Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Hybrydy Dacii - rady dotyczące spalania i dynamiki
Autor Wiadomość
Freepoint 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Bigster
Silnik: 1.8 Hybrid
Dołączył: 05 Lip 2025
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2025-08-05, 09:39   Hybrydy Dacii - rady dotyczące spalania i dynamiki

Hej tworzę ten temat żeby wymieniać się spostrzeżeniami i dobrymi radami na temat hybryd Dacii.
Chciałbym wspólnie z innymi użytkownikami określić dokładniej działanie funkcji ECO, E-Save działania skrzyni biegów, tempomatu aktywnego.

Według moich obserwacji:
Tryb Eco zauważalnie zmienia działanie pedału gazu - po prostu trzeba mocniej go wcisnąć, dla takiego samego przyspieszenia w trybie normalnym. Instrukcja mówi też o tym, że tryb ten wpływa na działanie klimatyzacji - ja tego nie odczułem, zawsze jeżdżę na trybie auto i okolicach 22 stopni.

Tryb e-save utrzymuje naładowanie baterii w okolicach 70-100% podczas gdy tryb normalny utrzymuje zazwyczaj przedział 30-60%.

Osobiście używam trybu Eco razem z tempomatem żeby zmniejszyć gwałtowność jego reakcji - ale czy to nie jest placebo - tego nie wiem.

W kontekście jazdy autostradowej na tempomacie - zauważyłem że okolice 110 km/h to punkt który zapewnia najlepszy stosunek prędkości do spalania. Wynika on z mocy silnika elektrycznego i jest reprezentowany przez zielony listek ekonomizera. w zależności od nachylenia drogi u mnie ten punkt, bardziej dokładnie to zazwyczaj 112km/h. Do tych 112 samochód ładuje baterię silnikiem, po czym go wyłącza I jedzie chwilę tylko na prądzie. Jadąc 120 ładowanie jest takie samo ale rozładowanie pomaga spalinówce, silnik pozostaje włączony cały czas.

Jeśli chodzi o skrzynie biegów, może użyje OBD2 żeby podejrzeć obroty silnika, na ten moment wiem na pewno że przy przyspieszeniu typu gaz w podłogę około 120 czuć dziurę, ponieważ zmieniany jest bieg. Oraz przy spokojnej jeździe przy 80 wrzuca bieg na wyższy.

Widziałem na YT film w którym były sprawdzane prędkości obrotowe, podane były między innymi w trakcie ładowania (silnik jako generator) jak i podczas przyspieszania.

Jako ostatni punkt zadam pytanie: co sądzicie o używaniu funkcji e-save zaraz po uruchomieniu silnika podczas jazdy żeby wymusić działanie spalinowca i szybsze jego zagrzanie?
_________________
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 404
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2025-08-05, 16:08   

Cytat:
Freepoint napisał/a:
zawsze jeżdżę na trybie auto i okolicach 22 stopni.


A o którym auto piszesz..? Auto z klawisza, czy auto ukryte pod ikoną AC?

Dla mnie Bigster chłodzi jak oszalały.
Freepoint napisał/a:
Osobiście używam trybu Eco razem z tempomatem żeby zmniejszyć gwałtowność jego reakcji - ale czy to nie jest placebo - tego nie wiem.


Jak pamiętam to wcisnę Eco, ale na krótkich przejazdach, to nie pamiętam.

Na autostradzie 120, bo: Bo fajnie mi się jedzie, bo nie przekroczył mi nigdy 5,9, przy dystrybutorze.
Co do e-save... Nie trybie po co to jest, kiedyś sprawdzałem i nic z tego nie wynikało. Natomiast, przy 120km na autostradzie zauważyłem, że ładuje do pełnego, potem żeglowanie 400m i znowu ładowanie... Tryb eko włączony, ale tego drugiego ustrojstwa nie używam.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne