Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wymiana paska wieloklinowego osprzętu (trudność: b. łatwe)
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-24, 16:36   Wymiana paska wieloklinowego osprzętu (trudność: b. łatwe)

Do wymiany paska wieloklinowego, inaczej osprzętu potrzebujemy :
- klucz 16 najlepiej oczkowy
- lewarek i klucz 17 do śrub koła :mrgreen:

Czynności :
Lewarukujemy prawy przód . Zdejmujemy koło .
Zdejmujemy osłonkę plastikową prawej podłużnicy z przodu koła.



Ukazuje się nam widok kół osprzętu , w tym rolki napinacza i stary pasek.

Wracamy pod maskę i wkładamy klucz 16mm na śrubę rolki napinacza

Przycciągamy mocno ten klucz do siebie , w dół.
Dobrze w tym momencie o coś zablokować klucz z odgiętym napinaczem sprężynującym i wtedy zciągnąć pasek.
Zablokowałem u siebie o rant podłużnicy chyba
Wracamy na dół i zciągamy pasek z kół.

Nakładamy nowy pasek i znów odginamy napinacz kluczem 16

Tu widać zablokowany klucz i już nowy pasek.

A tak z dołu

A oto stary pasek

Odblokowujemy klucz napinając tym samy pasek i skręcamy wszystko, czyli koło :-)
Finito! 8-)

Czas : ok 20-30min.

Koszt paska ok 40pln.
http://wajbex.pl/partscat...82,0100431.aspx
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-24, 16:55   

Ja tylko przypomnę, że zgodnie z podręcznikiem serwisowym przy każdej wymianie paska należy wymieniać także rolkę napinacza wraz z jej śrubą: http://www.daciaklub.pl/f...1639419#1639419
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-05-24, 17:00   

O, super, jak to miło wiedzieć, że wymiana jest tak prosta i nie trzeba dofinansowywać mechanika... ciekawe czy w innych modelach też :)

(hm, pdf z serwisówką leży taak daleko... ;P)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-24, 17:29   

Marmach masz ten sam silnik co ja, także masz to samo ;-)
A tak wogóle ta zmiana dotyczyła konkretnie silnika K9K 796 86KM w LOGAN, Duster i chyba w SANDERO.
Odnośnie wymiany napinacza wg mnie można nie wymieniać zawsze, zwłaszcza, że widać jak pasek popękany i słychać że piszczy a napinacz nie "skacze"/ nie "bije".
Poza tym koszt paska to 40pln a napinacza ponad 200pln. Można zacząć od paska - on szybciej się wyrobi zazwyczaj. U mnie piszczał , po wymianie cisza.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-05-24, 17:41   

corrado napisał/a:
Marmach masz ten sam silnik co ja, także masz to samo ;-)
A tak wogóle ta zmiana dotyczyła konkretnie silnika K9K 796 86KM w LOGAN, Duster i chyba w SANDERO.
Odnośnie wymiany napinacza wg mnie można nie wymieniać zawsze, zwłaszcza, że widać jak pasek popękany i słychać że piszczy a napinacz nie "skacze"/ nie "bije".
Poza tym koszt paska to 40pln a napinacza ponad 200pln. Można zacząć od paska - on szybciej się wyrobi zazwyczaj. U mnie piszczał , po wymianie cisza.

dlatego zeby koszt byl rozsadny mozna zrobic sama rolke, ona tez sie wyrabia
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-24, 17:42   

corrado napisał/a:
wg mnie można nie wymieniać zawsze

Każdy zrobi jak zechce - ja tylko zwracam uwagę, jak wg producenta jest poprawnie.
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2014-05-24, 17:52   

corrado, Patrząc na rocznik w tym roku wychodzi Ci wymiana paska rozrządu.
Gdzie będziesz wymieniał pasek rozrządu? ASO?
_________________

 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-05-24, 20:13   

corrado napisał/a:
Marmach masz ten sam silnik co ja, także masz to samo ;-)

Nooooo silnik ten sam, ale dostęp może być gorszy/lepszy. Próbowałem kiedyś zmienić pasek w fiacie palio i po wstępnych oględzinach zgodnie udaliśmy się z ojcem do warsztatu :D

laisar napisał/a:
Każdy zrobi jak zechce - ja tylko zwracam uwagę, jak wg producenta jest poprawnie.

To nie rozrząd, więc paniki nie ma, jak napinacz się zatrze. Wszystko w sumie zależy od tego, co jest bardziej odporne na zużycie :)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-24, 21:16   

Yes sir! Tutaj trzeba się kierować głównie odsłuchem i tym czy jest ładowanie akumulatora/ewentualnie wspomaganie/klima.
Na zdjęciu nie widać tego bo foty kiepskie :oops: ale od wewnątrz popękany był jak się go zgięło i pewnie ładujące się syfy w tę gumę powodowały piski.

Ps. Nowy pasek miał może z 1cm więcej obwodu ( DAYCO) niż stary ( RENAULT ), mimo wszystko dobrze ładuje i nic nie piszczy.
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2014-05-24, 21:24   

corrado, kiedy wymiana rozrządu? Pytam bo zgodnie z technologią Renault pasek akcesoriów wymienia się przy wymianie paska rozrządu.
_________________

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-24, 21:33   

Ja tam wymieniam jak coś piszczy /puka. Miałem przy 60tys rozrząd robiony, także luzzz
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-25, 08:19   

johnson napisał/a:

dlatego zeby koszt byl rozsadny mozna zrobic sama rolke, ona tez sie wyrabia

Jako wyrób z Renault , taka rolka nie istnieje w dialogysie, natomiast faktycznie znalazłem w INTERCARSie taką rolkę do napinacza
Rolka napinająca pasek wielorowkowy - koszt 64.60 PLN
E2R5607BTA
średnica zewnętrzna [mm]: 65
Szerokość [mm]: 26
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-02, 21:05   

OK, jedziemy dalej .
Przy okazji sprawdzania powodów piszczenia i zrzucania paska klinowego, miała miejszce wymiana rolki napinacza o której w poprzednim poście. Koszt jakiegoś zamiennika ok 40pln.

1. Zrzuczamy pasek klinowy, jak poprzednio
2. Torxem odkręcamy śrubę mocującą.
3. Skręcamy nową rolkę.
4. Nakładamy pasek.

Stara rolka , trochę świszczała jak się zakręciło ją w palcach, nowa ciężej się obracała ale bez szmerów .

DSC_0406.jpg
nowa rolka
Plik ściągnięto 311 raz(y) 146,61 KB

DSC_0407.jpg
porównanie wyglądu stara / nowa
Plik ściągnięto 5771 raz(y) 104,62 KB

DSC_0408.jpg
napinacz bez rolki
Plik ściągnięto 360 raz(y) 113,66 KB

DSC_0409.jpg
nowa rolka skręcona
Plik ściągnięto 310 raz(y) 73,4 KB

Ostatnio zmieniony przez corrado 2016-02-11, 21:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
fotolabor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 110 KM 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 121
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-09-09, 11:57   

corrado napisał/a:
Przyciągamy mocno ten klucz do siebie , w dół.



To znaczy ,że gwint jest lewy? .Pytam może będę kiedyś sam wymieniał . 8-)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-09, 19:02   

NIe, to chodzi o sprężynowanie napinacza - napinacz z rolką napina w stronę do kabiny auta, a więc chcąć zdjąć/nałożyć pasek klinowy po założeniu klucza, przyciągamy klucz do siebie - w kierunku przed auto ( zgodnie z ruchem wskazówek zegara ).
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-03-17, 23:31   

Czy ktoś, kto kupował pasek i rolkę do dCi (86KM, klima) pamięta może nr katalogowy... paska i rolki napinacza? Względnie czy śruba mocująca napinacz jest elementem zestawu? ;)

6 latek wybiło memu samochodu i myślę, że czas powymieniać rozrząd i pasek klinowy, szczególnie, że coś mi w zimie wyło na zimnym silniku...
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2016-03-17, 23:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-17, 23:37   

Marmach napisał/a:
nr katalogowy... paska i rolki napinacza?

Zestaw Renault - 7701476476, 332 zł, albo 117203694R, 344 zł.

Pasek: 8200821813, 84 zł; rolka - 8200360524 oraz kilka innych (nie wiem, czy się czymś różnią), ale wszystkie w okolicach 400 zł.

Motrio - jest tylko osobno pasek: 8671019695, 52 zł.



Marmach napisał/a:
czy śruba mocująca napinacz jest elementem zestawu?

Nie - 7703002946, 36 zł ("M10 z podstawą H").
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-03-18, 00:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-18, 00:09   

prosba o odswiezenie fotek z pierwszeo postu, bo "nic" nie widac :)
A jak widac temat cieszy sie sporym zainteresowaniem, mimo , ze tak prosty - 3100 odwiedzin :P
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-03-18, 09:00   

A dlaczego umieszczasz zdjęcia w innym serwerze a nie w naszym forum.... ?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-18, 11:26   

łatwiej, nie trzeba zmniejszac, formatowac, mozna umiescic na poscie w dowolnym miejscu
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-18, 11:40   

kopiujesz adres zdjęcia wgranego na nasze forum i wklejasz w bbc kodzie gdzie chcesz
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-03-18, 11:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-03-18, 11:42   

Aha... to się nazywa lenistwo. A potem będzie płacz i zgrzyt zębami, że zniknęło i nie działa.... (to było do kolegi corrado). ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-03-18, 11:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-18, 11:56   

corrado napisał/a:
prosba o odswiezenie fotek z pierwszeo postu

Przecież to Twój post - kto i jak miałby je "odświeżyć"?
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-03-18, 12:22   

laisar napisał/a:
Zestaw Renault - 7701476476, 332 zł, albo 117203694R, 344 zł.

Piknie dziękuję.

Na razie znalazłem na alledrogo tylko jakieś szmelcowate rolki i podejrzane paski, ale z numerami OEM pewnie będzie łatwiej :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-18, 14:26   

Marmach napisał/a:
na alledrogo tylko jakieś szmelcowate rolki

Maxgear - faktycznie podobno kiepska firma... Ale napinacze SNR powinny być już wystarczająco dobre, a na Alle też świat się nie kończy - w innych sklepach jest większy wybór.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne