Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Użytkowanie Diesla 1.5DCi z FAP / DPF
Autor Wiadomość
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2012-01-31, 10:00   Użytkowanie Diesla 1.5DCi z FAP / DPF

Witam.
Użytkuje juz ktos autko 1.5 DCi z tym nowym wynalazkiem. :?: Faktycznie na tyle usprawnili to urządzenie że da sie z tym w miarę normalnie jeździć ?

Jeśli istnieje juz taki temat na forum to prosze o usunięcie lub przeniesienie mojego :-D
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-03-23, 11:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
art350 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 116
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2012-01-31, 11:10   

Na to pytanie odpowiem Ci za jakiś czas gdyż mam Dustera z tym wynalazkiem 1 dzień i jeszcze nie sprawdzałem jak to się sprawuje. :-D
_________________
art350
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2012-01-31, 11:55   

Mój jeszcze nie został wyprodukowany :-) odbiór mam dopiero w kwietniu :cry:
Ale informacje już zbieram :mrgreen:
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-01-31, 13:34   

Mam 37000km, FAPa, i nie odzywał się ani razu. Fakt faktem , że auto używane jest dośc intensywnie, a pedał gazu jest często w podłodze-to sprzyja FAPowi. Zamulona jazda na niskich obrotach , to niewielki przepływ spalin, i ich ciśnienie, więc cząstki sadzy chętnie się osadzają w filtrze.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Ostatnio zmieniony przez esdziewiaty 2012-01-31, 13:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-01-31, 15:26   

Ja podobnie jak kol. esdziewiaty, nie widzę żadnego problemu ale zbliżam się do 15 000 km. Jeździć dynamicznie i FAP powinien starczyć na 160 000 km
 
art350 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 116
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2012-01-31, 15:45   

wow a ja mam dopiero 75 km zrobione. :-D
_________________
art350
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-01-31, 15:56   

... no to życzę jeszcze trzech zer z tyłu bez żadnych awarii. :lol:
 
mlodyprzem 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV 2013
Silnik: 1,2
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 127
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-01-31, 17:01   

Zrobiłem 27000 km i żadnych problemów. Tylko czasami, jak się filtr oczyszcza, czuję smród plastiku czy gumy, ciężko określić, niektórzy mówią, że to zgniłe jaja;)
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2012-01-31, 17:26   

Jak to teraz wyglada to czyszczenie FAPa. Jest jakas kontrolka która informuje że własnie włączyło sie wypalanie i trzeba sobie jeszcze troche pojeździć mimo że własnie dojeżdża sie do garażu :mrgreen: :?:
 
mlodyprzem 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV 2013
Silnik: 1,2
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 127
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-01-31, 17:44   

Żadna kontrolka mnie nie informuje o wypalaniu, tylko czasami czuć smrodek. Z tego co wiem to jest jakaś nowa technologia i nie trzeba jechać aż się filtr oczyści. Podobno FAP ma sam sobie ze wszystkim poradzić.
 
lep 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 90 FAP
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 89
Skąd: DG
Wysłany: 2012-01-31, 18:39   

W nowych dieslach dci przed filtrem cząstek jest dodatkowy wtryskiwacz ropy.
To wszystko razem z katalizatorem załatwia temat oczyszczania filtra.
Ja u siebie nie zauważył żadnych, okrytych złą sławą objawów obecności FAP'a.
Wydaje się że dzieje się to nieodczuwalnie dzięki temu dodatkowemu wtryskowi.
Ale zobaczymy z perspektywy przejechanych np. 100 tys. km.
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-01-31, 19:00   

Po blisko 18 kkm nie zauważyłem żadnych problemów z FAP-em. Nawet nie czuj tych opisywanych smrodków, ale w ogóle to węch mam dość słaby. Spokojna jazda bez gwałtownych przyspieszeń też sprzyja FAP-owi (mniejszy wtrysk paliwa, mniej produkcji sadzy)
I po 113 kkm podtrzymuję to, co napisałem powyżej. Nie dzieje się nic. Tak ze 2-3 razy coś trochę zaśmierdziało. To chyba było wypalanie
Ostatnio zmieniony przez ajax 2016-01-16, 14:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2012-01-31, 19:04   

Ten dodatkowy wtryskiwacz jest po to aby podnieść temperaturę spalin żeby do wypalenie sadzy w ogóle doszło. Tylko co sie dzieje gdy w czasie takiego wypalania zatrzyma sie silnik.
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-01-31, 19:50   

S
okey32 napisał/a:
Ten dodatkowy wtryskiwacz jest po to aby podnieść temperaturę spalin żeby do wypalenie sadzy w ogóle doszło.
Spokojnie wypala się dalej.
_________________
48piotr
 
zyga03 


Marka: Dacia 2x
Model: DUSTER 1.3 Tce 4x4 150 kM
Silnik: Stepway 1,5 DCi
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 277
Skąd: Warszawa,Łomianki
Wysłany: 2012-01-31, 22:45   

okey32 napisał/a:
Jak to teraz wyglada to czyszczenie FAPa. Jest jakas kontrolka która informuje że własnie włączyło sie wypalanie i trzeba sobie jeszcze troche pojeździć mimo że własnie dojeżdża sie do garażu :mrgreen: :?:


nie ma kontrolki pokazującej proces wypalania jedyną oznaką może być minimalne podwyższenie obrotów na biegu jałowym ok 100-150 podczas jazdy nic nie zauważysz
fap praktyczne wystarczy do 100 tys km potem spada jego sprawność do oczyszczania
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-02-01, 11:15   

zyga03 napisał/a:
nie ma kontrolki pokazującej proces wypalania jedyną oznaką może być minimalne podwyższenie obrotów na biegu jałowym ok 100-150

I to jest bez sensu, powinna być możliwość ręcznego uruchomienia procedury oczyszczania w samochodach z filtrem cząstek - na zasadzie: samochód wcześniej sygnalizuje, że jest konieczność oczyszczenia filtra, wjeżdżam na autostradę, wciskam guzik, załatwione. W przypadku tępego kierowcy procedura mogłaby uruchamiać się po jakimś czasie sama.

To właśnie automatyzacja tego procesu jest, o ile rozumiem, przyczyną szybszego zużycia filtrów.
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2012-02-01, 11:34   

No wlaśnie tak powinno być.
Jeśli kierowca dostanie sygnał od auta ze trzeba oczyscic filter , najlepiej gdyby było to troche wcześniej niż będzie juz konieczne przepalanie. Wtedy kierowca jeśli jedzie w dłuższa trase włańcza wypalanie i spokój. Natomiast teraz sam komputer włańcza wypalanie i jeśli zrobi to a zaraz zatrzymamy auto to wątpie w skutecznosć takiego wypalania a mozę ono nawet bardziej zaszkodzić niz pomóc.
Zdarzają sie przypadki zapalenia auta jeśli zatrzyma sie np. na liściach czy suchej trawie. A co dopiero gdy temperatura wydechu będzie nie 170 *C jak jest normalnie a ok 500 czy nawet wiecej w czasie wypalania. Samo stygniecie takiego filtra z 500*C do temperatury otoczenia mu nie służy, jak wyczytałem na jakimś forum. Najlepiej gdy rozgrzejemy silnik włańcza sie wypalanie ,po zakończeniu wypalania przejeżdżamy jeszcze jakis dystans aż filter wystygnie do normalnej temperatury pracy i wtedy mozęmy spokojnie zatrzymac auto.
Czyli w sumie trasa musi liczyć kilkadziesiat km aby spełnic te warunki. Samo wypalanie trwa kilkanascie min.
 
zyga03 


Marka: Dacia 2x
Model: DUSTER 1.3 Tce 4x4 150 kM
Silnik: Stepway 1,5 DCi
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 277
Skąd: Warszawa,Łomianki
Wysłany: 2012-02-01, 11:47   

Marmach napisał/a:
zyga03 napisał/a:
nie ma kontrolki pokazującej proces wypalania jedyną oznaką może być minimalne podwyższenie obrotów na biegu jałowym ok 100-150

I to jest bez sensu, powinna być możliwość ręcznego uruchomienia procedury oczyszczania w samochodach z filtrem cząstek - na zasadzie: samochód wcześniej sygnalizuje, że jest konieczność oczyszczenia filtra, wjeżdżam na autostradę, wciskam guzik, załatwione. W przypadku tępego kierowcy procedura mogłaby uruchamiać się po jakimś czasie sama.

To właśnie automatyzacja tego procesu jest, o ile rozumiem, przyczyną szybszego zużycia filtrów.


to co piszesz jest tzw iluzją procesową. z zawodu jestem automatykiem procesów chemicznych i od dawna wiadomo, ze istotne elementy instalacji chemicznych musza być sterowane automatycznie . czynnik ludzki jest najbardziej zawodny np nie ma po co włączać bo do końca zmiany jest 15 min niech to zrobi druga zmiana itd
w naszym przypadku wystarczy aby przepaliła się kontrolka i bedzie klops a część użytkowników nie włączy wypalania bo im będzie szkoda paliwa itd
Procesy katalityczne są zbyt skomplikowane aby powierzać je ludziom a tym bardziej kobietom hihi
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-02-01, 11:55   

zyga03 napisał/a:
ludziom a tym bardziej kobietom hihi

:shock: :shock: :oops: :evil: :-(
_________________
48piotr
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-02-01, 12:20   

zyga03 napisał/a:
w naszym przypadku wystarczy aby przepaliła się kontrolka i bedzie klops a część użytkowników nie włączy wypalania bo im będzie szkoda paliwa itd

Dlatego powiedziałem, że chodzi wyłącznie o możliwość włączenia procedury ręcznie zanim zostanie uruchomiona automatycznie.

Wtedy kierowca miałby możliwość manewru i przeprowadzenia oczyszczania we właściwych warunkach.

Zgadzam się, że powierzenie tego wyłącznie użytkownikowi spowodowałoby lawinę reklamacji pt. "nie wiedziałem, że kota nie można myć w pralce"
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-02-01, 16:08   

Marmach napisał/a:
nie wiedziałem, że kota nie można myć w pralce


Kota można myć w pralce. Tylko nie wolno odwirowywać ani wyżymać ;-)
 
art350 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 116
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2012-02-01, 16:42   

no i nie wolno wywracać go na drugą stronę. :-)
_________________
art350
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-02-01, 17:55   

Zostałem strollowany :D
 
kristof54 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 DCI 90
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 20
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2012-02-05, 22:18   

Wczoraj wieczorem jak wróciłem do domu i wyłączyłem silnik poczułem silny zapach, jakby palonej gumy. Strasznie mnie to zaniepokoiło, ale nic nie mogłem zobaczyć bo ciemno. Rano przed wyjazdem oglądałem co się da, ale nic nie zauważyłem. Już więcej się nie pojawił ten zapach. Czyżby to FAT?
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2012-02-06, 08:14   

Mój sąsiad czasem pali śmieci. Wiele razy miałem takie zjawisko, że zajeżdżajżc pod dom odczuwam zapach spalenizny. :-D :-D
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne