Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-12-21, 00:43
Wyłącznik ABS
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-10, 13:38   Wyłącznik ABS

Zainspirowany doświadczeniami innych (przykład) i ogólnymi informacjami nt działania ABS-u w różnych sytuacjach (zwłaszcza wymowna tabelka...) oraz świadom dodatkowych efektów - odłączenie również EBD i EBA (chociaż przy niewielkich prędkościach i specyficznych warunkach - np jazda po śniegu - ma to chyba niewielkie znaczenie...) zastanawiam się nad nad tytułowym wyłącznikiem ABS.

O, np takim (:



Czy dobrze myślę, że najlepiej byłoby podłączyć to w następujący sposób?

guziol-abs.png
Plik ściągnięto 12897 raz(y) 773 Bajtów

 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-12-10, 15:14   

Coś mi się zdaje że wyskoczy na kompie ABS coś w stylu "General Fehler" i trzeba będzie do serwisu pojechać wykasować błąd za stówkę.
A ja już się przyzwyczaiłem trochę do ABSu i powrót do pożyczonej Sieny bez tego systemu jest też szokujący, bardzo szybko człowiek się przyzwyczaja do tego że automat hamuje pulsacyjnie. Całe szczęście że nie była to groźna sytuacja, a tylko błoto na asfalcie, ale sam fakt, że zblokowały mi się koła i powiozło mnie na pobocze, nie było zbyt przyjemne.
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-10, 20:51   

Na ABS można się przejechać - dosłownie - bo niestety kosztem sterowalności wydłuża droge hamowania - należy więc zawsze szukać luki do ominięcia przeszkody :-P Dużo lepsze jest ESP - ratuje dupsko na zakrętach :-D
_________________
GeRRaD
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-10, 20:54   

Cytat:
Coś mi się zdaje że wyskoczy na kompie ABS coś w stylu "General Fehler" i trzeba będzie do serwisu pojechać wykasować błąd za stówkę.

A ja nie sądzę - Logan to proste auto, a wyłączenie ABS-u może spowodować coś tak trywialnego jak spalony bezpiecznik. Tzn. być może błąd się faktycznie gdzieś zapisze, ale nie powinno to mieć moim zdaniem żadnego wpływu na działanie ani kontroli, ani samego systemu (co najwyżej niewykluczone jest, że można go ponownie uruchomić dopiero po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu auta). Wybieram się jutro na przejażdżkę, to wtedy sprawdzę (:

A jakieś uwagi nt samego schematu? Bo ja to z prądu jestem "lajkonikiem"... (;

* * *


Cytat:
kosztem sterowalności wydłuża droge hamowania

Chyba: "kosztem drogi hamowania zwiększa sterowność"? <;

Ale zasadniczo, jak to niedawno stwierdzono w temacie obok - w sumie taka jego [ABS-u] główna funkcja (choć oczywiście zależy też od nawierzchni).

Cytat:
Dużo lepsze jest ESP - ratuje dupsko na zakrętach

Może nie tyle "lepsze", co do czego innego, nieprawdaż?

No i oczywiście fajnie by było, gdyby była możliwość jego zamówienia do Daćki, ale to jakby nie do końca na temat... <;
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-12-10, 22:43   

laisar, mam rozwiazanie zastepcze. Sprobuj na (niekoniecznie) sliskiej nawierzchni przejechac ok 20 - 30 metrow z zaciagnietym hamulcem recznym tak, by tylne kola byly zablokowane. Efekt tego bedzie taki, ze do nastepnego wylaczenia/wlaczenia zaplonu ABS sie wylaczy (zapali sie pomaranczowa kontrolka). W zasadzie przejdzie w tryb awaryjny... :) ale zawsze to cos, w kazdym razie ABS nie bedzie dzialal.

Czy od ABS'u jest oddzielny bezpiecznik? (nie mam w tej chwili samochodu "pod reka", zeby sprawdzic) Bo jesli jest, to sprawa jest łatwa... Niekoniecznie z uzyciem takiego wylacznika/wlacznika jaki wskazales ;-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-10, 23:06   

Owszem, ABS ma właśnie osobny bezpiecznik (nr 15) i oczywiście najprościej byłoby go rzeczywiście wyjąć, ale... w czasie jazdy (kiedy znienacka spadnie śnieg) ciężko jest się dostać do skrzynki bezpieczników (;

Zasadniczo idea wyłącznika polega na tym, by najlepiej nigdy go nie musieć użyć - stąd nie-do-końca-żart obrazkowy.

A patent z "ręcznym" też niestety nie do końca jest dobry właśnie dlatego że "w razie czego" nie chciałbym jednak czekać, aż komp ABS-u zdecyduje się, czy już wystarczająco długo tylne koła są zablokowane...

* * *


Tak patrzę na ten schemat i zastanawiam się, czy nie lepiej byłoby podpiąć całość w miejsce bezpiecznika, a jego samego przenieść na jeden z tych czerwonych przewodów? Trzeba na coś zwrócić uwagę? (Pewnie przekrój kabla...).
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-12-10, 23:42   

laisar napisał/a:
Tak patrzę na ten schemat i zastanawiam się, czy nie lepiej byłoby podpiąć całość w miejsce bezpiecznika, a jego samego przenieść na jeden z tych czerwonych przewodów? Trzeba na coś zwrócić uwagę? (Pewnie przekrój kabla...).

laisar, wlasnie to chcialem napisac... Jesli jest bezpiecznik, to jego wyjecie spowoduje przerwanie obiegu i co za tym idzie wylaczy ABS. Stad juz prosta droga do wpiecia sie w miejsce bezpiecznika i przeniesienie wylacznika gdzies na deske rozdzielcza (uwzgledniajac oczywiscie po drodze bezpiecznik). Trzeba tylko przeprowadzic wywaid, jakiego przewodu uzyc i na co jeszcze zwrocic uwage (o tym juz pisales).
Mysle, ze problemy z komputerem i ewentualnymi problemami wynikajacymi z wylaczenia ABS'u mozna sobie darowac i o nich za bardzo nie dywagowac, bo nie ma roznicy (dla komputera) czy spali sie bezpiecznik. czy sie go wylaczy - komputer odbierze to jednakowo.
Takie rozwiazanie ma jeszcze jedna zalete - latwosc demontazu, co dla posiadaczy Daciek z gwarancja moze miec znaczenie. Choc czy taki wylacznik na cos moze wplynac to juz inna historia....
______________________________
Co do mojego sposobu na wylaczenie ABS'u, ktory podalem wyzej - oczywiscie potraktuj to w kategoriach "humorystycznych", aczkolwiek dzialajacych.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-12, 00:59   

Zgodnie z planem sprawdziłem dziś empirycznie - wyjęcie i założenie z powrotem bezpiecznika przywraca stan początkowy, tzn. kontrolka ABS-u już się dalej nie świeci. Aczkolwiek nie jest oczywiście powiedziane, że gdzieś tam się to nie zapisuje - tyle że to i tak mało istotne (:
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-12-24, 22:49   

Odgrzewam. :->
Czy bezpiecznik od ABSu jest odpowiedzialny jeszcze za jakieś inne obwody?
_________________
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2010-12-25, 12:30   

ZTCW to nie.
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2010-12-25, 20:45   

To ja dodam w kwestii tematu (nie było mnie jeszcze na forum, gdy wątek powstał), że podobno (sam nie sprawdzałem) wystarczy wyjąć / rozłączyć kabelek przy którymkolwiek kole, aby całkowicie wyłączyć ABS. Powtarzam - jest to informacja z innego forum, niesprawdzona.
Jeżeli to prawda, można byłoby wpiąć się z wyłącznikiem właśnie w jeden z przewodów idących do kół.
_________________
Pozdrawiam.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2010-12-25, 20:59   

To powinno wystarczyć. ABS, kiedy nie otrzymuje informacji od jednego z czujników przy kołach przechodzi w tryb awaryjny i po prostu się wyłącza.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2010-12-27, 21:29   

eplus napisał/a:
w Dacii z ABSem jaka jest korekcja? Pewnie żadna z powyższych...

ABS jest powiązany z EBD .
_____________________________
Ludzie, trochę zbaczacie z tematu. Jak ktoś nie chce bawić się w wyłącznik ABS, niech po prostu tego nie robi. Nie piszcie od razu, że to nie ma sensu, bo jest bezpieczniej, bo wymóg UE, bo ktoś coś słyszał... Stosowny temat jest w dziale "Technika jazdy" więc tam proszę komentować działanie ABS'u jako takiego oraz wymieniać się uwagami na temat jazdy samochodem w takowy układ wyposażonym.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2010-12-27, 21:42, w całości zmieniany 4 razy  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-28, 16:15   

Jakby ktos sie zdecydowal na montaz wylacznika ABS znalazlem pasujacy pstryczek ;-)

R1-7011.JPG
Plik ściągnięto 188 raz(y) 15,58 KB

1611.jpg
Plik ściągnięto 172 raz(y) 22,23 KB

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2010-12-28, 16:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2010-12-28, 16:36   

Pstryk ........i ciemność widzę..................
_________________
48piotr
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-08-17, 20:23   

laisar napisał/a:
Zgodnie z planem sprawdziłem dziś empirycznie - wyjęcie i założenie z powrotem bezpiecznika przywraca stan początkowy, tzn. kontrolka ABS-u już się dalej nie świeci. Aczkolwiek nie jest oczywiście powiedziane, że gdzieś tam się to nie zapisuje - tyle że to i tak mało istotne (:

W nowym Sandero 1.0SCE po wyjęciu bezpiecznika nr 12 (w instrukcji opisany "ABS-ESC, przełącznik świateł stop") silnika nie da się uruchomić i pali się kontrolka ABS. Po włożeniu niby wszystko działa, ale komputer pokładowy traci część wskazań, a część zmienia się na wyniki z kosmosu (np. średnia prędkość wyskoczyła 299.9 km/h, a na podliczniku przybyło kilka kilometrów, dając ostateczny wynik większy o 0.9 km niż całkowity przebieg (ten na szczęście się nie zmienił). Działania świateł nie sprawdzałem.
Ktoś tu na forum pisał, że wyjęcie tego bezpiecznika po uruchomieniu silnika zdezaktywuje ABS, ASR i pewnie ESC, ale trochę boję się próbować. Kto wie, co tam się jeszcze wtedy schrzani.

O, taki pstryczek-elektryczek wraz z adapterem bezpiecznika byłby dobry, by wpiąć go w miejsce bezpiecznika.
https://www.youtube.com/watch?v=Eu_n1a3g91k
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3623
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-30, 21:02   

velomar napisał/a:
O, taki pstryczek-elektryczek wraz z adapterem bezpiecznika byłby dobry, by wpiąć go w miejsce bezpiecznika.

https://youtu.be/rGYkxZY_Btk
I taki wyłącznik powinien być fabrycznie. Skonfigurowany w taki sposób jak wyłącznik Start&Stop- czyli domyślnie włączony, ale umożliwiający dezaktywację systemu każdorazowo po włączeniu stacyjki.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-01-30, 21:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2021-01-30, 21:16   

Ciekawe czy nowa Dacia już ma to "kosmiczne" udogodnienie.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-30, 21:52   

Oczywiście, że nie - współczesna technika zmierza w kierunku odbierania możliwości decyzji użytkownikom, ponieważ większości z nich brak wiedzy oraz chęci jej zdobycia, a mimo to jest przekonana o swoich ponadprzeciętnych umiejętnościach...

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2021-01-31, 23:37 ]
Odpowiedź nt umiejętności - http://www.daciaklub.pl/f...1818471#1818471.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-31, 23:43   

Prezes napisał/a:
Kiedyś to był temat, jak sobie zrobić wyłącznik

...i dlatego posty na inne tematy zostały przeniesione do bardziej pasującego wątku - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=90.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne