Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Motocykl 125 ccm kat B
Autor Wiadomość
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-15, 07:52   

Technologia. Jakość. Za to płacisz. Za markę również ale to wiąże się z tym co napisałem wcześniej.
Honda PCX kosztuje 12 tys. ale masz silnik z wtryskiem, start/stop (działa bardzo fajnie), LEDowe reflektory i światła, komputer pokładowy podający zużycie paliwa. Które jest niewielkie bo u mnie wynosi 2.3 l/100km. Gaźnikowe będą miały minimum 3 litry/100km. Mój Kymco B&W 50 2T pali 3.5 .

Oczywiście dla początkującego nie ma co pchać się w drogie sprzęty, trzeba najpierw sprawdzić czy jeżdżenie motocyklem jest dla nas.
Przyznam, że nie wykluczam Yamahy XMAX 125 z ABS w przyszłości. Nawet za 18 tysięcy. Ale póki co mój PCX jest idealny do dojazdów do pracy. Faktem jest, że motocykl/skuter 125 średnio nadaje się na dłuższe podróże. Jest to miejski sprzęt i idealnie spełnia swoją rolę.
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2015-04-15, 07:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2015-04-16, 01:59   

wojtek_pl napisał/a:
Technologia. Jakość. Za to płacisz. Za markę również ale to wiąże się z tym co napisałem wcześniej.

Nie, nie i jeszcze raz nie.
Płacisz tyle bo jesteś Europejczykiem, a ciemnota z Europy poprosty tyle chce płacić bo to w końcu jest np: Yamaha YBR 125 i ona powina kosztować ok. 12.000 zł.

A co będzie, jak ciemnota przeniesie się do Indii?

Odkryje prawdę - http://www.yamaha-motor-i...le-ybr-125.html

cena 50,846 ich waluty, po przeliczeni na nasze po kursie 1PLN = 16.41 INR wychodzi wynik 3098,28 zł.

I tyle i tylko tyle jest warta ta markowa jakość ale europejczyk wie lepiej i płci więcej.

Przelicznik walut.
http://www.transazja.pl/p.../rupia_indyjska
_________________
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-16, 06:44   

Ale to nie jest wina motocykla tylko idiotycznych podatków w UE ...

Poza tym porównanie cen dotyczyło raczej tanich Chińskich motorów z markowymi.
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2015-04-16, 06:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-16, 07:05   

monopios napisał/a:
wojtek_pl napisał/a:
Technologia. Jakość. Za to płacisz. Za markę również ale to wiąże się z tym co napisałem wcześniej.

Nie, nie i jeszcze raz nie.
Płacisz tyle bo jesteś Europejczykiem, a ciemnota z Europy poprosty tyle chce płacić bo to w końcu jest np: Yamaha YBR 125 i ona powina kosztować ok. 12.000 zł.



Dodajmy, że technologia i jakość jest z lat '80 słusznie minionego wieku. To nie krytyka tylko fakt. Zresztą taka nowa WSK nie potrzebuje niczego więcej.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2015-04-16, 16:04   

monopios, brawo! Całkowita racja

Swego czasu Romet Soft był do kupienia po 2.700
Obecnie cena katalogowa to 4.999...

Ale Ty pokazałeś naprawdę niezłą przebitkę. :evil:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-04-16, 16:26   

zajrzałem wczoraj z ciekawości do namiotu obok Media Expert i stoi tam między innymi 125-tka firmy "Toros"wyglądająca jak klon Junaka 123, wszystkie rzucające się w oczy podzespoły: charakterystyczna przednia lampa, zbiornik paliwa, siodło itp są identyczne. Pomarańczowy i szaro-srebrny. Cena bodaj 5299
http://www.toros.pl/2015_skutery_ion.php
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-04-16, 16:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-16, 20:17   

A myślałeś, że Junaki robią w Polsce ? :lol: :lol: :lol:
Poza tym motocykle 125 idą teraz jak woda, to i ceny mogą być wyższe. Za rok, dwa rynek się trochę nasyci, walka o klienta będzie ostrzejsza to i ceny trochę spadną.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-04-16, 20:50   

monopios napisał/a:
A co będzie, jak ciemnota przeniesie się do Indii?
Odkryje prawdę - http://www.yamaha-motor-i...le-ybr-125.html
cena 50,846 ich waluty, po przeliczeni na nasze po kursie 1PLN = 16.41 INR wychodzi wynik 3098,28 zł.


Ja tylko zwracam uwagę, że YBR oferowane w Polsce ma wtrysk, a to w Indiach jest na gaźniku, więc na początku widać, że silnik inny. Druga sprawa - polska yamaszka ma skrzynie 5-biegów, tamta ma 4. Podejrzewałbym także różnice w wykończeniu, np. jakości blach, ocynku, lakierze itp. Dodajmy do tego podatki, koszt transportu jednego i drugiego z Chin :mrgreen: , koszty marketingu, normy czystości spalin, koszty prowadzenia biznesu w Polsce i w Indiach... i myślę, że różnica w cenie od razu będzie jakby mniejsza.

Zresztą co do wykończenia - nie oszukujmy się, że Romet czy Junak oferuje choćby zbliżony poziom do kurdupelków 125 "klasy premium". Romety rdzewieją na chromach i nielakierowanych elementach jeszcze w trakcie gwarancji, a przełączniki potrafią szwankować po pierwszym większym deszczu, tego się raczej nie uświadczy u drogiej konkurencji.

I żeby nie było - nadal uważam, że na 125 wystarczy Romet, jeśli ktoś nie chce szaleć, tylko rekreacyjnie poczuć wiatr we... w kasku. Ale nie jest też tak, że wyższe ceny za motocykle I kategorii nie mają żadnego uzasadnienia.
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2015-04-16, 22:34   

wojtek_pl napisał/a:
Ale to nie jest wina motocykla tylko idiotycznych podatków w UE ...

Ale to nietłumaczy wzrostu ceny x4.
wojtek_pl napisał/a:
Poza tym motocykle 125 idą teraz jak woda, to i ceny mogą być wyższe. Za rok, dwa rynek się trochę nasyci, walka o klienta będzie ostrzejsza to i ceny trochę spadną.

Raczej wątpie, jeżeli chodzi o te "markowe".
Ponieważ, europejczyk uważa produkty z takiej firmy za produkty prestiżowe, to będzie płacił więcej, no i chce być snobem.
Marmach napisał/a:
koszty prowadzenia biznesu w Polsce i w Indiach... i myślę, że różnica w cenie od razu będzie jakby mniejsza.

No to w takim razie, w Niemczech powinien kosztować x2 ceny polskiej, a kosztuje € 2.595,00

http://www.yamaha-motor.e...ter/ybr125.aspx

więc cena bardzo zbliżona.
_________________
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-04-17, 06:00   

a ja właśnie odkładam na Rometa Soft Chopppera.

Taka fajnie wyglądająca dojazdówka do pracy w sezonie.. Myślę, że w 4 do 5 lat mi się zwróci w kosztach paliwa (w końcu pali 4 x mniej niż Duster :) ).

Czytałem na różnych forach o Rometach 125 i większość ma jakieś wady silnika, a akurat Soft ma silnik innej konstrukcji (czy od innego producenta) od pozostałych modeli i z opinii wynika, że jest najbardziej niezawodny.

Na razie muszę uzbierać 3,999 PLN, bo tyle kosztuje nowy Soft w Małopolsce... do tego bonus umożliwiający przedłużenie gwarancji pod warunkiem robienia przeglądów u dealera.
Koszt OC na rok to ok 50 PLN.

i... na życzenie klienta mogą zdjąć blokadę ;) Wtedy pojedzie więcej niż katalogowe 90 km/h (tylko po co mi to, skoro zamierzam jeździć nim tylko po mieści)
Ostatnio zmieniony przez keikan 2015-04-17, 06:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-04-17, 15:57   

keikan napisał/a:
Na razie muszę uzbierać 3,999 PLN, bo tyle kosztuje nowy Soft w Małopolsce... do tego bonus umożliwiający przedłużenie gwarancji pod warunkiem robienia przeglądów u dealera.

Nie wiem jak stoi Romet w Małopolsce, ale na forach serwisy mają delikatnie mówiąc kiepskie opinie, a ja osobiście w Warszawie też miałem przyjemność trafić na wyjątkowych cwaniaczków...
Poza tym przeglądy są kosmicznie drogie w stosunku do ceny pojazdu, nie wiem czy nie lepiej odkładać pieniądze na ewentualną naprawę. Można zrobić pierwszy i ewentualnie drugi przegląd, a potem poważnie bym się zastanawiał.

keikan napisał/a:
i... na życzenie klienta mogą zdjąć blokadę ;)

Nie wiem jaka blokada jest w 125 ale w 50cc jest to moduł zapłonowy ograniczający maksymalne obroty i mała zębatka na wałku zdawczym, jedno i drugie w 50cc daje się wymienić w ciągu 10 minut ;)
Natomiast tak jak pisałem wyżej, nie jeździłbym szybciej niż 90-100 Rometami, bo mają prostackie zawieszenie i na wybojach człowiek czuje się jak na wściekłym byku przy tej prędkości ;)
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-04-17, 21:26   

Marmach napisał/a:
Nie wiem jaka blokada jest w 125 ale w 50cc jest to moduł zapłonowy ograniczający maksymalne obroty i mała zębatka na wałku zdawczym, jedno i drugie w 50cc daje się wymienić w ciągu 10 minut ;)


W moim bartonie fighterze oryginalnie nie było blokowanego modułu :roll: ani zadnych blokad seryjnie juz leciał powyżej 45km/h
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2015-04-17, 21:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2015-08-21, 15:56   

Jako współorganizator zapraszam wszystkich chętnych na zlot Junaka. Szczegóły zlotu i jego plan w arykule:
http://www.kamienskie.inf...#comment-173758
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2015-08-21, 16:01   

Tylko honda shadow VT 125 :mrgreen:
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2015-08-21, 16:04   

robo1973 napisał/a:
Tylko honda shadow VT 125 :mrgreen:

Jak kto lubi.
Kolegę na hondzie też ugościmy.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-09-03, 08:11   

Jakby ktoś był zainteresowany opinią o Honda CBF 125M to służę pomocą.
Kupiona nowa - rocznik 2014. Przejechane ponad 7 tysięcy km i jak dotąd nawet żarówka się nie przepaliła...także sprzęt godny polecenia. Nie grzeszy przyspieszeniem ani prędkością maksymalną, ale do spokojnej jazdy w sam raz.
Spalanie w moim przypadku ( 190cm\88kg) - 2.2 litra\100km.
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2015-09-06, 16:10   

keikan, Soft Chopper nie ma blokady
Ew. mogą Ci dyszę zmienić, ale blokad ta zabaweczka nie ma. Robią Cię w balona.

Zapraszam do Klubu Chińskich Motocykli i do Banitów. Sporo można się dowiedzieć na temat Rometów, Junaków i innych 2oo. Klony klonów robione w różnych fabrykach. Ale jeźdżą i to całkiem całkiem.
Mnich (mnich.jupe24.pl) obleciał na 125 Europę i kawałek Azji. Motocykl padł przy przebiegu ok 65 tkm.
Luca na 250cc ma zrobione coś ok 85 tkm

Wiem, że dla motocykli z Europy i Japonii to żaden wyczyn, ale mówimy o czymś, co kosztuje 3,5-8 tys złotych.
Ostatnio zmieniony przez Dyziek 2015-09-06, 16:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-09-07, 18:59   

Mogę także pochwalić chińczyka bartona fightera dobijam 26tyś km na cylindrze 72ccm nic nie padło, oleju nie bierze, pali od strzała, sprzęgło od nowości nic się nie ślizga i nic nie puka po prostu leje i jadę ;-) jedyna bardzo duża wada to wibracje (silnik na sztywno do ramy, bez tulei gumowych) którą rozwiązałem w 90% stosując twarde śruby (miękkie pękały w pół) i dokręcając solidnie oraz kontrując
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2015-09-07, 18:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-08, 07:30   

Lukas87 napisał/a:
jedyna bardzo duża wada to wibracje (silnik na sztywno do ramy, bez tulei gumowych)

A czy można założyć gumowe tuleje i czy to poprawi kulturę pracy silnika wobec ramy? ;-)
 
DIYowiec 


Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 163
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-08, 07:43   

route2000, a np wydech ? Połamiesz szpilki.
To nie jest takie proste że zamontujesz trzy kawałki gumy i będzie ok.
Niestety - takie są minusy budżetowych rozwiązań.
Trzeba się z tym pogodzić, albo wybrać coś innego.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-01-03, 12:14   

Tydzień temu zakupiłem hondę varadero 125 z przebiegiem 20tyś jest to największy motocykl w segmencie 125tek.
Co prawda jest drogi w zakupie, starsze modele są na gaźniku zaś od 2007 na wtrysku. Nabyłem egzemplarz na wtrysku (brak ssania jak to ma miejsce w gaźniku i brak konieczności synchronizacji gaźników) silnik to Vka (15km) chłodzona cieczą, spokojnie można nim zrobić 100tyś km, sam widziałem jak pracuje silnik po przebiegu 60tyś i cykał jak nowy. Skrzynia 5 biegowa. Jako że jest bardzo zimno zrobiłem nim 5km takiej jazdy testowej i powiem to jest to :) przyspieszenie du*y nie urywa bo moto waży niecałe 200kg ale do 90km/h idzie jak szalone. Każdy kto widzi na żywo myśli że to 600ta :)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-01-03, 12:46   

To ja tylko nadmienię, że synchronizować gaźników nie trzeba, ale pewnie trzeba synchronizować przepustnice. Ostatnio miałem to robione w moim DL650 i wbrew moim wyobrażeniom, silnik po zabiegu pracuje zupełnie inaczej...
Swoją drogą nie wiedziałem nawet, że robią dwucylindrowe 125cc w takich sobie zwykłych motocyklach :) Pewnie będzie paliła trochę więcej, niż jednocylindrowy, ale za to doznania z jazdy inne ;)
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-01-03, 21:58   

Marmach napisał/a:
To ja tylko nadmienię, że synchronizować gaźników nie trzeba, ale pewnie trzeba synchronizować przepustnice. Ostatnio miałem to robione w moim DL650 i wbrew moim wyobrażeniom, silnik po zabiegu pracuje zupełnie inaczej...
Swoją drogą nie wiedziałem nawet, że robią dwucylindrowe 125cc w takich sobie zwykłych motocyklach :) Pewnie będzie paliła trochę więcej, niż jednocylindrowy, ale za to doznania z jazdy inne ;)


Gaźniki trzeba synchronizować najlepiej co sezon a wtrysk to wtrysk, co do Vki to mamy do czynienia z pięknym brzmieniem no i ładnie jedzie w całym zakresie obrotów, przydał by się 6 bieg. Jak na Vkę to jest wybitnie wysokoobrotowa bo kręci się do 13tys/obr.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-04, 07:39   

Lukas87
A możesz zdradzić jakiego wzrostu i wagi jesteś? Przymierzałem się do kilku 125 i na każdej czułem się jakbym siedział na kocie. To może pierwszy się przyznam: 180 cm + i 100kg +. Wiem, że 125 to ciut mało, ale nie chodzi o turystykę, tylko o omijanie korków.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2016-01-04, 07:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-01-04, 07:50   

jan ostrzyca, mam 190 cm wzrostu i ważę około 88 kg. Posiadam Honde CBF 125 i powiem Ci ze nie czuję się na niej jak na "osiołku". Wiadomo, że to motorki na krótkie dystanse - do pracy jak znalazł. Spalanie 2,2 l\100 km.
A Varadero to już w ogóle rozmiarami jest bliska "pełnowartościowym " motocyklom :-)
_________________
enjoy the silence
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne