Nawet jazda w ulewne dni podnosi spalanie - wszystko zależy skąd wieje wiatr i ile śniegu/błota/kałuż jest na drodze po której jedziemy - gdyż to wszystko to jest dodatkowy opór. Aha i jeszcze Dacia niestety nie ma zbyt opływowego kształtu :(
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Cholera, czyżby stwierdzenie "rumuńska precyzja - francuski temperament" nie było wcale wyssane z palca.
Wczoraj zatankowałem Daćkę do pełna - podobnie, jak porzednio, i tu zdziwienie! Komputer pokazał zużycie 41,2L paliwa, a ja wlałem 45,70!?. Komputer wyliczył średnie spalanie 4,5L/100, ja 5,1L/100.
Różnice rzędu 0,2-0,3L/100 może jeszcze bym przełknął, ale 0,6 [kilkanaście %] to już przegięcie. Następne tankowanie zrobię na innej stacji zobaczę jaka będzie różnica - jeżeli podobna jadę do serwisu, przy okazji ich opierd.... za to, że odebrałem samochód z takim zezem, że prawe światło oświetlało lewą część drogi, a lewe prawą.
Marka: SKODA
Model: FELICIA
Silnik: 1,3MPI
Rocznik: 1997 Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 29 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-15, 13:56
Andrzej napisał/a:
Wczoraj zatankowałem Daćkę do pełna - podobnie, jak porzednio, i tu zdziwienie! Komputer pokazał zużycie 41,2L paliwa, a ja wlałem 45,70!?. Komputer wyliczył średnie spalanie 4,5L/100, ja 5,1L/100.
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1106 Skąd: krakow
Wysłany: 2007-12-15, 19:42
przy poprzednim tankowaniu mogl sie zbiornik zle odpowietrzyc i weszlo mniej paliwa niz nalezalo. po odkreceniu korka przy nastepnym tankowaniu sluchaj, czy dosc glosno zasyczy. jesli nie moze byc problem z odpowietrzeniem. wtedy zabujaj mu tylem zanim zaczniesz lac paliwo. pozdr
Andrzej, stawiam, że popełniłeś błąd przy obliczaniu. Kwestia precyzji wskazań komputera była już zgłębiana i doszliśmy do wniosku, że wskazuje dość prezyzyjnie (błąd do 0,2 l/100km). Tyle też wykazały moje testy. No, chyba, że coś nie tak w twoim konkretnym egzemplarzu...
_________________ Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
Andrzej, stawiam, że popełniłeś błąd przy obliczaniu. Kwestia precyzji wskazań komputera była już zgłębiana i doszliśmy do wniosku, że wskazuje dość prezyzyjnie (błąd do 0,2 l/100km). Tyle też wykazały moje testy. No, chyba, że coś nie tak w twoim konkretnym egzemplarzu...
Jaki błąd w obliczeniach?
Na komputerze było 41,2l, na dystrybutorze 45,7l. Przejechałem od tankowania 896km.
więc: 45,7 / 8,96 = 5,10044642857.... dla porównania 41,2 / 8,96 = 4,59821428571
Sprawdzę jeszcze po następnym tankowaniu - jak mówiłem, na innej stacji.
Mój dci spalił średnio w 2007 roku (już nie będę najprawdopodobniej tankował w w tym roku) - 4,94 l/100 km.
Przejechałem 14632 km z czego znakomitą większość w mieście (Legionowo-Warszawa-Legionowo).
Statystykę zużycia ON z różnych stacji paliw zamieszczam poniżej:
Mój dci spalił średnio w 2007 roku (już nie będę najprawdopodobniej tankował w w tym roku) - 4,94 l/100 km.
Przejechałem 14632 km z czego znakomitą większość w mieście (Legionowo-Warszawa-Legionowo).
Statystykę zużycia ON z różnych stacji paliw zamieszczam poniżej:
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1106 Skąd: krakow
Wysłany: 2007-12-16, 20:57
najlepiej tankuj zawsze przy tym samym dystrybutorze, bo nawet roznica poziomow podloza da Ci roznice. co do odpowietrzenia to psykniecie przy otwarciu korka wlasnie powinno byc bo zawsze w zbiorniku robi sie podcisnie, i to psykniecie oznacza, ze po otwarciu sie wlasnie cisnienie wyrownalo. pozdr
Ale ja nigdy, w żadnym aucie nie mialem psssss? No może raz, jak mi się odpowietrzernie zatkało. Poza tym to przecierz jak wkladam pistolet do wlewu to by się odpowietrzyło. Różnica poziomów owszem, ale bez przesady nie widziałem tacji benzynowych z dystrybutorami pod górkę.
To chyba raczej albo komputer, albo dystrybutor oszukuje [albo oba...]
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1106 Skąd: krakow
Wysłany: 2007-12-17, 10:28
moze byc. jak kiedys wracalem z niemiec zatankowalem przymusowo na czeskiej malej stacji. paliwo bylo ok, ale weszlo wedlug dystrybutora 4 litry wiecej niz zwykle. wiedzialem bo bo zawsze jak mi zaczyna swiecic rezerwa stale to wchodzi ok 32l. wypraktykowalem to wielokrotnie. a wtedy wlalo sie 36 litrow. oczywiscie reklamacja nic nie dala. pozdr
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-12-19, 21:03
To normalne. 1.5 cdi 85 km jak go depnąć w mieście spali nawet 8 l.ON /100km. Oczywiście można jeździć w stylu eco i zużycie paliwa spada o jakieś 15-20% do ok. 6l. /100 ale to wymaga optymanych warunków i żelaznej dyscypliny kierowcy...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
to normalne jak masz ciężką nogę i krótkie trasy, latem będzie lepiej (diesel się wolniej nagrzewa) Sprawdź obroty biegu jałowego brzed zgaszeniem silnika jak masz ok 900-1000 tzn że silnik jest zimny,jak ok 700 tzn że jest już zagrzany. Staraj sie zmieniać biegi przed 2000 obr/min.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 250 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-19, 22:46
Nie wiem skąd bierzecie takie wyniki spalania. Mi w warszawskich korkach nie udało się przekroczyć jeszcze 6 l zimą, a ostatni spod świateł nie ruszam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum