Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duśka kici
Autor Wiadomość
kicia 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 07 Kwi 2014
Posty: 365
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-12-28, 22:54   

No to Duśce stuknęło 20k km.
Zdjęcia nie ma, bo to było jakoś w okolicach Zwolenia - więc byłam zajęta wypatrywaniem tego ronda co go bez lupy ciężko dojrzeć. ;-)

Udało mi się też osiągnąć ładną średnią prędkość trasy (452 km): 103 km/h (wg komputera Dacii).
Wprawdzie spalanie mi nieco wzrosło, do 10,18 l (wg tankowania), ale też Duśka była cięższa niż zwykle: 3 osoby na pokładzie + pełen bagażnik jedzenia.
W święta pojeździliśmy bez pośpiechu niecałe 200 km po wsiach, to spalanie spadło do typowo "urlopowego" 7,96 l.
Dla ciekawych więcej statystyk Duśki: http://www.motostat.pl/me.../stats/id/68290
_________________
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-28, 23:04   

To już czas jechać do "doktora" na przegląd. :-D
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
kicia 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 07 Kwi 2014
Posty: 365
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-12-28, 23:15   

Na przeglądzie to była 7 tys. km temu, w czerwcu. :-)

Ale i tak zastanawiam się czy by się nie przejechać do jakiegoś "okulisty" - bo mam wrażenie jakby mi znaków przy drodze nie doświetlało.
Co ciekawe - kilku kierowców mi mrugało jakby moje światła mijania brali za "długie". Nie wiem czy to dlatego że w Dusterze świeci się wtedy w 2 kloszach (bo żarówka do dziennych tez się wtedy świeci), czy może rzeczywiście trochę zbyt wysoko sięga snop światła.
_________________
 
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 369
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2015-12-29, 00:00   

kicia napisał/a:

W święta pojeździliśmy bez pośpiechu niecałe 200 km po wsiach, to spalanie spadło do typowo "urlopowego" 7,96 l.
Dla ciekawych więcej statystyk Duśki: http://www.motostat.pl/me.../stats/id/68290


Zastanawiam sie skad taka roznica miedzy Twoim wynikiem, a obiecywanym przez Renault 6-7 litrow. Tak dynamicznie jezdzisz czy Renault tak oszukuje?

Przy okazji: http://www.autocentrum.pl...25km-2013-2015/
Ostatnio zmieniony przez ken-wawa 2015-12-29, 00:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
kicia 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 07 Kwi 2014
Posty: 365
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-12-29, 00:43   

Po pierwsze: lubię jeździć dynamicznie. Nie wożę ani jajek ani "wczorajszych" prezesów, więc nie muszę jeździć płynnie i spokojnie.
Po drugie: lubię jeździć szybko. A właściwie to nieco szybciej niż większość kierowców.
Nieraz zjeżdżam na środkowy pas żeby przepuścić audicę czy bmw. Ale jazda 90 km/h po autostradzie (czyli wolniej niż reszta osobówek) byłaby dla mnie straszną torturą, gorszą nawet niż brak klimatyzacji w upalne lato ;-)
A że Duster ma taką bryłę jaką ma i jest na dodatek SUVem, to jeżdżenie nim w ten sposób do ekonomicznych nie należy.

A wszelkie testy spalania (czy to producenta czy różnych auto testów), to 90 km/h na 6-tym biegu na prostej drodze. I bez kompletu obżartych pasażerów na pokładzie. :-)
Jakby mi zależało na spalaniu, to bez problemu osiągnęłabym 6-7 litrów.
Na niemieckim forum widziałam wpis kogoś, komu udało się osiągnąć 5 litrów z hakiem w takim samym Dusterze jak mój (1.2 TCe, 4x2). Ale jeszcze nie widziałam nikogo kto by spalał wyraźnie więcej niż ja.
_________________
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-29, 12:11   

kicia napisał/a:
Ale i tak zastanawiam się czy by się nie przejechać do jakiegoś "okulisty" - bo mam wrażenie jakby mi znaków przy drodze nie doświetlało.
Co ciekawe - kilku kierowców mi mrugało jakby moje światła mijania brali za "długie". Nie wiem czy to dlatego że w Dusterze świeci się wtedy w 2 kloszach (bo żarówka do dziennych tez się wtedy świeci), czy może rzeczywiście trochę zbyt wysoko sięga snop światła.

Sprawdź czy pokrętło ustawiania reflektorów nie jest ustawione na min czyli jak masz pełne obciążenie to snop światła "leci" w górę... a po drugie to nie ma prawa świecić światło dzienne przy włączonym reflektorze mijania. Jak tak jest to niestety czeka Ci wizyta u "okulisty", musi sprawdzić prawidłowe ustawienie światła.
Niektórzy zmieniają żarówki na lepsze, co dają lepsze oświetlenie pobocza (gdzieś to było wałkowane na naszym forum, ale nie pamiętam...). ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
kicia 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 07 Kwi 2014
Posty: 365
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-12-29, 12:39   

Dzięki route :-)
To by się nawet zgadzało - bo jak wracaliśmy ze świąt z dużo mniejszym obciążeniem, to nikt mi już nie mrugał.
Sprawdzę ustawienia reflektorów i jeszcze raz zobaczę które żarówki mi świecą przy włączonych światłach mijania (choć na 99% jestem pewna że dzienne też mi świecą).

Na szczęście kolejna nocna eskapada czeka nas dopiero latem, więc z wizytą u "okulisty" i kupowaniem żarówek poczekam aż będę miała w końcu jakieś pieniądze na koncie.

Edit: A nie jest tak, że w Dusterze po faceliftingu światła dzienne po włączeniu świateł mijania stają się światłami pozycyjnymi? Z tego co czytam w necie, to podobnie się dzieje w innych autach.
_________________
Ostatnio zmieniony przez kicia 2015-12-29, 12:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-12-29, 13:11   

kicia napisał/a:


Edit: A nie jest tak, że w Dusterze po faceliftingu światła dzienne po włączeniu świateł mijania stają się światłami pozycyjnymi? Z tego co czytam w necie, to podobnie się dzieje w innych autach.


Żarówka pozycyjna a od dziennych to jedna i ta sama ale jest dwuwłóknowa.
Sprawdź czy przy zapalaniu mijania w tej żarówce od dziennych świecą się 1 czy 2 włókna
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-29, 14:15   

Może być tak, że żarówka jest dwuwłóknowa to odpowiednio daje 5W (pozycyjne) i 21W (dzienne).
Jest to popularna żarówka do tylnych świateł STOP i pozycyjnych.
Sprawdź w taki sposób: włącz światła pozycyjne (nie mijania) bez zapalania silnika to powinno świecić tylko 5W (słabsza), potem zapal silnik to powinien być bez zmian, a jak wyłączysz światła pozycyjne przy pracującym silniku to powinna się zaświecić 21W (mocniejsza) i to jest dzienne.
Nadal przy pracującym silniku włącz światła mijania, to dzienne powinno zgasnąć, a świecić tylko słabsze (5W). Oba włókna 5 i 21W nie powinny razem świecić. Taka jest moja sugestia. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-29, 21:56   

@kicia
Właśnie tak jest w DD II . Jeśli któraś żarówka dzienne/pozycyjne przepaliła się ( nawet jedno włókno ) warto wymienić komplet z obu stron.
Co do spalania - sprawdzałaś ciśnienie w oponach?
Ja zazwyczaj jeżdżę z ciśnieniem odrobinę wyższym - w lecie 2,2 w zimie 2,4.
Za każdym razem przy przeglądzie panowie technicy regulują je do zalecanych 2 -ale jak sprawdziłem ich ciśnieniomierze przekłamują - na moim (sprawdzanym -porównywanym z profesjonalnym) po wyjeździe z ASO mam zazwyczaj 1,7 - 1,8 .
Sprawdziłem jak to się ma do spalania na trasie ( zazwyczaj pokonuję identyczną trasę 600 km co tydzień i zawsze tankuje na tej samej stacji) - przy ciśnieniu 2 - średnie zużycie to 6,8 l/100km , lato przy 2,2 - 6,5 l , zima 2,4 - 6,6 . Trasa to 50 km miasto, 300 km S-ka, 150 km - DK jednojezdniowa 3 pasmowa, 100 droga wojewódzka, średnia prędkość z całego przejazdu 90 km/h
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
lukee88 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2015
Posty: 60
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-12-29, 22:20   

Dlaczego na zimę wyższe ciśnienie?
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-29, 22:47   

Bo ciśnienie jest bardzo zależne od temperatury - w lecie po nagrzaniu opon może łatwo wzrosnąć z początkowych 2,2 w temp 17 stopni do ponad 2,5 w temp ponad 35 stopni.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
kicia 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 07 Kwi 2014
Posty: 365
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-12-30, 01:19   

Ciśnienia dawno nie sprawdzałam. Ostatnio jakoś w październiku pompowałam - do 2,2.
Miałam na początku zimy zwiększyć, ale jakoś ciągle nie było mi po drodze. :-/

Co do żarówek, to od kilku miesięcy wożę dwie H7 - bo czytałam gdzieś na forum że lubią się obie przepalać gdzieś w okolicy 19 tys. km.
Wygląda na to że moje trochę dłużej poświecą, skoro już 20 tys. stuknęło. :-)
_________________
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-12-30, 11:50   

kicia napisał/a:
Ciśnienia dawno nie sprawdzałam. Ostatnio jakoś w październiku pompowałam - do 2,2.Miałam na początku zimy zwiększyć, ale jakoś ciągle nie było mi po drodze. :-/

a dlaczego miałabyś jeszcze powiększać? standardowe ciśnienie w kołach to raptem 2,0. Też jeżdżę na 2,2, bo auto lepiej się zachowuje i mniej buja na zakrętach, ale uważam,że to granica rozsądku dla tego rozmiaru opon w sensie ich równomiernego zużywania. Przy 2,5 i więcej będzie zjadać środek bieżnika

kicia napisał/a:
wożę dwie H7 - bo czytałam gdzieś na forum że lubią się obie przepalać gdzieś w okolicy 19 tys. km.

niekoniecznie - u mnie od spalenia pierwszej (prawej - która zwykle przepala się wcześniej) do wymiany drogiej minął rok
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-12-30, 11:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-30, 12:06   

Co do ciśnienia w kołach to trzeba pamiętać że ma wpływ na zużycie zawieszenia ( wyższe ciśnienie skutkuje mniejszą amortyzacją opony ) Więc ja bym nie przesadzał z tym dopompowywaniem powyżej 2.1. Może się odbić też na bezpieczeństwie w skrajnych przypadkach.
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
 
kicia 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 07 Kwi 2014
Posty: 365
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-12-30, 12:10   

Dar1962 napisał/a:
a dlaczego miałabyś jeszcze powiększać? standardowe ciśnienie w kołach to raptem 2,0. Też jeżdżę na 2,2, bo auto lepiej się zachowuje i mniej buja na zakrętach, ale uważam,że to granica rozsądku dla tego rozmiaru opon w sensie ich równomiernego zużywania. Przy 2,5 i więcej będzie zjadać środek bieżnika

Aż tyle nie zamierzałam dopompowywać. Myślałam raczej o 2,3-2,4.
_________________
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-30, 12:26   

Dar1962 napisał/a:
Przy 2,5 i więcej będzie zjadać środek bieżnika

Taką dawkę powietrza dostałem gratis od dilera - autko podskakiwało czasami jak piłeczka ping-pongowa ;-) Ale spalanie było niższe to fakt.
_________________
enjoy the silence
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-30, 12:32   

kicia napisał/a:
Myślałam raczej o 2,3-2,4.
a czemu takie wysokie ciśnienie ? :)
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
 
kicia 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 07 Kwi 2014
Posty: 365
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-12-30, 12:48   

SilverTM napisał/a:
kicia napisał/a:
Myślałam raczej o 2,3-2,4.
a czemu takie wysokie ciśnienie ? :)

Z tej ściągi: http://www.daciaklub.pl/f...1644026#1644026
Plus z faktu, że pompowałabym w dzień, a na święta i ze świąt zawsze jeździmy w nocy (czyli przy niższej temperaturze).
Jakieś 250km trasy to autostrada/ekspresówka, pozostałe 200km to DK. Do pracy też jeżdżę autostradą.
_________________
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-30, 14:21   

kicia, a czy masz naklejoną fabryczną ściągawkę nt. wielkości ciśnienia w kołach na drzwiach kierowcy? Trzeba stosować wg zaleceń producenta. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-30, 14:37   

Cytat:

kicia, a czy masz naklejoną fabryczną ściągawkę nt. wielkości ciśnienia w kołach na drzwiach kierowcy? Trzeba stosować wg zaleceń producenta.

Toż to ASO nie stosuję się do tych zaleceń a co dopiero statystyczny Kowalski..ups przepraszam w tym wypadku Kowalska ;-)
_________________
enjoy the silence
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-30, 15:34   

Kwestia stosowania się. Wystarczą dwa identyczne pistolety do ciśnienia i będą pokazywały różne ciśnienia niestety. W ASO mogło im się wydawać że dobrze napompowali a wyszło jak zawsze ;)
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
 
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 369
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-01-06, 19:17   

kicia, Czy sprawdzalas moze czy Twoj silnik pije olej? Jeden z mechanikow odradzal mi jego zakup z tego wzgledu, ale to byla pojedyncza opinia i w necie tez nie udalo mi sie nic znalezc na ten temat.
 
kicia 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 07 Kwi 2014
Posty: 365
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-01-06, 19:33   

Nie pije. Ani nie cieknie. Cały czas olej jest na poziomie max na bagnecie.
Na początku sprawdzałam olej częściej, przyzwyczajona jeszcze do mojego poprzedniego auta. Teraz sprawdzam głównie przed jakimś dalszym wyjazdem.
_________________
 
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 369
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-01-06, 22:10   

Super. Dzieki za info. :-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne