Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Motocykl 125 ccm kat B
Autor Wiadomość
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-27, 20:57   Motocykl 125 ccm kat B

Wkrótce wejdą w życie przepisy dopuszczające powożenie motocyklami do 125ccm z kategorią B prawa jazdy. Kusząca opcja dla osób, które nie mają i nie chcą wyrabiać kat A (koszty, egzaminy, etc) a mogą używać takiej nowej wueski do dojazdów do pracy, po zakupy etc.
Pytanie: czy któryś z Kolegów ma doświadczenia z takimi motocyklami? Chodzi mi o polsko-chińskie marki Romet i Junak. Ceny kuszące, wygląd może być, parametry ujdą. Jak jest jakością, serwisem, częściami? Motocykle wyglądają dość współcześnie. Czy są to klony jakichś japońskich maszyn z lat '80 i '90?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2014-06-27, 20:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-27, 21:10   

Podobno są niezłe, ale nie dam głowy ;-) Produkowane są w Bydgoszczy w zakładzie Romet, a silniki są z Chin. Wiadomo, że jak jest produkowany w Polsce to musi być gwarancja i serwis oraz dostęp do części zamiennych. Np. w Lublinie przy Lubartowskiej jest sklep i serwis Rometu.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
funyo 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.2 TCe
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 255
Skąd: Mazury
Wysłany: 2014-06-27, 21:55   

Projekt ustawy przewiduje dopuszczenie do użytku pojazdów z automatyczną skrzynią, a to ogranicza wybór praktycznie tylko do skuterów. Nie ma więc co marzyć o jeździe typowym motocyklem, a jedynie mocniejszym skuterem.
 
gbyrka 



Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG (niefabryczne LR)
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-06-28, 03:47   

funyo, sejm przyjął poprawki senatu i także manualne skrzynie się łapią.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-28, 06:04   

gbyrka napisał/a:
funyo, sejm przyjął poprawki senatu i także manualne skrzynie się łapią.

Właśnie. I dobrze, bo poprzednia wersja wyglądała na chamski lobbing pod jakiegoś konkretnego importera.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
funyo 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.2 TCe
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 255
Skąd: Mazury
Wysłany: 2014-06-28, 09:17   

To super, naprawdę dobra wiadomość. Teraz ma to sens :-)
A kiedy ma to ostatecznie wejść w życie?
Ostatnio zmieniony przez funyo 2014-06-28, 09:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-06-28, 10:13   

funyo napisał/a:
A kiedy ma to ostatecznie wejść w życie?

Mówili coś o dwóch miesiącach, po podpisie przez prezydęta...

jan ostrzyca napisał/a:
ytanie: czy któryś z Kolegów ma doświadczenia z takimi motocyklami? Chodzi mi o polsko-chińskie marki Romet i Junak.

Ja mam Zetkę 50cc (chociaż właśnie dorobiłem się kategorii A).
Materiały dość tandetne, ale ogólne wrażenia wizualne bardzo sympatyczne - wszyscy myślą, że to co najmniej 125cc i ogólnie poważny motocykl :D

Ogromny zasięg - 600-700km na jednym baku, opony na alusach :D, banalna konstrukcja, jak na razie przejechałem 2000km i żadnych problemów nie miałem. W zimie tylko trzeba bieg jałowy podkręcić :P

Poza tym w Rometach są np wskaźniki biegów, czego brakuje w wielu tanich motocyklach. Jest też jak zamontować kuferek do wożenia gratów, kanapa wygodna, mieszcząca dwie osoby, pozycja w trakcie jazdy jest baaardzo wygodna (szeroka kierownica), z wyjątkiem nieco przykurczonych nóg (mam ~172cm wzrostu).

Generalnie od motocykla za 4000zł nie można się spodziewać rewelacji - czasami ciężko wchodzą biegi, gaźnikowy silnik jest upierdliwy na zimno, hamulce potrafią popiskiwać i nie do końca wierzę w osiowe ustawienie kół :D
Ale myślę, że do jazdy po mieście i rekreacyjnej jazdy po wiejskich drogach nie ma sensu płacić za normalny motocykl.

Gwarancją Rometa można sobie wprawdzie wytrzeć zadek, bo przeglądy są co absurdalne 1000km, a realizują je niekompetentni kretyni w warsztatach godnych klepania trupów z Rajchu, ale części do takiej 50cc czy 125cc są tak tanie, że można sobie samemu naprawiać...
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2014-06-28, 10:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 531
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2014-06-28, 10:38   

route2000 napisał/a:
... Produkowane są w Bydgoszczy w zakładzie Romet, a silniki są z Chin. Wiadomo, że jak jest produkowany w Polsce to musi być gwarancja i serwis oraz dostęp do części zamiennych...


Błąd - w Bydgoszczy nie ma już dawno Rometu. Jedyny zakład z marką i znakiem Pegaza rometowskiego to zakład w Jastrowiu (teściu pracuje tam już 47 lat więc wiem co piszę). I Romet został wykupiony przez Arkus z Dębicy (podkarpackie), ale że ludziska nie chcą kupować Arkusa to wszystko w tej chwili sprzedają jako ROMET.

Motorki i skuterki składają w Dębicy.

Rowery mają dobre - zresztą mam prywatny serwis gwarancyjny :mrgreen: nawet na 7 letni rower :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez malygabrys 2014-06-28, 10:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-06-28, 12:34   

Ja mam co prawda bartona fightera chińczyk kupiłem 50ccm lecz na przejażdżki z dziewczyną to za mało więc przerobilem go na 72ccm i dodałem chłodnicę oleju oraz troszkę zmienione jest przełożenie napędu, mam nastukane na nim 21tyś bezawaryjnie :) tylko tylną oponę wymieniłem na dużo szerszą i albo na drugi rok włożę do niego 125ccm i przerejestruję na motocykl lekki albo kupię coś bardziej firmowego 125ccm.
Jak dla mnie 125ccm na prawko B jest bomba :mrgreen:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-28, 15:22   

Marmach,Lukas87, powiedzcie nam, ile palą wasze motocykle/skutery? ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-28, 17:02   

Motocykl 125 ccm wspaniała sprawa na zakorkowane miasto, tylko gdzie to trzymać jak nie ma się garażu ?
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-28, 17:17   

Marmach napisał/a:


Gwarancją Rometa można sobie wprawdzie wytrzeć zadek, bo przeglądy są co absurdalne 1000km, a realizują je niekompetentni kretyni w warsztatach godnych klepania trupów z Rajchu, ale części do takiej 50cc czy 125cc są tak tanie, że można sobie samemu naprawiać...


No właśnie. Dzisiaj się dowiedziałem, że serwis rometa 125 ccm w ASO (ha!, ha!, ha!) jest co 1500 kilometrów, czyli raz na JEDEN-DWA miesiące. Kurczę, sądziłem że jest raz w roku lub np. co pięć tysięcy...
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-28, 17:29   

Dzisiaj też zasiadłem na kanapach kilku Rometów. Na sucho, w sklepie, na Lubartowskiej (Jerzy podpowiedział adres).

I tak dla sporego chłopa (180+, 100+) optymalny jest model:
http://www.romet.pl/Moto,...13887,2014.html
lub
http://www.romet.pl/Moto,...13886,2014.html

ale tu potrzebne prawko A. "Optymalność" wynika z długości kończyn dolnych i umieszczenia podnóżków.

na
http://www.romet.pl/Moto,...13891,2014.html
siedzi się nieco gorzej, ale człek nadal nie wygląda jakby siedział na kocie. Poza tym maszynka wygląda naprawdę stylowo.

http://www.romet.pl/Moto,...13892,2014.html
nie było na stanie, ale ma być wkrótce.

na tym
http://www.romet.pl/Moto,...13890,2014.html
jest nędznie. Czoper 125 ccm jest dla dzieci lub panieniek. Tu człek solidnej konstrukcji wygląda dziwnie.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-28, 17:44   

Jakie ceny?
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-28, 18:04   

maciek napisał/a:
Jakie ceny?


4.5 tys. za caffe do 5.9 tys. za enduro. Dolna półka akceptowalna,. ale 6 tysiaków za polsko - chińską hybrydę to już na granicy zdrowego rozsądku. Albo poza taką granicą.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-06-28, 21:37   

route2000 napisał/a:
Marmach,Lukas87, powiedzcie nam, ile palą wasze motocykle/skutery? ;-)


Na 50ccm palił w granicy 1,5-2l/100km zależy jak się jechało :D a na 72ccm z 2,5l/100km. Dla tych co nie wiedzą w chińczykach silnik jest 4 biegowy oznaczenie 139FMB kopia 99% silnika hondy dax części tanie i wcale nie tak złej jakości skoro wał wytrzymał 22tyś km i nie ma luzów tylko ważną rzeczą jest olej, przeważnie wlewają samochodowy a to błąd bo sprzegło jest mokre i tak samo skrzynia biegów jest smarowana olejem silnikowym ja zalewam 10W50 motocyklowym (olej samochodowy nie jest przystosowany do mokrego sprzęgła i pieni się w wysokoobrotowym silniku). Przez 22tyś nie bierze nic oleju z tym że wymieniam co 3tyś km (brak filtra olejowego niestety) do silnika wchodzi niecały litr więc nie ma źle.Najważniejsza wada tych motorków to silnik połączony z ramą bez amortyzacji i są okropne drgania (zmieniłem śruby mocujące silnik na najtwardsze jakie są i dokręciłem ile sił-efekt pomogło w 80%). Wystarczy przednią zębatkę zmienić o 2-3zęby większą i przy 6tyś/obr mamy około 60km/h a ten silnik kręci się nawet do 10-11tyś/obr ja staram się jeździć w granicy 7-8tyś/obr.
Planuję kupić na drugi rok albo hondę shadow 125 albo hondę cbr/cbf 125 rozmyślam też jak już pisałem samą zmianę silnika na 125ccm są takie dostępne bez żadnych przeróbek.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2014-06-28, 21:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-28, 21:52   

Lukas87 napisał/a:
Dla tych co nie wiedzą w chińczykach silnik jest 4 biegowy
4 suwowy chyba ;]

Powiem tak - 2 lata temu szukałem moto, wpierw chciałem kupić Rometa Division 249. W folderach wyglądał bardzo fajnie, to zresztą kopia kilku znanych moto - po trochu ze wszystkiego. To akurat mnie nie bolało, bo w końcu wyglądający dobrze polski moto, a jak kopiować to najlepszych ;]
Przejechałem się do salonu w jankach i no niestety -kopara mi opadła. A potem zobaczyłem jeszcze takiego po 2 miesiącach. A na koniec się przejechałem.
I wiecie co - mówcie sobie że to 99.99999% kopia hondy i tak dalej, ale jak dla mnie silnik dobry do odśnieżarki.
Po prostu nie jedzie, a 250w 4 suwach znam troszkę. Większość 125 lepiej jeździ. A jakość wykonania jest gorsza niż przeciętna. Nie jest to dacia w świecie moto. Plastiki tragiczne, montaż woła o pomstę do nieba, a do tego cyrki z gaźnikami. No i w ogóle w 12 roku gaźniki :|
Owszem, jest to nowe i tanie, ale tanie oznacza ciągłe serwisowanie i to w kiepskim serwisie, który nie ułatwia sprawy - znów gaźniki, które w pierwszych seriach były wadliwe i zamiast w egzemplarzach jeszcze nie sprzedanych wymienić na te poprawione i mieć problem z głowy, to sprzedawali ze starymi. Czemu ? Nikt nie wie. Zabezpieczenie antykorozyjne - tragedia.
Ogólnie jakość która w skuterze za 1500-2000zł czy 2500zł za modele "premium" ujdzie, to w czymś 3x droższym już nie za bardzo.
Jak ktoś chce koniecznie to niech bierze, ale ja bym nie kupił. Nawet za dużo mniej. No i spadek wartości do tego.
Jak dla mnie nie ma żadnych plusów.
Niestety, ale jak się nie ma kasy, lepiej, taniej i praktyczniej, choć nie szybciej, kupić używańca. Albo wybulić hajs na nowy.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-06-28, 22:42   

BigT napisał/a:

Lukas87 napisał/a:
Dla tych co nie wiedzą w chińczykach silnik jest 4 biegowy
4 suwowy chyba ;]


To i to :)

gaźnik co w tym strasznego na pewno gaźniki w biegówkach są o wiele lepsze niż w skuterach z pompką przyspieszającą. Znam osobę co zrobiła 40tyś tyle że w czoperku 50ccm kingway. Części naprawdę tanie jak woda za 130zł można kupić zestaw 72ccm głowica+cylinder+tłok z pierścieniami i jedziemy dalej sam wał coś 80zł, skrzynia biegów koło 100zł.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-29, 08:43   

Jak zwykle plusy i minusy. W polskich warunkach kwestią jest cena. Nowy motorek/skuterek znanej firmy to wydatek kilkanastu tys. złotych. Przy założeniu, że ma służyć oszczędzaniu czasu i pieniędzy (na paliwo) sprawa nieopłacalna. Frajda z jazdy też znikoma.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-29, 09:44   

Problemem jest to że przez to że nie mamy Polskiego producenta, a sprowadzanie w częściach z chin i składanie nie jest produkcją, moto i skutery u nas są drogie, za drogie.
jan ostrzyca, dokładnie - nowy skuter to 10k+, a nowy moto to kwestia 30k+. No kurna - tyle to już kosztują samochody :|
Chiństwo pod wszelaką postacią i marką zbytnio tego nie poprawia, no może jeszcze w dziedzinie małych skuterów, ale w przypadku moto - oferty praktycznie nie ma. A eksploatacja wygląda podobnie jak 40 lat temu - ciągle coś się psuje ;]
Lukas87 napisał/a:
Znam osobę co zrobiła 40tyś tyle że w czoperku 50ccm kingway.
Jak widać można - tylko co to za jazda ? Pewnie przejechał z punktu A do B i to pewnie nawet mało paląc, ale tylko tyle. Jeszcze dwa lata temu też tak myślałem - w okresie gdy chciałem kupić Divisiona. Że osiągi wcale nie są takie ważne, ważne żeby mało palił i tyle. No i tak dopóki nie przejechałem się dla porównania czymś z normalnym silnikiem.
Zresztą - niedaleko mojej byłej pracy, przy Trojdena, stoi taki Division. 2 latek, cały czas pod plandeką, ale jak tylko właściciel ją zdejmie to ten 2 letni motocykl wygląda gorzej od mojego z rocznika 98 ;]
Zresztą tak naprawdę w moto nie kupuje się rocznika, tylko stan i to warto zapamiętać.
A na dobrą sztukę - jak w przypadku samochodów, trzeba polować.
Ale warto :)

Jedyną tanią alternatywą IMO teraz jest jakiś 125ccm chiński skuter, najlepiej z pojemnością 180ccm.
Osiągów to to nie ma, ale i mieć nie ma, ma być wygodne, mało palić i jakby jeszcze vespowo wyglądało to w ogóle była by bajka ;]
A na moto niestety trzeba zrobić A kategorię, albo bawić się w nie chińskie motocykle.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-29, 13:35   

No ja mam Kymco B&W 50 2-suw. Pali 3.5 ale nie oszczędzam go. Kupiłem w celu dojeżdżania do pracy i sprawdza się idealnie. Chociaż, nie ukrywam, że chętnie bym kupił teraz 125 cm3...

Ustawa wejdzie w życie mniej więcej za dwa miesiące. Sejm ma chyba 30 dni na przekazanie ustawy prezydentowi a ten ma chyba 21 dni na podpisanie (lub nie). Potem tylko krótkie Vacatio Legis i już. Trochę kiepsko wyjdzie, że na koniec sezonu dopiero ale lepiej tak niż wcale.

BigT napisał/a:

Jedyną tanią alternatywą IMO teraz jest jakiś 125ccm chiński skuter, najlepiej z pojemnością 180ccm.
Lepiej nie kombinuj i nie namawiaj do złego. Albo bez prawa jazdy kat. A do 125 (z prawkiem B od min. 3 lat) albo prawko A i nie ma co się ograniczać do małych pojemności.
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2014-06-29, 13:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-29, 13:47   

wojtek_pl napisał/a:

Lepiej nie kombinuj i nie namawiaj do złego. Albo bez prawa jazdy kat. A do 125 (z prawkiem B od min. 3 lat) albo prawko A i nie ma co się ograniczać do małych pojemności.
Ciekawe kto kupuje skuter 50ccm i jeździ bez zdjęcia blokady... Albo ile jest jeszcze 125 zarejestrowanych na motorower :)
To po prostu martwe prawo.
Zresztą głośno myślę i nikogo do niczego nie namawiam.

I zgadzam się co do tego że prawko B od np 3 lat powinno umożliwiać jazdę na moto.

wojtek_pl napisał/a:
No ja mam Kymco B&W 50 2-suw. Pali 3.5 ale nie oszczędzam go. Kupiłem w celu dojeżdżania do pracy i sprawdza się idealnie. Chociaż, nie ukrywam, że chętnie bym kupił teraz 125 cm3...
O 2suwy coraz trudniej, a do tego są droższe w eksploatacji i do tego kłopotliwe przy tankowaniu.
125 w 2suwie spokojnie może spalić i 8-10 litrów :) A moja 600 przy normalnej jeździe pali 5-6, choć niektórzy użytkownicy piszą że im spala 4 - pobożne życzenia :)
 
kerad
[Usunięty]

Wysłany: 2014-06-29, 17:12   

Kupiłem jako zabawkę w 2010 roku Yamahe Jog RR, czyli skuter 50ccm 2-takt, chłodzony wodą, jako dobra baza do modów. Pierwsze poszły blokady, później sportowy wydech co w 2 taktach daje bardzo dużo, większy gaźnik, sportowy wariator, inna sprężyna dociskowa w sprzęgle i tym sposobem na seryjnym cylindrze 50ccm skuter osiąga max 85km/h mierzone GPS, bo licznik kończy sie na 80km/h i wskazówka idzie dalej (wg wyskalowania ok 10km/h).
Ale żebyście mnie nie zlinczowali to tak mi sie spodobało że w 2011 zrobiłem prawko kat.A, a że miejsca w garażu mało to skuter dalej dzielnie służy.
Spalanie średnie wynosi 3.3L/100km, na wszelki wypadek wywaliłem dozownik i pompkę oleju, która jak sie przywiesi powoduję zatarcie silnika gdyz nie ma smarowania i robię mieszankę.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-06-29, 17:32   

a ja właśnie myślę o czymś małym, lekkim i poręcznym w rodzaju Yamahy Slider 50 albo BWS. Im mniejszy, lżejszy i bardziej goły tym lepiej. Może ktoś podpowie?
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-29, 17:36   

Podpowiem tyle - skup się na znalezieniu nie trupa :)
Bo ciężko będzie znaleźć coś z dokładnością co do konkretnego modelu.
Zresztą teraz to nie widzę sensu kupowania 50.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne