Dopóki energię elektryczną będziemy mieć w Polsce głównie z węgla lub gazu to można akademicko rozważać sprawności silników ... bo jaka jest sprawność elektrowni to nie wiem ..... ale w Polsce daleka chyba od 90 % . Póki co ludzie jeździmy najtańszymi autami na rynku nowych samochodów .... i chyba nie z miłości do marki .... takie życie ... kiedyś dacia też będzie miała może inny napęd .... ale to będzie miało miejsce jak się ropa skończy i w raz z nią interesy ropopochodne ... min 100 lat (ponoć w usa odkryto jakieś olbrzymie złoża ). czyli chyba już w następnym wcieleniu ..
Ostatnio zmieniony przez kakus 2016-11-19, 17:57, w całości zmieniany 1 raz
no więc Arczi......... po co ten prąd ????........ zwykła ignorancja bogatych ludzi bo z wydechu nie leci ....leci za to z komina elektrowni
ps.... 30-43% to właśnie te 3KWh paliwa na 1KWh prądu mniej więcej .....energia elektryczna jeszcze dłuuuugo będzie najdroższą energią gdyż jest najbardziej przetworzoną...... można jej używać do wielu różnych celów nie tylko napędu mechanicznego... można do ogrzewania, oświetlenia, przekazywania i przetwarzania informacji
Ostatnio zmieniony przez kakus 2016-11-19, 18:17, w całości zmieniany 3 razy
Dopóki energię elektryczną będziemy mieć w Polsce głównie z węgla lub gazu to można akademicko rozważać sprawności silników
Obecnie już 17% energii elektrycznej w Polsce mamy ze źródeł odnawialnych
A niedługo znacznie więcej.
Ja średniorocznie oddaję Państwu za darmo 8 MWh energii elektrycznej ze słońca ( bo nie mogę rozliczać zużycia) w innych miejscach niż miejsce produkcji ( nawet w ramach tego samego dostawcy).
Przetwórstwo ropy naftowej zrodziło się w Polsce z naszych źródeł ropy naftowej, ale złóż nie mamy wystarczająco nawet na skromne krajowe potrzeby.
Porównywanie sprawności chyba komuś nie wyszło , bo z 1 tony ropy naftowej benzyny powstaje jednak mniej niż 50%. Bezpośrednio ze spalanego węglą wytwarzając samą energię elektryczną mamy sprawność w Kozienicach 43% a w kogeneracji (elektrociepłownie) ponad 50% .
Może się kiedyś doczekamy i elektrowni atomowej ( która też jest zaliczana do ekologicznej mimo że paliwo pierwotne nie jest odnawialne) - ale ona też nie wyprodukuje benzynki tylko prąd.
A włąściciel tej naszej taniej marki już od czerwca sprzedaje na rynku idnyjskim Logana w wersji full electric pod nazwą Mehindra e-verito
http://www.mahindraverito...new-verito.aspx
I co ciekaw ma coś czego nie ma nawet Tesla - możliwość pożyczki prądu z akumulatorów w sytuacji awaryjnej - na dojazd 3- 8 km ( gdy zabraknie Ci na dojazd do punktu ładowania)
Masz rację.... tylko nie dzisiaj ..... może za 50-100 lat. Ludzkość musi i tak zmienić główne źródło... pozyskiwania energii .... ale to nie jest chyba temat na DACIAKLUB.PL .... pozdro
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-19, 21:59
Robi się off topic. Moje sandero w mieście ale przy krótkich przejazdach pali ok 5.5 do 6 l/100 więc 1000 km w mieście z korkami nawet przy 60 l zbiorniku to jakiś żart
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2016-11-19, 21:59, w całości zmieniany 1 raz
A która Dacia ma taki zbiornik - bo wg mojej wiedzy żadna - wszystkie mają max 50l.
Chociaż na Ukrainie wlewają w nie podobno 60 l ( ale pewnie te litry są takie wschodnie)
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2016-12-09, 16:05 Spalanie 1.2 Sandero po dotarciu
Witam
Czy po dotarciu da się odczuć spadek spalania? Dzisiaj zaliczyłem pierwsze tankowanie po 550 km jazdy mieszanej i auto spaliło 6,2 litra. Szczerze mówiąc liczyłem na wynik między 5,5 a 6.0. Czy po dotarciu jest szansa na zajście o chociaż 0,5 litra?
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 52 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1599 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-12-09, 16:19
Ojciec ma podobne gabarytowo Clio 4 z tym samym silnikiem i spalanie kręci się wokół 6-6,5 litra średnio. W trasie w okolicach 5,5. Przejechane ma coś 38 kkm. Wątpię, żeby w Sandero było inaczej.
To wszystko zależy jaką masz ,, ciężką nogę ,, ja na swojej z silnikiem 1,4 w mieście mam 6,5 natomiast na trasie jak nie przekraczam 120 troszkę mniej.
w mieście logan 2 z takim silnikiem jak twój pali mi 7 litrów i więcej przy spokojnej jeździe ,mam około 8 kilometrów do pracy samo miasto centrum Łodzi , na trasie zszedłem nim nawet do 5 litrów ,
renault clio 4 z tym silnikiem pali mi podobnie a nawet trochę więcej, na trasie udało mi się nią zejść do 5,4 litra nie wiem z kąt taka różnica może skrzynia w clio ma inne przełożenia bo waga jest podobna
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2016-12-09, 16:35
Jeździłem raczej spokojnie, zmiana biegów przy 2,500 obrotów. Prędkość max 95 km/h (czyli w tym przypadku 3.000 obrotów). Mam do pracy 35 km, zakładam, ze stosunek miasto/trasa wynosił 40:60.
Honda 1.4 paliła mi 7,3 przy zmianie biegów przy 3.000 i prędkościach max 120 km/h. Jak traktowałem nią łagodnie to schodziła do 6,7.
wydaje mi się że twoje spalanie jest ok , jeździłem dacią , teraz śmigam clio oba te same silniki 1,2 16v
i powiem szczerze że nie są one jakoś super oszczędne
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-12-09, 20:07
Cytat:
Czy po dotarciu jest szansa na zajście o chociaż 0,5 litra?
U mnie tak przy przebiegu 5-6 tysięcy zaczął minimalnie mniej palić - własnie w okolicach 0,3-0,5 litra \100 km.
Ciężko powiedzieć czy to zasługa ułożenia silnika czy też bardziej ułożenia się kierowcy z autem
Jak dla mnie masz dobre spalanie - niskie temperatury, opony zimowe. Mnie w tym czasie w zeszłym roku przy podobnym przebiegu palił w granicach 6 - 6.2 litra\100 km.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 618 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-12-09, 22:20
Coś tam spalanie spadło, ale to raczej ja się dotarłem do daćki.
[z komputera wychodzi]:
Jazda miejska bardziej po centrum 9L - 11L (dziś np 14L)
Jazda miejska bez przewagi centrum 7L - 9L
Trasa spokojna 5L - 5,4L (max 100km/h)
Trasa normalna 5,4L - 6L (bez autostrad)
Ostatni bak miałem 100% miasto 8,3L. Ale sporo kilometrów na przedmieściach.
Przeważnie mam średnią z baku 7,2L - 7,4L dla trasa/miasto 50/50 - 40/60.
Komputer mi zawyża ~5%
W sumie z dystrybutora z 12kkm wychodzi średnia 7L dla 50/50. Dość regularnie sięgam po wszystkie 105 niutonometrów.
No wreszcie ktoś napisał prawdę co do spalania........ BRAWO !!!!!!!!!!.... ten typ (daćka ) tak ma . Co do dotarcia to dotyczy ono użytkownika ... a nie silnika
Ps. mam Stepwaya i poniżej 6 jest mi po moim dotarciu ciężko zejść nawet na trasie... turbina kusi ... ale na początku przejażdżek po okolicznych drogach jadąc przepisowo to było i poniżej 5. Dotarcie użytkownika nie zawsze widać oznacza mniejsze spalanie.
Ostatnio zmieniony przez kakus 2016-12-10, 12:51, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum