Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Duster 1.5 dci 110km
Autor Wiadomość
loqinrock 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2014
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 3
Skąd: Toruń
Wysłany: 2014-07-26, 14:47   Dacia Duster 1.5 dci 110km

Witam, w poniedziałek (czyli za 2 dni) mam zamiast kupić Dacie Duster z silnikiem diesla 1.5 dci o mocy 110km.

Dużo się naczytałem o zaletach auta...ale przerażają mnie opinie o tym silniku, o tym iż się wyżyłowany do granic możliwości oraz że nawet po 50-80 tys km siadają wtryski...

Proszę o pomoc, czy faktycznie tak jest? Czy ta wada była tylko w poprzednich latach (przed faceliftingiem)?

Nie chciałbym wydać 60+ tys na badziew...

Pozdrawiam
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-26, 16:06   

Nie jest wyżyłowany zaś jedyne wtryski co padły na forum to w Logan mcv z przebiegiem ponad 200.000km. Dustery są za nowe i jeszcze nie padały jak muchy 
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-07-26, 16:07   Re: Dacia Duster 1.5 dci 110km

Witam w klubie.

Przypomnę tylko o obowiązujących zasadach na forum. ;-)
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1556

loqinrock napisał/a:

Proszę o pomoc, czy faktycznie tak jest?


Było to nie w dacii, a renault i został dawno problem usunięty przez zmianę dostawcy wtryskiwaczy.
Problem, ogólnie "dzisiejszego" diesla (nie tylko 1,5), leży w jego eksploatacji jak nie będziesz serwisował na bieżąco.
Chłopaki mają porobione powyżej 100kkm i nic się nie działo. Dopiero pod 200kkm mogą się zacząć "grubsze" sprawy eksploatacyjne i co też nie jest regułą.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-26, 16:54   

Napisz konkretnie co kupujesz jakie dodatki i za ile to my ci doradzimy co się opłaca a co nie .
Czasami po zakupie okazuje się że coś można zrobić 10 razy taniej niż w aso :lol:
Tu masz temat osoby która dusterem 1.5 dci nabiła 200 tyś w 3 lata
http://www.daciaklub.pl/f...t=10799&start=0
Jak widać prócz typowej eksploatacji nie było większych wydatków
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-07-26, 16:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-07-27, 09:07   

Cytat:
Dużo się naczytałem o zaletach auta...ale przerażają mnie opinie o tym silniku, o tym iż się wyżyłowany do granic możliwości oraz że nawet po 50-80 tys km siadają wtryski...

U mnie 52kkm i wtryski śmigają jak złoto, żadnych problemów. Moim zdaniem silnik wręcz idealnie pasuje do tego samochodu - jest mega elastyczny i zaczyna go brakować dopiero wtedy kiedy to już zdecydowanie za dużo dla tego samochodu (wysokość nie pozwala na komfortowe przemieszczenie się powyżej 140-150km/h, aczkolwiek samochód całkiem żwawo rozpędza się do 160km/h a później... jak to diesel przy dobrym wietrze, na 20km prostej i lekko z górki to nawet 200)

Myślę że na forum znajdziesz co najmniej kilka Dusterów z przebiegami ponad 100-120k km "w oryginale", czyli turbo, dwumasa, dpf i wtryski od nowości.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-27, 11:08   

czaju napisał/a:
Cytat:
Dużo się naczytałem o zaletach auta...ale przerażają mnie opinie o tym silniku, o tym iż się wyżyłowany do granic możliwości oraz że nawet po 50-80 tys km siadają wtryski...

U mnie 52kkm i wtryski śmigają jak złoto, żadnych problemów. Moim zdaniem silnik wręcz idealnie pasuje do tego samochodu - jest mega elastyczny i zaczyna go brakować dopiero wtedy kiedy to już zdecydowanie za dużo dla tego samochodu (wysokość nie pozwala na komfortowe przemieszczenie się powyżej 140-150km/h,


Może tak jest w Ph I.
W PH II 10 jedzie się całkiem komfortowo nawet przy 160, a jedynym problemem jest zbyt krótka skrzynia i co za tym idzie zbyt wysokie obroty silnika, które zabierają mu dużo z dynamiki przy wyższych prędkościach.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-07-27, 12:08   

Cav napisał/a:

Może tak jest w Ph I.
W PH II 10 jedzie się całkiem komfortowo nawet przy 160, a jedynym problemem jest zbyt krótka skrzynia i co za tym idzie


zbyt wysokie obroty silnika


, które zabierają mu dużo z dynamiki przy wyższych prędkościach.


Czyli nie tak komfortowo jednak?

Obroty silnika zabierają dynamikę... To ci technologia... 4000obrotów = max moc = 167,2km/h w 4x4 = 186,4km/h w 4x2.

Innymi słowy. Nie obroty zabierają, a po prostu jej brakuje bo opory powietrza, opory toczenia na oponie o szerokości 215mm...
I hałas, na punkcie którego jestem uczulony. Nie mówię o przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów, a o kilku godzinach ciągłej jazdy. Gdyby się Dusterem nie dało, to pewnie nie zgubiłbym osłony relinga przy 180km/h.
Ostatnio zmieniony przez czaju 2014-07-27, 12:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-27, 12:18   

czaju napisał/a:
Cav napisał/a:

Może tak jest w Ph I.
W PH II 10 jedzie się całkiem komfortowo nawet przy 160, a jedynym problemem jest zbyt krótka skrzynia i co za tym idzie


zbyt wysokie obroty silnika


, które zabierają mu dużo z dynamiki przy wyższych prędkościach.


Czyli nie tak komfortowo jednak?

Obroty silnika zabierają dynamikę... To ci technologia... 4000obrotów = max moc = 167,2km/h w 4x4 = 186,4km/h w 4x2.

Innymi słowy. Nie obroty zabierają, a po prostu jej brakuje bo opory powietrza, opory toczenia na oponie o szerokości 215mm...
I hałas, na punkcie którego jestem uczulony.


Właśnie o hałas mi chodziło, w PhII nie narzekam na ten parametr.
Dynamika pewnie taka sama co w Ph1, czyli nadal kiepska.

Nie wiem o co Ci chodzi z tym 186 km/h, bo żaden Duster nie ma takiego Vmax.
Różnica między 4x2 a 4x4 w katalogu to co najwyżej 1 km/h
169 vs 168.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-07-27, 12:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-07-27, 12:45   

Cytat:
Nie wiem o co Ci chodzi z tym 186 km/h, bo żaden Duster nie ma takiego Vmax.
Różnica między 4x2 a 4x4 w katalogu to co najwyżej 1 km/h
169 vs 168.


O długość przełożeń - maksymalna prędkość jak widać nie za bardzo jest z nimi związana, a nawet można przypuszczać że dzięki nim taka jest (168 v-max pokrywa się z dostępnością maksymalnej mocy na VI biegu), w 4x2, przełożenia są dłuższe - co poprawia komfort, jednak różnica między ciągnięciem napędu, a jego brakiem jest znikoma. Także wina zdecydowanie nie leży po stronie długości przełożeń, a tylko i wyłącznie wysokiego czoła, szerokich opon i niewielkiej mocy (szczególnie dla takiego zestawienia).
Hałas jest, i trudno mówić że go nie ma. Wystarczy wsiąść w Golfa, Megane, Octavii albo czegokolwiek innego, co nie wystaje tak bardzo nad ziemią, żeby po godzinie jazdy czuć różnicę. Nie wierzę że jesteś w stanie komfortowo rozmawiać przez telefon przy 160km/h, bo dla mnie to np. jest maksymalna komfortowa prędkość dla nowego BMW X3 2.0d Xdrive którym miałem okazję przejechać 2000km z czego połowę na fotelu kierowcy. Mimo że system nawigacji w tej bmce był warty tyle co cały mój Duster.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-27, 12:57   

czaju napisał/a:
Cytat:
Nie wiem o co Ci chodzi z tym 186 km/h, bo żaden Duster nie ma takiego Vmax.
Różnica między 4x2 a 4x4 w katalogu to co najwyżej 1 km/h
169 vs 168.


O długość przełożeń - maksymalna prędkość jak widać nie za bardzo jest z nimi związana, a nawet można przypuszczać że dzięki nim taka jest (168 v-max pokrywa się z dostępnością maksymalnej mocy na VI biegu), w 4x2, przełożenia są dłuższe - co poprawia komfort, jednak różnica między ciągnięciem napędu, a jego brakiem jest znikoma. Także wina zdecydowanie nie leży po stronie długości przełożeń, a tylko i wyłącznie wysokiego czoła, szerokich opon i niewielkiej mocy (szczególnie dla takiego zestawienia).
Hałas jest, i trudno mówić że go nie ma. Wystarczy wsiąść w Golfa, Megane, Octavii albo czegokolwiek innego, co nie wystaje tak bardzo nad ziemią, żeby po godzinie jazdy czuć różnicę.


Różnica jest na pewno, ale każde z tych aut też się różni poziomem hałasu.
I obstawiam, że niby bardziej kompaktowy Logan czy Sandero, będą osiągały niewiele lepsze wyniki niż Duster, bo tutaj dużą różnicę robią materiały wyciszające, które w żadnej Dacii nie są zadowalające.

Ale tak jak użytkownicy Dustera Ph1 narzekali na nadmierny hałas przy wyższych prędkościach, tak użytkownicy Ph2 nie mają tego typu problemów specjalnie, co oznacza że problem jeśli jest, to nie jest dominujący.
Ja osobiście go nie dostrzegam w ogóle, a tanie kompakty również nie zapewniają jakiegoś super komfortu przy prędkościach rzędu 160+, choć pewnie są cichsze niż suvy co do zasady.
 
loqinrock 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2014
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 3
Skąd: Toruń
Wysłany: 2014-07-27, 13:32   

dokładnie mam zamiar kupić:
dacia duster 1,5 dci 4x2 wer laureate cena 63 tys.

Co rozumiesz przez serwisowanie na bieżąco.

Samochód zawsze daje do ASO tylko czy to wystarczy. Interesuje mnie czy ten silnik ma tendencję do psucia się "ot tak" bo ropa była z BP a nie z Shell'a.
Chciałbym rozróżnić w tym przypadku " normalne starzenie się silnika i jego naprawy po x latach od tego że np co 50 tys będę musiał włożyć 3000 zł w naprawę bo coś tam się pierdzieli.

Być może łatka która przez parę lat została doczepiona do tego silnika nadal się nie może odlepić. A może to prawda że silnik jest wadliwy. Nie wiem, nie miałem nigdy Renault czy Daci dlatego chciałem się dowiedzieć czy nie utopie 63 tys w czymś co tak naprawdę z góry jest skazane na porażkę.

A ogólnie to szukam samochodu do 65 tys, w dieslu ale ciężko coś dostać. Paranoja z jednej strony bo samochodów jest pełno ale czas oczekiwania nawet do 4 miesięcy.


Auto mam zamiar kupić na okres +/- 8-10 lat wiec chciałbym aby chociaż te 8 przeżyło w całości:) Co do np Skody i silników VW mam większe przekonanie, ale wszyscy mają Skody to może lepiej spróbować czegoś innego ;)
Ostatnio zmieniony przez loqinrock 2014-07-27, 13:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-07-27, 13:59   

Cytat:
Samochód zawsze daje do ASO tylko czy to wystarczy. Interesuje mnie czy ten silnik ma tendencję do psucia się "ot tak" bo ropa była z BP a nie z Shell'a.

Jeździ na wszystkim, sprawdzałem, najpierw ze względu na opinię o delikatności 1.5dCI tankowałem zwykle na droższych stacjach, później 1 2 3, a teraz generalnie gdzie taniej, najchętniej na Auchanie bo poniżej 5zł za litr ;D

Cytat:
problem jeśli jest, to nie jest dominujący

Zdecydowanie, problem nie dotyczy konkretnego modelu, a konkretnej grupy pojazdów.
Ostatnio zmieniony przez czaju 2014-07-27, 14:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-27, 15:51   

Jeżeli myślisz o dłuższym użytkowaniu auta warto pomyśleć o profesjonalnym zabezpieczeniu antykorozyjnym .
Koszt wacha się od 1200 zł jak oddasz do zakładu full wypas z myciem suszeniem itp , u mietka za 500 zł
a sam możesz za 200-300 zł jak masz kanał .

Silnik nie powinien cię zawieść bo to najpopularniejsza jednostka od renault i jeździ praktycznie we wszystkim .
Jest to stara jednostka przez co dopracowana .Nie jest przez to może demonem wydajności .
Ja sam jeździłem VAG-ami ale po tych ich nowych super silnikach kupiłem dacie , jej atut to wręcz chamska prostota . Kupujesz nowe auto a tu samochód z przełomu tysiąclecia .
Niektórym to nie pasuje , ale wiadomo mniej bajerów do zepsucia .
Ja kupiłem na dłużej ale już benzynę bo w tym starym silniku nie ma się co zepsuć a naprawy/części są bardzo tanie .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-07-27, 15:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-27, 16:09   

loqinrock napisał/a:
Nie wiem, nie miałem nigdy Renault czy Daci dlatego chciałem się dowiedzieć czy nie utopie 63 tys w czymś co tak naprawdę z góry jest skazane na porażkę.


Zależy co rozumiesz przez porażkę.
Totalnej awarii chyba nie ma się co obawiać bardziej niż w innych markach, ale na fakt że będzie chodził bezawaryjnie bym nie liczył.

Np. soft który pakują do tych silników jest skopany, w efekcie czego można się spodziewać nierównej pracy silnika na wolnych obrotach, zbyt wysokiego spalania (tak z ponad 50% większego od tego co podają w katalogach), wskazań komputera pokładowego z kapelusza - podawanie zasięgu 3 razy wyższego niż faktyczny, czy też zużycia paliwa o 1,5 litra niższego niż faktyczne nie jest dla niego żadnym problemem.

Renault w oficjalnych pismach twierdzi, że to jest prawidłowe działanie samochodu, który wyprodukowali i deklaruje że pół roku będzie te wady (których jaki twierdzą nie ma), naprawiać.

Albo klima która przestaje praktycznie działać jak jest gorąco, a serwisy nie wiedzą z jakiego powodu i twierdzą że wszystko jest ok.

Na takie kwiatki musisz być przygotowany i się z nimi godzić, albo od razu idź do innej marki.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-27, 16:25   

No to teraz się zacznie ....
_________________
Moje auto
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-07-27, 16:48   

Karenzo napisał/a:
najpopularniejsza jednostka od renault i jeździ praktycznie we wszystkim

pozwolę sobie mieć odrębne zdanie w tym temacie... z tankowaniem "gdzie i co popadnie" zalecałbym ostrożność...
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-27, 16:52   

No to chyba wiadomo że nikt nie będzie zalewał tego silnika ruskim przemytem albo opałem .
bo długo to wtryskiwacze nie pociągną . Ale już paliwo z każdej normalnej stacji będzie ok .
Jak ktoś chce cudować to lepiej niech kupi benzynke


Co do tego co napisał Cav nie chce mi się dyskutować więc tylko nadmienię ze 99 % użytkowników jeździ i jest zadowolona .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-07-27, 16:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-07-27, 18:33   Re: Dacia Duster 1.5 dci 110km

loqinrock napisał/a:
Witam, w poniedziałek (czyli za 2 dni) mam zamiast kupić Dacie Duster z silnikiem diesla 1.5 dci o mocy 110km.

Dużo się naczytałem o zaletach auta...ale przerażają mnie opinie o tym silniku, o tym iż się wyżyłowany do granic możliwości oraz że nawet po 50-80 tys km siadają wtryski...

Proszę o pomoc, czy faktycznie tak jest? Czy ta wada była tylko w poprzednich latach (przed faceliftingiem)?

Nie chciałbym wydać 60+ tys na badziew...

Pozdrawiam

jeżeli kupujesz 4x2 to może warto pomysleć na TCE? nie wiem ile jezdzisz ale moze warto sie zastanowic
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-07-27, 18:35   

czaju napisał/a:
Cytat:
Dużo się naczytałem o zaletach auta...ale przerażają mnie opinie o tym silniku, o tym iż się wyżyłowany do granic możliwości oraz że nawet po 50-80 tys km siadają wtryski...

U mnie 52kkm i wtryski śmigają jak złoto, żadnych problemów. Moim zdaniem silnik wręcz idealnie pasuje do tego samochodu - jest mega elastyczny i zaczyna go brakować dopiero wtedy kiedy to już zdecydowanie za dużo dla tego samochodu (wysokość nie pozwala na komfortowe przemieszczenie się powyżej 140-150km/h, aczkolwiek samochód całkiem żwawo rozpędza się do 160km/h a później... jak to diesel przy dobrym wietrze, na 20km prostej i lekko z górki to nawet 200)

Myślę że na forum znajdziesz co najmniej kilka Dusterów z przebiegami ponad 100-120k km "w oryginale", czyli turbo, dwumasa, dpf i wtryski od nowości.

nie wiem czy znajdziesz taka dziure w ziemi gdzie Dustera mozna wrzucic zeby 200 km/h polecial, na drodze zero szans
Ostatnio zmieniony przez johnson 2014-07-27, 18:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-07-27, 19:05   

A ja dodam jeszcze co musisz wiedzieć. Jest to auto budżetowe i ma różnego rodzaju niedociągnięcia i jednym nie przeszkadza, a drugich denerwuje. Kupując dacię musisz być świadomy co kupujesz, bo będziesz narzekał jak Cav (jako jedyny na forum), bo ASO nie może sobie poradzić z jego egzemplarzem.

Ja mam akurat już trzecią dacię (logana sedana, MCV i teraz Lodgy) i sobie chwalę za prostotę i tani serwis tj. części zamienne.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-27, 20:31   

tce pali więcej od dci
nie można założyć do niego LPG
podlega szybszej eksploatacji niż dci
zasada jest prosta czym większa moc wyciśnięta z jednego litra tym krótsza żywotność
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-07-27, 20:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
ZbujMadej 


Marka: Duster II
Model: 4x2
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 261
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2014-07-27, 20:35   

Mój Duster jest z silnikiem benzynowym i na 3 tankowaniach różnica wg komputera i przy dystrybutorze nie była większa niż 0,5 (PÓŁ) litra. Tankuje zawsze "pod korek".
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-07-27, 20:49   

Karenzo napisał/a:
tce pali więcej od dci
nie można założyć do niego LPG
podlega szybszej eksploatacji niż dci
zasada jest prosta czym większa moc wyciśnięta z jednego litra tym krótsza żywotność

i znowu, już wielokrotnie pisałem o jakiejkolwiek przyjemności z jazdy samochodem, w 1.6 z lpg jej nie ma, tce i dci jakąś śladową mogą dać, poza tym nie ma zadnych danych co do trwałości 1.2 tce z Dustera bo fizycznie jest mało aut, no i nie każdy chce lpg
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-27, 20:56   

a co ma piernik do wiatraka to jakaś osobista wycieczka ?
szukanie przyjemności z jazdy w samochodzie z takimi silnikami to pomyłka .
Jak ktoś jej szuka przyjemności z jazdy to pomylił marki .
przyjemność z jazdy to daje clio rs /swit rs czy fabia rs itp
Diesla z zasady kupuje się na długie trasy aby oszczędzać , a nie kupują do miasta i płaczą potem że jara jak smok i silnik do remontu po 100tyś . Jak ktoś robie trasy po 10 km to niech się nie dziwi że spalanie w dieslu będzie duże bo nie do tego jest ten silnik

Każdy kto się zna na silnikach powie jedną prawdę czym większa moc wyciśnięta z litra tym krótsza żywotność dlatego silniki tce nie są silnikami na lata .
Do tego mają wszystkie bolączki współczesnych diesli (turbo, wtryski itp ) nie oferując nic w zamian .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-07-27, 21:04, w całości zmieniany 4 razy  
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2014-07-27, 21:14   

w skrócie bzdury bzdury bzdury i tyle na temat :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne