Wysłany: 2014-06-25, 20:25 przekładka silnika - pytanie
Witam,
pytanie do specjalistów …. jeśli ktoś znajdzie czas i chęci …
Ojciec rozbił Stepway'a /rocznik 2011 - 1,5 dci/ dach i upadek na przednie koła, auto nie nadaje się do naprawy ale cała mechanika, tzn. silnik z osprzętem, instalacja klimatyzacyjna, skrzynia biegów, poduszki, komputer ect … generalnie całe wnętrze jest nieuszkodzone i stosunkowo nowe
Mój wierny logan MCV, 1,5 MPI ma już przelatane 160000 i niestety od nowości nie ma klimy, może być tak wykonać przeszczep ? silnik, komputer, klima, skrzynia, - pytanie czy mocowania będą pasować … generalnie czy gra jest warta zachodu ….
za rozbite auto nie dostanę za wiele /nie było AC/ ale za bezcen szkoda mi go puszczać ….
będę wdzięczny za wszelkie sugestie …/życzliwe /
pozdrawiam
Rafał
A co zrobisz z karoserią? Na złom to musi być kompletne auto, bo za braki w kg wagi auta trzeba dopłacać.
A z kolei poprzekładać pomiędzy samochodami to zajmuje dużo czasu, no i trzeba mieć kasę za robotę. Myślę, że nie warto w to się bawić... Na złomie można dostać jakieś 1000-1500 zł za auto. Chyba że ktoś skupuje rozbite na części, ale trzeba uważać na pewne procedury, bo można trafić na oszustów i potem mieć kłopoty w urzędzie (wyrejestrowanie i zakończenie ubezpieczenia auta).
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-25, 21:21
Czemu straszycie kolegę? Jak wyciągnie silnik z MCV i wrzuci do Stepway'a, to i kg na złomie się będą zgadzać.
Oryginalny silnik w MCV to też 90KM??
Przeszczep silnika i skrzyni z bratem między 2 identycznymi autami, to ja w jedną noc zrobiłem. Trzeba do tego co prawda mieć zaplecze - kanał i coś do wyciągnięcia silnika.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Ostatnio zmieniony przez matucha 2014-06-25, 21:22, w całości zmieniany 1 raz
witam,
oczywiście chodziło o wersję 1,6 MPI a nie jak czujnie wychwycił kolega, 1,5 MPI ….
ze złomem dam jakoś radę, kolega z warsztatem dorzuci stosowne żelastwo ….
pytanie o sens takiej przekładki dotyczy głównie koniecznego nakładu pracy i skali przeróbek logana z silnikiem benzynowym na wersję wysokoprężną …..
a jak operacja nie będzie miała sensu to pozbędę się wraka na części ….
pozdrawiam
Raf
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-25, 22:53
Generalnie ja bym się bawił, pewnie większość (99%+) śmieci jest plug & play.
Swoją drogą dziwny jest brak AC w 3 latku :/
Samą karoserię też byś puścił na allegro :)
EDIT
jak przekładasz diesla do benzyny to może być trudniej, ale pewnie głównie trzeba będzie nowe łapy kupić no i osprzęt, montaż, ciekawe czy niczego nie zdążyli zmodyfikować.
Ale jak bez kombinacji to i tak w dalszym ciągu zabieg warty świeczki.
Zresztą wtedy tego 1.6 też mógłbyś opędzlować na portalu aukcyjnym :)
Ostatnio zmieniony przez BigT 2014-06-25, 22:55, w całości zmieniany 2 razy
Jedyna rzecz które może cie blokować to układ paliwowy .
Wydaje mi sie że przy dieslu jest inny (a na pewno jest inny filtr ) .
Do tego przy benzynie jest odpowietrzenie baku i idzie wężyk z baku do przepustnicy .
Może się mylę bo moja wiedza jest ogólna a nie konkretna do tego modelu/marki .
Układ wydechowy też jest inny (katalizator ) choć to możesz olać (oczywiście jest to nielegalne )
Sama przekładka silnika / skrzyni / sprzęgła nie powinna sprawiać problemów .
Upewnij się o ten układ paliwowy bo tak trzeba by z jakieś rozbitka wyciągnąć .
Z klimatyzacją morze być trochę gorzej .
Na pewno musiał byś przebijać grodź silnika (ale przy wyjętym silniku to błahostka ) no i elektryka .Czeka ci dość dużo cudowania z elektryką . Ja właśnie dlatego zrezygnowałem z takiej operacji . W warsztacie za taką operacje dołożenia klimy wezmą od ciebie ok 500 zł
tutaj poradnik z innego forum
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-26, 02:24, w całości zmieniany 2 razy
A co zrobisz z karoserią? Na złom to musi być kompletne auto, bo za braki w kg wagi auta trzeba dopłacać.
Będzie miał elementy z MCV'ki przecież... Moim zdaniem fajny temat, dlatego że masz komplet niezbędnych części (w końcu dawca jest kompletny mechanicznie)
Czy jednak logan benz i logan diesel nie różnią się zbytnio by mówić, że ma się komplet części do przekładki? Tak sobie myślę:
Wiązki elektryczne inne
Zegary pewnie inne
Zawieszenie silnika i skrzyni inne
Wydechy inne
Półosie inne, piasty nie wiem czy nie inne
Układ kierowniczy (maglownica/drążki) nie wiem czy nie inny
A te rzeczy w sandero też pewnie są z innej parafii i koszty mogą urosnąć.
Dla chcącego pewnie da rady, ale na pewno nie jest to robota plug&play.
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-26, 20:34
Przełożenie z benzyny ==>diesel to już nie taka prosta robota. Podejrzewam że też chłodnice mogą być inne i na pewno po drodze parę problemów się znajdzie. Przy wymianie Kompa to też i stacyjka i wtedy wypadałoby wkładki w drzwiach zmienić itd. Można się nad samą klimą zastanowić, ale wtedy brakuje części od benzyny typu uchwyty, jakaś rolka. O ile paski się różnią to też i kółko na sprężarce się różni. Do tego kawałek wiązki trzeba jeszcze dorobić.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Ostatnio zmieniony przez matucha 2014-06-26, 20:35, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-26, 21:18
Jak masz te dwa silniki na wierzchu to po prostu obejrzyj jak to wygląda, pomierz, bo Tobie łatwiej jest to ocenić niż nam - wątpie żeby ktoś kiedyś mierzył się z takim swapem w dacii :)
matucha, ale przecież i tak wszystko ma, dokładnie wszystko. Pytanie czy nie zmieniało się nic między rocznikami i modelami, ale jak wcześniej - to trzeba po prostu zmierzyć i przymierzyć.
Natomiast ja wolałbym przełożyć całość, razem z silnikiem i od razu 110hp z niego zrobić ;)
Ostatnio zmieniony przez BigT 2014-06-26, 21:19, w całości zmieniany 1 raz
Matucha ma niestety rację. Same przymiarki silnika to nie wszystko. Po drodze wyskakuje milion pierdół, które kosztują może niewiele, ale zabierają sporo czasu.
Zastanawia mnie czy silnik jest w dobrym stanie po dachowaniu. Dci mają problem z panewkami, więc kto wie czy smok pompy był w oleju podczas dachowania.
Ogólnie fajna sprawa, ale na pewno nie plug & play. Spawarka, szlifierka i najlepiej rozbity logan Dci celem pozyskania części blacharskich.
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-26, 23:28
MCV napisał/a:
Matucha ma niestety rację. Same przymiarki silnika to nie wszystko. Po drodze wyskakuje milion pierdół, które kosztują może niewiele, ale zabierają sporo czasu.
Żaden swap na silnik inny niż taki sam jaki był zamontowany fabrycznie nigdy nie jest plug and play do końca. To jasne.
Ale jak miałbym samochód do przekładki, znany, ze wszystkim, z wiązkami, pełnym osprzętem i tak dalej, to na pewno bym się nie wahał. Lepszej okazji już być chyba nie może.
Ciekaw jestem jakie są różnice blacharskie w mcv Pb i dieslu, ale znają dacię - pewnie niewielkie.
Ostatnio zmieniony przez BigT 2014-06-26, 23:28, w całości zmieniany 1 raz
Spojrzałem na zdjęcia 1.6 MPI. Górna łapa silnika wygląda identycznie jak w DCi. Oczywiście to tylko porównanie wizualne. Pytanie czy tam nawet pompy hamulcowe się nie różnią.
serdecznie dziękuję za wszelkie informację i sugestie … niestety nawet mój mechanik mi tą operację szczerze odradza … choć powinien się cieszyć z okazji do zarobku ….konsultowałem również sprawę ze znajomym w serwisie Renaulta w Katowicach /na kościuszki/ odradza temat z uwagi na konieczność sporych przeróbek instalacji elektrycznej, komputera, zegarów, grodzi, wydechu, mocowania silnika, … itp ….
pozostaje sprzedaż na tajle … jeśli są chętni to zapraszam ….
podaję numer telefonu do kontaktu: 601984050
pozdrawiam
Rafal
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-28, 18:59
BigT napisał/a:
Jak masz te dwa silniki na wierzchu to po prostu obejrzyj jak to wygląda, pomierz, bo Tobie łatwiej jest to ocenić niż nam - wątpie żeby ktoś kiedyś mierzył się z takim swapem w dacii :)
matucha, ale przecież i tak wszystko ma, dokładnie wszystko. Pytanie czy nie zmieniało się nic między rocznikami i modelami, ale jak wcześniej - to trzeba po prostu zmierzyć i przymierzyć.
Natomiast ja wolałbym przełożyć całość, razem z silnikiem i od razu 110hp z niego zrobić ;)
Podstawa akumulatora do przespawania, serwo nie pasuje, pas przedni może być inny, komplet pedałów na 99% trzeba wymienić - przy odrobinie szczęścia mocowania pasują. Za chwilę zacznie brakować jakiś zaślepek, czy przelotek....
Zrobienie tego, żeby działało to nie jest jakiś wielki problem, chociaż proste też to nie jest. Zrobienie tego tak, żeby było prawie jak z fabryki to taki koszt, że lepiej sprzedać MCV, dołożyć i kupić z mniejszym nalotem. Potrzebny jest blacharz / spawacz / lakiernik / mechanik i elektryk.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Lepiej już kupić tego Bentleya z kawału, na którego spadła płyta betonowa i wyremontować. Dokładnie popieram przedmówcę, a nie babranie przez dwa miesiące, uszczelnianie dziur kitem, przedłużanie linek sznurkiem i na koniec wnerwianie się, że coś nie działa tak, jak powinno.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum