Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2019-02-19, 02:21
Zużycie paliwa (spalanie)
Autor Wiadomość
Premier 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Tce lpg
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2020
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-11-29, 18:41   

Logan sedan 1.0 tce lpg w trasie na dystansie ~900km zużycie gazu 7.4/100 km. Na ekspresówce starałem się trzymać około 110 ale i 185 poszedł
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-11-30, 17:07   

Już wspominałem, że Sandero 1.0SCE potrafi dużo spalić na krótkich dystansach, zwłaszcza gdy robi się zimniej. Od wyzerowania komputera trochę ponad tydzień temu nie wyjeżdżałem poza miasto, odcinki po kilka, może z raz kilkanaście kilometrów. Oto wynik:
Dst. 164 km
Vśr. 34 km/h
Spalanie średnie: 8.9 l/100 km.
Samochód obciążony maksymalnie dwoma osobami, zwykle tylko kierowca (i to lekki, 64 kg). Opony napompowane ciut powyżej zalecanego ciśnienia (przód 2.4, tył 2.3 Bar).
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-01, 09:20   

velomar napisał/a:
Od wyzerowania komputera trochę ponad tydzień temu nie wyjeżdżałem poza miasto, odcinki po kilka, może z raz kilkanaście kilometrów. Oto wynik...

Akurat mam dzisiejszy analogiczny odczyt z kompa, tylko z silnika 0,9TCe w Stepway- zerowanie też ciut ponad tydzień temu, przejazdy po max 11km, miasto. Przejechane więcej, lecz średnia prędkość nawet mniejsza niż u Ciebie. To tak zgodnie z opinią- małe turbo to musi wypić... Pewnie musi, ale więcej jak 6,4 nie jestem w stanie w mieście z tego samochodu wycisnąć.

20201201.jpg
Plik ściągnięto 39 raz(y) 156,02 KB

Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-12-01, 09:56, w całości zmieniany 3 razy  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-01, 12:01   

Wynik z komputera to tylko dla dziennikarzy motoryzacyjnych. Miałem tylko jeden samochód co pokazywał realnie, u mnie jak pokazuje komputer 6.4 to przy dystrybutorze mam 7.4
albo komputer jest niewiarygodny albo zawsze tankuję na oszukańczych stacjach :roll:
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-01, 12:12   

Prezes napisał/a:
Wynik z komputera to tylko dla dziennikarzy motoryzacyjnych...

No i fajnie, sęk w tym że dziennikarzom z takiego komputera wychodzi nawet 9l/100km, czyli rzecz w stylu jazdy a w moim wypadku to byłby już hardcore, bo ponad 8l to owszem bez problemu, ale na autostradzie. U siebie porównywałem już 2 razy komputer z dystrybutorem i faktycznie różnica wyszła, ale do 0,3l w dodatku raz na plus a raz na minus. Więcej się już w aptekę nie bawię.
A poza tym- ja porównałem wynik z kolegą velomar, obie średnie są właśnie "z komputera"...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-12-01, 12:19, w całości zmieniany 3 razy  
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-12-01, 13:14   

U mnie jest tylko ten podstawowy komputer w zestawie wskaźników, nie mam systemu MNE, ale pewnie dane pobiera z tego samego źródła.
Jest to mój pierwszy samochód z komputerem i traktuję jego wskazania raczej orientacyjnie, ale obecnie, przynajmniej na podstawie testów (widziałem kilka w prasie motoryzacyjnej), takie komputery są dość dokładne i często nawet zawyżają wskazania. Wydaje mi się, że w moim Sandero te wskazania z krótkich jazd też są nieco zawyżone. Cały czas prowadzę wyliczenie średniego realnego zużycia z dystrybutora (sumuję wszystkie tankowania i dzielę przez dystans) i po 3000 km wychodzi mi 6.81 l/100 km. Nie jestem hipokrytą i nie napiszę, że jeżdżę zgonie z przepisami jeśli chodzi o prędkość (ale pozostałe raczej przestrzegam). Systemu S&S praktycznie nie używam (chyba że zapomnę wyłączyć, ale na pierwszym skrzyżowaniu po zgaśnięciu silnika i tak wyłączam), nie stosuję się do wskazań ekoniańki, biegi zmieniam na wyższe zwykle po osiągnięciu 3000 obr/min. Na luzie praktycznie nie jeżdżę i zwykle hamuję silnikiem. Poniżej 2000 obr.min jeżdżę tylko na 1-ce i 2-ce, no może czasem na 3-ce. Oczywiście bez potrzeby silnika też nie kręcę, a raczej dobieram obroty do obciążenia (czyli zmiana biegów pod górę dużo później niż z góry, gdy muszę szybko przyspieszyć kręcę wysoko, gdy opory ruchu wzrastają np. z powodu grząskiego piachu cz śniegu to też redukuję wcześnie).
W trasie najczęściej średnie wychodzi mi około 6 l/100 km, maksymalnie udało mi się wycisnąć 7.4 l (ale tu już było chwilami 170 km/h, a często 140-150), a minimalne na długiej trasie nie spadają poniżej 5.5-5.7. Dwa razy w życiu komputer pokazał mi wprawdzie 4.6 l, ale to było po wyzerowaniu komputera już na rozgrzanym silniku i prędkość raczej nie przekraczała 90 km/h.
Stepway'em 0.9 TCE jechałem na jeździe próbnej, samochodem z salonu Carrara z Lublina, była to jazda bardziej pozamiejska (około 25 km, trasa na Elizówkę, obwodnicą, powrót Al. Solidarności), samochodem z przebiegiem poniżej 100 km, więc jechałem raczej spokojnie, i średnia wyszła mi 7.8 l/100 km (klimatyzacja była włączona).
Nie wiem, jakim cudem na mieście Stepway 0.9TCE może spalić 6.2 l. Może to kwestia odległości między skrzyżowaniami? W dużych miastach (Warszawa) jednak często jedzie się spore odcinki prosto, w małych co krok to skrzyżowanie i przejścia.

Dziś dołożyłem kolejne 12 km (na dwa razy) i spalanie podskoczyło do 9 l, więc wciąż nic tu się nie zmienia. Jednak ranki już zimne (poniżej zera), i ma to wyraźny wpływ. W lecie w podobnych warunkach wychodziło około 8 l.
Wciąż uważam, że w warunkach miejskich diesle są ekonomiczniejsze, nawet takie starej daty. Benzyniak przez pierwsze kilka minut przepala jakieś ogromne ilości paliwa i to ma wyraźny wpływ na spalanie w takim trybie. Chyba że z moim jest coś nie tak (termostat, sonda itp.?).

Dymek, a możesz opisać swoją technikę jazdy oraz czy używasz trybu Eco, systemu S&S, czy jeździsz na luzie wybiegiem itp.?
Ostatnio zmieniony przez velomar 2020-12-01, 13:24, w całości zmieniany 3 razy  
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 886
Skąd: EL
Wysłany: 2020-12-01, 14:08   

Prezes napisał/a:
Wynik z komputera to tylko dla dziennikarzy motoryzacyjnych. Miałem tylko jeden samochód co pokazywał realnie, u mnie jak pokazuje komputer 6.4 to przy dystrybutorze mam 7.4
albo komputer jest niewiarygodny albo zawsze tankuję na oszukańczych stacjach :roll:

U mnie licznik w komputerze robi pomiary dla prędkości powyżej 30 kmh. Poniżej tej prędkości nie robi pomiarów. Ma to sens: pomiar średniego spalania w trasie, w ruchu miejskim, ale nie przy b. wolnej jeździe np. parkingach, na drogach gruntowych. Wtedy spalanie jest kosmiczne vs. normalnej jazdy. Średnie spalanie jest u nnie zwykle niższe o 0.5 l/100 km od wyniku na dystrybutorze. Choć dystrybutory też mogą lekko przekłamywać. Wg norm urzadzienie pomiarowe z dystrubira może się mylic nawet do 0.5 litra na 50 litrow wlanego paliwa do baku.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-12-01, 14:36   

Wszystko zależy od nogi kierowcy i stylu jazdy. Ja chyba żadna ze swoich Dacii nie przekroczyłem nigdy 9l/100km w mieście. No może raz w lodgy ale to było raz a daciami jeżdżę już prawie 4 lata. Najniższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 6,9l/100km ostatnim loganem MCV II ( spalanie Benzyny przed założeniem LPG). W Lodgy spalanie z włączonym trybem ECO wynosiło zazwyczaj około 8,5l/100km, a w obecnym Dusterze na chwilę spalanie wynosi mi 8-8,1l/100km z tym ze jestem w fazie testów i wypalam dopiero drugi bak.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-01, 16:00   

velomar napisał/a:
U mnie jest tylko ten podstawowy komputer w zestawie wskaźników, nie mam systemu MNE, ale pewnie dane pobiera z tego samego źródła.

To nie ma znaczenia- dane na MNE są kopią danych z komputera pokładowego, tyle że zebrane na jednym ekranie.
Cytat:
Dymek, a możesz opisać swoją technikę jazdy oraz czy używasz trybu Eco, systemu S&S, czy jeździsz na luzie wybiegiem itp.?

Nie mam jakiejś specjalnej techniki, Eco nie używam, S&S nie ruszam, bo przy jeździe na krótkich odcinkach i tak mi się nie włącza, bo ledwo się silnik zdąży nagrzać a aku podładować. Po prostu przez bardzo długi czas po zakupie z ciekawości jeździłem z podglądem spalania chwilowego na komputerku i jakoś podświadomie nauczyłem się operowania gazem i biegami. Nie wiem jak w SCe, ale u mnie efekt hamowania silnikiem jest raczej symboliczny- samochód zwalnia baaardzo powoli, więc faktycznie bardzo lubię z tego trybu korzystać.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-12-01, 18:42   

eio napisał/a:

U mnie licznik w komputerze robi pomiary dla prędkości powyżej 30 kmh. Poniżej tej prędkości nie robi pomiarów. Ma to sens: pomiar średniego spalania w trasie, w ruchu miejskim, ale nie przy b. wolnej jeździe np. parkingach, na drogach gruntowych. Wtedy spalanie jest kosmiczne vs. normalnej jazdy.

Chyba coś zmyślasz. Mówisz o którym spalaniu? Średnim?
Nic takiego nie zauważyłem. Może mylisz to z tym, że pierwsze wskazanie spalania średniego pojawia się dopiero po przejechaniu kilkuset metrów od wyzerowania komputera.
Sens średniego spalania jest taki, że ma to być stosunek ilości zużytego paliwa do przejechanej drogi. Jeśli przejechałem np. 200 km i komputer pokazuje mi zużycie średnie 6 l/100 km, to znaczy że z baku ubyło mi w tym czasie 12 litrów paliwa. I komputer nie może pomijać ani stania w korku, ani jazdy z prędkością poniżej 30 km/h (w ruchu miejskim takiej jazdy to często jest bardzo duży udział). Jeśli średnie spalanie było 6 l/100 km po przejechaniu jakiegoś dystansu, to jeśli się zatrzymasz i nie zgasisz silnika, to wskazanie powinno cały czas rosnąć. I tak się dzieje. U mnie żadne wskazanie średniego spalania nie zanika po zatrzymaniu ani zwolnieniu poniżej 30 km/h.
A jeśli chodzi o spalanie chwilowe to moim zdaniem jest ono mało przydatne. Wszystko zależy od aktualnego wciśnięcia pedału gazu (nawet nie tylko od prędkości, obrotów i biegu), nachylenia terenu, obciążenia, kierunku i siły wiatru. Każdy, kto jeździł kiedykolwiek trochę więcej rowerem wie, że prawie nigdzie nie jest idealnie płasko i prawie nigdy nie jest bezwietrznie. No i jeśli jedziemy blisko za innym samochodem (zwłaszcza dużym) to też opory powietrza znacznie spadają i chwilowe spalanie może być mylnie niskie. Chyba że ktoś lubi jeździć TIR-om na zderzaku to może się pocieszać, że mu tak mało pali. Dla mnie odstęp to rzecz święta, a jego nieutrzymywanie uważam za jedno z największych przestępstw drogowych.
Poza tym pedał gazu w Dacii działa tak lekko, że ciężko nawet wyczuć jego pozycję na podstawie siły oporu sprężyny (moim zdaniem to duża wada tego samochodu, podobnie jak za lekko działające sprzęgło - czyli zbyt mały opór sprężyny). Dopiero przy dużych prędkościach to wskazanie chwilowego spalania jest w miarę stałe i raczej nie przeoczymy, że zmniejszyliśmy nacisk na pedał gazu, bo samochód od razu zacznie zwalniać.

Hamowanie silnikiem w 1.0SCE też jest słabe i początkowo bardzo mi to przeszkadzało po przesiadce z diesla. Brakowało mi tego dociążenia przednich kół w zakręcie zwykłym zdjęciem nogi z pedału gazu (dopiero jeżdżąc Sandero uświadomiłem sobie, jak wielki wpływ na prowadzenie ma tzw. transfer masy). Lekarstwem na to jest jazda na wyższych obrotach (czyli niższym biegu), bo wtedy to hamowanie silnikiem jest większe. Dlatego jeśli mamy serię ciasnych zakrętów dużo lepiej i precyzyjniej jedzie się na wyższych obrotach, bo zarówno siła hamująca jak i napędowa są większe po zmianie pozycji stopy na pedale gazu.
Słabe hamowanie silnikiem teoretycznie dobrze świadczy o wewnętrznych oporach silnika (trzycylindrówki mają je niższe niż cztero), ale prowadzenie samym gazem, bez dotykania hamulca, utrudnia. W dodatku mam wrażenie, że Dacia nie zawsze zachowuje się konsekwentnie i czasem zwalnia mocniej, czasem słabiej, nawet przy zmianie biegów zdarza jej się "zawiesić" obroty na dłużej. Nie wiem skąd ten "lag"w 1.0 SCE, ale mój Peugeot 1.9d był tu przewidywalny do bólu i nie robił takich cyrków, reagował na gaz natychmiastowo w obie strony (napęd i hamowanie silnikiem), bez zająknięcia.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2020-12-01, 18:52, w całości zmieniany 3 razy  
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 886
Skąd: EL
Wysłany: 2020-12-01, 19:05   

velomar napisał/a:
Chyba coś zmyślasz. Mówisz o którym spalaniu? Średnim?
Nic takiego nie zauważyłem. Może mylisz to z tym, że pierwsze wskazanie spalania średniego pojawia się dopiero po przejechaniu kilkuset metrów od wyzerowania komputera. (...)
Dalej nie czytałem. Sorki jeśli coś pominę.

Wyrażę się precyzyjnej.
Do prędkości 30 kmh komputer nie pokazuje spalania chwilowego. Powyżej 30 kmh komputer pokazje spalanie chwilowe. Jeśli poniżej 30 kmh komputer nie pokazuje prędkości chwilowej, to prawdopodobnie nie dolicza dystansu i zużytego paliwa do średniego spalania. Zatem średnie spalanie jest liczone dla dystansu i zużycia przy prędkości auta powyżej 30 kmh. Ze 3 lata temu na forum zwróciłem na to uwagę. Dostałem wtedy odpowiedź którą można streścić - przecież to oczywiste. To wyjaśnienie intuicyjnie zgadza mi się z wynikami pomiarów - wskazania średniego zużycia w komputerze są zawsze niższe od moich wyliczeń na podstawie wskazań dystrybutora. Nie wiem jak faktycznie mógłby przebiegać taki pomiar przez komputer pokładowy w trakcie jazdy auta ze zmienną prędkością. Mogę gdybać, że dla wyliczenia średniego zużycia komputer zbiera dodatkowo okrojone dane dla prędkości powyżej 30 kmh. Teraz zastanawiam się czy można to podejrzeć poprzez ddt4all, i czy można zmienić prędkość graniczną - z ciekawości. Chyba że we wszystkim się mylę... od trzech lat.
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-12-01, 20:29   

eio polecam funkcję "[X] ignoruj" - działa wyśmienicie :lol:
Dla podtrzymania wątku:
Dzisiaj w momencie zapalanie kontroli weszło do baku 52l wajchy - podzielone przez 830 km daje wynik ~6,30 l
Czyli bez zmian nawet przy różnicy temperatur lato/zima + klima on/off
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-12-01, 21:29   

eio napisał/a:
Nie wiem jak faktycznie mógłby przebiegać taki pomiar przez komputer pokładowy w trakcie jazdy auta ze zmienną prędkością. Mogę gdybać, że dla wyliczenia średniego zużycia komputer zbiera dodatkowo okrojone dane dla prędkości powyżej 30 kmh. Teraz zastanawiam się czy można to podejrzeć poprzez ddt4all, i czy można zmienić prędkość graniczną - z ciekawości. Chyba że we wszystkim się mylę... od trzech lat.

Myślę, że jednak we wszystkim się mylisz.
Do wyliczenia średniego spalania informacja o prędkości i chwilowym spalaniu wcale nie jest potrzebna. Potrzebna jest tylko przebyta droga (z drogomierza) i zużyte paliwo (z komputera wtrysku, który wie, ile razy podał paliwo i w jakiej ilości). Bez znaczenia, czy podczas jazdy szybkiej, pełzania na jedynce czy stania z zapalonym silnikiem.
Instrukcja obsługi podaje (zgodnie z logiką):
d) Średnie zużycie paliwa od ostatniego wciśnięcia przycisku Top Depart. Wartość jest wyświetlana po przejechaniu 400 metrów i uwzględnia przebyty dystans oraz zużyte paliwo od ostatniego wciśnięcia przycisku Top Depart.

To, że chwilowe zużycie paliwa jest wyświetlane dla prędkości powyżej 30 km/h to taki kaprys producenta. Po prostu nie chce stresować kierowcy jakimiś kosmicznymi liczbami, bo zużycie na jedynce czy dwójce w przeliczeniu na sto kilometrów dawałoby takie wyniki (pewnie z kilkadziesiąt litrów na setkę).

Prędkości średniej się nie przyglądałem, ale przypuszczam, że też czas się nie zatrzymuje, gdy zatrzymamy samochód, stąd tak niskie wyniki średnich z jazd miejskich, zwłaszcza w korkach.

A jak chcesz sprawdzić czy komputer wylicza średnie spalanie także poniżej 30 km/h to po prostu wyzeruj komputer i przejedź po osiedlowych uliczkach powyżej 400 m z prędkością nie przekraczającą 30 km/h. Na pewno pojawi się wskazanie średniego spalania i średniej prędkości. Po czym zatrzymaj samochód nie gasząc silnika i obserwuj, czy średnie spalanie rośnie, a średnia prędkość spada. Będziesz miał wszytko czarno na białym.

A Ty , Killer Kilng, z takim podejściem do końca życia pozostaniesz ignorantem.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2020-12-01, 21:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-02, 09:32   

velomar napisał/a:
Słabe hamowanie silnikiem teoretycznie dobrze świadczy o wewnętrznych oporach silnika (trzycylindrówki mają je niższe niż cztero)...

Jednak ilość cylindrów i związane z tym "opory silnika" nie mają tu raczej znaczenia- wcześniej miałem wyłącznie samochody z silnikami dwu i trzycylindrowymi, w dodatku zawsze o mniejszej pojemności, ale i znacznie mniejszej mocy- tam zwolnienie pedału gazu było naprawdę zauważalnym hamowaniem. W Sandero jest to raczej utrzymywanie prędkości niż hamowanie.
Cytat:
A jeśli chodzi o spalanie chwilowe to moim zdaniem jest ono mało przydatne. Wszystko zależy od aktualnego wciśnięcia pedału gazu (nawet nie tylko od prędkości, obrotów i biegu), nachylenia terenu, obciążenia, kierunku i siły wiatru.

Zgadza się - i właśnie dlatego idealnie nadaje się do nauki ekonomicznej jazdy, bo doskonale można zorientować się jakie parametry i w jakim stopniu wpływają na ogólne zużycie paliwa. Dlatego moje pierwsze miesiące z Dacią dawały mi również spalanie średnie przekraczające czasem 7l/100km, na takich samych trasach. Potem systematycznie spadało aż do obecnych wskazań nie przekraczających 6,4/100.
Cytat:
Prędkości średniej się nie przyglądałem, ale przypuszczam, że też czas się nie zatrzymuje, gdy zatrzymamy samochód, stąd tak niskie wyniki średnich z jazd miejskich, zwłaszcza w korkach.

Dokładnie tak jest- stąd biorą się absurdalnie niskie wartości prędkości średniej pokazywane przez komputer.
Cytat:
To, że chwilowe zużycie paliwa jest wyświetlane dla prędkości powyżej 30 km/h to taki kaprys producenta. Po prostu nie chce stresować kierowcy jakimiś kosmicznymi liczbami, bo zużycie na jedynce czy dwójce w przeliczeniu na sto kilometrów dawałoby takie wyniki (pewnie z kilkadziesiąt litrów na setkę).

Nie pokazuje, ale cały czas liczy. Mój poprzedni samochód pokazywał chwilowe cały czas i faktycznie przy ruszaniu te odczyty dochodziły nawet do 50l/100km. Natomiast po zatrzymaniu komputer przechodził na odczyt w litrach na godzinę. Zresztą takie odczyty możemy sobie u nas podejrzeć na jakiejś apce łącząc się przez OBD- tam mamy spalanie chwilowe podawane przez cały czas, po zatrzymaniu również.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-12-02, 09:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 886
Skąd: EL
Wysłany: 2020-12-02, 18:46   

velomar napisał/a:
A jak chcesz sprawdzić czy komputer wylicza średnie spalanie także poniżej 30 km/h to po prostu wyzeruj komputer i przejedź po osiedlowych uliczkach powyżej 400 m z prędkością nie przekraczającą 30 km/h.
Dzięki. Sprawdzę za jakiś czas. Tymczasem znalazlem taki artykuł sprzed 2 lat. Zaniżanie zużycia paliwa na 100 km wynika z zastosowania cyklu pomiaru nedc zamiast nowego wltp (wyjaśnienie w podanym linku). Później zobaczę czy da się to urealnić za pomocą ddt4all.

Dymek napisał/a:
Natomiast po zatrzymaniu komputer przechodził na odczyt w litrach na godzinę. Zresztą takie odczyty możemy sobie u nas podejrzeć na jakiejś apce łącząc się przez OBD- tam mamy spalanie chwilowe podawane przez cały czas, po zatrzymaniu również.
Dziwne. Bezruch auta to brak przyrostu przebytej drogi potrzebnego do wyliczenia zużycia paliwa na 100 km - czyli mianownika. Chwilowe spalanie nie bedzie liczone, ale do średniego - w mianowniku bedzie suma dotychczas przebytej drogi i 0 w bezruchu.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-03, 08:42   

eio napisał/a:
Dziwne. Bezruch auta to brak przyrostu przebytej drogi potrzebnego do wyliczenia zużycia paliwa na 100 km - czyli mianownika. Chwilowe spalanie nie bedzie liczone, ale do średniego - w mianowniku bedzie suma dotychczas przebytej drogi i 0 w bezruchu.

I właśnie dlatego przy stojącym samochodzie średnie spalanie rośnie- paliwo jest zużywane a kilometrów nie przybywa.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 886
Skąd: EL
Wysłany: 2020-12-03, 17:15   

Dymek napisał/a:
I właśnie dlatego przy stojącym samochodzie średnie spalanie rośnie- paliwo jest zużywane a kilometrów nie przybywa.

Tak, ale wyżej pisałeś że rośnie chwilowe spalanie na bezruchu. Wskazałem na błąd w aplikacji.

Co do spalania średniego - sprawdzę jak to u mnie działa. Pewnie jest tak jak wcześniej wspomniał kol. velomar.

W głowie mam dwie idee:
1. średnie spalanie jest liczone tylko w trakcie jazdy auta - a kiedy auto jest w bezruchu, to średnie spalanie nie jest liczone przez komputer (w sensie: do zużytego paliwa podczas jazdy nie jest doliczane zużyte paliwo podczas bezruchu auta),
2. średnie spalanie jest liczone w trakcie jazdy auta i jego bezruchu - do przebytej drogi dodawane jest 0 km, kiedy auto jest w bezruchu.

Z tych obu rozwiązań bardziej podoba mi się pierwsze. A jeśli byłoby ono stosowane tylko w jeździe powyżej 30 kmh (tak jak do tej pory myślałem że jest), to byłby dla mnie bonus, bo pomijam wtedy "jazdę na osiedlu". Całkowite spalanie dla jazdy i bezruchu, kiedy mam włączony silnik, przecież sobie wyliczę z dystrybutora.
Ostatnio zmieniony przez eio 2020-12-03, 17:21, w całości zmieniany 3 razy  
 
rob_plk 


Marka: Dacia
Model: D
Silnik: 1.6SCE
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Gru 2018
Posty: 103
Skąd: skąd
Wysłany: 2020-12-04, 05:00   

Jest liczone wszystko i wszędzie, tylko przy określonych warunkach nie są pokazywane wyniki przeliczeń bo by kierowca się przestraszył i ASO dupę zawracał głupimi pytaniami.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-04, 10:40   

eio napisał/a:
Tak, ale wyżej pisałeś że rośnie chwilowe spalanie na bezruchu.

Nie widzę żebym coś takiego napisał... Pisałem, że w innych samochodach, w których chwilowe spalanie pokazywane jest zawsze, widać ogromne zużycie paliwa podczas ruszania a po zatrzymaniu samochodu wskaźnik zamiast l/100km pokazuje zużycie w l/godz. Oraz to, że taki odczyt spalania chwilowego możemy sobie podejrzeć i u nas przez OBD na jakiejś apce, nawet wtedy, gdy komputer pokładowy zużycia chwilowego nie pokazuje (poniżej 30km/h). Oczywiście po zatrzymaniu również będą to litry na godzinę a nie litry na 100km.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-12-04, 10:54, w całości zmieniany 3 razy  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-12-04, 11:35   

W służbowym Partnerze 2 też nie pokazuje chwilowego spalania poniżej jakiejś prędkości, ale pracę na biegu jałowym, lub przy pełzaniu w korku wlicza w średnią.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-12-04, 12:51   

eio napisał/a:


W głowie mam dwie idee:
1. średnie spalanie jest liczone tylko w trakcie jazdy auta - a kiedy auto jest w bezruchu, to średnie spalanie nie jest liczone przez komputer (w sensie: do zużytego paliwa podczas jazdy nie jest doliczane zużyte paliwo podczas bezruchu auta),
2. średnie spalanie jest liczone w trakcie jazdy auta i jego bezruchu - do przebytej drogi dodawane jest 0 km, kiedy auto jest w bezruchu.

Z tych obu rozwiązań bardziej podoba mi się pierwsze. A jeśli byłoby ono stosowane tylko w jeździe powyżej 30 kmh (tak jak do tej pory myślałem że jest), to byłby dla mnie bonus, bo pomijam wtedy "jazdę na osiedlu". Całkowite spalanie dla jazdy i bezruchu, kiedy mam włączony silnik, przecież sobie wyliczę z dystrybutora.

Ale na jakiej zasadzie bonus? Po co Ci taka sztuczna wartość?
Tu nie ma co kombinować. Średnie spalanie to właśnie wynik prostego działania matematycznego polegającego na podzieleniu ilości zużytego paliwa przez przebyty dystans. Komputer robi to za ciebie (oczywiście z jakimś błędem), ale taka funkcja jest moim zdaniem bardzo przydatna. Pozwala np. w długiej trasie adaptować technikę jazdy do zamierzonego średniego zużycia paliwa (czyli zakładanego kosztu przejazdu). Jadąc w Bieszczady mam około 300 km w jedną stronę i chcę się zmieścić w 6 l/100 km. Zeruję w domu komputer i jadę. Po pierwszych dwóch, trzech kilometrach mam wciąż często nawet 10 l/100 km, ale już po 10 km zwykle do około 6-7 spada. Po 200 km powiedzmy że mam 5.7 l, zaczynają się podjazdy, częste i ostre zakręty, nie mogę się powstrzymać i przyciskam. Średnie spalanie rośnie, ale zupełnie nie interesuje mnie, że na najbardziej krętym odcinku z podjazdami mogłem mieć średnie 12 l/100 km, bo interesuje mnie ostateczny wynik z całej trasy. Jeśli trafię na roboty drogowe i korki, i będę się przez parę kilometrów przemieszczał żółwim tempem to też mnie specjalnie nie interesuje, że te kilka kilometrów pochłonie tyle paliwa, co dwa razy większy dystans na trasie. Ale wciąż chcę, aby to paliwo było wliczane do średniej. Cały czas mogę podglądać średnie i widzę, jaki to ma wpływ na ogólny wynik. Jeśli zostało mi do celu 50 km a na średnim mam 6.2 l/100 km to mogę próbować przejechać ostatni odcinek bardzo delikatnie i zejść do zakładanych 6 l/100 km. Albo jak mam 5.8 l to na końcówce sobie trochę poszaleję, bo mam zaoszczędzony margines.

Teraz z jazdy tylko po mieście po kilka, kilkanaście kilometrów dziennie, jak pisałem wcześniej, mam średnie 8.9 l z dystansu 252 km i ze średnią 32.5 km/h. Czasem pójdzie o 0.1 l w górę, czasem o 0.1 l w dół, ale wiem już, że bez wyjazdu w trasę za miasto wiele tu nie urwę.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2020-12-04, 12:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 886
Skąd: EL
Wysłany: 2020-12-04, 13:45   

Dymek napisał/a:
Oczywiście po zatrzymaniu również będą to litry na godzinę a nie litry na 100km.
Przepraszam. Źle zrozumiałem to o czym wcześniej napisałeś. Dla mnie spalanie miało jedną jednostkę miary: dm3/100 km (l/km). Teraz zrozumiałem że pisałeś w innej jednostce. Słusznie.

velomar napisał/a:
Ale na jakiej zasadzie bonus? Po co Ci taka sztuczna wartość?
Trasy 400-500 km pojawiały się u mnie 1-2 razy w roku w poprzednich latach. Ostatni rok jeżdżę niemal wyłącznie na trasach 35-40 km. Na trasie kilkusetkilometrowej lepiej robić pomiar średniego spalania niż na kilkudziesięciokm. Bonus - pomiar spalania z wyłączeniem jazdy osiedlowej, korków, itp. czyli trochę zbliżony do warunków dłuższej jazdy. Pomiary z komputera nie mają dla mnie istotnej wartosci poznawczej - może oprocz prędkości chwilowej i temp. płynu chłodniczego zimą. Srednie spalanie wylicza moja apka w arkuszach google na podstawie wskazań dystrybutora i licznika km. Nie potrzebuję powielania tych szacunków z zaniżeniem wyników (o ok. 0.5 l/100 km). Latem w ogrodku posiedzę z laptopem i za pomocą ddt4all spróbuję to zmienić.
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-12-05, 00:37   

Każdy ma swoje ulubione metody eio :) Mnie głównie interesuje ilość spalonego paliwa od resetu (po tankowaniu), bo nie patrze na cegiełki poziomu paliwa (znikające nieliniowo). A że dokładność wskazań spalania sobie przetestowałem na przestrzeni ~20k to i paragonami ze stacji sobie głowy nie zaprzątam...
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-12-06, 10:21   

Paragon + km + pierwsze 5 odbić pistoletu wiele mówi o jakości paliwa i spalaniu.
Na tej same stacji może być kilka dostaw paliwa w ciągu tygodnia, wiec nie ma powtarzalności.
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-12-07, 09:12   

Ja mam teraz w 1.0 sce średnio 6l z 1500km mieszanej jazdy ale w większości po mieście i aglomeracji śląskiej. Jakby mi palił 9-10 l dawno bym opchnął takie auto. Kluczem w tych małych silnikach tez jest termostat, ostatnio patrzyłem interfejsem podpiętym, po 2-3 km jest 70C dosyć szybko dochodzi do tej temperatury, potem po 5-6 km od uruchomienia dochodzi max do 89-93C i otwiera się termostat temperatura spada do 85-86, ale ogrzewanie wychładza silnik szczególnie na postoju poniżej 0C. Ogólnie ogrzewanie jest bardzo dobre.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne