Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Tym razem Lodgy Wojtus-a
Autor Wiadomość
wojtus 



Marka: Dacia
Model: Lodgy, Sandero
Silnik: 1.6 MPI, 1.4 MPI LPG
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-01-05, 19:39   

Kilometrów niestety przybywa, przyszedł czas na przegląd po 80 000 km.

Wymieniony:
- olej,
- filtr oleju,
- zestaw rozrządu,
- pompa wodna,
- płyn chłodzący,
- pasek akcesoriów,
- rolka paska akcesoriów,
- tarcze hamulcowe,
- klocki hamulcowe.

W zamian zostawiony worek pieniędzy.
 
wojtus 



Marka: Dacia
Model: Lodgy, Sandero
Silnik: 1.6 MPI, 1.4 MPI LPG
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-01-17, 20:25   

Kolejna wizyta u gazowników.
Przebieg 80 100 km

Wymieniony filtr fazy ciekłej.
Wymieniony filtr fazy lotnej.
Ogólnie ok, bez konieczności korekty ustawień sterownika LPG.
Jedna uwaga to ciut za duże podciśnienie w dolocie - zasugerowali regulację luzu zaworów.
Luz regulowany 15 000 km temu, ale cóż trzeba będzie sprawdzić.
 
wojtus 



Marka: Dacia
Model: Lodgy, Sandero
Silnik: 1.6 MPI, 1.4 MPI LPG
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-01-21, 15:36   

Przebieg 80 600 km

Zgodnie z zaleceniami gazowników sprawdziłem luz na zaworach:

było
cyl ssący wydechowy
1 0,10 0,15
2 0,05 0,10
3 0,05 0,10
4 0,05 0,05
powyżej tam gdzie wpisałem 0,05 było pomiędzy 0,05 a 0,1
Wyregulowałem na 0,15 i 0,25.

Wygląda na to, iż trzeba będzie kontrolować luz zaworów co 15 000km, a może nawet częściej.

Dla gazowników oznaką , że trzeba sprawdzić luz na zaworach było za duże podciśnienie w dolocie.
Sprawdziłem za pomocą Torque - przed regulacją było 39 kpa, a po regulacji 32 kpa, czyli już tak jak powinno być. Może kontrola tego podciśnienia będzie wyznacznikiem konieczności sprawdzenia luzów, ale to tylko wskazuje na podparcie zaworów ssących.

Przy okazji przeczyściłem przepustnice.
Wymienione świece zapłonowe na NGK BKR6E 6962.
Wymieniony filtr powietrza.
Ostatnio zmieniony przez wojtus 2017-01-21, 15:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtus 



Marka: Dacia
Model: Lodgy, Sandero
Silnik: 1.6 MPI, 1.4 MPI LPG
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-02-21, 10:04   

Przebieg 81 700 km

Założone nowe przewody zapłonowe BERU ZEF 1627
 
wojtus 



Marka: Dacia
Model: Lodgy, Sandero
Silnik: 1.6 MPI, 1.4 MPI LPG
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-09-08, 07:00   

100 000 km za mną

Przegląd w ASO zrobiony
Wymieniony olej i filtr oleju.
Zgłosiłem dziwne, głośne załączanie klimatyzacji - w ramach gwarancji uzupełniono czynnik w klimatyzacji ponoć brakowało 100g.

Samochód o dziwo :) bardzo mało awaryjny, w ramach gwarancji była jedynie wymieniona manetka przy kierownicy lewa, raz przeprogramowany ECU (problem z zapalaniem na ciepło) i założone "węże" na sprężyny przód (stuki na hopkach).

Zakupiłem nowe opony kolejny raz całoroczne Vredestein Quatrac 5 205/55R16 (jeszcze nie założone), z poprzednich obecnie użytkowanych (Quatrac 3 w tym samym rozmiarze) jestem mega zadowolony przejechane 91 000 km w trzy sezony. Mam nadzieję, że tego nowego modelu nie popsuli.
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-09-29, 07:35   

Hej, mam wrażenie, że wyprzedzałeś mnie dziś na A2 na bramkach pod Pruszkowem :)
Akurat dziś jechałem zielonym Polonezem.

wojtus napisał/a:
całoroczne Vredestein Quatrac 5


Mam takie same, jeżdżę na nich już rok.
_________________
Ostatnio zmieniony przez mbar 2017-09-29, 07:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
wojtus 



Marka: Dacia
Model: Lodgy, Sandero
Silnik: 1.6 MPI, 1.4 MPI LPG
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-09-29, 19:48   

Faktycznie rano jechałem A2 z Grodziska do Warszawy.

Odnośnie opon to mam już założone Quatrac 5, jedynie co mnie wkurzyło to brak zabezpieczenia rantu felgi, w Quatrac 3 był.


mbar napisał/a:
Hej, mam wrażenie, że wyprzedzałeś mnie dziś na A2 na bramkach pod Pruszkowem :)
Akurat dziś jechałem zielonym Polonezem.

wojtus napisał/a:
całoroczne Vredestein Quatrac 5


Mam takie same, jeżdżę na nich już rok.
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-09-29, 20:20   

wojtus napisał/a:
w Quatrac 3 był


aż zerknę jak to wygląda, Quatrac 3 mam na Polonezie.
_________________
 
wojtus 



Marka: Dacia
Model: Lodgy, Sandero
Silnik: 1.6 MPI, 1.4 MPI LPG
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-09-30, 08:11   

W Quatrac 3 zabezpieczenie rantu felgi było w zależności od rozmiaru w 195/65R15 nie było, a w 205/55R16 już było, a w Quatrac 5 poskąpili nawet w rozmiarze 205/55R16

mbar napisał/a:
wojtus napisał/a:
w Quatrac 3 był


aż zerknę jak to wygląda, Quatrac 3 mam na Polonezie.
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-10-02, 12:13   

W Polonezie mam 185/70 R13, więc pewnie nie ma.
_________________
 
wojtus 



Marka: Dacia
Model: Lodgy, Sandero
Silnik: 1.6 MPI, 1.4 MPI LPG
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-11-07, 08:52   

Przebieg 104 515
Od ostatniej kontroli luzu na zaworach minęło prawie 24 000 więc postanowiłem go skontrolować.
Było:
cyl ssący wydechowy
1 0,15 0,2
2 0,2 0,2
3 0,15 0,2
4 0,15 0,2
czyli tragedii nie było.
Wyregulowałem na 0,15 i 0,25.

Przy okazji małe podsumowanie spalania:
Przebieg z LPG 76 608 km
Spalone LPG 6854 l
Spalona Benzyna 288 l
Razem 7142 l

Śr spalanie LPG 8,95 l/100km
Śr spalanie Benzyna 0,38 l/100km
Śr spalanie LPG+Benzyna 9,32 l/100km

W tym przejechane tylko na benzynie 1050 km, spalone 76 l benzyny
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne