Proszę o informację posiadaczy Dokkera czy drzwi boczne też tak trudno się zamykają. Co prawda auto dopiero do mnie jedzie ale z tego co zauważyłem w salonie, w każdym egzemplarzu bardzo ciężko domknąć drzwi do końca. Czy to jest kwestia właściwej regulacji czy TTTM?
U mnie tylne lewe od strony kierowcy. Na szynie u góry i zawiasie wyrażne obicia lakieru. Wadliwa sztanca u emigrantów. A prawe od pasażera zaczeły siadać. I opierać o bolec Jakby buda składana z osobnych klocków..Co ciekawe nie zmienia się nic w szczelinach. I jak zawsze godzę się z swoim sumieniem. Wiedziały gały co brały. Napewno to zgłosze , ale boję sie ,że przerobią je na harmonikowe. Nasze serwisy czynią cuda. Uwaga - przebieg 1000 km. Mija 6 m-c eksplaatacji. Jest jeszcze jedna ciekawostka , w zasadzie na inny temat. Ale czemu nie. W tym roku słoneczko dopisuje .I dosc czesto używamy tzw przysłony. Fotel wysoko , fotel blisko kierownicy , spuszczona osłona do połowy .No i rozwalona głowa przy wsiadaniu I zbliżeniu do zegarów..Jestem niski - fakt . Ale ostatnio jeżdziłem Kangoo 10 lat i takich jaj nie miałem. Zamierzam pisac o tym do producenta- importera . Na postawie dwóch okaleczeń , chcę aby ktoś te chore rozwiązanie dostrzegł. Bo ok rozumie konstrukcja przestrzeni itd. Ale to czego doświadczam w tym temacie , w tym aucie zachodzi o zgroze. Koniec narzekania.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-06-07, 19:29
To może faktycznie trzeba podregulować. Tak jak pisałem, u mnie nie trzeba używać siły tylko normalnie pociągnąć, w każdym razie nawet kobietki sobie radzą bez łamania pazurów. Wiadomo, że przy uchylonym oknie zamykanie to bajka.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
w każdym egzemplarzu bardzo ciężko domknąć drzwi do końca. Czy to jest kwestia właściwej regulacji czy TTTM?
to raczej kwestia nowości, braku wyrobienia prowadnic oraz grubych i sztywych uszczelek drzwiowych. Choć prowadnice zawsze warto zapobiegawczo czymś posmarować
Choć prowadnice zawsze warto zapobiegawczo czymś posmarować
Niech Cię ręka boska broni tam cokolwiek smarować, zwłaszcza "czymś". Posmarujesz, za moment do tego naklei się piasku i innego brudu z drogi i w ogóle się zrobi problem. Przecież to nie jest niczym osłonięte. Już lepiej wyczyścić i zostawić.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-06-08, 14:21
twierdzisz więc, że żaden z elementów prowadnic nie jest niczym smarowany?
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 283 Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2018-06-08, 14:26
trzeba czasem tak pociagnac ze az zeby dzwonia gdy szybka o blache wali...
prawe tylne na poczatku mialy zdecydowany podskok przy otwieraniu (tu skorygowalem bo napisalem ze przy zamykaniu najpierw)... dopiero po jakim czasie sie zorientowalem ze wisza za nisko w stosunku do lewych... sruba czy co tam wystawalo wyzlobilo sobie nawet rowek w kadlubie autka... oddalem do serwisu i cos tam poprawili i nawet pomalowali... teraz jest wyzej, nie ma tego podskakiwania i jest po prawej tak samo ciezko zamknac jak po lewej... lewe drzwi wydaja za to przerazliwy wrzask przy zamykaniu... cos jakby godzilli-samcowi ktos jadra przydeptywal...
uzywam nicka godzilla od prawie dwudziestu lat w innych miejscach, wiec wiem co mowie...
Ostatnio zmieniony przez swissman 2018-06-08, 14:30, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-06-08, 16:45
Dar1962 napisał/a:
twierdzisz więc, że żaden z elementów prowadnic nie jest niczym smarowany?
Dokładnie tak twierdzę. W łożyskach pewnie smar jest. Prowadnica ma być sucha i czysta. Chyba, że przez ponad 3 lata go tam nie zauważyłem. Specjalnie poszedłem do garażu - masz foto niżej z mojego i znajdź mi ten smar na prowadnicach. No ale co ja tam wiem, starszy jesteś i mądrzejszy, kolega-twórca tematu zrobi jak uzna za słuszne. Bawcie się dalej w takie świetne doradzanie. Pozdro!
WP_20180608_17_22_50_Pro.jpeg
Plik ściągnięto 88 raz(y) 47,53 KB
WP_20180608_17_21_51_Pro.jpeg
Plik ściągnięto 54 raz(y) 30,81 KB
_________________
Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2018-06-08, 16:46, w całości zmieniany 1 raz
Prowadnic się nie smaruje, wszystko tam jest ułożyskowane więc nie ma takiej potrzeby. Smarowanie przez niektórych wzięło się stąd że jak staną łożyska i sie nie obracają to smarują prowadnicę i łożysko ślizga się po niej. Ale to druciarstwo jest.
No tak. Ale zapytam o zachowanie lozysk i prowadnic zima. Zwlaszcza w zmiennych warunkach. Noc mroz i dzien odtajanie. Lub cykl co 2h. Tak mialem z kangoo. Rytual polegal na zrywaniu lodu w gornej czesci prowadnicy. Zla konstrukcja. bo dostawala sie woda. Czy w dokkerze spotka mnie to samo. Zimy jeszcze nie zaliczylem.
A czy któryś z kolegów podpowie mi jak wyregulować prawe drzwi przesuwne w dokkerze?
Z tego co zauważyłem to po zamknięciu szybki nie są na tej samej wysokości, i córa narzeka że musi trzaskać drzwiami żeby się domknęły.
witam
jeżdżę dokerem już prawie 6 lat , na samym początku miałem trudności z zamykaniem właśnie tylnych drzwi dziś, nie stanowi to problemu może czasem 2 razy muszę trzasnąć, może po jakimś czasie się "ułożą " , za to te przednie prawe maja mniejsze szczelinę , bo gdy zamontowałem listwę odbojowa by nie obijać drzwi sąsiadom, okazało się że nie mogę ich zamknąć , jedne miały zbyt małą szczelinę ot tak nawiasem mówiąc
dokker_drzwi_boczne_regulacja_kolejnosc.png Uwaga: regulacja punktów 4 i 5 jest możliwa jedynie przy poprawnym ustawieniu drzwi przednich.
Plik ściągnięto 11846 raz(y) 28,95 KB
dokker_drzwi_boczne_regulacja_tyl.png Wysokość zawieszenia tyłu drzwi (odstępy 2 i 3) oraz odstępów z tyłu i z przodu (1, 4 i 5).
21 Nm
Plik ściągnięto 11846 raz(y) 24,77 KB
dokker_drzwi_boczne_regulacja_przod.png Wysokość zawieszenia przodu drzwi (odstępy 2 i 3).
21 Nm
Plik ściągnięto 11846 raz(y) 29,24 KB
dokker_drzwi_boczne_regulacja_gora.png Doleganie drzwi z przodu u góry (3 i 4).
21 Nm
Plik ściągnięto 11846 raz(y) 15,95 KB
dokker_drzwi_boczne_regulacja_dol.png Doleganie drzwi z przodu na dole (2 i 5).
21 Nm
Plik ściągnięto 11846 raz(y) 30,6 KB
dokker_drzwi_boczne_regulacja_plytka_tyl.png Doleganie drzwi z tyłu (1).
Uwaga: najpierw poprawnie ustawić płytkę na wysokość względem zamka.
21 Nm
Plik ściągnięto 11846 raz(y) 31,15 KB
dokker_drzwi_boczne_regulacja_plytka_przod.png Doleganie drzwi z przodu (4 i 5).
Uwaga: najpierw poprawnie ustawić płytkę na wysokość względem zamka.
21 Nm
Plik ściągnięto 11846 raz(y) 29,44 KB
dokker_drzwi_boczne_regulacja_centrowanie.png Najpierw elementy centrujące przykręcić lekko do słupka B, potem kilkukrotnie zamknąć i otworzyć drzwi, a na koniec dokręcić śruby.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum