DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Lodgy TCe - pierwsze wrażenia
Autor Wiadomość
luk80 


Marka: Dacia
Model: Lodgy, Duster Blackshadow
Silnik: 1.2TCe, 1,6 SCe
Rocznik: 2012,, 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 126
Skąd: okolice Zabrza
  Wysłany: 2013-02-09, 23:42   Lodgy TCe - pierwsze wrażenia

Tak więc w piątek odebrałem Lodzie z salonu. Autko pojemne, przyjemnie się prowadzi chociaż jak dmuchnęło porządnie z boku to pomyślałem, że ESP był dobrym wyborem bo w gorszy sytuacjach może tyłek uratować. Radio CD bardzo fajne szczególnie jak patrze na podłączenie telefonu. Szybko paruje z urządzeniem i działa bezproblemowo. Silnik TCe na postoju pracuje w głośności zbliżonej do zwykłego D4F tyle, że z charakterystycznym cykaniem. Podczas jazdy słychać raczej szum powietrza. Autko ładnie przyspiesza, chociaż pełny testów z uwagi na docieranie nie prowadziłem. Na pewno widać dużą różnicę pomiędzy D4F a TCe. Wspomaganie jako, że hydrauliczne działa z większym oporem niż elektryczne. Akurat to biorę za plus bo w Clio uważam je za zbyt silne. Zabrakło za to kontrolki świateł dziennych, a i do reflektorów można mieć zastrzeżenia. Wiem, że H4 ma swoje ograniczenia niemniej przyzwyczaiłem się już do świateł w Clio z H7, a tu jest naprawdę lepiej po zmroku. Skrzynia biegów jak dla mnie to tak jak w Clio z początku trochę opornie. Myślę że z czasem będzie lepiej. Sprzęgło mięciutkie - tutaj plus z strony mojej żony, bo w skodzie to się trzeba nadeptać. Przed odbiorem Panowie z salonu przesmarowali wszystkie zamki, a ja ze swojej strony już po powrocie zrobiłem to samo z punktami masy autka tak by z elektryką na przyszłość nie było przygód. O spalaniu, prędkościach, przyśpieszaniu z pełnym wykorzystaniem silnika nie będę pisał, bo za wcześnie na to z uwagi na przebieg czyli całe 86km :mrgreen:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-02-10, 00:00   

fotki ;-)
 
luk80 


Marka: Dacia
Model: Lodgy, Duster Blackshadow
Silnik: 1.2TCe, 1,6 SCe
Rocznik: 2012,, 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 126
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: 2013-02-10, 00:36   

Póki co fotki silnika TCe 1.2
Na resztę musicie poczekać bo wyjeżdżam bez Lodzi.
 
hojnorek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 123
Skąd: Św. Katarzyna
Wysłany: 2013-02-10, 15:35   

co to za zbiorniczek do którego wlew jest na podszybiu??
 
Boogie 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 283
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-10, 15:46   

Płyn do spryskiwaczy
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-02-10, 16:20   

zatem szerokości i dużo frajdy "ze współpracy" z Lodzią życzę... :-)
 
luk80 


Marka: Dacia
Model: Lodgy, Duster Blackshadow
Silnik: 1.2TCe, 1,6 SCe
Rocznik: 2012,, 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 126
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: 2013-02-10, 23:13   

Jako, że przez kilka tygodni nie będę jeździł Lodgy to postanowiłem jeszcze dzisiaj rano trochę się pobawić. Zapakowałem 7 osób i do dzieła :-) . Z pełnym obciążeniem autko bardzo fajnie płynie po drodze, a silniczek bez problemu daje radę mimo, że pilnuję się i nie przekraczam 3500 obr.. Zacząłem się łapać na tym, iż nie wrzucam 5 biegu. Są dwie przyczyny takiego stanu rzeczy: po pierwsze silniczka nie specjalnie słychać, po drugie bieg 4 i 5 są dosyć długie.
Przejechałem po drodze uwalonej błotem i na pewno zamontuje chlapacze bo doskonale widać jak się pięknie wszelki piach i brud będzie tłukł po drzwiach i progach.
Teraz kilka uwag na minus:
1. Brak wskazań temperatury zewnętrznej,
2. Brak wskazań temperatury płynu chłodzącego. Mając turbinkę chciałoby się mieć jakiś pogląd na parametr który będzie wpływał na jej trwałość.
3. Ogranicznik prędkości - jeżdżę z normalnym tempomatem i nie potrafię zrozumieć po jaką cholerę dali taki dziwny wynalazek. Wolałbym dopłacić do normalnego tempomatu.
4. Tą fotkę dostałem od kuzyna który ma wersję z silnikiem 1,6 Laurate. Zagadka co jest na zdjęciu?
Oczywiście to co napisałem nie zmienia faktu, że autkiem jestem oczarowany :-D
 
jacek331 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 8V + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 29 Lis 2012
Posty: 22
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-02-11, 19:48   

Taką samą fotkę miałem własnie dziś zrobić - klapa bagaznika dystans z gumą , piekna rdza a autko ma ledwo co 2 miesiące i parę tys.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-02-11, 20:28   

luk80 napisał/a:
Jako, że przez kilka tygodni nie będę jeździł Lodgy to postanowiłem jeszcze dzisiaj rano trochę się pobawić. Zapakowałem 7 osób i do dzieła :-) . Z pełnym obciążeniem autko bardzo fajnie płynie po drodze, a silniczek bez problemu daje radę mimo, że pilnuję się i nie przekraczam 3500 obr.. Zacząłem się łapać na tym, iż nie wrzucam 5 biegu. Są dwie przyczyny takiego stanu rzeczy: po pierwsze silniczka nie specjalnie słychać, po drugie bieg 4 i 5 są dosyć długie.
Przejechałem po drodze uwalonej błotem i na pewno zamontuje chlapacze bo doskonale widać jak się pięknie wszelki piach i brud będzie tłukł po drzwiach i progach.
Teraz kilka uwag na minus:
1. Brak wskazań temperatury zewnętrznej,
2. Brak wskazań temperatury płynu chłodzącego. Mając turbinkę chciałoby się mieć jakiś pogląd na parametr który będzie wpływał na jej trwałość.
3. Ogranicznik prędkości - jeżdżę z normalnym tempomatem i nie potrafię zrozumieć po jaką cholerę dali taki dziwny wynalazek. Wolałbym dopłacić do normalnego tempomatu.
4. Tą fotkę dostałem od kuzyna który ma wersję z silnikiem 1,6 Laurate. Zagadka co jest na zdjęciu?
Oczywiście to co napisałem nie zmienia faktu, że autkiem jestem oczarowany :-D



a jak sprawa spalania wyglada ??? to co podaje producent sie pokrywa ???
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2013-02-11, 21:04   

luk80, w meganie miałem podobny dystans z tym ,że był regulowany
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2013-02-11, 23:56   

luk80 napisał/a:
2. Brak wskazań temperatury płynu chłodzącego. Mając turbinkę chciałoby się mieć jakiś pogląd na parametr który będzie wpływał na jej trwałość.

Płyn chłodniczy i jego temp. ma akurat najmniejszy wpływ na turbinę ;) Wg mnie w autach z turbo powinien być wskaźnik temp ale oleju.
 
luk80 


Marka: Dacia
Model: Lodgy, Duster Blackshadow
Silnik: 1.2TCe, 1,6 SCe
Rocznik: 2012,, 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 126
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: 2013-02-12, 01:20   

Z tą rdzą u siebie jeszcze nie sprawdzałem ale będzie smród tak jak kiedyś w Feli. Znam już 3 takie osoby. Przekazałem kuzynowi by zdjął zaślepki i sprawdził czy w środku klapy jest jakiś wosk. Stwierdził, że sucho jak pieprz, w każdym razie autko idzie na reklamację. Ja na moje zerknę jak wrócę i trochę się boje co to będzie. Trochę popsuło mi to humor. Poczekamy na reakcję ASO.
Co do turbiny fajnie by było gdyby był w ogóle jakiś pomiar temperatury. Pisząc o trwałości turbiny miałem na myśli to, iż widziałbym czy silnik osiągnął już optymalną temperaturę pracy a co za tym idzie optymalne warunki do pełnego wykorzystania turbiny.
O spalaniu nic nie powiem bo przebieg zatrzymał się na 150km. Według komputera wychodzi u mnie 7,2l ale to na razie wróżenie z fusów :-D
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-02-12, 08:50   

luk80,

Z tym to nie ma problemu, smartphone z Androidem, aplikacja Torque i interface OBD z bluetooth.
Ostatnio zmieniony przez chriskb 2013-02-12, 08:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
luk80 


Marka: Dacia
Model: Lodgy, Duster Blackshadow
Silnik: 1.2TCe, 1,6 SCe
Rocznik: 2012,, 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 126
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: 2013-02-12, 14:55   

Miałem na myśli prostsze rozwiązanie :-) Przynajmniej dla mnie.
 
hojnorek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 123
Skąd: Św. Katarzyna
Wysłany: 2013-02-12, 15:41   

ale wypas z tym Torque :))) w zasadzie zegary w aucie stają się zbędne. wystarczy tylko uchwyt na tablet. Dacio! kolejne miejsce na oszczędności!
 
luk80 


Marka: Dacia
Model: Lodgy, Duster Blackshadow
Silnik: 1.2TCe, 1,6 SCe
Rocznik: 2012,, 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 126
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: 2013-02-21, 21:04   

Jeśli chodzi o jazdę autostradową:
Autko dość sprawnie przyśpiesza, i na liczniku szybko pojawia się 150km/h co ku mojej uciesze wprawia niektórych kierowców w zakłopotanie. Jest tylko jedno ale, a mianowicie boczny wiatr. Jechałem samemu z nieobciążonym samochodem i podczas bocznych podmuchów trzeba mocno trzymać kierownicę. Najgorsze momenty to wyjazd zza ekranów i przejazd koło ciężarówki.
Jazda miejska Świętochłowice,Chorzów , Bytom:
Tu podobne spostrzeżenia co do dynamiki. Na twarzach niektórych można wyczytać : "co Dacia mnie wyprzedziła..."
Spalanie wg. komputera 7,2 w dalszym ciągu :-)
 
Boogie 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 283
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-21, 22:38   

Jestem ciekawy co wyjdzie po tankowaniu. U mnie o około 0,5l komputer zawyża spalanie.
 
norti 


Marka: Ford
Model: Mondeo
Silnik: 2.5 V6
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-28, 21:17   

Miałem przyjemność odbyć jazdę testową Lodgy 1.2 TCE. Jako, że przyzwyczajony byłem do silnika 170 KM V6 (8.3s do 100km/h itd.), myślałem, że Lodgy 1.2 TCE będzie tragiczne pod względem osiągów.
A tu miłe zaskoczenie - auto wgniata w fotel, choć nie jakoś spektakularnie, ale jednak. Jazda po mieście bardzo przyjemna, ciche zawieszenie. Przy wyższej prędkości > 100 km/h i zmianie pasa czuć trochę jakby jechało się dostawczym Iveco (bujanie), ALE ten efekt nie jest nieprzyjemny (po prostu inaczej jak osobówką z niskim Cx), a raczej po prostu kwestia wysokości auta. Patrzyłem na opinie o droższych autach typu Galaxy, 5008, C4 picasso i innych mniejszych, ale wysokich i wszędzie ludzie skarżą się na prowadzenie przy wietrze.

Ogólnie bardzo miłe odczucia, tym bardziej, że autko było na 15tkach (na szerszych i niższych 16tkach powinno być bardziej sztywne). Blacha (np. na drzwiach) wydaje się cienka i giętka, ale porównywałem z Renault Grand Sceniciem za 100 tys i wydaje się taka sama.

Podsumowując, jestem na tak, ale trochę obawiam się rudej (patrząc na opinie ogólne o Dacii) - pewnie pozostaje ryzyk-fizyk, albo się człowiek przejedzie i nigdy nie wróci do Dacii albo będzie zadowolony - szczerze mówiąc nie boje się kilku wyprysków gdzieś w środku przy fotelach, na podwoziu, pod maską, ew. delikatnie przy progach po dłuższym czasie użytkowania itp. bardziej obawiam się wyprysków rdzy w widocznych miejscach na drzwiach, dachu, klapie, masce.

Mam kilka pytań :

1) Czy da się jakoś "zasłonić" przewody paliwowe ?
2) Czy miejsca w środku nadkoli da się jakoś zabezpieczyć (mam wrażenie, że tam jest tylko goła blacha czymś pomalowana) przed korozją czy może ta warstwa to właśnie środek tego typu ?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-28, 22:28   

Oczywiście że można
http://www.top-car.pl/blachogum.html
polecam paste jest najgęstsza . Raz pokryjesz to do końca świata będzie się trzymać .
ja puszką 3 kg zrobiłem 50 % podłogi w innym aucie .
Więc jedna taka pucha 3 kg na nadkola wystarczy
Od razu warto zrobić całe nadkola co wyeliminuje cześć szumu kół .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-07-29, 01:18, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-29, 00:43   

norti napisał/a:
Czy da się jakoś "zasłonić" przewody paliwowe?

Jeśli chodzi o fragment biegnący pod kabiną to tak, da się - a lodgy ze znaczkiem renault ma to w standardzie.

(Nie znalazłem fotki, ale wygląda to bardzo podobnie do osłony, która była w starej MCV-ce: http://lada-largus.narod.ru/foto-1/1-103.jpg - nr 3).


norti napisał/a:
czy może ta warstwa to właśnie środek tego typu ?

Tak - http://www.daciaklub.pl/f...1646130#1646130
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne