Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Chiptuning TCe
Autor Wiadomość
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-28, 08:21   

Marek1603 napisał/a:
Dać się pewnie da tylko pytanie o koszty.

Z 1,6 MPI np. da radę spokojnie wyciągnąć 110KM tylko cena około 1600 - 2000zł z hamownią.

Bez szkody dla silnika - chodzi o trwałość? Na czym polega podniesienie mocy - poprzez zmianę mapy wtrysków czy chiptuning?
Jestem ciekawy czy po zmianie zmniejszy się generalnie zużycie paliwa? :->
Ostatnio zmieniony przez route2000 2015-09-28, 08:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2015-09-28, 09:02   

Ps zrób sobie w jaszpolu mnie robili tam Dacie MCV 7 lat temu i zrobili to dobrze :) auto jeździ do dnia dzisiejszego i zapewne ma już jakies 180 tys :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2015-09-28, 09:59   

agent napisał/a:
Daj spokój, kilazz nie uda się na chiptuning jak nie będzie napisane jak krowie na rowie że chipowanym autem będzie Duster. Albo inaczej on chipuje auto nie nie silnik.


interesuje mnie wynik chipowanego dustera 1.2tce 125ps, co mi po wynikach innych aut z silnikami o fabrycznie innych mocach? Który raz mam to tłumaczyć?

dobra, sam sobie pogrzebałem w zagranicznych źródłach, wychodzi ok 135ps i ok 240nm

2780_1.png
Plik ściągnięto 149 raz(y) 47,32 KB

Ostatnio zmieniony przez kilazz 2015-09-28, 10:21, w całości zmieniany 4 razy  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-28, 10:20   

Marek1603 napisał/a:
Drozda, w Dusterach to nie jest ten sam silnik 1,2 16V z turbo. Taki był/jest np w Lodgy.
1,2 Tce 115KM jest na bazie właśnie 1,2 16v, natomiast 1,2 TCe 125KM jest nowym silnikiem dlatego Kilazz pyta.

Mowa była o 1.2 TCE 100 KM a ten występował w Clio pod oznaczeniem D4Ft. Wiem że w Lodgy i Dusterze jest 1.2 TCE o nazwie kodowej H5Ft który ze starym silnikiem Clio nie ma nic wspólnego ....
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-09-28, 10:41   

kilazz napisał/a:
agent napisał/a:
Daj spokój, kilazz nie uda się na chiptuning jak nie będzie napisane jak krowie na rowie że chipowanym autem będzie Duster. Albo inaczej on chipuje auto nie nie silnik.


interesuje mnie wynik chipowanego dustera 1.2tce 125ps, co mi po wynikach innych aut z silnikami o fabrycznie innych mocach? Który raz mam to tłumaczyć?

dobra, sam sobie pogrzebałem w zagranicznych źródłach, wychodzi ok 135ps i ok 240nm


ładny przyrost teraz trza poszukac kto to ładnie tak ogarnie :)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-09-28, 11:11   

Podejrzewam, że ci dali by radę.

Cennik
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-09-28, 11:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-10-01, 18:33   

trochę danych odnośnie silnika H5Ft
http://www.powertrain.ren...V1_MAJ_2014.pdf

http://www.powertrain.ren...nge/1.2-gdih5ft
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
bastol 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-02-18, 15:20   

Witam,
interesuje mnie porównanie silnika 1.2 tce z lodgy, czyli w wersji 115 km, z silnikiem 1.2 tce z scenica w wersji 130 km.
Czy ma ktoś dostęp do danych Renault? Czy korzystając z takiej bazy części/dokumentacji serwisowej ew. innych, można zestawić części obu tych silników?
Z linka wstawionego przez maćka, wynika że na pewno inna jest turbina, ale czy to jedyna różnica?
Z info firm tuningowych na zachodzie (głównie w NL), wynika że tak jak 115 km, da się gdzieś dociągnąć do 135 km, tak wersję 130 km, można bujnać na około 160 km. Z tego wynika że silniki się różnią: i teraz pytanie - czym się różnią?
Ostatnio zmieniony przez bastol 2016-02-18, 15:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-18, 15:35   

bastol napisał/a:
można zestawić części obu tych silników?

http://www.catcar.info/renault/?lang=en
 
marlad 
Zielony listek


Marka: audi
Model: tt
Silnik: 2.0 tdi 250
Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 2
Skąd: kraków
Wysłany: 2017-07-22, 07:43   CHIP TUNING DACIA LOGAN 0.9 TCE 90 STAGE 1

Najmocniejsza seryjnie jak dotąd jednostka 0.9 TCE jaka miałem przyjemność robić :)
110 w serii !!

 
marlad 
Zielony listek


Marka: audi
Model: tt
Silnik: 2.0 tdi 250
Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 2
Skąd: kraków
Wysłany: 2017-07-22, 07:49   

hello.
Wielokrotnie miałem przyjemność podnosic moc w TCE i zaden z użytkowników nie wrócił z najmniejszym problemem . warty odnotowania jest fakt iż najmocniejsze TCE z jakim sie spotkałem ( w Dacii Logan ) miało 20% mocy wiecej niz deklaruje producent ( czyli ok 110 ) .

a tutaj wykres dla innego 0.9 TCE . Te silniki mozna chipowac do 120 KM spokojnie\



 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-07-22, 13:09   

Fajnie.
A jak z fabrycznym LPG? Bo dokładany można sobie potem wystroić (+ zmiana na większe wtryski w razie potrzeby lub dotrysk benzyny), a fabryki nie da się ruszyć. Sama się dostroi po korektach?
_________________
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 334
Skąd: KR
Wysłany: 2017-07-22, 20:15   

marlad napisał/a:
hello.
Wielokrotnie miałem przyjemność podnosic moc w TCE i zaden z użytkowników nie wrócił z najmniejszym problemem . warty odnotowania jest fakt iż najmocniejsze TCE z jakim sie spotkałem ( w Dacii Logan ) miało 20% mocy wiecej niz deklaruje producent ( czyli ok 110 ) .

a tutaj wykres dla innego 0.9 TCE . Te silniki mozna chipowac do 120 KM spokojnie


Dobra wiadomość. I pewnie nic specjalnego się nie stanie. W fordzie podobnej konstrukcji litrówka jeździ z fabryczną mocą 140 KM/180 Nm.

mbar napisał/a:
Fajnie.
A jak z fabrycznym LPG? Bo dokładany można sobie potem wystroić (+ zmiana na większe wtryski w razie potrzeby lub dotrysk benzyny), a fabryki nie da się ruszyć. Sama się dostroi po korektach?


No niestety LPG po chipsie trzeba wystroić (o ile bebechy lpg dadzą radę :-) ),. z fabrycznym pewnie trochę lipa :-( .
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2017-07-25, 19:54   

Kogoś z klubu?

wzkres.jpg
Plik ściągnięto 270 raz(y) 209,75 KB

 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-25, 21:27   

Ładnie, 200 niutonów to już jak tedeik :D.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-07-25, 21:35   

nikogo nie zastanowiło że seryjny silnik ma 90 KM a ten tutaj 110 ?
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2017-07-26, 06:26   

Fruxo napisał/a:
nikogo nie zastanowiło że seryjny silnik ma 90 KM a ten tutaj 110 ?

a gdzie pisze że pierwszy pomiar jest na "serii"?
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2017-07-26, 06:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-07-26, 08:41   

zawsze 1 jest na serii na tym chyba polega porównanie
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-07-26, 09:36   

W innym temacie pisał o tym.
 
zaper13 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2018
Wersja: Stepway2
Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 5
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-05-12, 14:44   Silnik TCe 0.9 chip box

Jak w temacie czy ktoś już dawał boxa do tego silnika z użytkowników. Czy może podzielić się wrażeniami.
Zastanawiam się nad boxem od VTech w wersji do 15% przyrostu mocy.
 
Thomson1708 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2 16v PB
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 161
Skąd: Gennep
Wysłany: 2018-05-12, 22:00   

Odpuść sobieboxy .9 tce ma gifty na100/105 koni tunezyjskie zrobią ci 120 nic więcej nie ma sensu
 
zaper13 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2018
Wersja: Stepway2
Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 5
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-05-13, 05:29   

Tylko auto mam z 5 letnią gwarancją i tak przed wjazdem do serwisu wyłączam boxa i po kłopocie nic nie znajdą. Po gwarancji czemu nie wymienił bym na normalny chip. Pomiędzy SCe 75KM a TCe 90KM jest różnica 15km oczywiście jeden ma turbo drugi nie ale różnica zauważalna. A taki box to koszt około 500zł i mam kolejne 15koni więcej.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-05-13, 09:26   

To lepiej dolazyc jeszcze 500 i miec normalnego chipa, auto zhamowane i gwarancja bezpiecznego przyrostu mocy, a nie wpinac oporniki do instalacji zeby oszukiwaly czujnik temperatury za 500 pln.
No i te 15% czy tam 15 koni przyrostu mocy to jest na instrukcji a nie w praktyce, bo nie wierze, ze hamowales auto po podpieciu drogich opornikow ( chip box).
Nie radze stosowac tych boxow bo to nie najzdrowsze dla silnika.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2018-05-13, 09:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Jacenty85 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 118
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2018-05-13, 20:27   

Piszecie o koniach a mnie w codziennej eksploatacji bardziej interesuje moment obrotowy - bo to nim jeździmy...konie są na papierze i przy prędkościach osiąganych na niemieckich autostradach. Jeśli moment urośnie o 20 Nm to warto ale i tak wolałbym dołożyć i mieć to zestrojone profesjonalnie. ASO i tak tego nie znajdzie.
 
DokkerKRK 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.2 115km
Wersja: Stepway Outdoor
Dołączył: 11 Sie 2017
Posty: 67
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-05-22, 22:06   

Witam

Dokker 2017 rok produkcji. TCE 115km seria.

Robił ktoś chip? Jakieś doświadczenia? Jakie przyrosty?
Robił ktoś może EKO chip? zmniejszający spalanie i ciut poprawiający osiągi?
Dzwoniłem do jednej z lepszych firm w Krk i powiedzieli, że nie robią tego silnika w ogóle...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne