Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-27, 20:57 Motocykl 125 ccm kat B
Wkrótce wejdą w życie przepisy dopuszczające powożenie motocyklami do 125ccm z kategorią B prawa jazdy. Kusząca opcja dla osób, które nie mają i nie chcą wyrabiać kat A (koszty, egzaminy, etc) a mogą używać takiej nowej wueski do dojazdów do pracy, po zakupy etc.
Pytanie: czy któryś z Kolegów ma doświadczenia z takimi motocyklami? Chodzi mi o polsko-chińskie marki Romet i Junak. Ceny kuszące, wygląd może być, parametry ujdą. Jak jest jakością, serwisem, częściami? Motocykle wyglądają dość współcześnie. Czy są to klony jakichś japońskich maszyn z lat '80 i '90?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2014-06-27, 20:58, w całości zmieniany 1 raz
Podobno są niezłe, ale nie dam głowy Produkowane są w Bydgoszczy w zakładzie Romet, a silniki są z Chin. Wiadomo, że jak jest produkowany w Polsce to musi być gwarancja i serwis oraz dostęp do części zamiennych. Np. w Lublinie przy Lubartowskiej jest sklep i serwis Rometu.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Projekt ustawy przewiduje dopuszczenie do użytku pojazdów z automatyczną skrzynią, a to ogranicza wybór praktycznie tylko do skuterów. Nie ma więc co marzyć o jeździe typowym motocyklem, a jedynie mocniejszym skuterem.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-28, 06:04
gbyrka napisał/a:
funyo, sejm przyjął poprawki senatu i także manualne skrzynie się łapią.
Właśnie. I dobrze, bo poprzednia wersja wyglądała na chamski lobbing pod jakiegoś konkretnego importera.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Mówili coś o dwóch miesiącach, po podpisie przez prezydęta...
jan ostrzyca napisał/a:
ytanie: czy któryś z Kolegów ma doświadczenia z takimi motocyklami? Chodzi mi o polsko-chińskie marki Romet i Junak.
Ja mam Zetkę 50cc (chociaż właśnie dorobiłem się kategorii A).
Materiały dość tandetne, ale ogólne wrażenia wizualne bardzo sympatyczne - wszyscy myślą, że to co najmniej 125cc i ogólnie poważny motocykl :D
Ogromny zasięg - 600-700km na jednym baku, opony na alusach :D, banalna konstrukcja, jak na razie przejechałem 2000km i żadnych problemów nie miałem. W zimie tylko trzeba bieg jałowy podkręcić :P
Poza tym w Rometach są np wskaźniki biegów, czego brakuje w wielu tanich motocyklach. Jest też jak zamontować kuferek do wożenia gratów, kanapa wygodna, mieszcząca dwie osoby, pozycja w trakcie jazdy jest baaardzo wygodna (szeroka kierownica), z wyjątkiem nieco przykurczonych nóg (mam ~172cm wzrostu).
Generalnie od motocykla za 4000zł nie można się spodziewać rewelacji - czasami ciężko wchodzą biegi, gaźnikowy silnik jest upierdliwy na zimno, hamulce potrafią popiskiwać i nie do końca wierzę w osiowe ustawienie kół :D
Ale myślę, że do jazdy po mieście i rekreacyjnej jazdy po wiejskich drogach nie ma sensu płacić za normalny motocykl.
Gwarancją Rometa można sobie wprawdzie wytrzeć zadek, bo przeglądy są co absurdalne 1000km, a realizują je niekompetentni kretyni w warsztatach godnych klepania trupów z Rajchu, ale części do takiej 50cc czy 125cc są tak tanie, że można sobie samemu naprawiać...
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2014-06-28, 10:14, w całości zmieniany 1 raz
... Produkowane są w Bydgoszczy w zakładzie Romet, a silniki są z Chin. Wiadomo, że jak jest produkowany w Polsce to musi być gwarancja i serwis oraz dostęp do części zamiennych...
Błąd - w Bydgoszczy nie ma już dawno Rometu. Jedyny zakład z marką i znakiem Pegaza rometowskiego to zakład w Jastrowiu (teściu pracuje tam już 47 lat więc wiem co piszę). I Romet został wykupiony przez Arkus z Dębicy (podkarpackie), ale że ludziska nie chcą kupować Arkusa to wszystko w tej chwili sprzedają jako ROMET.
Motorki i skuterki składają w Dębicy.
Rowery mają dobre - zresztą mam prywatny serwis gwarancyjny nawet na 7 letni rower
Ostatnio zmieniony przez malygabrys 2014-06-28, 10:39, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-06-28, 12:34
Ja mam co prawda bartona fightera chińczyk kupiłem 50ccm lecz na przejażdżki z dziewczyną to za mało więc przerobilem go na 72ccm i dodałem chłodnicę oleju oraz troszkę zmienione jest przełożenie napędu, mam nastukane na nim 21tyś bezawaryjnie :) tylko tylną oponę wymieniłem na dużo szerszą i albo na drugi rok włożę do niego 125ccm i przerejestruję na motocykl lekki albo kupię coś bardziej firmowego 125ccm.
Jak dla mnie 125ccm na prawko B jest bomba
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-28, 17:17
Marmach napisał/a:
Gwarancją Rometa można sobie wprawdzie wytrzeć zadek, bo przeglądy są co absurdalne 1000km, a realizują je niekompetentni kretyni w warsztatach godnych klepania trupów z Rajchu, ale części do takiej 50cc czy 125cc są tak tanie, że można sobie samemu naprawiać...
No właśnie. Dzisiaj się dowiedziałem, że serwis rometa 125 ccm w ASO (ha!, ha!, ha!) jest co 1500 kilometrów, czyli raz na JEDEN-DWA miesiące. Kurczę, sądziłem że jest raz w roku lub np. co pięć tysięcy...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-28, 18:04
maciek napisał/a:
Jakie ceny?
4.5 tys. za caffe do 5.9 tys. za enduro. Dolna półka akceptowalna,. ale 6 tysiaków za polsko - chińską hybrydę to już na granicy zdrowego rozsądku. Albo poza taką granicą.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-06-28, 21:37
route2000 napisał/a:
Marmach,Lukas87, powiedzcie nam, ile palą wasze motocykle/skutery?
Na 50ccm palił w granicy 1,5-2l/100km zależy jak się jechało :D a na 72ccm z 2,5l/100km. Dla tych co nie wiedzą w chińczykach silnik jest 4 biegowy oznaczenie 139FMB kopia 99% silnika hondy dax części tanie i wcale nie tak złej jakości skoro wał wytrzymał 22tyś km i nie ma luzów tylko ważną rzeczą jest olej, przeważnie wlewają samochodowy a to błąd bo sprzegło jest mokre i tak samo skrzynia biegów jest smarowana olejem silnikowym ja zalewam 10W50 motocyklowym (olej samochodowy nie jest przystosowany do mokrego sprzęgła i pieni się w wysokoobrotowym silniku). Przez 22tyś nie bierze nic oleju z tym że wymieniam co 3tyś km (brak filtra olejowego niestety) do silnika wchodzi niecały litr więc nie ma źle.Najważniejsza wada tych motorków to silnik połączony z ramą bez amortyzacji i są okropne drgania (zmieniłem śruby mocujące silnik na najtwardsze jakie są i dokręciłem ile sił-efekt pomogło w 80%). Wystarczy przednią zębatkę zmienić o 2-3zęby większą i przy 6tyś/obr mamy około 60km/h a ten silnik kręci się nawet do 10-11tyś/obr ja staram się jeździć w granicy 7-8tyś/obr.
Planuję kupić na drugi rok albo hondę shadow 125 albo hondę cbr/cbf 125 rozmyślam też jak już pisałem samą zmianę silnika na 125ccm są takie dostępne bez żadnych przeróbek.
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2014-06-28, 21:38, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-28, 21:52
Lukas87 napisał/a:
Dla tych co nie wiedzą w chińczykach silnik jest 4 biegowy
4 suwowy chyba ;]
Powiem tak - 2 lata temu szukałem moto, wpierw chciałem kupić Rometa Division 249. W folderach wyglądał bardzo fajnie, to zresztą kopia kilku znanych moto - po trochu ze wszystkiego. To akurat mnie nie bolało, bo w końcu wyglądający dobrze polski moto, a jak kopiować to najlepszych ;]
Przejechałem się do salonu w jankach i no niestety -kopara mi opadła. A potem zobaczyłem jeszcze takiego po 2 miesiącach. A na koniec się przejechałem.
I wiecie co - mówcie sobie że to 99.99999% kopia hondy i tak dalej, ale jak dla mnie silnik dobry do odśnieżarki.
Po prostu nie jedzie, a 250w 4 suwach znam troszkę. Większość 125 lepiej jeździ. A jakość wykonania jest gorsza niż przeciętna. Nie jest to dacia w świecie moto. Plastiki tragiczne, montaż woła o pomstę do nieba, a do tego cyrki z gaźnikami. No i w ogóle w 12 roku gaźniki :|
Owszem, jest to nowe i tanie, ale tanie oznacza ciągłe serwisowanie i to w kiepskim serwisie, który nie ułatwia sprawy - znów gaźniki, które w pierwszych seriach były wadliwe i zamiast w egzemplarzach jeszcze nie sprzedanych wymienić na te poprawione i mieć problem z głowy, to sprzedawali ze starymi. Czemu ? Nikt nie wie. Zabezpieczenie antykorozyjne - tragedia.
Ogólnie jakość która w skuterze za 1500-2000zł czy 2500zł za modele "premium" ujdzie, to w czymś 3x droższym już nie za bardzo.
Jak ktoś chce koniecznie to niech bierze, ale ja bym nie kupił. Nawet za dużo mniej. No i spadek wartości do tego.
Jak dla mnie nie ma żadnych plusów.
Niestety, ale jak się nie ma kasy, lepiej, taniej i praktyczniej, choć nie szybciej, kupić używańca. Albo wybulić hajs na nowy.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-06-28, 22:42
BigT napisał/a:
Lukas87 napisał/a:
Dla tych co nie wiedzą w chińczykach silnik jest 4 biegowy
4 suwowy chyba ;]
To i to :)
gaźnik co w tym strasznego na pewno gaźniki w biegówkach są o wiele lepsze niż w skuterach z pompką przyspieszającą. Znam osobę co zrobiła 40tyś tyle że w czoperku 50ccm kingway. Części naprawdę tanie jak woda za 130zł można kupić zestaw 72ccm głowica+cylinder+tłok z pierścieniami i jedziemy dalej sam wał coś 80zł, skrzynia biegów koło 100zł.
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-29, 08:43
Jak zwykle plusy i minusy. W polskich warunkach kwestią jest cena. Nowy motorek/skuterek znanej firmy to wydatek kilkanastu tys. złotych. Przy założeniu, że ma służyć oszczędzaniu czasu i pieniędzy (na paliwo) sprawa nieopłacalna. Frajda z jazdy też znikoma.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-29, 09:44
Problemem jest to że przez to że nie mamy Polskiego producenta, a sprowadzanie w częściach z chin i składanie nie jest produkcją, moto i skutery u nas są drogie, za drogie.
jan ostrzyca, dokładnie - nowy skuter to 10k+, a nowy moto to kwestia 30k+. No kurna - tyle to już kosztują samochody :|
Chiństwo pod wszelaką postacią i marką zbytnio tego nie poprawia, no może jeszcze w dziedzinie małych skuterów, ale w przypadku moto - oferty praktycznie nie ma. A eksploatacja wygląda podobnie jak 40 lat temu - ciągle coś się psuje ;]
Lukas87 napisał/a:
Znam osobę co zrobiła 40tyś tyle że w czoperku 50ccm kingway.
Jak widać można - tylko co to za jazda ? Pewnie przejechał z punktu A do B i to pewnie nawet mało paląc, ale tylko tyle. Jeszcze dwa lata temu też tak myślałem - w okresie gdy chciałem kupić Divisiona. Że osiągi wcale nie są takie ważne, ważne żeby mało palił i tyle. No i tak dopóki nie przejechałem się dla porównania czymś z normalnym silnikiem.
Zresztą - niedaleko mojej byłej pracy, przy Trojdena, stoi taki Division. 2 latek, cały czas pod plandeką, ale jak tylko właściciel ją zdejmie to ten 2 letni motocykl wygląda gorzej od mojego z rocznika 98 ;]
Zresztą tak naprawdę w moto nie kupuje się rocznika, tylko stan i to warto zapamiętać.
A na dobrą sztukę - jak w przypadku samochodów, trzeba polować.
Ale warto :)
Jedyną tanią alternatywą IMO teraz jest jakiś 125ccm chiński skuter, najlepiej z pojemnością 180ccm.
Osiągów to to nie ma, ale i mieć nie ma, ma być wygodne, mało palić i jakby jeszcze vespowo wyglądało to w ogóle była by bajka ;]
A na moto niestety trzeba zrobić A kategorię, albo bawić się w nie chińskie motocykle.
No ja mam Kymco B&W 50 2-suw. Pali 3.5 ale nie oszczędzam go. Kupiłem w celu dojeżdżania do pracy i sprawdza się idealnie. Chociaż, nie ukrywam, że chętnie bym kupił teraz 125 cm3...
Ustawa wejdzie w życie mniej więcej za dwa miesiące. Sejm ma chyba 30 dni na przekazanie ustawy prezydentowi a ten ma chyba 21 dni na podpisanie (lub nie). Potem tylko krótkie Vacatio Legis i już. Trochę kiepsko wyjdzie, że na koniec sezonu dopiero ale lepiej tak niż wcale.
BigT napisał/a:
Jedyną tanią alternatywą IMO teraz jest jakiś 125ccm chiński skuter, najlepiej z pojemnością 180ccm.
Lepiej nie kombinuj i nie namawiaj do złego. Albo bez prawa jazdy kat. A do 125 (z prawkiem B od min. 3 lat) albo prawko A i nie ma co się ograniczać do małych pojemności.
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2014-06-29, 13:37, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-29, 13:47
wojtek_pl napisał/a:
Lepiej nie kombinuj i nie namawiaj do złego. Albo bez prawa jazdy kat. A do 125 (z prawkiem B od min. 3 lat) albo prawko A i nie ma co się ograniczać do małych pojemności.
Ciekawe kto kupuje skuter 50ccm i jeździ bez zdjęcia blokady... Albo ile jest jeszcze 125 zarejestrowanych na motorower :)
To po prostu martwe prawo.
Zresztą głośno myślę i nikogo do niczego nie namawiam.
I zgadzam się co do tego że prawko B od np 3 lat powinno umożliwiać jazdę na moto.
wojtek_pl napisał/a:
No ja mam Kymco B&W 50 2-suw. Pali 3.5 ale nie oszczędzam go. Kupiłem w celu dojeżdżania do pracy i sprawdza się idealnie. Chociaż, nie ukrywam, że chętnie bym kupił teraz 125 cm3...
O 2suwy coraz trudniej, a do tego są droższe w eksploatacji i do tego kłopotliwe przy tankowaniu.
125 w 2suwie spokojnie może spalić i 8-10 litrów :) A moja 600 przy normalnej jeździe pali 5-6, choć niektórzy użytkownicy piszą że im spala 4 - pobożne życzenia :)
kerad [Usunięty]
Wysłany: 2014-06-29, 17:12
Kupiłem jako zabawkę w 2010 roku Yamahe Jog RR, czyli skuter 50ccm 2-takt, chłodzony wodą, jako dobra baza do modów. Pierwsze poszły blokady, później sportowy wydech co w 2 taktach daje bardzo dużo, większy gaźnik, sportowy wariator, inna sprężyna dociskowa w sprzęgle i tym sposobem na seryjnym cylindrze 50ccm skuter osiąga max 85km/h mierzone GPS, bo licznik kończy sie na 80km/h i wskazówka idzie dalej (wg wyskalowania ok 10km/h).
Ale żebyście mnie nie zlinczowali to tak mi sie spodobało że w 2011 zrobiłem prawko kat.A, a że miejsca w garażu mało to skuter dalej dzielnie służy.
Spalanie średnie wynosi 3.3L/100km, na wszelki wypadek wywaliłem dozownik i pompkę oleju, która jak sie przywiesi powoduję zatarcie silnika gdyz nie ma smarowania i robię mieszankę.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-06-29, 17:32
a ja właśnie myślę o czymś małym, lekkim i poręcznym w rodzaju Yamahy Slider 50 albo BWS. Im mniejszy, lżejszy i bardziej goły tym lepiej. Może ktoś podpowie?
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-29, 17:36
Podpowiem tyle - skup się na znalezieniu nie trupa :)
Bo ciężko będzie znaleźć coś z dokładnością co do konkretnego modelu.
Zresztą teraz to nie widzę sensu kupowania 50.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum