Wycieczka rodzinna do Piasków - 4 osoby na pokładzie, prędkoś lajtowa do 90 km/h trochę korków wakacyjnych i średnie spalanie 6,1. Duster jeszcze na dotarciu wię spalanie całkiem si:-)
Wycieczka rodzinna do Piasków - 4 osoby na pokładzie, prędkoś lajtowa do 90 km/h trochę korków wakacyjnych i średnie spalanie 6,1. Duster jeszcze na dotarciu wię spalanie całkiem si:-)
No to faktycznie bardzo ładne spalanie. No ja takiego jeszcze nie osiągnąłem. :(
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-07-05, 10:14
Mnie w tym wiosenno-letnim okresie autko zużywa dość sympatyczne ilości paliwa.
W sobotę na trasie Racibórz - Karvina - Cieszyn - Ustroń na dystansie 164 km w obydwie strony średnia wyszła 5.1 litra\100 km przy włączonej klimatyzacji.
Pod koniec maja w sumie na tej samej trasie tylko, że do Brennej bez korzystania z klimy wyszło 4.8 litra\100 km.
Najniższe jak do tej pory spalanie udało mi się osiągnąć jadąc w kwietniu na zlot Dacii w Katowicach - wtedy było to 4,7 litra\100km.
Marka: X
Model: X
Silnik: X
Dołączył: 16 Sie 2016 Posty: 3 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-16, 13:18
Hej wszystkim,
czy ktoś miał bliższą styczność z Dacią Dokker (Stepway) z silnikiem 1.2 TCe 115 i mógłby powiedzieć coś na temat spalania? Zgodnie z danymi technicznymi powinien palić w trasie 5.1, w mieście 6.8, średnio 5.7 l, a jak to wygląda w rzeczywistości?
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-16, 16:47
kubraczek napisał/a:
Hej wszystkim,
czy ktoś miał bliższą styczność z Dacią Dokker (Stepway) z silnikiem 1.2 TCe 115 i mógłby powiedzieć coś na temat spalania? Zgodnie z danymi technicznymi powinien palić w trasie 5.1, w mieście 6.8, średnio 5.7 l, a jak to wygląda w rzeczywistości?
Z pomiarów realnego spalania wszystkich aut, wychodzi, że dane katalogowe zakłamują spalanie o 30-50%.
Dodaj więc średnią z tego, czyli 40% i będziesz blisko prawdy.
Jak Ci ktoś pisze, że pali mu tyle ile w katalogu, to mu nie wierz, bo albo kłamie, albo jeździ jak baba (czyli wolno i niepewnie).
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-16, 18:47
kapelusznik napisał/a:
Wiesz, niektóre samochody są w stanie trzymać spadnie katalogowe.
Nie ma takich.
A dlaczego - wystarczy zobaczyć jak są robione testy i ile mają wspólnego z jazdą w realu.
Było to możliwe, ale przy starych normach tj. 90/120/miasto - ale teraz w normalnych ruchu nie idzie powtórzyć wyników z testów w warunkach laboratoryjnych.
HINT: w normalnym ruchu, w osobówce, zazwyczaj nie ma opon napompowanych do 4 atm, minimalnej ilości paliwa w baku, czy zaklejonych wszystkich szpar w nadwoziu,
I jeśli ktoś twierdzi inaczej - to po prostu zagalopował się ze swoimi kłamstwami o spalaniu, gdyż za mało wie, żeby dobrze kłamać.
Ostatnie trzy przepalone zbiorniki w cyklu mieszanym (miasto-stolica-bardzo krótkie jednorazowe odcinki, trasy szybkiego ruchu z nie zawsze przepisową prędkością , drogi inne powiatowe i krajowe w tym i serpentyny górskie-sporo) spalanie w mojej DD wynosiło odpowiednio: 7,1 l/100km tu po równo wszystkiego było, 8,3 l/100 km-tu przewaga tras szybkiego ruchu... i ostatnio 7,4 l/100km miasto 50%, trasy szybkie 25%drogi niższej kategorii 25%.
Kolego @ CAV chyba jeden z pierwszych razy się z Tobą w pełni zgodzę .
Jeździsz wolniej = spalisz mniej, jeździsz szybko i dynamicznie spalisz więcej , jeździsz "normalnie" spalisz w okolicach tego co podaje producent, ale zazwyczaj te "okolice" są wyższe.
Mi mój Dusterek w zależności od warunków, ale głównie w zależności od ciężkości prawej nogi palił na przestrzeni 4 lat różnie: minimum średnie realne zużycie (liczę tylko pełne spalone zbiorniki) to było około 6,1 l/100 km, natomiast maksymalne realne przekroczyło 16 l/100 km. Ale poza tymi ekstremami zazwyczaj jest to między 7, a 8,5 l/100km.
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2016-08-16, 20:08, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-21, 20:57
kapelusznik napisał/a:
Wiesz, niektóre samochody są w stanie trzymać spalanie katalogowe.
Przykre, że nie potrafisz na takie trafić.
A co to spalanie katalogowe wg Ciebie? Taki diesel jak Twój przy 80 połknie z 5 ale przy 120 już ok 6, 140 pod 7 a przy 160-170 ponad 9. Wszystko zależy od prędkości bo opór rośnie w kwadracie prędkości.
Jako ciekawostkę podam, że kilka dni temu jadąc z Wrocka do Wa-wy próbowałem jechać zaledwie 120 i 95% aut mnie wyprzedzało więc byłem totalnym maruderem. Na autostradzie jak się chce ktoś normalnie poruszać to mu w życiu żadne katalogowe spalania nie wyjdzie, w żadnym aucie.
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-21, 21:18
kapelusznik napisał/a:
mojo, sporo przestrzeliłeś ale nie mogę cię winić 😉
Nic nie przestrzeliłem bo procentowo różnica tak wygląda przy każdych autach pod warunkiem że jak się pisze "jechałem np 120km/h" tzn że się tak jedzie przez 90% czasu a nie przez 5 min na godzinę jazdy.
Jak jeździsz 80km/h i furmanki Cię wyprzedzają to masz spalanie katalogowe jak chcesz jechać tak jak auto pozwala to już tak nie jest. Nie lubię po prostu pierniczenia bzdur wolę obiektywizm.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2016-08-21, 21:20, w całości zmieniany 1 raz
kolo 300km na autostradzie i expresowce srednia 130km/h
reszta lokalnymi drogami tak max do 110km/h
srednia predkosc na calosci trasy 84km/h
srednie spalanie 5,32litra :)
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ewentualne mniejsze zużycie paliwa to dodatkowy bonus (ale w pakiecie z obniżeniem przyśpieszenia) i w największej części zależny od sposobu (dynamiki) jazdy, a w mniejszym stopniu od przełożenia. Jego wpływ najlepiej widać przy długotrwałej jeździe ze stałą prędkością.
oczywiście można było zwalniać pod górkę albo redukować na 4 przy każdym wyprzedzaniu tira ale człowiek to też leniwa bestia .
Może gdybym miał tempomat to bym mnie to tak nie bolało a tak muszę walczyć z pedałem gazu .
8 l to żadna rewaluacja zapewne podobne wyniki są na starym przełożeniu .
Co ciekawe spadło spalanie przy stałej jeździe 120 .
Ale duster to nie jest demon szybkosci przecież ;) ale 100km/h to jest lajcik nawet jak sie wymieni zebatke ;) trzeba odpowiednio tylko trzymac obroty i przed gorka troszke przyspieszyc i auto idzie a jak sie zjezdza z gorki troszke noge z gazu zdjac ...
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Właśnie poznałem potęgę jakości paliwa. Tankując na "krzaku" pod blokiem nie mogłem zejść poniżej 6,2 l/100 w trasie. Teraz po zalaniu shella (tańsze o 30gr/l przy centrum handlowym) pali tyle w mieście (bez szaleństw) a w trasie udało mi się zejść do 5,4 (90-120km/h).
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-24, 16:35
Bartosz81 napisał/a:
Właśnie poznałem potęgę jakości paliwa. Tankując na "krzaku" pod blokiem nie mogłem zejść poniżej 6,2 l/100 w trasie. Teraz po zalaniu shella (tańsze o 30gr/l przy centrum handlowym) pali tyle w mieście (bez szaleństw) a w trasie udało mi się zejść do 5,4 (90-120km/h).
spadło przy 120 , kiedyś miałem 11,5-12 teraz 10,5-11
przy 100 nie wiem nigdy nie testowałem
przy jeździe podmiejski ok 80 spadło może 0,5 l
przy miejskiej wzrosło
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum