Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
przekładka silnika - pytanie
Autor Wiadomość
woyzec 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 10
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2014-06-25, 20:25   przekładka silnika - pytanie

Witam,
pytanie do specjalistów …. jeśli ktoś znajdzie czas i chęci …
Ojciec rozbił Stepway'a /rocznik 2011 - 1,5 dci/ dach i upadek na przednie koła, auto nie nadaje się do naprawy ale cała mechanika, tzn. silnik z osprzętem, instalacja klimatyzacyjna, skrzynia biegów, poduszki, komputer ect … generalnie całe wnętrze jest nieuszkodzone i stosunkowo nowe
Mój wierny logan MCV, 1,5 MPI ma już przelatane 160000 i niestety od nowości nie ma klimy, może być tak wykonać przeszczep ? silnik, komputer, klima, skrzynia, - pytanie czy mocowania będą pasować … generalnie czy gra jest warta zachodu ….
za rozbite auto nie dostanę za wiele /nie było AC/ ale za bezcen szkoda mi go puszczać ….
będę wdzięczny za wszelkie sugestie …/życzliwe /
pozdrawiam
Rafał
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-06-25, 20:54   

Najpierw ochłoń i popraw błędy.

Piszesz o loganie 1,5MPI (takiego nie ma), a w opisie masz lodgy.
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-06-25, 20:56   

Marek1603, ależ Lodgy to już 3 daćka w rodzinie kolegi woyzec więc tu jest poprawnie uzupełnione w profilu ;-) (a może i nie 3 a któraś jeszcze z kolei)
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2014-06-25, 20:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-25, 21:04   

A co zrobisz z karoserią? Na złom to musi być kompletne auto, bo za braki w kg wagi auta trzeba dopłacać.
A z kolei poprzekładać pomiędzy samochodami to zajmuje dużo czasu, no i trzeba mieć kasę za robotę. Myślę, że nie warto w to się bawić... Na złomie można dostać jakieś 1000-1500 zł za auto. Chyba że ktoś skupuje rozbite na części, ale trzeba uważać na pewne procedury, bo można trafić na oszustów i potem mieć kłopoty w urzędzie (wyrejestrowanie i zakończenie ubezpieczenia auta). ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-06-25, 21:05   

Dlatego coś mi się nie zgadza i piszę.
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-25, 21:21   

Czemu straszycie kolegę? Jak wyciągnie silnik z MCV i wrzuci do Stepway'a, to i kg na złomie się będą zgadzać.
Oryginalny silnik w MCV to też 90KM??

Przeszczep silnika i skrzyni z bratem między 2 identycznymi autami, to ja w jedną noc zrobiłem. Trzeba do tego co prawda mieć zaplecze - kanał i coś do wyciągnięcia silnika.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Ostatnio zmieniony przez matucha 2014-06-25, 21:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
woyzec 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 10
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2014-06-25, 22:52   

witam,
oczywiście chodziło o wersję 1,6 MPI a nie jak czujnie wychwycił kolega, 1,5 MPI ….
ze złomem dam jakoś radę, kolega z warsztatem dorzuci stosowne żelastwo ….
pytanie o sens takiej przekładki dotyczy głównie koniecznego nakładu pracy i skali przeróbek logana z silnikiem benzynowym na wersję wysokoprężną …..
a jak operacja nie będzie miała sensu to pozbędę się wraka na części ….
pozdrawiam
Raf
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-25, 22:53   

Generalnie ja bym się bawił, pewnie większość (99%+) śmieci jest plug & play.


Swoją drogą dziwny jest brak AC w 3 latku :/

Samą karoserię też byś puścił na allegro :)

EDIT
jak przekładasz diesla do benzyny to może być trudniej, ale pewnie głównie trzeba będzie nowe łapy kupić no i osprzęt, montaż, ciekawe czy niczego nie zdążyli zmodyfikować.
Ale jak bez kombinacji to i tak w dalszym ciągu zabieg warty świeczki.
Zresztą wtedy tego 1.6 też mógłbyś opędzlować na portalu aukcyjnym :)
Ostatnio zmieniony przez BigT 2014-06-25, 22:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
woyzec 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 10
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2014-06-25, 22:55   

autko jest ojca … niestety postanowił "zaoszczędzić" na opłatach …. ech …
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-26, 02:12   

Jedyna rzecz które może cie blokować to układ paliwowy .
Wydaje mi sie że przy dieslu jest inny (a na pewno jest inny filtr ) .
Do tego przy benzynie jest odpowietrzenie baku i idzie wężyk z baku do przepustnicy .
Może się mylę bo moja wiedza jest ogólna a nie konkretna do tego modelu/marki .
Układ wydechowy też jest inny (katalizator ) choć to możesz olać (oczywiście jest to nielegalne )

Sama przekładka silnika / skrzyni / sprzęgła nie powinna sprawiać problemów .
Upewnij się o ten układ paliwowy bo tak trzeba by z jakieś rozbitka wyciągnąć .


Z klimatyzacją morze być trochę gorzej .
Na pewno musiał byś przebijać grodź silnika (ale przy wyjętym silniku to błahostka ) no i elektryka .Czeka ci dość dużo cudowania z elektryką . Ja właśnie dlatego zrezygnowałem z takiej operacji . W warsztacie za taką operacje dołożenia klimy wezmą od ciebie ok 500 zł
tutaj poradnik z innego forum
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-26, 02:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-06-26, 09:57   

Cytat:
A co zrobisz z karoserią? Na złom to musi być kompletne auto, bo za braki w kg wagi auta trzeba dopłacać.

Będzie miał elementy z MCV'ki przecież... Moim zdaniem fajny temat, dlatego że masz komplet niezbędnych części (w końcu dawca jest kompletny mechanicznie)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-26, 11:01   

tu są oznaczenia części do LODGY :

http://renault.epcdata.ru/lodgy/18571/mechanical/

Do Sandero nie ma niestety.

A co ze zmianą danych technicznych w dowodzie rejestracyjnym ?
Nie ma problemu przy zmianie silnika z benzyny na diesla ?
 
woyzec 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 10
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2014-06-26, 13:30   

zmiana danych jest możliwa, wypełnia się wniosek i robi badania techniczne ….. nie powinno być problemów
 
lubię_pierogi 


Marka: Dacia
Model: Duster Ph II 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 73
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-06-26, 19:12   

Czy jednak logan benz i logan diesel nie różnią się zbytnio by mówić, że ma się komplet części do przekładki? Tak sobie myślę:

Wiązki elektryczne inne
Zegary pewnie inne
Zawieszenie silnika i skrzyni inne
Wydechy inne
Półosie inne, piasty nie wiem czy nie inne
Układ kierowniczy (maglownica/drążki) nie wiem czy nie inny

A te rzeczy w sandero też pewnie są z innej parafii i koszty mogą urosnąć.

Dla chcącego pewnie da rady, ale na pewno nie jest to robota plug&play.
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-26, 20:34   

Przełożenie z benzyny ==>diesel to już nie taka prosta robota. Podejrzewam że też chłodnice mogą być inne i na pewno po drodze parę problemów się znajdzie. Przy wymianie Kompa to też i stacyjka i wtedy wypadałoby wkładki w drzwiach zmienić itd. Można się nad samą klimą zastanowić, ale wtedy brakuje części od benzyny typu uchwyty, jakaś rolka. O ile paski się różnią to też i kółko na sprężarce się różni. Do tego kawałek wiązki trzeba jeszcze dorobić.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Ostatnio zmieniony przez matucha 2014-06-26, 20:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-26, 21:18   

Jak masz te dwa silniki na wierzchu to po prostu obejrzyj jak to wygląda, pomierz, bo Tobie łatwiej jest to ocenić niż nam - wątpie żeby ktoś kiedyś mierzył się z takim swapem w dacii :)

matucha, ale przecież i tak wszystko ma, dokładnie wszystko. Pytanie czy nie zmieniało się nic między rocznikami i modelami, ale jak wcześniej - to trzeba po prostu zmierzyć i przymierzyć.
Natomiast ja wolałbym przełożyć całość, razem z silnikiem i od razu 110hp z niego zrobić ;)
Ostatnio zmieniony przez BigT 2014-06-26, 21:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-06-26, 23:15   

Matucha ma niestety rację. Same przymiarki silnika to nie wszystko. Po drodze wyskakuje milion pierdół, które kosztują może niewiele, ale zabierają sporo czasu.

Zastanawia mnie czy silnik jest w dobrym stanie po dachowaniu. Dci mają problem z panewkami, więc kto wie czy smok pompy był w oleju podczas dachowania.

Ogólnie fajna sprawa, ale na pewno nie plug & play. Spawarka, szlifierka i najlepiej rozbity logan Dci celem pozyskania części blacharskich.
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-26, 23:28   

MCV napisał/a:
Matucha ma niestety rację. Same przymiarki silnika to nie wszystko. Po drodze wyskakuje milion pierdół, które kosztują może niewiele, ale zabierają sporo czasu.
Żaden swap na silnik inny niż taki sam jaki był zamontowany fabrycznie nigdy nie jest plug and play do końca. To jasne.
Ale jak miałbym samochód do przekładki, znany, ze wszystkim, z wiązkami, pełnym osprzętem i tak dalej, to na pewno bym się nie wahał. Lepszej okazji już być chyba nie może.
Ciekaw jestem jakie są różnice blacharskie w mcv Pb i dieslu, ale znają dacię - pewnie niewielkie.
Ostatnio zmieniony przez BigT 2014-06-26, 23:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-06-27, 00:29   

Spojrzałem na zdjęcia 1.6 MPI. Górna łapa silnika wygląda identycznie jak w DCi. Oczywiście to tylko porównanie wizualne. Pytanie czy tam nawet pompy hamulcowe się nie różnią.
 
woyzec 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 10
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2014-06-27, 12:47   

serdecznie dziękuję za wszelkie informację i sugestie … niestety nawet mój mechanik mi tą operację szczerze odradza … choć powinien się cieszyć z okazji do zarobku ….konsultowałem również sprawę ze znajomym w serwisie Renaulta w Katowicach /na kościuszki/ odradza temat z uwagi na konieczność sporych przeróbek instalacji elektrycznej, komputera, zegarów, grodzi, wydechu, mocowania silnika, … itp ….
pozostaje sprzedaż na tajle … jeśli są chętni to zapraszam ….
podaję numer telefonu do kontaktu: 601984050
pozdrawiam
Rafal
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-28, 18:59   

BigT napisał/a:
Jak masz te dwa silniki na wierzchu to po prostu obejrzyj jak to wygląda, pomierz, bo Tobie łatwiej jest to ocenić niż nam - wątpie żeby ktoś kiedyś mierzył się z takim swapem w dacii :)

matucha, ale przecież i tak wszystko ma, dokładnie wszystko. Pytanie czy nie zmieniało się nic między rocznikami i modelami, ale jak wcześniej - to trzeba po prostu zmierzyć i przymierzyć.
Natomiast ja wolałbym przełożyć całość, razem z silnikiem i od razu 110hp z niego zrobić ;)


Podstawa akumulatora do przespawania, serwo nie pasuje, pas przedni może być inny, komplet pedałów na 99% trzeba wymienić - przy odrobinie szczęścia mocowania pasują. Za chwilę zacznie brakować jakiś zaślepek, czy przelotek....
Zrobienie tego, żeby działało to nie jest jakiś wielki problem, chociaż proste też to nie jest. Zrobienie tego tak, żeby było prawie jak z fabryki to taki koszt, że lepiej sprzedać MCV, dołożyć i kupić z mniejszym nalotem. Potrzebny jest blacharz / spawacz / lakiernik / mechanik i elektryk.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-06-28, 19:44   

Lepiej już kupić tego Bentleya z kawału, na którego spadła płyta betonowa i wyremontować. Dokładnie popieram przedmówcę, a nie babranie przez dwa miesiące, uszczelnianie dziur kitem, przedłużanie linek sznurkiem i na koniec wnerwianie się, że coś nie działa tak, jak powinno.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne