Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Chiptuning TCe
Autor Wiadomość
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-04, 15:11   

bastol napisał/a:

Zapytałem również o gwarancję. Stwierdził iż zmiana oprogramowania jest na tyle małą ingerencją w pojazd, że nie ma żadnego wpływu na gwarancję, i ta będzie honorowana na tych samych zasadach jak do tej pory.


Zażądaj tego na piśmie i wyślij do Renault Polska w celu potwierdzenia.
Gadać to sobie mogą.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-04, 15:38   

Ja bym taka gwarancję poczipową nazwał swego rodzaju dilerską ;-) Podejrzewam, że jak coś się stanie to do Renault Polska na ekspertyzy idzie "odwirusowany" samochód. Tylko takie chipowanie u nich niejako wiążę właściciela z tym ASO.
 
bastol 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-06-04, 16:05   

Cav napisał/a:
bastol napisał/a:

Zapytałem również o gwarancję. Stwierdził iż zmiana oprogramowania jest na tyle małą ingerencją w pojazd, że nie ma żadnego wpływu na gwarancję, i ta będzie honorowana na tych samych zasadach jak do tej pory.


Zażądaj tego na piśmie i wyślij do Renault Polska w celu potwierdzenia.
Gadać to sobie mogą.

tu jest problem, bo póki co tego nie robią (tzn. tego silnika), więc nie mają czego oświadczać na piśmie, no chyba że "tego silnika jeszcze nie robimy". Póki co powoli będę sobie odkładał zaskórniaki, i co jakiś czas będę dzwonił do nich dopytać się o to. Jak już taki silnik będą mieli w ofercie, obiecuję poprosić o oficjalne pisemne stanowisko. Zresztą mogę im nawet polecony wysłać i niech odpowiedzą tak samo. Dam znać, ale coś czuję że ten wątek możemy odłożyć na jakieś - przynajmniej - pół roku.

Przy okazji poczytałem karty techniczne daciek i renówek. Ten sam silnik w dackach jest w wersjach: lodgy 115km duster 125km, w renowkach scenic 120km i również scenic 130km. Jedynie lodgy 115km ma moment 190Nm, pozostałe mają moment 205 Nm, wszystkie od 2000obr/min.

Jakie z tego wnioski? Wnioski są dwa:
1) to może nic nie znaczyć,
2) to ten sam silnik tylko z innym chipem, z tym że jeśli dają max 205 Nm, to możliwe dlatego że boją się więcej, bo coś w układzie napędowym może być za słabe (np. skrzynia biegów, albo półośki lub przeguby). Pożyjemy zobaczymy.

mekintosz napisał/a:
Ja bym taka gwarancję poczipową nazwał swego rodzaju dilerską ;-) Podejrzewam, że jak coś się stanie to do Renault Polska na ekspertyzy idzie "odwirusowany" samochód. Tylko takie chipowanie u nich niejako wiążę właściciela z tym ASO.

szczerze mówiąc, to najlogiczniejsze i najprostsze rozwiązanie. Jednak co by było gdybym w te wakacje pojechał np. do Włoch, i tam by mi się coś stało i autko poszłoby do ichniejszego ASO? Możliwe że okazałoby się że Jaszpol wpisał w ich bazie napraw, że auto ze względu na cośtam (np. zgłoszenie klienta), miało wykonaną ingerencję w oprogramowanie silnika, i wszystko jest ok. Ale gdyby się okazało że tak nie zrobili, a włoski serwis by to wykrył, miałbym problem. Dlatego też w razie jeśli w przyszłości zdecyduję się na usługę, będę chciał mieć pismo od nich że wszystko jest cacy i gwarancja nadal trwa.

PS. Musiałem połączyć dwa posty, bo by mi admin znów kazał zasuwać na klęczkach do Częstochowy.
Ostatnio zmieniony przez bastol 2014-06-04, 16:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-04, 16:21   

Ten silnik jest też w Nissanach kiszkaju i dżuku pod nazwą 1.2 DIG-T , oraz w Mercedesie Citan tylko się nie chwalą że współdzielą go z Dacią :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-04, 16:27   

bastol napisał/a:
możliwe dlatego że boją się więcej, bo coś w układzie napędowym może być za słabe

Nie - to wynika tylko i wyłącznie ze względów marketingowych, np lodgy musi być słabsza od scenica.

Ewentualne różnice techniczne wynikają jedynie z dostosowania do konstrukcji danego modelu - np inaczej wygięta rura powietrza itp
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-04, 17:34   

laisar napisał/a:
….

...np inaczej wygięta rura powietrza itp


i jest + 10 KM więcej ;-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-04, 17:40   

Niestety, jakoś przełożenie rury nie przenosi również rumaków do nowej stajni <;
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-04, 18:23   

route2000 napisał/a:
Czyli nie bardzo chce mi się wierzyć, ze jest taka jakby gwarancja. Jak silnik padnie po chiptuningu to kto wtedy odpowiada? ASO czy firma chiptuningowa?

O tym na ile to prawda dowiemy się jak ktoś przesadzi i przed upływem 3 lat padnie turbina ;)
Osobiście - niezbyt w to wierzę.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-04, 20:27   

laisar napisał/a:
bastol napisał/a:
możliwe dlatego że boją się więcej, bo coś w układzie napędowym może być za słabe

Nie - to wynika tylko i wyłącznie ze względów marketingowych, np lodgy musi być słabsza od scenica.

Ewentualne różnice techniczne wynikają jedynie z dostosowania do konstrukcji danego modelu - np inaczej wygięta rura powietrza itp


Gdzieś ostatnio na forum było info, że silnik 125 konny ma bezpośredni wtrysk, a 115 konny nie.
Bujda, czy jednak dużo bardziej się różnią niż napisałeś?
 
bastol 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-06-04, 20:35   

Cav napisał/a:
Gdzieś ostatnio na forum było info, że silnik 125 konny ma bezpośredni wtrysk, a 115 konny nie.
Bujda, czy jednak dużo bardziej się różnią niż napisałeś?

Bujda. 115km ma bezpośredni wtrysk .Link do słodkiego filmiku Renault 115km TCe. Z tego wnioskuję że wszystkie mocniejsze klony mają tak samo.
Bezpośredniego wtrysku nie miał 1.2 16v 100km, który miał jeszcze pasek rozrządu i pompę oleju jednopołożeniową.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-04, 20:58   

Cav napisał/a:
Bujda, czy jednak dużo bardziej się różnią niż napisałeś?

Każden jeden sam se może przeczytać u źródła:

http://www.powertrain.renault.com/our-range/

http://www.powertrain.ren..._GDI_TCe130.pdf
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2015-09-27, 12:46   

Czy ktoś w ciągu ostatniego roku zrobił jakiś postęp w tym temacie? Powinno dać się wyciągnąć ok. 135-140km i 240-250nm..
Ostatnio zmieniony przez kilazz 2015-09-27, 12:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-27, 20:02   

raczej konto na forum clio posiadasz
http://www.klubclio.pl/vi...php?f=17&t=1243
_________________
Moje auto
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2015-09-27, 20:09   

doprecyzuję, chodzi mi o chip dustera 1.2tce, nie jakikolwiek chipowanie 1.2tce bo to wiadomo że już dawno zrobione i wyniki są..
_________________
Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-27, 20:32   

a jaka różnica chip 1.2tce w clio a w 1.2tce w dusterze ? :roll:
Sprawdzić jeśli ten sam silnik - oznaczenie kod silnika - to żadna różnica przecież :roll:
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2015-09-27, 20:56   

a czy twojego 1.5dci 86km podkręcają na 130+ps tak jak 1.5dci 110? no więc właśnie taka różnica..
_________________
Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-27, 21:07   

kolego, napisałem przecież... :-)
"Sprawdzić jeśli ten sam silnik - oznaczenie kod silnika - to żadna różnica przecież :roll: "

killazz napisał/a:
a czy twojego 1.5dci 86km podkręcają na 130+ps tak jak 1.5dci 110? no więc właśnie taka różnica..


przy okazji 86KM to K9K 796
a 110KM to jakiś k9k 8xx , nawet nie wiem - bo nie pamiętam, wiec to nie te same silniki - inne oznaczenie i osprzet - co przeczy wczesniejszej teorii :-)
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2015-09-27, 21:12   

no to doprecyzuję, różnica jest taka jak między twoim 1.5 86ps i 1.5 110ps. Clio 1.2tce ma 100ps i chipują je na 125, a duster ma tyle w standardzie więc porównywanie tego mija się z celem.
_________________
Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
 
bastol 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-09-27, 22:55   

ja (chyba nieco przypadkowy założyciel tematu) jak do tej pory nic w temacie nie zrobiłem. Tzn. zrobiłem 3 rzeczy:

a) wziąłem ślub (czemu to istotne, zrozumiecie dalej);
b) dozbierałem 1300 zł, po czym zabrała je żona;
c) sprawdziłem że mam 5 letnią gwarancję na silnik (do 2018 ;/);
d) dozbierałem 1200 zł (stan na dzień dzisiejszy), które żona zabierze za jakieś 2-3 dni.

Jaki z tego wniosek? Nie ma żadnego. No może oprócz tego że jestem biedniejszy o (1300+1200+500(gwarancja)=3000zł) ale za to bogatszy o żonę.

Czekam spokojnie aż mój dzień na chipa nadejdzie. Ciekawe kiedy to będzie.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-28, 07:07   

kilazz napisał/a:
no to doprecyzuję, różnica jest taka jak między twoim 1.5 86ps i 1.5 110ps. Clio 1.2tce ma 100ps i chipują je na 125, a duster ma tyle w standardzie więc porównywanie tego mija się z celem.

1.2 Tce 100 ps to jest zupełnie inny silnik o oznaczeniu D4Ft - ten sam co w Daciach 1.2 16v tylko z turbo ...
 
agent 


Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 0.9 Tce
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Cze 2015
Posty: 31
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-09-28, 07:30   

Daj spokój, kilazz nie uda się na chiptuning jak nie będzie napisane jak krowie na rowie że chipowanym autem będzie Duster. Albo inaczej on chipuje auto nie nie silnik.
Ostatnio zmieniony przez agent 2015-09-28, 07:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-09-28, 07:53   

Drozda, w Dusterach to nie jest ten sam silnik 1,2 16V z turbo. Taki był/jest np w Lodgy.
1,2 Tce 115KM jest na bazie właśnie 1,2 16v, natomiast 1,2 TCe 125KM jest nowym silnikiem dlatego Kilazz pyta.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-09-28, 07:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-09-28, 07:58   

Trza pojechac do kogos kto takie tematy ogarnia i zobaczy czy sie da czy nie i juz nie ma co gdybac :(
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-09-28, 08:04   

Dać się pewnie da tylko pytanie o koszty.

Z 1,6 MPI np. da radę spokojnie wyciągnąć 110KM tylko cena około 1600 - 2000zł z hamownią.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-09-28, 08:12   

Marek1603 napisał/a:
Dać się pewnie da tylko pytanie o koszty.

Z 1,6 MPI np. da radę spokojnie wyciągnąć 110KM tylko cena około 1600 - 2000zł z hamownią.


DCi 1000-1300 i z 90 robia spokojnie 110 :) wiec stawiam ze tu bedzie podobnie :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne