Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2019-02-19, 02:21
Zużycie paliwa (spalanie)
Autor Wiadomość
kordirko 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 TCe 100 LPG
Rocznik: ---
Wersja: Comfort
Dołączył: 11 Mar 2021
Posty: 66
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-09-18, 14:23   

r70 napisał/a:
Ciekawostka ;)
echałem większość czasu na tempomacie .... 70km/h(5bieg,2k obrotów)

A nie migała lampka że trzeba zredukować bieg ?
Wg moich testów jak na 5 biegu , na równej drodze, zwolnię do 74km/h lub mniej,
to lampka każe zredukować bieg na niższy, więc przy 70km/h redukuję do 4 biegu żeby nie przeciążać silnika.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1091
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-09-18, 14:42   

u mnie cały czas sugeruje żeby wrzucić 6tkę - ale ja nie słucham podpowiedzi tylko jeżdżę "po swojemu" :)
Nie wiem jakie przełożenia ma SS, ale Sandero "zwykłe" którym jeździłem ma miało dłuższe przełożenia skrzyni niż DD i przy 70km/h na pewno miał na 5tce poniżej 2tyś obrotów, w związku z tym, z lepszą aerodynamiką oraz mniejszą masą zadowalał się mniejszą ilością paliwa niż mój DD :)
A Ty jaką masz prędkość prz 2tyś obrotów na 5 biegu ?

ps.3.8LPG = 10,5zł za 100km.... po co komu elektryk ?! ;)

ps2. Film - wspomnienie z weekendu z Sandero - spalanie niedotaretgo jeszcze Sandero 1.0lpg - na dystansie ok 45km, ze średnią ok 77km/h - tempomat większość czasu 90km/h. To dopiero oszczędny samochód - myślę że w moich rękach, dotarty średnio zadowalałby się nie więcej niż 5.5L LPG na 100km :D

spalanie_3_8.jpg
Plik ściągnięto 24 raz(y) 47,99 KB

_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-09-18, 15:02, w całości zmieniany 5 razy  
 
Hipolit 



Marka: Renault
Model: Koleos II
Silnik: 2.0 dci
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2020
Posty: 122
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-09-19, 10:49   

r70, a z dystrybutora ile Ci wyszło realnie przy tych 3,8 z komputera?
_________________
Duster złapał wirusa. :)
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1091
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-09-19, 11:04   

nie mam pojęcia - bo nie tankowałem. Tak jak napisałem to ciekawostka :)
Ale od ostatnich prawie 5tyś km ( wtedy była aktualizacja oprogramowania sterownia LPG w ASO) komputer pokazuje średnie spalania z dokładnością ok 0,1-0,2L i najczęściej zawyża. Czyli można przyjąć że coś koło tego samochód spalił. Ostatnie tankowania z dystrybutora wszyły w granicach 6.1-6.5L LPG i zawsze komputer wskazywał spalanie ze wspomnianą dokładnością.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Hipolit 



Marka: Renault
Model: Koleos II
Silnik: 2.0 dci
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2020
Posty: 122
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-09-19, 12:42   

r70, hmm to wygląda na to, że te silniki są bardzo oszczędne. Choć ja dla świętego spokoju bym posprawdzał skład mieszanki, korekty krótkie i długie itd Mam niemile doświadczenia z ASO Fiata i regulacją fabrycznej instalacji, a problemy wychodzą dopiero po jakimś czasie. Oby tak nie było w przypadku Daci.
_________________
Duster złapał wirusa. :)
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1091
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-09-19, 14:01   

Dzięki za podpowiedź :) teroretycznie sprawdzone - poza tym, tak jak napisałem średnie mam ok 6-6.5lpg, a jak tak samo jadę na Pb to 4.5-5l wiec LPG pali do 25-35% czyli chyba za ubogo nie jest.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Hipolit 



Marka: Renault
Model: Koleos II
Silnik: 2.0 dci
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2020
Posty: 122
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-09-20, 09:03   

r70, no pytanie jakie wartości są w różnych zakresach. To trzeba sprawdzić w trasie, a nie na podnośniku w warsztacie. Nie wiem, jak ASO Renault, ale Fiat wgrywał predefiniowane mapy i resztę miała załatwić korekta po obd. Mojego Fiata na zimnym zalewało, a na autostradzie miał trochę za ubogo. Drugiego Fiata (mieliśmy dwa takie same) też podobnie wypuścili. Dobrze, że są jeszcze warsztaty niezależne i fajnie mi do ogarnęli.
Stąd też moje pytania i ostrożność w przypadku instalacji od razu z autem, bo ostateczne koszty z złej regulacji i montażu i tak spadną na klienta.
Czy ta instalacja ma adaptację po OBD?
_________________
Duster złapał wirusa. :)
 
Osa_Sandero 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1,0 + LPG
Rocznik: 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Gru 2021
Posty: 78
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2022-09-23, 20:55   

Jestem po trasie ok 1900km - większość to autostrady w Czechach i Niemczech.
Auto zapakowane na maks: 5 osób + bagażnik dachowy i pełen bagażnik z tyłu.

średnie spalanie gazu 8,7, benzyny 7,1 (na benzynie ok 350km)

Nie jest to auto na autostrady i jechałem awaryjnie (miałem inne plany). Ale jestem pozytywnie zaskoczony. Dało radę, odczucia z jazdy nie najgorsze i nawet pasażerowie z tyłu za często o przerwy nie wołali :). Prędkość przelotowa 125-130km/h. Jedynie w kliku miejscach musiałem redukować na 5, bo na tempomacie na 6 zwalniał pod górkę. Głośność jak dla mnie w normie. Limuzyna to nie jest, ale dało się spokojnie rozmawiać i muzyka też jakoś super głośno nie musiała grać.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1091
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-09-23, 21:03   

Hipolit, Nie mam pojęcia czy fabryczną instalację może ktoś poza ASO zdiagnozować ?
Pogadam z kolegą z ASO - może coś podpowie co sprawdzić.
Ale wiesz, jeśli na nie dotartym Sandero spalałem 4.8LPG przy 90km/h na OEMowym oleju 5w30, to 70km/h na dotartym Dusterze, zalanym 0w20 rn17fe nie wygląda już tak nierealnie jeśli spalił 3.8L/100 ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Hipolit 



Marka: Renault
Model: Koleos II
Silnik: 2.0 dci
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2020
Posty: 122
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-09-23, 21:54   

r70, opisałem jedynie moje doświadczenia z Fiatem ku przestrodze. Lepiej sprawdzić, niż później żałować.
_________________
Duster złapał wirusa. :)
Ostatnio zmieniony przez Hipolit 2022-09-23, 21:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1091
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-09-24, 07:28   

Dzięki :) dlatego postaram się to sprawdzić
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Hipolit 



Marka: Renault
Model: Koleos II
Silnik: 2.0 dci
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2020
Posty: 122
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-09-24, 07:41   

r70, sprawdź, bo szkoda auta i Twoich nerwów, jakby to miało spowodować kiedyś problemy.
_________________
Duster złapał wirusa. :)
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1091
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-09-25, 20:53   

Hipolit, na pewno to sprawdzę, dzięki.

Tymczasem dziś "nietypowa" dla mnie trasa - Kępno - Warszawa i z powrotem (ok 300km w jedną stronę). S8+A2. Wyjazd o 9.30. Słonecznie, bezwietrznie ok 14StC
Ponieważ ruch był bardzo mały, pozwoliłem sobie na mały eksperyment który rozpocząłem zatankowaniem LPG do pełna:

Do warszawy w zasadzie całą trasa na tempomacie 120km/h (o 10km szybciej niż normalnie mam na takich przelotach). po drodze kilka razy wyprzedzanie do max 140kmh, kilka zjazdów do 90-100km/h jak ktoś "przeszkadzał".
całą trasę przejechałem z prędkością "przewidzianą' prze google maps (ok 3h) - z dokładnością ok 10min. Średnia na wjeździe do Warszawy miałem na komputerze 105,1km/h, średnie skalanie z trasy na komputerze 8.5/100. Kiedy dotarłem do adresu docelowego - spalanie spadło do 8.3/100 a prędkość do 101km/h. Podczas jazdy ok. 2 km zrobiłem na Pb żeby na zobaczyć spalanie chwilowe (na LPG komputer nie pokazuje tego parametru). Chwilowe spalanie Pb oscylowała przy 120km/h między 5-6.2L/100 - dystans był krótki żeby spalanie Pb nie wpłynęła na wynik eksperymentu. Przed drogą powrotną zatankowałem znów pod korek - spalanie wyszło 7.75L/100 LPG

Droga powrotna - ruch i warunki praktycznie takie same. Na tempomacie 110Km/h, i tak samo - przy wyprzedzaniu do 140km/h, zwolnienia do 90-100km/h kiedy potrzeba. Ok. 2km przejechane na Pb - Spalanie chwilowe przy 110km/h - 4-5L/100. Czas przejazdu znów bardzo podobny (ok 3h), średnia prędkość.... 103,9km/h !! Tylko 1.2km/h wolniej niż przy pierwszym przejeździe. To tłumaczy bardzo podobny czas przejazdu. Średnie spalanie z komputera - 7.4L/100 Po dotarciu do adresu docelowego - średnia spadła do 100,1Km/h i 7.3L/100. Znów zatankowanie LPG do pełna - Średnie z dystrybutora - 6.8L/100. Prawie 1L/100 mniej (12% mniej !)

Jazda z niższą prędkością sprawia wrażanie bardziej spokojnej się zdecydowanie "spokojniej". Na pewno po dłuższej trasie tak pokonanej wyszedłbym z samochodu mniej "zmęczony".

Wnioski ?
Potwierdzenie mojej teorii że w polskich warunkach - jak się okazuje nawet przy bardzo niewielkim ruchu na A czy S jazda szybsza niż 110km/h nie przynosi korzyści w postaci szybszego przejazdu, natomiast przekłada się głównie na zwiększone koszty przejazdu i nerwowość za kierownicą. Potwierdziło się także że żeby uzyskać średnią prędkość na nie niższą niż 100km/h nie trzeba jechać szybko tylko z głową.
Przyznam że dysproporcja różnicy czasu przejazdu i spalania trochę mnie zaskoczyła. Zapewne w innych samochodach różnica spalania może być większa lub mniejsza, ale nie sądzę żeby była różnica w szybkości i nerwowości przejazdu.
Poza tym nadal zaskakuje mnie silnik Eco-G - wg mnie spala minimalne ilości paliwa (Duster to nie jest mistrz aerodynamiki ani przesadnie lekki samochód), biorąc pod uwagę osiągi, oraz to że obronił się przed implementacją nie pozbawionego wad, ale efektywniejszego energetycznie wtrysku bezpośredniego (a dzięki temu potrafi w relatywnie tani sposób być zasilany LPG).
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-09-25, 20:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
Hipolit 



Marka: Renault
Model: Koleos II
Silnik: 2.0 dci
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2020
Posty: 122
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-09-25, 22:53   

r70, wynik świetny. Ja też rzadko jeżdżę szybkiej niż 110kmh. Przy takich prędkościach ten silnik nie jest słaby? Nie brakuje mu mocy do wyprzedzania?
_________________
Duster złapał wirusa. :)
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1091
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-09-25, 23:25   

wg mnie nawet w trybie ECO, korzystając z tempomatu (tak najczęściej to robię) nie ma problemu żeby przyspieszyć do 140km/h (od tych 110km/h na 6 biegu). Oczywiście zdążają się tacy którzy muszą zawsze przyspieszać szybciej, ale generalnie nikt nie mruga, nie włącza lewego kierunkowskazu, a wręcz bywa i to nie rzadko, że samochód które widzę w lusterki przyspieszają wolniej.
Ja tak jak napisałem też niezbyt często - ten eksperyment utwierdził żeby nadal jeździć na S i A z prędkością 110km/h - tak jak dotychczas :) i tak jak Ty ;)

edit:
Muszę chyba wyjeździć benzynę z baku - bo pamięta o ile się nie mylę luty albo marzec ;) więc też poeksperymentuję na Pb zanim zatankuję świeżą etylinkę ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-09-25, 23:31, w całości zmieniany 3 razy  
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2022-09-26, 06:33   

r70 napisał/a:
Hipolit.....
Jazda z niższą prędkością sprawia wrażanie bardziej spokojnej się zdecydowanie "spokojniej". Na pewno po dłuższej trasie tak pokonanej wyszedłbym z samochodu mniej "zmęczony"....


Już dawno udowodniono, że różnice czasowe w dotarciu do celu są naprawdę niewielkie. A mniej zmęczony to ogromne znaczenie na dłuższej trasie. Brawo TY
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2022-09-26, 10:32   

Cytat:


Jeśli na trasie jedziemy ze stałą prędkoscią i nic nas nie blokuje, to zysk czasowy jest spory. Ale jazda 180 drogą krajową, w stosunku do 90km/h w relacji Gdynia/Warszawa zanim zbudowali S7, skutkowała wynikiem 4h, czyli dokładnie taki sam czas przelotu był dla 90km/h i jak auto jechało bardzo duzo za szybko. Samej jazdy było mniej, ale całą różnicę pożarło tankowanie i sikanie po drodze, bo jazda szybka generuje wyższe spalanie oraz jednak z nerwów człowiek metabolizm przyspiesza.

Wstyd się przyznać, ale takie eksperymenta poczyniłem 20 lat temu i niestety to prawda. Obecnie jadąc zatłoczoną DK, mam absolutnie brak potrzeby do wyprzedzania cięzarówek bo i tak zwiększa to jedynie zużycie paliwa, a nic nie przyspieszy.

Co ciekawe, ostatnio jechałem Honda Civic 1.5 turbo, trasa Szczecin/Świnoujscie/Szczecin, tempomat na 120 na autostradzie oraz na trasie expresowej, potem czepiłem się dużego i najego tyle jechałem od Wolina do Świnoujścia, poskutkował spalaniem 5.5l/100km, natomiast trasa ze Szczecina do Gdyni, na Sce też 120 i tempomat, potem wolniej i częste wyprzedzanie, wyszło 7.2
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2022-09-26, 15:47   

Michał B24 napisał/a:
Cytat:
.....Jeśli na trasie jedziemy ze stałą prędkoscią i nic nas nie blokuje....


Jeśli, prawie....słowa klucz co czynią różnicę....mam wrażenie, że za dnia jest to coraz rzadziej możliwe a w nocy już nie ryzykuję :-)
 
Felix 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 LPG
Rocznik: 2022
Wersja: Extreme
Dołączył: 30 Cze 2022
Posty: 40
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2022-09-26, 16:05   

1.0 LPG w fazie docierania...
Na razie krótkie przejażdżki głownie w mieście i obwodnicą.
Trzymając się zaleceń z nieprzekraczaniem obrotów, mam z tych 500km spalanie PB = 5.9/100
Trochę, ponad pół baku zeszło od pierwszego tankowania :)
Ostatnio zmieniony przez Felix 2022-09-26, 16:10, w całości zmieniany 4 razy  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1091
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-09-27, 06:54   

Spoko wynik - ja tez miałem z pierwszego baku (800km) 5.7l/100
Po dotarciu potrafi jeszcze mniej palić (u mnie poniżej 5 litrów )
Generalnie uważam że ten silnik jest mega oszczędny jeśli się tego chce
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-09-27, 06:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 431
Skąd: DTR
Wysłany: 2022-09-28, 19:07   

Ostatnio robiłem trasę, a właściwie 2 trasy na odcinku Trzebnica-Kołobrzeg-Trzebnica

Trasa nr 1 w obie strony - dojazd do S5 ok. 5 km, S5; A2; S3; A6; S6 i dojazd do Kołobrzegu ok. 4 km
Wyjazd w sobotę. Powrót w poniedziałek. Łącznie 1020 km. W tym odc płatny.
Do Kołobrzegu - 3 osoby, samochód zapakowany 2 walizki, 2 wózki inwalidzkie.
Prędkość na tempomacie 110 km/h. Średnie spalanie 6,1 l/100 km
Powrót - 2 osoby i walizka.
Pr. na tempomacie 100 km/h. Średnia spadła do 5,6 l/100 km

Trasa nr 2 w obie strony - dojazd do S5 ok. 5 km, S5; AOW; A4; S3; A6; S6 i dojazd do Kołobrzegu ok. 4 km
Wyjazd w poniedziałek. Powrót. Łącznie 1050 km. Całość za free.
Do Kołobrzegu - 1 osoba na pusto.
Pr. na tempomacie 100 km/h. Śr. spalanie 4,9 l/100 km.
Powrót - 2 osoby - Walizka i dwa wózki.
Pr. na tempomacie 100 km/h. Śr. spalania wzrosła do 5,1 l /100 km

Prędkość starałem utrzymywać stałą, ale jak trzeba było to sie przycisnęło do 140, żeby przegonić kilka tirów, zwłaszcza na trasie nr 2, odcinek A4 i S3
_________________
Paweł
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1091
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-09-28, 23:04   

Kolejny dzień pracy najoszczędniejszego dustera w polsce ;)
trasa, dystans, średnia prędkość i średnie spalanie - efekt opróżniania zbiornika Pb która pamięta chyba maj tego rok. Także dziś spalania benzyny - temp. otoczenia 4-9stC, deszczowo i wietrznie. Ruch spory - w tym zakorkowany Kalisz w godzinach szczytu 14-18. Tryb ECO, jazda defensywna. Max z całej trasy - 94km/h

spalanie_.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 37,53 KB

prędkość_.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 130,75 KB

dystans_.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 36,46 KB

trasa_.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 23,34 KB

_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Hipolit 



Marka: Renault
Model: Koleos II
Silnik: 2.0 dci
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2020
Posty: 122
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-09-29, 10:12   

A u mnie wczoraj trasa Rzeszów-Warszawa drogą ekspresową. Jazda szybka, bo za późno wyjechałem - czas działał na moją niekorzyść :-P Tankowałem wieczorem w przeddzień wyjazdu. Wynik ze zdjęcia z trasy w pierwszą stronę na tempomacie miałem ustawione 120kmh i raz tylko przy wyprzedzaniu Yanosik zarejestrował przekroczenie prędkości o 2kmh od zadanej. Realne spalanie wyszło ok. 7,1 l - wydaje mi się, że kiedyś palił mniej. Muszę odszukać stare raporty paliwowe.
_________________
Duster złapał wirusa. :)
Ostatnio zmieniony przez Hipolit 2022-09-29, 10:18, w całości zmieniany 4 razy  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1091
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-09-29, 10:54   

Hipolit napisał/a:
Realne spalanie wyszło ok. 7,1 l - wydaje mi się, że kiedyś palił mniej.

Może wirus ?
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Hipolit 



Marka: Renault
Model: Koleos II
Silnik: 2.0 dci
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2020
Posty: 122
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-09-29, 11:25   

r70, myślisz, że złapał COVIDa? Ale był szczepiony, i to chyba było mRNA, bo ingerencja poważna w sterownik była :-P
Sorry nie mogłem się powstrzymać. COVID to akurat z mojej branży :mrgreen:

A tak na poważnie. Miałem na myśli niższe spalanie po zachipowaniu. W domu mam telefon z fuelio to sobie porównam. Auto się zużywa. Może trzeba by się zastanowić na poprawką programu? Może na którymś etapie korekty nie dają rady i przelewa?
_________________
Duster złapał wirusa. :)
Ostatnio zmieniony przez Hipolit 2022-09-29, 11:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne