Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-09-26, 11:41
Najczęstsza konfiguracja: kierowca + bagażnik załadowany do połowy, lub kierowca + pasażer + bagażnik załadowany do połowy
Jazda: bliższa: Bytom, Gliwice, Mysłowice, Piekary Śląskie, Radzionków, Ruda Śląska, Sosnowiec, Tarnowskie Góry, Zabrze; dłuższa: Chrzanów, Knurów, Mikołów, Oświęcim, Siewierz, Tychy, Zawiercie.
Prędkość: gdzie tylko to możliwe 80/90 km/g na V biegu, najczęściej 60/70 na IV biegu, obroty maksymalnie 2500, najczęściej 2000-2200, bardzo szybko uciekam z niższych biegów II, i III. Jak jadę z górki to nogę zdejmuję z pedału gazu-podobno wtedy silnik nie pobiera paliwa.
Mozna tylko pogatulować wyniku, a czy masz /ewentualnie uzywasz klimę jeżdząc o kropelce?
U mnie bez zmian, tzn w mieście bez klimy 1.4 nie chce zejśc poniżej 8 l/100 km ale roboczo uzywam obrotów z zakresu 3 - 5 tys. /min (jak na cięzka nogę tez nie jest więc tragicznie )
Mozna tylko pogatulować wyniku, a czy masz /ewentualnie uzywasz klimę jeżdząc o kropelce?
U mnie bez zmian, tzn w mieście bez klimy 1.4 nie chce zejśc poniżej 8 l/100 km ale roboczo uzywam obrotów z zakresu 3 - 5 tys. /min (jak na cięzka nogę tez nie jest więc tragicznie )
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-09-27, 11:18
Klimatyzacji w samochodzie brak-za małe przebiegi mam, a to urządzenie musi być często używane, by zachować sprawność. Trzeba brać też poprawkę na to, że jeźdżąc cały czas myślałem o tym, żeby jak najmniej spalić na trasie, a który kierowca stale o tym myśli za kółkiem? Dlatego też praktycznie nie wyprzedzałem innych samochodów (wyjątek parę ciężarówek), rzadko też przekraczalem 110 km/g. Wziąłem też poprawkę na paliwo-tankowałem tylko na jednej stacji (z jednego źródła).
Pomiary robiłem w okresie od połowy czerwca do połowy września. W sumie dwa razy napełniałem bak do pełna. To była też taka ambicjonalna obsesja, gdyż jak kupiłem Dacię to parę osób twierdziło, iż w stosunku do normalnego silnika te montowane w Dacii to chyba będą sporo paliły.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-09-27, 11:55
ian napisał/a:
gdyż jak kupiłem Dacię to parę osób twierdziło, iż w stosunku do normalnego silnika te montowane w Dacii to chyba będą sporo paliły.
Slyszalem to samo od wielu osob (przestarzaly, tylko 8V, do tego 1.6 i jeszcze z klima - bedzie palil od groma). Gdy sie okazalo, ze na trasie da sie spokojnie zrobic 5.5 l/100 (moj "rekord" do tej pory to 5.1 l/100km) z klima ludzie mimo wynikow podanych przez kompa dalej mieli pewne watpliwosci :) Na miescie z klima miesci sie spokojnie w 8.5 - 8.8 l/100km
Spalanie w głównej mierze zależy od kierującego, a jeżeli ktoś się stara to można się nieźle zdziwić :). Dlatego warto nauczyć się opanowania za kierownicą i jeździć spokojniej - a na pewno "każde" auto może nas zaskoczyć niskim spalaniem. Należy także pamiętać żeby też nie być zawalidrogą, bo spalenie więcej o 0.1l na 100-tke nie uszczupli nam portfela, ale na pewno może spowodować że inni kierowcy nie zaczną się wnerwiać.
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Wynik niezły tyle tylko że od oszczędności związanych z niskim spalaniem należy odliczyć koszt zakupu Vervy 98 - moim zdaniem przy silniku Dacii nie ma różnicy między zwykłą 95 (tankowaną na sprawdzonych stacjach) a Vervą 98.Może gdyby były zmienne fazy rozrządu, bezpośredni wtrysk lub turbo - wtedy dla żywotności i elastyczności silnika Verva może być wskazana.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-09-29, 20:36
GeRRaD napisał/a:
Wynik niezły tyle tylko że od oszczędności związanych z niskim spalaniem należy odliczyć koszt zakupu Vervy 98 - moim zdaniem przy silniku Dacii nie ma różnicy między zwykłą 95 (tankowaną na sprawdzonych stacjach) a Vervą 98.Może gdyby były zmienne fazy rozrządu, bezpośredni wtrysk lub turbo - wtedy dla żywotności i elastyczności silnika Verva może być wskazana.
Róznica miedzy Pb95 a Vervą98 to całe 20 PLN na zbiorniku. Czy to dużo czy nie pozostawiam do wolnej oceny kazdego indywidualnie. Tematy paliwa byly walkowane (dosc emocjonalnie :) ) na "starym" forum. Wyszlo na to, ze kazdy ma swoje zdanie i juz. Ja wychodze z zalozenia, ze Verva98 napewno nie zaszkodzi...
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-09-29, 20:45
GeRRaD napisał/a:
Zgadzam się że nie zaszkodzi ale czy pomoże Decyduje każdy przy dystrubutorze
To moze takie przyzwyczajenie ze Sieny, ktora byla zasilana LPG. W polsce nawet szukanie najdrozszego gazu na znanych stacjach (BP, Shell, Orlen) nie gwarantowalo znalezienia najlepszego gazu. Do tego nie bylo "stalosci" jakosci LPG. Raz tankowales i bylo ok, innym razem tankowanie w tym samym miejscu i okazywalo sie, ze cos nie bardzo chce palic.
Sporadycznie zalewam logana zwykla 98 rowniez z Orlenu i za kazdym razem stwierdzam, ze chodzi jakos inaczej :/ Z verva98 nie ma tego problemu... Do niej juz sie przyzwyczailem i watpie aby cos sie zmienilo.
Ponieważ większość kolegów (z tego co zauważyłem) podróżuje diselkami, postanowiłem podzielić się dla odmiany wynikami spalania silnika benzynowego (po ok 4 miesiącach eksploatacji zachciało mi sie podliczyć dane z fakturek ). Oto co otrzymałem:
Przebieg: 13578 km (zapisane przy ostatnim tankowaniu)
Ilość litrów benzyny: 1016,91
Co daje średnio: 7,49 l/100km
Przy średniej cenie 4,32 zł/litr (Warszawa )
Wychodzi 32,36 zł/100 km
Jeśli chodzi o jazdę - ok 60 % miasto, reszta dojazd Grodzisk Maz. - Warszawa (choć np. stanie w korku na trasie wylotowej ciężko uznać za jazdę pozamiejską ). ok 50% - sam kierowca + trochę bagażu, trochę jazdy z "pełnym obciążeniem" (było na fotce - dziecko, wózek itp ), parę "przelotów - po 50, 60 km z towarem po 200 - 300 kg
Kilka dłuższych tras - Warszawa - Białystok, Suwałki, wycieczki na Mazury
Mojemu ojcu ten silnik pali koło 8L/100km w cyklu mieszanym, ale jeździ troszkę inaczej ode mnie. Mi w trasie przy rozsądnej jeździe spalił 7,1 L/100km.
...Nie opisałeś tylko swojego stylu jazdy, ale wnioskuję, że raczej spokojny.
W wiekszości raczej spokojny - 90 - 110 na trasie, na mieście od świateł do świateł bez konieczności wyprzedzania wszystkich spotkanych na drodze - po prostu po całym dniu jeżdżenia, to już nawet kombinować się nie chce
El Logano napisał/a:
Mojemu ojcu ten silnik pali koło 8L/100km w cyklu mieszanym, ale jeździ troszkę inaczej ode mnie. Mi w trasie przy rozsądnej jeździe spalił 7,1 L/100km.
Z tego co sprawdzałem - na trasie da sie zejść do 5,8L/100 (mój rekord na odcinku ok 30 km - 100 - 120 km/h, pusta droga, nie używamy chamulca i kilka innych z reguły nie występujących w Polskiej rzyczywistości "udogodnień" takich jak brak kolein, dziur, profilowane zakręty ), ale w tym przypadku strasznie dużo zależy od wiatru - zmiana kierunku wiania i na tym samym odcinku mamy różnicę ok 0,5 litra
Dieselek w zależności od mojego nastroju w trakcie dojazdów do pracy średnio pali od 3.8 do 5.0l/100 - na trasie/drodze szybkiego ruchu siorbie około 5.5l/100, bo wyższe prędkości mu jakoś nie służą :)
Co do stylu jazdy to od poniedziałku do piątku jeżdżę nim tą samą trasą do pracy i robie około 130 do 150km. Około 70 km robie prędkością od 110 do 160, około 40km robię prędkością między 70 a 90, i około 30 do 50km robię po mieście i prawie codziennie stoję w głupich korkach około pół godziny. Preferowany styl jazdy - bardzo dynamiczny/jak na ten silnik, ale jak spalanie średnie waha się w granicach 4l/100 to wtedy jest to bardzo spokojny styl jazdy.
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum