Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duśka kici
Autor Wiadomość
kicia 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 07 Kwi 2014
Posty: 365
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-07-05, 22:42   

Folię zamówiłam tutaj: http://allegro.pl/show_item.php?item=4371369722
Jeszcze nie dotarła. Ale gdy już przyjdzie i ją zainstaluję, to porobię fotki i tu wrzucę.

Zamówiłam też KUK, tutaj: http://allegro.pl/show_item.php?item=4324764627
Kurier ma przyjść w poniedziałek. Oczywiście też porobię fotki. :-)
 
miczwak 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2014
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-06, 21:46   

Latająca ramka tablicy zrobiona. Czekam na zdjęcia `dodatków` :-)
 
MZ000 


Marka: Renault
Model: Kangoo 2010
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 68
Skąd: WKPL
Wysłany: 2014-07-06, 21:59   

Kolego,
chętnie poczytalibyśmy jak sprawuje się 1.2TCe w Dusterze. Jaki ma apetyt? Czy warto dopłacać do Tce v/s 1.6 (jak ktoś nie lubi gazu)?
 
kicia 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 07 Kwi 2014
Posty: 365
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-07-07, 07:38   

Teraz komputer pokazuje mi spalanie 8.6 litrów (50% autostrada, 50% miasto). Dzisiaj dopiero będę drugi raz z Duśką na stacji, to będę wiedziała ile naprawdę spaliła od wyjazdu z salonu.
Ale to będą jeszcze przekłamane dane, bo silnik mam dopiero na dotarciu. Po dotarciu spalanie ma się zmniejszyć.
Inna sprawa, że po dotarciu będę mogła z czystym sumieniem przekraczać 3 tysiące obrotów, co zwiększy spalanie. :-D

Już teraz bardzo przyjemnie się jeździ. Chyba by mnie coś trafiło gdybym miała silnik wolnossący i nie mogła przekraczać 3 tys. obrotów. ;-)
Do tej pory jeździłam benzyniakiem coupe 1.6 i biegi zmieniałam przy 3.5 tys. obrotów (a wyprzedzałam zazwyczaj przy 4 tys.). Nie jeździłam Dusterem z silnikiem 1.6 ale podejrzewam, że dynamika nie byłaby lepsza. Jeździłam za to na jazdach próbnych Kią cee'd 1.6 i Hondą Civic 1.8 - Kia przy 3 tys. zaczynała wyraźniej przyspieszać, Hondę musiałam kręcić o pół tysiąca wyżej.
Moja Duśka rwie się do przodu już od 2 tysięcy obrotów. Aż wciska w fotel. :-)
Duster z silnikiem 1.6 nie jest taki zrywny, z tego co widzę w specyfikacji. Ma tylko 148 Nm (1.2 Tce ma 205), przy dopiero 3750 obrotach (Tce przy 2000).
O tym, jak bardzo jest elastyczny dowiem się dopiero po dotarciu silnika. Tce można kręcić do 5250 obrotów (czyli zakres żonglowania biegami przy dynamicznej jeździe wynosi 3250 obrotów). Silnik 1.6 ma podaną niewiele większą ilość maksymalnych obrotów - 5750, czyli zakres wynosi tylko 2 tys. obrotów.

Nie zapominaj też, że wersja z Tce ma 6 biegów, a 1.6 tylko 5. Dzięki temu mogę sobie spokojnie jechać na autostradzie 140 km/h nie przekraczając 3 tysięcy obrotów. :-)

Od kiedy zaczęłam jeździć moją Duśką, dołączyłam do grona ludzi "jeśli silnik, to tylko turbo". :-D
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-07, 07:53   

Mój po Warszawie i żwawej jeździe m.in. na światłach - pali 6L/100 :)
 
miczwak 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2014
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-07, 13:25   

Potwierdzam, 50/50 trasa /miasto spalanie 5,4l/km (komputer) ; samo miasto spalanie 6,0 (komputer), real będzie jak zatankuję
 
kicia 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 07 Kwi 2014
Posty: 365
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-07-07, 14:32   

To ciekawa jestem jakie będzie u mnie spalanie po dotarciu. Zobaczymy za jakieś 2-3 miesiące :-)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-07, 17:45   

Zmiana nie będzie wielka, nie licz na to :mrgreen:
 
MZ000 


Marka: Renault
Model: Kangoo 2010
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 68
Skąd: WKPL
Wysłany: 2014-07-07, 19:10   

Thx, za info.

Swoją drogą mówi się, że nie opłaca się dopłacać do diesla. Pytanie - to wtedy kiedy się zwróci taki TCe przy spalaniu 8.6 ???
Ja w kangoo mam podobnie jak kolega powyżej - 5.4 przy "normalej jeździe", 6.0 max.

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez MZ000 2014-07-07, 19:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
kicia 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 07 Kwi 2014
Posty: 365
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-07-07, 19:27   

A bo ja wiem? :-D
Nie interesowałam się oszczędzaniem na paliwie, więc nie liczyłam po ilu kilometrach który silnik może się zwrócić.
Po pierwsze dynamiczna jazda sprawia mi zbyt dużą frajdę, a po drugie z moim przebiegiem 12k km / rok to pewnie wyszłoby ponad 10 lat. :-D
Jeśli się okaże, że z moją ciężką nogą Duster pali mniej niż 10 litrów, to będę się cieszyć że mało ;-)

Tce wybrałam, bo się nim przyjemniej (dynamiczniej) jeździ.
Jeśli chcesz liczyć po ilu kilometrach Tce się zwróci w porównaniu do 1.6, to zajrzyj do specyfikacji: http://www.dacia.pl/media...8f/AM14_DST.pdf
Myślę, że podane spalania są prawdziwe. A nawet jeśli się trochę różnią od prawdziwych, to różnica pomiędzy silnikami powinna być taka jak podana.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-07, 19:37   

Nadal to silnik o napędzie iskrowym, wyższość turbobenzynowego TCE nad niedoładowanym benzyniakiem 16zaworowym o pojemności 1.6 to większy moment obrotowy za sprawą większego stopnia spalania sprężonej mieszanki.

1.2 TCE Maksymalny moment obrotowy 190 Nm jest tu osiągany przy 2 000 obr./min.
1.6 16V - 148Nm

Silnik posiada mniejszą pojemność więc niż 1.6 więc oszczędność w porównaniu do 1.6L może odbywać się w niskich obrotach - dopóki turbo nie napompuje, później to już pali przynajmniej tak jak wolnossący 1.6L, bo większa ilość powietrza wymaga większej ilości paliwa :-)

Cytat o 1.2 TCE w Dusterze
"Inżynierom Renault udało się przede wszystkim znacząco ograniczyć spalenie. Zaoszczędzić nawet 1,5 l benzyny na 100 km"
Słowo klucz : nawet
 
kicia 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 07 Kwi 2014
Posty: 365
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-07-07, 20:20   

corrado napisał/a:
Silnik posiada mniejszą pojemność więc niż 1.6 więc oszczędność w porównaniu do 1.6L może odbywać się w niskich obrotach - dopóki turbo nie napompuje, później to już pali przynajmniej tak jak wolnossący 1.6L, bo większa ilość powietrza wymaga większej ilości paliwa :-)

Zgadza się :-) Żeby oszczędzić na Tce, trzeba jeździć na niskich obrotach (bliżej 2 niż 3 tysiące).
Na szczęście dzięki turbo "kapelusz" tak nie ciśnie w głowę, więc całkiem przyjemnie mi się jeździ. :-)

AutoCentrum testowało niedawno podobny silnik, 1.2 Tce w Renault Megane: http://youtu.be/tvfOJuUVITU
Przy 2 tysiącach obrotów spalanie wynosiło zaledwie 4.9 litra. przy 2750 obrotów skoczyło do 7.5 litra.
 
kicia 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 07 Kwi 2014
Posty: 365
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-07-10, 16:25   

Dzisiaj byłam na serwisie w Długołęce.

W zeszłym tygodniu moja Duśka zgubiła gdzieś lewą chromowaną osłonę światła przeciwmgielnego. Kolega z pracy, który to pierwszy zauważył, powiedział, że wygląda jakby jej ktoś oko podbił. :lol:
Więc w ramach gwarancji nowe osłony zostały zamówione i dzisiaj pojechałam na instalację.
Mechanik powiedział, że oryginalnie te osłony przychodzą z taśmą samoprzylepną - i tak je normalnie montują. Dzisiaj dla pewności obie przykleili klejem.

Wracając do domu odebrałam jeszcze po drodze suszarkę na 12V, którą wcześniej zamówiłam.
Więc jeśli w weekend pogoda pozwoli, to spędzimy razem z mym małżem dzień z Duśką:
1. Założenie KUK-a
2. Wyciszenie trzeszczących uchwytów drzwi, wg tego przepisu: http://www.daciaklub.pl/f...1643107#1643107
3. Naklejenie folii na nadkola, żeby ochronić je przed kamieniami spod kół (po to właśnie potrzebna będzie suszarka), wg tego przepisu: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7963
:mrgreen:

Nie wiem czemu, ale dłubanie w nowym autku jest prawie tak przyjemne jak jazda nim. ;-)
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-07-10, 18:24   

corrado napisał/a:

1.2 TCE Maksymalny moment obrotowy 190 Nm jest tu osiągany przy 2 000 obr./min.

Chciałbym sprostować: w Dusterze 1,2 TCe maksymalny moment obrotowy wynosi 205 Nm i jest większy niż w Twoim 1,5 dCi - 200 Nm. I to jest wynik imponujący w porównaniu mała benzyna - diesel.
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-10, 18:39   

kicia napisał/a:
To ciekawa jestem jakie będzie u mnie spalanie po dotarciu. Zobaczymy za jakieś 2-3 miesiące :-)
Raczej jak noga i prawa ręka przyzwyczają się do charakterystyki silnika :)
No i nie przejmuj się wynikami spalania innych ;)
 
kicia 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 07 Kwi 2014
Posty: 365
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-07-10, 21:03   

Po dwóch tygodniach już mniej więcej "czuję" silnik. Jeszcze nie aż tak jak w moim poprzednim aucie, ale już jest spory postęp.
No i przestałam w końcu wrzucać 6 zamiast wstecznego :-D

Spalaniem się nie przejmuję. :-)
Mój poprzedni samochód spalał 10-11 l benzyny w mieście i 6-8 w trasie.
Duster już teraz spala mniej, choć opór powietrza dużo większy. :-)
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-07-11, 19:06   

kicia, i jak doszła folia przeźroczysta? Okleiłaś progi już?
 
kicia 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 07 Kwi 2014
Posty: 365
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-07-12, 11:41   

Folia doszła. Ale obklejać będę dzisiaj albo jutro.
 
kicia 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 07 Kwi 2014
Posty: 365
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-07-12, 21:15   

Dzisiaj wyprowadziliśmy Duśkę na popas na łąkę nad Odrą. A właściwie to pod wałem, zza którego Odry nie było widać. :-D
Zresztą nie tylko my upatrzyliśmy tę łąkę - krótko przed naszym odjazdem jakaś kobieta przyprowadziła młodego ogierka na popas (o maści podobnej do naszej Duśki ;-) ).

A oto rezultat popasania naszej Duśki:

Założony KUK
Tutaj więcej zdjęć z zakładania KUKa



Obkleiliśmy też uchwyty drzwi żeby nie trzeszczały.
Tutaj więcej zdjęć, w tym demontaż uchwytu krok po kroku



Na folię nie starczyło już czasu - przykleimy jutro jeśli dopisze pogoda.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-12, 21:26   

Nie trzeszczą już? Fajna fotorelacja - instruktaż. Mimo to jednak w nowej wersji mogli fabrycznie coś tam wcisnąć by nie trzeba było po zakupie wyciszać konika polnego ;-)
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-07-12, 21:29   

Coś mi się wydaje że nie trzeszczą lecz był to zabieg profilaktyczny :-D

Czekam na relację w sprawie folii ;-)
 
kicia 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 07 Kwi 2014
Posty: 365
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-07-12, 22:26   

Przed wyciszeniem trzeszczały. W drzwiach kierowcy to nawet strasznie. Nawet nie trzeba było szarpać uchwytem - wystarczyło lekko (kobiecą ręką) ścisnąć.
Mieliśmy dać do ASO, ale zmieniliśmy zdanie. Stwierdziliśmy, że sami zrobimy to lepiej. Tym bardziej że kol. Dominus pokazał jak. :-)

Teraz, choćbyśmy nie wiem jak mocno szarpali, nie jesteśmy w stanie zatrzeszczeć tymi uchwytami. :mrgreen:

Btw: zamiast taśmy parcianej użyliśmy zwykłej, tylko że 3 warstwowej, jak na tym zdjęciu .
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3489
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-07-13, 05:54   

Nie róbcie kołchozu - w niedzielę dłubać przy samochodzie? Wycieczkę sobie zróbcie :!:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
kicia 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 07 Kwi 2014
Posty: 365
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-07-13, 11:55   

eplus napisał/a:
Nie róbcie kołchozu - w niedzielę dłubać przy samochodzie? Wycieczkę sobie zróbcie :!:

:?:
Ale co jest złego w dłubaniu dwa dni z rzędu?
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-13, 12:53   

eplus, popieram:)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne