trochę chłodniej się zrobiło dodatkowo przez kilka dni bardzo krótkie odcinki z wieloma postojami ok 6 km 10 razy gaszenie i odpalanie i na stacji mało przyjemnie się zrobiło 662km 44,76l śr. 7,19 wg. komputera 6,7 śr. prędkość 26,4
trasa świateczna Łódź - Karpacz
5 os na pokładzie z bagażem.
srednia prędkość 80 km/h
właczona klima
dystans 745km
średnie spalanie 5,34l
w tym 400km po trasie S8 prędkość 120km/h non stop.
Czyli wyszło całkiem nieźle :)
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
trasa świateczna Łódź - Karpacz
5 os na pokładzie z bagażem.
srednia prędkość 80 km/h
właczona klima
dystans 745km
średnie spalanie 5,34l
w tym 400km po trasie S8 prędkość 120km/h non stop.
okres przedświąteczny "wsparcie" w pracy 100% miasto spalanie 7,15 wg komputera 6,8 śr. prędkość 25 bardzo krótkie odcinki czasem nawet na kilometrze 5 razy odpalona i gaszona
Zestawienie z całego roku.
Dystans 23 615km
Paliwo 1 496,77
Średnie spalanie 6,34l/100km
Zawsze tankuję pod korek (nie do odbicia).
Na koniec roku każde auto zatankowane pod korek. Prowadzę własną statystykę wszystkich aut i wygląda to ciekawie.
Najtańsze auto w kosztach Maluch o przebiegu 25km/rok
Dacia nie wychodzi różowo w porównaniu do Skody Roomster 1,4 (średnia spalania gazu 9,5l)
Trasa 626km
srednie spalanie 6,32
autostradka 200km srednia predkosc 140km/h
drogi expressowe 200km srednia predkosc 120km/h
reszta lokalne drogi i troszkę miasta
srednia predkosc z całości 72km/h
na pokładzie 4 os + sporo bagażu
klima 50%
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Sorry ale w gazie Lodgy dla moich preferencji sobie nie wyobrażam. Miałem Cytrynę Berlingo 1,6 z gazem 4 lata i było to trochę liche na trasie pod pełnym obciążeniem.
Reasumując to 1,5 Dci nie wychodzi rewelacyjnie (moja subiektywna ocena) -
Multipla 1,9 Jtd paliła podobnie ale to było 10 lat temu.
Zimne powietrze o temp. 0C przy 100% wilgotności zawiera ~3.8g pary wodnej na 1kg powietrza, ta sama ilość wilgoci (pary wodnej) w temp. 20C to tylko 25 % wilgotności względnej (w 20C 100% to prawie 15g H20).
Szyby parują(pokrywają się rosą lub szronem) wtedy gdy lokalnie (przy powierzchni) wilgotność względna osiągnie 100% i reszta pary wodnej osadzi się w tej postaci lub też zobaczymy "obłoczek". To dlatego szklanka zimnego piwa pokrywa się rosą, wydychane na mrozie powietrze widzimy w postaci owego "obłoczka". Tak też działa klimatyzacja: ochładza powietrze z którego wypada wilgoć (czasami widać nawet kałuże pod autami), a następnie w kabinie ogrzewa się i jego wilgotność względna spada. Tyle że, jak temp. zewnętrza spadnie poniżej 4-6C (a już na pewno poniżej 0C) to sprężarka klimatyzacji się nie włączy. Zabezpiecza to parownik przed oblodzeniem i ewentualnym zniszczeniem, oraz przy jeszcze niższych temp. zabezpiecza cały układ - w niskich temp. czynnik w ogóle w parowniku by nie zmieniał stanu skupienia na gaz i cały układ i tak by nie pracował.
Jak się ma klime automatyczną to po włączeniu i tak o załączeniu sprężarki decyduje komputer sterujący układem i przy wyższych temperaturach może już tego nie robić. A jak mamy manualną to nawet jak włączymy i zapali się mam kontrolka to poniżej pewnej temperatury sprężarka nie działa.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-01-03, 23:31, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum