliło równo, najmniej 5,0 l/100km. Teraz w identycznych okolicznościach jest to 4,7 l/100km. Wniosek jest prosty:
1) albo popsuł mi się komputer i zaniża spalanie;
2) albo Sandero im starsze, tym lepsze i mniej pali ... dojrzewa z wiekiem :mrgreen:
3) albo Ceramizator naprawdę działa.

Każdy może wybrać odpowiedź.
P.S.
Ceramizatora użyłem, nie po to, aby mniej auto paliło, ale na wypadek "W" - to znaczy gwałtownej utraty oleju - jako polisę dla silnika (mniejsze spalanie to dla mnie efekt uboczny, aczkolwiek miły :-P ). :-D


Nie wiem jak ceramizator (bo go nie używałem), ale opisane przeze mnie magnetyzery to raczej efekt "placebo".
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2016-09-20, 06:15   

damiaszek napisał/a:
route2000 napisał/a:
W mieście to zawsze będzie więcej palił niż na trasie.


Natomiast focus w dieslu, nie ważne czy trasa czy miasto spala bardzo podobne ilości paliwa.


Ja miałem tak kiedyś w Toyocie Celice 1,6 z 1988 roku :) Miała jakąś holenderską instalację LPG (w latach 90 tych na stacjach LPG mnie przeklinali, że muszą specjalnie dla mnie zmieniać końcówki do tankowania) i paliła dokładnie tyle samo w trasie i po mieście = 10 litrów gazu za 100 km. A jeździłem wtedy kilka po Warszawie oraz trasa Warszawa - Tarnów.
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
elamtero 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2 8v
Rocznik: 2006
Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-18, 10:11   Zasięg Logana II DCI w mieście

Przymierzam się do zakupu MCV II z silnikiem DCI i zastanawiam się, jaki zasięg będzie miał przy użytkowaniu go w mieście -50 km dziennie, dużo korków.

Obecnie posiadam aveo 1.2 w benzynie i cały bak paliwa (45 litrów) pozwala mi na przejechanie do 500 km (jeżdżąc tylko po Warszawie). Ciekawi mnie o ile więcej mógłbym przejechać w loganie z dieslem.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-11-18, 11:45   

Tylko pytanie jest takie: jak często odpalasz silnik i robisz małe przebiegi dziennie co sumarycznie wychodzi te wspomniane 50 km czy od razu robisz 50 km po jednym odpaleniu?
W pierwszym przypadku to szkoda diesla na krótkie trasy.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
elamtero 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2 8v
Rocznik: 2006
Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-18, 12:24   

Jadę do pracy 25 km, a następnie wracam z pracy również 25 km, czyli raz gaszę silnik . Oczywiście będę też robił systematycznie dłuższe trasy kilka razy w miesiącu (180km, 300km). Ale zastanawia mnie jeśli tylko miałbym po mieście jeździć ile wtedy wyjdzie zasięgu.
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2016-11-18, 14:08   

Jak będziesz dobrze jeździł to i 1000km przejedziesz przy baku 50-60l.
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2016-11-18, 14:16   

dieslem zrobisz ok 750-800 km..... no ale jest droższy i ostra zima mu nie służy podobnie jak kiepskie paliwo...... :lol:
Ostatnio zmieniony przez kakus 2016-11-18, 14:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-18, 14:37   

Przy takich trasach najlepszy by był dla Ciebie elektryk. Pod względem kosztów jazdy ;)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
elamtero 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2 8v
Rocznik: 2006
Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-18, 14:56   

jas_pik napisał/a:
Przy takich trasach najlepszy by był dla Ciebie elektryk. Pod względem kosztów jazdy ;)


Tak, też tak myślę ;) gdyby nie ich ceny....
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2016-11-18, 15:30   

o ile sobie dobrze przypominam to 1 KWh prądu to tyle co 3 KWh paliwa kopalnego ... miedzy innymi ropy i pochodnych .... skąd ta zajawka na elektrykę to nie do końca wiem ... jakby to było takie suuuuper to by wszyscy grzali prądem ..... :mrgreen:

ps. energia elektryczna jest najdroższa bo jest uniwersalna .... ale każda zamiana energi.... czy z chemicznej na elektryczną ... i dalej na mechaniczną określa sprawność ... a ona nie jest nigdy !!!! 100 % ... :lol: ..... czym więcej przemian tym większa strata :-(
Ostatnio zmieniony przez kakus 2016-11-18, 15:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-18, 16:27   

kakus napisał/a:
o ile sobie dobrze przypominam to 1 KWh prądu to tyle co 3 KWh paliwa kopalnego ... miedzy innymi ropy i pochodnych .... skąd ta zajawka na elektrykę to nie do końca wiem ... jakby to było takie suuuuper to by wszyscy grzali prądem ..... :mrgreen:

A wiesz kiedy skończą się zapsy paliw kopalnych?
Bo energię elektryczna można uzyskać nie tylko ze spalania paliw kopalnych

kakus napisał/a:
energia elektryczna jest najdroższa bo jest uniwersalna .... ale każda zamiana energi.... czy z chemicznej na elektryczną ... i dalej na mechaniczną określa sprawność ... a ona nie jest nigdy !!!! 100 % ... :lol: ..... czym więcej przemian tym większa strata :-(

Sprawność silników elektrycznych jest bliska 100% (dla starszych typów 91% dla najowszych 97%) a sprawność silnika spalinowego ...25% dla benzynowych i do 40% dla wysokoprężnych ?
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-18, 17:20   

route2000 napisał/a:
W pierwszym przypadku to szkoda diesla na krótkie trasy.


To są totalne mity. W autach dostawczych, które robią właśnie krótkie trasy po mieście są diesle i nikt benzyny sobie nie wyobraża bo by zbankrutował.

Diesel będzie palił mniej a szczególnie w korkach bo ma wyższą sprawność i mniej energii ze spalania paliwa zamienia na ciepło.
Diesle są droższe na tzw "dzień dobry" choć mają za to lepsze parametry niż benzyny w codziennej eksploatacji a szczególnie w Daciach bo lepsze benzyny to są w Renault'ach (taka polityka żabojadów).
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-11-18, 19:40   

elamtero napisał/a:
jas_pik napisał/a:
Przy takich trasach najlepszy by był dla Ciebie elektryk. Pod względem kosztów jazdy ;)


Tak, też tak myślę ;) gdyby nie ich ceny....

Nie przesadzaj kupisz 206 czy Berlingo z tym samym napędem kupisz już na 15k.
A to pytanie to trochę bez sensu. Równie dobrze można zapytać czy jak pomaluje auto na kolor zielony to straci na atrakcyjności dla złodziei?
Każdy diesel z salonu ma dziś filtr cząstek stałych ( prawie ;-) ) a stanie w korkach i PSJ. Nie jest dobre.
Jak ci zależy tylko na zasięgu to wrzuć dodatkowy sportowy zbiornik paliwa do bagażnika i już. Jak jeszcze na kosztach to LPG do tego Aveo do tego zbiornik 90-100l który zajmie ci 3/4 bagażnika i masz.
Dziś jeżdzisz lekkim autem z małym silnikiem który spala okoł 9l/100 więc przyzwoicie. Po zmianie na cięższego diesla zyskasz może 2litry. Fizyka niestety jest nieubłagana masę trzeba rozpędzić a to kosztuje energię. Przy podobnej cenie paliwa, a wyższych kosztach eksploatacji diesla może to być mało opłacalne.
Ostatnio zmieniony przez kali 2016-11-18, 19:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
elamtero 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2 8v
Rocznik: 2006
Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-18, 22:19   

Nie ma rozwiązań idealnych. Auto muszę zmienić bo ma za mały bagażnik oraz nie ma klimy, a drugie dziecko już w drodze. Po prostu ciekawi mnie ile kilometrów użytkownicy tego silnika przejeżdżają w ruchu miejskim na jednym tankowaniu.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-11-19, 09:12   

Tego się nie da ocenić. Kiedyś dojeżdzałem 15km i od 12 do 16 skrżowan że światłami. Kwestja wybranej drogi. czas dojazdu od 15 do normalnych 25. Potrafiłem zejść w spalaniu do 6,5-7l PB czy też 7,2-8l gazu. Dziś dojeżdzam w to sam miejsce z drugiej strony mam 3,5km i 8 skrzyżowań że światłami a zużycie benzyny mam 10,5-12l lub gazu 11-14l czas normalny to 15 a potrafi dojść do 40min. Tak więc jak widzisz stanie w miejscu jest gorsze nawet od powolnej jazdy.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2016-11-19, 11:40   

mojo,
Zastanawiałeś się kiedyś dlaczego większość laweciarzy lata fiatami ?
bo jako jedynie sprzedawali auta w benzynie i można je gazować
Mały transport nie ma żadnego wyboru bo tylko silnik wysokoprężny da radę ciągnąć dużą masę w stosunku do pojemności . Kurierzy z wielką przyjemnością przesiadki by się na silniki iskrowe .

W tych czasach jeżeli ktoś nie robił setek kilometrów na raz nie ma sensu pchać się w diesla bo koszty układu oczyszczania spalin przejedzą wszelkie oszczędności z wyższej sprawności .
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-19, 12:28   

Fruxo napisał/a:
mojo,
Zastanawiałeś się kiedyś dlaczego większość laweciarzy lata fiatami ?
bo jako jedynie sprzedawali auta w benzynie i można je gazować
Mały transport nie ma żadnego wyboru bo tylko silnik wysokoprężny da radę ciągnąć dużą masę w stosunku do pojemności . Kurierzy z wielką przyjemnością przesiadki by się na silniki iskrowe .


Którzy to laweciarze jeżdżą na benzynie czy lpg? - może jakieś linki z forum np busiarzy :!: Ja w Wawie takich nie spotkałem i gdzie indziej również. Były próby wypuszczania aut z benzyna w autach dostawczych Lublin, Fiat-trojaczki, Iveco nawet, do tego żeby było taniej proponowano cng i nic z tego nie wyszło bo nie było zainteresowania. Benzynę w Ducato to ewentualnie do Panoramy ktoś brał ale to do firmy która koszta paliwa miała gdzieś. Nawet karetki jeżdżą na ropę choć mogli zamawiać w benzynie. Nie pisz bzdur bo jakiś świeżak w to uwierzy i będzie to gdzieś powtarzał.
Co do tej mitomańskiej awaryjności diesla to pokaż mi tu na forum posty gdzie komuś coś zbyt wcześnie padło.

Znam rynek transportowy i sorry ale jak czytam takie bzdety to mi się ciśnienie podnosi :-/

Benzyna tak ale do aut, które bardzo mało jeżdżą jak np włodarek bo są tańsze w zakupie i tylko dlatego albo do tych o sportowej charakterystyce chociaż diesle są też stosowane w sportowych limuzynach np audi, bmw, mercedes i radzą sobie bardzo dobrze.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2016-11-19, 12:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-11-19, 13:26   

Trochę benzynowych T4 było w straży i policji.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne