Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-11-21, 10:45
Usterka wskażnika poziomu paliwa oraz rezerwy.
Autor Wiadomość
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-10, 19:54   Usterka wskażnika poziomu paliwa oraz rezerwy.

Przedwczoraj tankowałem paliwo, klilka litrów. Wszystko działało aż dziś. Zauważyłem, że mam znów rezerwę. Ponownie dotankowałem kilka litrów by zgasła. Patrzę a wciaż świeci się kontrolka z dystrybutorem. Nie ma wskażań cegiełek , zaś podczas odpalania silnika ikona dystrybutora kilkukrotnie mruga. Pech, że gwarancja się skończyła 8.07 ;-( Macie jakieś pomysły na diagnoze, naprawę zanim udam się do ASO ? Myślałem, że może coś uszkodziałem podczas montażu gniazd 12V ale to było w niedziele i działało na 100%. Ostatnio troszkę padało, może jakaś wilgoć ? Ja rzadko tankuje więcej niż 10l, mało jeżdże. Ostatnio miałem rezerwę, na której przejechałem 30 km. Mógł się zawiesić pływak ?


Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-07-10, 19:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-07-10, 21:33   

po prostu zatankowałbym do pełna ...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-10, 21:39   

A lampka miga szybko/przerywa jakby było zwarcie conajmniej na płytce zegarów.
Kliknij jeszcze przełącznikiem od zegarów na kierunkowskazie do pozycji ile zostało możliwych km do wyczerpania baku ... ? Jak tam sensowna wartość, to chyba tylko lampka / zwarcie.

Ewentualnie wyjmij zegary - i zobacz czy nie zamokła płytka, skoro podejrzewasz od deszczów. Demontaż prosty w 15-30min to zrobisz.
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-07-10, 21:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-10, 22:10   

Zatankowałem kolejne 5 l. Nic. Nadal mruga. W zbiorniku jest na pewno ok 15 l paliwa. Komputer nie wyświetla prognozowanej ilości km do przejechania - odczytuje prawidłowo popsutą rezerwę.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-10, 22:16   

Sprawdź ( ewentualnie pryśnij spreyem kontakt) złącza .
A może wystrczy test diagnostyczny zegarów?
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-10, 22:20   Re: Usterka wskażnika poziomu paliwa oraz rezerwy.

mekintosz napisał/a:
Przedwczoraj tankowałem paliwo, klilka litrów. Wszystko działało aż dziś. Zauważyłem, że mam znów rezerwę. Ponownie dotankowałem kilka litrów by zgasła. Patrzę a wciaż świeci się kontrolka z dystrybutorem. Nie ma wskażań cegiełek , zaś podczas odpalania silnika ikona dystrybutora kilkukrotnie mruga. ]


Zatankuj więcej.
Przy tankowaniu kilku litrów komp nie odczytuje ponownie danych z pływaka, musi być zatankowane więcej.
Zawsze tak miałem w Renault.
Chociaż już 5 l z reguły wystarczyło.

Jest jeszcze jedno wyjście- może działa u Ciebie tryb testowy wskaźników (w Dusterze II już go nie ma), spróbuj go uruchomić, wtedy odczyt powinien być przeprowadzony od nowa.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-07-10, 22:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
pol34 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 MPI+LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 83
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2014-07-10, 22:20   

Miałem podobny przypadek tylko bez mrugania kontrolki paliwa,problem rozwiązałem przez wejście w tryb serwisowy zegarów,a następnie kilka sekund przytrzymałem wciśnięty przycisk do zmiany stanu licznika.Wszystko wróciło do normy paliwa miałem w baku 12 l rezerwa się wyłączyła i pojawiły się dwie cegiełki.U mnie ten sposób zdziałał :mrgreen:
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-10, 22:44   

Dziękuję, właśnie wróciłem z testów. Udało mi się na chwilkę uzyskać dwie kreski i zgaszoną rezerwę oraz odczyt pozostałych km. Jednak kontrolka z dystrybutorem cały czas mrugała. Podczas jazdy z poprawną informacją znów wskoczyła rezerwa. Test LCD potwierdza sprawność wyświetlacza. Mam też symbol "Jo" ( low? ) oraz tajemnicze cyfry nie będące przbiegiem pojazdu.

test_cyfry.jpg
Plik ściągnięto 289 raz(y) 179,71 KB

test_segmenty.jpg
Plik ściągnięto 271 raz(y) 238,83 KB

test-Lo.jpg
Plik ściągnięto 284 raz(y) 236,39 KB

 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-10, 22:46   

jas_pik napisał/a:
Sprawdź ( ewentualnie pryśnij spreyem kontakt) złącza .
A może wystrczy test diagnostyczny zegarów?


Złącza .. zegarow, pływaka ?
 
pol34 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 MPI+LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 83
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2014-07-10, 22:48   

Tajemnicze cyfry to wersja oprogramowania licznika, jeszcze spróbuj odłączyć akumulator może coś to da.
Ostatnio zmieniony przez pol34 2014-07-10, 22:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-10, 22:54   

Sprawdź pod tylną kanapą - czy tam połączenie od pływaka jest ok .
Druga sprawa możesz sprawdzić miernikiem , czy masz rezystancję faktycznie wskazującą we wtyczce lewej ( przy słupku ) od zegarów na niski poziom paliwa - wtedy wykluczysz sam zegar i m.in. kontrolkę.

Musiałbym poszukać - miałem rozpiskę pinów w obu wtyczkach zegara. ...

Nie wiem tylko czy umiesz pomierzyć i wyciągniesz zegary.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-10, 22:58   

Też pomyślałem o sprawdzeniu okablowania okolicy pompy paliwa. Jutro się za to za dnia wezmę. Jakbyś odszukał parametry oraz dokładnie gdzie mam mierzyć byłbym wdzięczny ;-) Czytałem, że w dusterach była jakaś akcja serwisowa właśnie wadliwych pływaków. Nie wiem czy może to tez sandero dotyczyło ?
 
carolinus 


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.5 dCi 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 60
Skąd: Warszawa i okolice
Wysłany: 2014-07-11, 00:33   

mekintosz napisał/a:
... Mam też symbol "Jo" ( low? ) oraz tajemnicze cyfry nie będące przbiegiem pojazdu.


– Usterki "czujnik poziomu paliwa" obecne lub zapisane w pamięci, wyświetlane są jako
"-JO- -" w przypadku obwodu przerwanego,
"-JC- -" w przypadku zwarcia.
– Usterki "wydatek paliwa" obecne i zapisane w pamięci są wyświetlane jako "D- - - -" w przypadku braku sygnału o wydatku paliwa.

link do całego posta:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3787

Znaczy się jest duża szansa że to tylko kabelek :)
W sumie jak mi wyskoczył błąd pxxx na torque to w/g opisów wyglądało na być może poważną awarię - a okazało się że to padnięta świeca...
Ostatnio zmieniony przez carolinus 2014-07-11, 00:40, w całości zmieniany 3 razy  
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-11, 07:19   

Sęk w tym, że torque nic nie raportuje ;-(
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-11, 07:29   

Carolinus już napisał w czym rzecz , to co się wyświetla "Jo" to błąd okablowania, też myślę że to okablowanie na punktach - bak <-> zegary.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-11, 08:13   

Czyli szukać braku styku. Od strony baku - pod siedziskiem tylnej kanapy, zaś od strony zegarów gdzie przebiega wiązka ?
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-11, 08:18   

To prawdopodobnie brak kontaktu (zaśniedziały styk/prztarty/przerwany/odłączony).
I tu i tu trzeba szukać.
Podejrzewam okolice złącz pod siedzeniem - jeśli często podnosiłeś tylną kanapę mogłeś naruszyć wiązkę i doprowadzić do rozłączenia , lub też wilgoć mogła spowodować zaśniedzenie styku - a to daje identyczny objaw.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-11, 08:19   

Idz wzdłuż okablowania od kanapy do przodu auta , progiem z prawej strony auta - przynajmniej w dusterze. Nie wiem czy nie idzie do sterownika silnika (kolo akumulatora) a stamtąd może do zegarów - ale nie mam teraz schematu elektrycznego. :roll:
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-11, 10:37   

Nowy screen 

_20140711_113531.JPG
Plik ściągnięto 283 raz(y) 123,26 KB

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-11, 10:41   

Cytat:
– Usterki "temperatura płynu" obecne lub zapisane w pamięci, wyświetlane są jako
"- - -TO" w przypadku obwodu przerwanego,
"- - -TC" w przypadku zwarcia.
Usterki "temperatura płynu" nie są znaczące, a usterka "TO" nie powinna być brana pod uwagę gdy silnik jest zimny.
– Usterki "czujnik poziomu paliwa" obecne lub zapisane w pamięci, wyświetlane są jako
"-JO- -" w przypadku obwodu przerwanego,
"-JC- -" w przypadku zwarcia.


Czyli masz "JOTO"
co oznacza przerwę w ukladzie czujnika poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego ,
Sprawdź sterownik komputera , przy akumulatorze - wyjmij wtyczki i przepsikaj "kontaktem"
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-11, 14:50   

Gdzie jest ten sterownik? Obok skrzynki bezpieczników w komorze silnika czy to metalowe coś przytwierdzone do blachy za akumulatorem, element z radiatorem? Odłączyć plus akumulatora czy wystarczy nie wkładać kluczyka do stacyjki?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-11, 14:53   

To drugie coś z radiatorem koło aku.
Ma chyba 3 wtyczki z kablami włożone.
Odłączyć aku.
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-07-11, 14:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-11, 15:48   

Nie mam preparatu typu kontakt. Może wd 40 być ewentualnie? Czy wystarczy odłączyć tylko kleme ujemną przed sprawdzenie wtyczek ?
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-11, 17:45   

Jak się je odbezpiecza te złącza?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-11, 18:05   

Mam szukać w schematach które to piny we wtyczkach?

Jaki silnik K9k 796 ? 86KM ? Umiesz sprawdzić rezystancje ? Czy przewód nie przerwany ?
Nie , tylko alkohol czysty typu izopropylowy. Odłącz całkiem aku przed wyjęciem wtyczek.

1. Temp.chłodziwa :



ELEMENTY istotne:

244 - czujnik temp. płynu chłodzącego
ten środkowy - to ECU- el. 120 ( zamieszczam tylko górna część dla czytelności )
(
jak widać tylko ta wtyczka z największą ilością pinów interesuje)
R212 - to przekaźnik którry łączy z zegarami ( sprawdzić połączenie - to gdzie jest to na 1 fotce ) - sprawdzić czy ma połącznie i czy zmasowane jest dobrze ( masuje też czujnik temp. pł.chł.)
247 - ZEGARY


2. PALIWO


Lokalizacja R2 i zegarów - widać wtyczka lewa przy słupku zegarów


199- czujnik paliwa w baku
R2 - przekaźnik ( wtyczka jak w poprzednim przypadku R212 ) - lokalizacja -> pod zegarami koło bezpieczników
247 - ZEGARY

Czyli czujnik paliwa idzie bezpośrednio do zegarów i tam pewnikiem wszystko oblicza a dopiero stamtąd sygnal o spalanym paliwie idzie do złącza OBD itd.
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-07-11, 18:53, w całości zmieniany 5 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne