Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2014-06-09, 20:37
boboo napisał/a:
1. Turlamy się na luzie powiedzmy 100kmh (notujemy zużycie);
2. Jedziemy na biegu (najwyższym oczywiście, przecież chcemy oszczędzać) i utrzymujemy też prędkość 100kmh (niestety musimy trzymać nogę na gazie, bo inaczej autko hamuje silnikiem) i notujemy zużycie.
3. Porównujemy zużycie i... zastawiamy się czy słowo "błąd" ma uzasadnienie.
4. Patrzymy na zużycie paliwa u boboo (w stopce) i... znowu się zastanawiamy, dlaczego tyle.
Fajny eksperyment, tylko szkoda, że nie wiesz, co wyjaśniający Bo skoro auto jedzie ruchem jednostajnym, to siła wynikająca ze spadku równoważy opory toczenia i aerodynamiczne, włącznie ze stratami w skrzyni biegów. Pytanie klucz: jeśli włączysz bieg i zanotujesz spalanie, przy tej samej stałej prędkości, to na co to paliwo "poszło"?
Odpowiedź: na straty w silniku. Szczególnie przy obrotach wyższych niż biegu jałowego.
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2014-06-09, 20:42, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum