Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Rower - ktoś praktykuje ?
Autor Wiadomość
Puncu 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 27 Mar 2019
Posty: 95
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-07-05, 21:46   

Pumptrack, ktoś korzysta z tej formy aktywności? ;-)


https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Ostatnio zmieniony przez Puncu 2020-07-05, 21:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
KrzychuB 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Wersja: Logan
Dołączył: 27 Maj 2020
Posty: 30
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2020-07-05, 23:07   

Ja jeżdżę na szosówce 🚴‍♂️🚴‍♂️🚴‍♂️😊😊😊

https://www.facebook.com/Bike-me-2162535863822596/
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-07-21, 22:52   

Puncu napisał/a:
Pumptrack, ktoś korzysta z tej formy aktywności? ;-)


https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be


Coś tam się praktykuje:)))

pumptrack2.jpg
Plik ściągnięto 22 raz(y) 208,71 KB

 
wlodarek1 



Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 454
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2020-08-09, 13:51   

A oto olejny przykład z mojej dzielnicy jak auta blokują ściężkę rowerową ;
Na drugiej fotce widać 2 rowery z małymi kołami , które jednak nie wyglądają
na rowery dziecięce . Jak się nazywa taki typ rowerów :?:

IMG_20200731_160342694_MP (Kopiowanie).jpg
Plik ściągnięto 21 raz(y) 240,68 KB

IMG_20200806_165457109 (Kopiowanie).jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 243,4 KB

_________________
sandero ma bratanek a ja mam captur
 
Puncu 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 27 Mar 2019
Posty: 95
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-08-09, 14:47   

wlodarek1 napisał/a:
Jak się nazywa taki typ rowerów :?:

Składak
 
wlodarek1 



Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 454
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2020-08-11, 13:42   

Ponieważ dotychczasowy łańcuch w moim rowerze był już luźny i coraz częściej spadał
podczas jazdy - wymieniłem go na nowy . W serwisie rowerowym wymienili mi też tylną
zębatkę . Zamiast 24 ząbków nowa ma ich 19 . Szybciej się jedzie na płaskich odcinkach ,
ale jest ciężej pod górę . W serwisie pokazali mi 3 kolorowe łańcuchy do wyboru ;
niebieski , czerwony i poimarańczowy . Wybrałem czerwony ale zastanawia mnie ;
czy kolory łańcuchów rowerowych to tylko uatrakcyjnienie ich wyglądu ,
czy ten kolor ma jakiś wpływ konserwujący na łańcuch .
Pracownik serwisu rowerowego powiedział mi , że tego łańcucha który założył
na mój rower - nie trzeba czyścić ani konserwować 8-)
Czy to rzeczywiście jest prawda :?: :cry:

IMG_20200810_120649535 (Kopiowanie).jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 243 KB

_________________
sandero ma bratanek a ja mam captur
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-08-11, 16:00   

Cytat:
Pracownik serwisu rowerowego powiedział mi , że tego łańcucha który założył
na mój rower - nie trzeba czyścić ani konserwować 8-)
Czy to rzeczywiście jest prawda :?:


Jeśli w serwisie zmieniają przełożenie zębatek bez wcześniejszego uzgodnienia z klientem oraz jeśli twierdzą, że łańcucha nie trzeba myć ani konserwować, to zmień serwis, bo to zwyczajni partacze. Każdy łańcuch trzeba myć, jeśli się zabrudzi. A jeśli chodzi o konserwację - są różne lubrykanty, które jednocześnie konserwują, zarówno w spraju, jak i ciekłe. Np. tu: https://www.centrumrowero...smary-rowerowe/
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2020-08-11, 16:07   

wlodarek1 napisał/a:
Pracownik serwisu rowerowego powiedział mi , że tego łańcucha który założył na mój rower - nie trzeba czyścić ani konserwować 8-)
Czy to rzeczywiście jest prawda :?: :cry:

Kiedyś na yt widziałem filmik jak łańcuch rowerowy został zanurzony w gorącym roztopionym wosku ze świecy. Później po ostygnięciu, wyczyszczeniu łańcucha z nadmiaru wosku, łańcuch lśnił, nie zbierał brudów, nie brudził rąk, nóg i nogawek, nie zgrzytał przez co najmniej rok albo dłużej. Może podobny patent tutaj został zastosowany?
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-08-11, 23:06   

Na YT można wiele zobaczyć. Ale niekoniecznie jest to prawda. Jestem codziennym użytkownikiem roweru od ponad 25 lat, czytam regularnie fora i strony o rowerach i owszem, są coraz lepsze smary, zawierające teflon czy oleje o coraz lepszych parametrach. Ale na pewno parafina ze świecy nie zastąpi smaru. Myślę, że jedna jazda po porządnie zabłoconej nawierzchni bardzo szybko zweryfikuje takie pomysły. A nawet, jeśli rowerzysta będzie starannie unikał wszelkiego błota, to i tak parafina nie chroni przed rdzą, wykrusza się i nie ma właściwości smarujących porównywalnych z olejem, skutkiem czego łańcuch się będzie szybciej zużywał.

Dyskusja jest np. tu: https://forum.szajbajk.pl/topic/5273-woskowanie-%C5%82a%C5%84cucha/
 
wlodarek1 



Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 454
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2020-08-12, 07:03   

NIe odpowiedzieliście mi na jedno pytanie ; czy kolorowość łańcuchów ma wpływ na ich trwałość :?:
_________________
sandero ma bratanek a ja mam captur
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-08-12, 08:15   

wlodarek1 napisał/a:
kolorowość łańcuchów ma wpływ na ich trwałość


Krótka odpowiedź: nie.
Jeśli natomiast oprócz koloru łańcuch jest pokryty teflonem, to może to podnosić walory użytkowe, ale niekoniecznie ma wpływ na trwałość.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2020-08-12, 09:21   

macminer napisał/a:
Na YT można wiele zobaczyć. Ale niekoniecznie jest to prawda. Jestem codziennym użytkownikiem roweru od ponad 25 lat, czytam regularnie fora i strony o rowerach i owszem, są coraz lepsze smary, zawierające teflon czy oleje o coraz lepszych parametrach. Ale na pewno parafina ze świecy nie zastąpi smaru. Myślę, że jedna jazda po porządnie zabłoconej nawierzchni bardzo szybko zweryfikuje takie pomysły. A nawet, jeśli rowerzysta będzie starannie unikał wszelkiego błota, to i tak parafina nie chroni przed rdzą, wykrusza się i nie ma właściwości smarujących porównywalnych z olejem, skutkiem czego łańcuch się będzie szybciej zużywał.

Dyskusja jest np. tu: https://forum.szajbajk.pl/topic/5273-woskowanie-%C5%82a%C5%84cucha/

Nie wiem co jest gorsze - czy niedosmarowany łańcuch, czy łańcuch oblepiony startym piaskiem w smarze i startej stali, po jakimś czasie zgrzytający trącymi elementami łańcucha i piachu. W drugim przypadku muszę się nadłubać by oczyścić zębatki i łańcuch. W pierwszym może rzeczywiście rdza chwyci. Kiedyś planuję to zrobić na swoim rowerze. Na próbę. Dodam, że jeżdżę góralem po bezdrożach i asfalcie. Często mam do czynienia z piachem na łańcuchu.
Ostatnio zmieniony przez eio 2020-08-12, 09:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-08-12, 13:07   

eio napisał/a:
co jest gorsze - czy niedosmarowany łańcuch, czy łańcuch oblepiony startym piaskiem w smarze i startej stali


Jedno i drugie. Dlatego po prostu o łańcuch trzeba dbać. Twierdzenia o tym, że można go zakonserwować tak, żeby nie wymagał smarowania, można włożyć między bajki.

Oczywiście, jeśli ktoś jeździ głównie po ulicy, czyszczenie łańcucha będzie konieczne znacznie rzadziej. Przy jeździe w terenie może być niezbędne nawet po każdej wycieczce.

Jeśli chodzi o szczegóły - odsyłam do forów rowerowych. Tam już wielu próbowało rozwiązania z parafiną, także mieszaną z olejem i innymi środkami. Ma to swoje plusy, ale też sporo minusów.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-08-12, 13:50   

macminer napisał/a:
eio napisał/a:
co jest gorsze - czy niedosmarowany łańcuch, czy łańcuch oblepiony startym piaskiem w smarze i startej stali


Jedno i drugie.


Gorsze jest to drugie, bo zaraz zniszczy koronki, natomiast suchy łańcuch zniszczy napęd nieco później (zawsze można mieć nadzieję, że jakiś dystans rower przejedzie w deszczu, który lepiej smaruje łańcuch, niż samo powietrze). Po drugie czysty ale suchy łańcuch można potraktować jakimś rohlhoffem i będzie cacy -- a smarowanie zapaskudzonego łańcucha może przyspieszyć jego zgon.

Stare porzekadło cyklistów ("kto smaruje, ten jedzie") nie kłamie. Przypominam też sobie stare słowa Mr. Fishera ("no chain, no pain"), ale systemy bezłańcuchowe nie zawsze są lepsze, a na pewno znacznie droższe.
 
wlodarek1 



Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 454
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2021-10-03, 15:59   

Zobaczcie , co mnie dziś spotkało podczas jazdy rowerem ;
jechałem widoczną na fotce ulicą trzymając się blisko krawędzi asfaltu ,
mijały mnie fróżne auta , ażw pewnej chwili usłyuszałem pisk hamulców
tego auta widocznego na fotce a po chwili to auto po mojej prawej ręce , na poboczu ,
uderzyło prawą stroną w słupek . Kierowca , młody łebek ok 18 lat - wysiadł i z zatroskaną miną
zapytał czy mi się nic nie stało złego . Odpowiedziałem , że nie i nie dzwoniłe,m po policję .
Ten młody kierowca z kluczborka , tłumaczył mi , że jego wyprzedzało inne auto gdy on chciał ominąć mnie i dlatego doszło do takiej sytuacji jak widać na fotce .

IMG_20211003_144319.jpg
Plik ściągnięto 41 raz(y) 242,1 KB

_________________
sandero ma bratanek a ja mam captur
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2021-10-03, 18:33   

Miałeś szczęście.
 
wlodarek1 



Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 454
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2022-03-19, 17:45   

Ponieważ dotychczasowym rowerem z 3 biegami w piaście jazda pod górkę była coraz cięższa ,
więc kupiłem nowy rower ; FOLTA ARDA 28 ''

Ma amortyzację w przednim widelcu , 3 tryby z przodu i 7 z tyłu , więc jazda pod górkę jest teraz lżejsza .
Chciałbym przełożyć licznik ze starego roweru do nowego , ale nie mogę wyciągnąć rzepów .
Próbowałem wkładać w ten otworek w który wchodzi rzep igłę , wykałaczkę ,
najmniejszy śrubokręt jaki znalazłem i to wszystko nie pomogło .
Może ktoś z was wię jak wyciągnąć rzeczy nie niszcząc ich :?:

rzepy.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 241,25 KB

mojnoweyrower (Kopiowanie).jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 240,37 KB

_________________
sandero ma bratanek a ja mam captur
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2022-03-19, 18:24   

Czasem się udaje rozpiąć takiego zipa (choć potem może słabiej trzymać), ale tak naprawdę to szkoda czasu. Ciach, i po kłopocie. Kup sobie w sklepie elektrycznym cały woreczek w pasującym rozmiarze za parę złotych - to się zawsze może w domu przydać. Nawet do zamocowania tego kabla od licznika do widelca czy kierownicy, aby to się nie majtało luzem. Na rowerze czy w samochodzie zawsze warto mieć parę sztuk na wszelki wypadek.
https://allegro.pl/oferta/opaski-zaciskowe-kablowe-zip-200x4-8-100szt-czarne-10892615470

P.S.
Są też opaski wielokrotnego użytku, trochę droższe:
https://allegro.pl/oferta/opasek-zaciskowe-wielokrotnego-uzytku-70-szt-10569252189
Ostatnio zmieniony przez velomar 2022-03-19, 18:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
wlodarek1 



Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 454
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2022-03-26, 16:26   

Chciałbym się poradzić odnośnie prawidłowego ciśnienia w oponach roweru .
Na oponach jest napisane ; 2,5 do 4,5 bara .
To ile napompować jeśli np ja ważę 100 kg :?: :shock:
_________________
sandero ma bratanek a ja mam captur
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-03-26, 18:24   

wlodarek1 napisał/a:
Chciałbym się poradzić odnośnie prawidłowego ciśnienia w oponach roweru .
Na oponach jest napisane ; 2,5 do 4,5 bara .
To ile napompować jeśli np ja ważę 100 kg :?: :shock:


Na pewno jeździsz po twardym, lekki nie jest -- więc górny zakres ciśnienia.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-03-28, 11:17   

Znam takich co jeżdżą na 6 bar, ale to już opona- kamień, za to opory na asfalcie niewyczuwalne. Myślę jednak, że przy zmianie drogi na gorszą trzeba trochę spuścić, bo jak strzeli, to nie ma czego zbierać ;-)
_________________

 
barney 


Marka: Dacia
Model: Sandero III
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 05 Sie 2021
Posty: 23
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-03-29, 20:09   

Na asfalt 4,5 i nie wnikaj. W terenie - to zależy... generalnie najwyższe możliwe ciśnienie przy którym masz wystarczającą trakcję. Z dwojga złego lepiej zmniejszyć ciśnienie i odrobinę ciężej się toczyć niż potem zakopać się w piachu przez balonik który nie wgryza się w podłoże.
 
Hipolit 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 27 Kwi 2020
Posty: 122
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-03-30, 14:37   

wlodarek1, ważę podobnie jak Ty i zawsze pompuję maksymalne. Lubię twardo :-P
_________________
Duster złapał wirusa. :)
 
wlodarek1 



Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 454
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2022-08-11, 16:58   

Przejechałem ten sam odcinek drogi rowerem i samochodem .
Licznik samochodu pokazał 15,2 km .
Podczas jazdy rowerem , po ścieżce rowerowej , był uruchomiony na smartfonie program Zoopoxa kolarstwo
i program ten pokazał przejechanie 13,8 km .
Program na smartfonie korzysta z GPS-u .
Jak myślicie , które z tych wskazań jest bardziej miarodajne :?:
Hipolit - ja też lubię duże ciśnienie , bo wtedy lżej się kręci :->
_________________
sandero ma bratanek a ja mam captur
Ostatnio zmieniony przez wlodarek1 2022-08-11, 17:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2022-08-20, 20:39   

Dużo zależy od smartfona - jeśli korzysta tylko z GPS to może być mało dokładny, jeśli korzysta z GPS, Glonass, Beidou i lokalizacji z wież telefonicznych ( aGPS)to powinien być dokładny. Ważne też jest jakie są wymagania programu - te dokładniejsze nie zaczną działać bez sygnału z kilkunastu satelitów, te mniej - potrafią udawać że wiedzą gdzie są mając sygnał np z pięciu.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne