Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Lodgy 1.5 dCi 110 KM, 2014 - test AutoCentrum.pl
Autor Wiadomość
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 736
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-08-13, 12:21   Dacia Lodgy 1.5 dCi 110 KM, 2014 - test AutoCentrum.pl

Dacia Lodgy 1.5 dCi 110 KM, 2014 - test AutoCentrum.pl
Ostatnio zmieniony przez grapess 2014-08-13, 12:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-08-13, 15:40   

Test podobny do innych testów Dacii Lodgy, zauważane są te same wady (czyli ociężały wygląd i wszechobecne plastiki) i te same zalety (duża przestrzeń w samochodzie).
Z tymi plastikami to jest tak, że 75% z nich nigdy w życiu nie dotkniemy. Mój ojciec miał Zaporożca 968M i tam były miękkie plastiki na kokpicie, ba, to auto miało nawet Webasto, bo można się było ogrzewać (bardzo skutecznie) przy wyłączonym silniku, ale jednak nie była to luksusowa limuzyna :mrgreen:
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 736
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-08-13, 15:43   

No ale test dwumetrowca Lodgy zdała wzorowo, zwłaszcza jeżeli chodzi o trzeci rząd siedzeń !!!!.
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-08-13, 15:50   

grapess napisał/a:
No ale test dwumetrowca Lodgy zdała wzorowo, zwłaszcza jeżeli chodzi o trzeci rząd siedzeń !!!!.


Ale że chromowane ozdobniki świeciły mu w oczy to trochę przesadził :-D

Akurat wielka przestrzeń tego samochodu w każdym teście jest uznana za duży plus, w TVN TURBO Rafał Jemielita też właził na tylna kanapę, a do szczupłych nie należy i też chwalił.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-13, 21:12   

Tylko coś z tym zawieszeniem , skoro na rondzie mu esp co chwilkę włączało się.
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-08-13, 21:21   

mekintosz napisał/a:
Tylko coś z tym zawieszeniem , skoro na rondzie mu esp co chwilkę włączało się.


A jeździsz tak po rondzie jak on ?? zygzakiem ?? To taki test nie bardzo wiadomo czego. Jeśli będziesz musiał na rondzie gwałtownie odbić to lepiej jak ci auto samo przyhamuje.

Zresztą w innych testach to akurat było zaletą bo auto ładnie omijało pachołki nawet z pełnym obciążeniem 7 osób.
Ostatnio zmieniony przez benyo 2014-08-13, 21:28, w całości zmieniany 4 razy  
 
Boogie 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 283
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-13, 21:52   

Zdarza się że świecą po oczach ale tylko jak slońce jest wysoko i samochód odpowiednio ustawiony, także sporadycznie.
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-08-13, 21:56   

Boogie napisał/a:
Zdarza się że świecą po oczach ale tylko jak slońce jest wysoko i samochód odpowiednio ustawiony, także sporadycznie.


Ale wiesz, w ten sposób to wszystkie chromowane ozdobniki samochodów mogą razić innych kierowców w pewnym ułożeniu (Rolls-Royce to już w ogóle jest "raziciel" kierowców :-) )
 
Boogie 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 283
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-14, 11:38   

benyo, zgadzam się, na pewno nie jest to problemem w Lodgy.

mekintosz, przy takich akcjach które robił na rondzie nie dziwię się, że esp reagowało. ADAC robiło test i wyszło wszystko w porządku.
1:40
https://www.youtube.com/watch?v=uug2QNIsLQE
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-08-14, 13:35   

Boogie napisał/a:
ADAC robiło test i wyszło wszystko w porządku.


Chciałoby się powiedzieć: "ja gut" :-) Ah ten koszmarny język :-)
 
bomek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,2 Tce
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 07 Sie 2014
Posty: 5
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-08-29, 10:05   

moim zdaniem testowane samochody w mediach, standardowo powinny być mieć "test dwumetrowca",

a według mnie Lodgy zdała ten test z mojej perspektywy jako użytkownika

początkowo byłem "napalony" na dasterka, ale jak usiadłem za kierownicą to w najniżej ustawie fotela oczy miałem na wysokości górnej krawędzi szyby, a za mną na kanapie ciasnota, z konieczności więc przymierzyłem się do lodzi i tu bardzo pozytywne zaskoczenie - wsiada się może nie tak wysoko jak Dusterze, ale to na pewno nie jest kucanie i za kierownicą nie ma się wrażenia że siedzisz na asfalcie, duża odległość fotela od podłogi sprawia, że kolana mam niżej i nie muszę się tak daleko odsuwać od kierownicy (wreszcie nie boli mnie kręgosłup) i odchylać oparcia

z ciekawości przymierzyłem się też któregoś razu do Meganki i w niej poczułem się jak sardynka w puszce - głowę miałem wciśniętą pod osłonę przeciwsłoneczną - porażka :-D , natomiast w Dokkerze waliłem głową przy wsiadaniu i wysiadaniu w półkę podsufitkową

mam 2 m wzrostu i z czystym sumieniem mogę polecić Lodgy bardzo wysokim
Ostatnio zmieniony przez bomek 2014-08-29, 10:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-31, 11:32   

Boogie napisał/a:

mekintosz, przy takich akcjach które robił na rondzie nie dziwię się, że esp reagowało. ADAC robiło test i wyszło wszystko w porządku.
1:40
https://www.youtube.com/watch?v=uug2QNIsLQE


BTW. Sandero dopstało w ADAC 4 punkty vs. 3 dla Lodgy


Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-08-31, 11:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-08-31, 15:59   

mekintosz napisał/a:
BTW. Sandero dopstało w ADAC 4 punkty vs. 3 dla Lodgy


Ujemne punkty Lodgy dostała głównie za bezpieczeństwo bierne m.in. za brak ESP w standardzie, ale wszelkie testy robione są na samochodach w wersji Prestige, która to ESP posiada w standardzie, więc to nieco błędna ocena.
 
waldi1805 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 249
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 2014-09-14, 21:50   

Test inny niż pozostałych Dacii widać ze Pan redaktor został "skarcony" za zbytnie wychwalanie Dacii i teraz już robi wszystko jak należy. Główny wątek auto budżetowe czyli szajs jedyna dobra rzecz której nie da się zanegować w żaden sposób to przestronność.Najbardziej mnie rozśmieszyło"oślepianie" chromowanych elementów w kabinie w das auto takie wykończenia są powodem do zachwytu i uniesień a tu cóż budżet to nawet chromy nie takie :shock: A zachowanie zawieszenia to już w ogóle dramat nie wiem jak w ogóle można uzyskać coś takiego przy takich prędkościach .Natchniony i przerażony :mrgreen: tym testem próbowałem też podobnie dzikie ewolucje wykonywać i nie udało mi się ESP załączyć(może mam popsuty,a może nie mam takiej wprawy co do takich ewolucji :mrgreen: ) A najlepsze w tym wszystkim jest to że Pan redaktor na prezentacji w Maroko opisywał zupełnie inaczej to auto (trzeba poszperać na autocentrum jest na pewno),pewne prowadzenie ciche dynamiczne silniki w szczególności TCe a teraz cos dziwnego się wydarzyło głosna jak star ii przewraca się na zakrętach jak żuk z zielonką :shock: :-/
Ostatnio zmieniony przez waldi1805 2014-09-14, 22:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 736
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-09-14, 22:13   

Zwróciłem mu uwagę, że nader często używa słowa budżetowe.
W porównaniu np. z testem Forda





Od razu się przyznaje, nie widziałem tego forda na żywo, tyle co w tym filmie, ale
nie wiele różni się on od lodgy, te same wystające druty z kanapy, które w lodgy są budżetowe a w tym forcie nagle stają się uchwytami.

Jakoś te dwa auta dla mnie są podobne, podobne parametry, wszędzie plastiki tylko cena różna.

Ale obejrzałem dwa filmy i :

1: Dlaczego przyczepia się do klamek w Lodgy? Nie wiem, Ford ma takie podobne, kawałek plastiku za który trzeba pociągnąć. Pokażcie mi auto, które ma coś innego :mrgreen:

2: W Lodgy kierownica reguluje się TYLKO góra dół w Fordzie ? Nie wiadomo jak. Wszedłem na stronę Forda i po mimo super prezentacji nie wiem nadal jak się kierownica rusza.

3. No dobra znalazł luźną klamkę od zmiany położenia fotela. Zgłaszałem to w ASO. Została wciśnięta poprawnie. Przy naprawie bujanego fotela, znowu była luźna. Nie wiem co Oni tam robią. Ale tym razem dobiłem rączką sam.


4. Zauważył, że tunel środkowy jest lekko zaznaczony. Fajnie może dlatego na tył nic nie wieje?


5. No i to co mnie rozwaliło, w 8:59 w Lodgy jest budżetowy chamski drut, za który trzeba pociągnąć a w Fordzie ( patrzy 6:26 ) jest ODPOWIEDNI uchwyt, który de facto jest też drutem. !!!!!


6. Na roletę w Lodgy 7 miejsc, jest miejsce. Można ją położyć z boku siedzeń. leży tam sobie grzecznie i nikomu nie przeszkadza. I nie trzeba rolety zostawiać w garażu. Po tym tekście już wiem czemu w mojej robocie tak cisną na kreatywność.



7. Idę po kolejnego drinka, bo mnie to szukanie różnic denerwuje. Kolejne porównanie. 9:41 w Lodgy ciągamy za paski, przesuwamy jakieś rygielki bo to przecież jest auto BUDŻETOWE, tylko że w Fordzie 5:51 minuta jest ODPOWIEDNIA pętelka oczywiście ta pętelka nie jest budżetowa. W Lodgy oczywiście jest budżetowa.

8) W Lodgy dzyngle od zwalniania siedzeń są zaznaczone na czerwono, i oczywiście są budżetowe w Fordzie już jest inaczej ( chociaż jest to zrobione tak samo ) W fordzie wystarczy już drobny ruch ( 6:19 min ) aby odpiąć kanapę. Rozwiązanie DOKŁADNIE takie same ale tu jest budżetowe a tu jest fajne.


9) No dobra, pochwalił bramę portal czyli wejście na trzeci rząd siedzeń.

10) Pochwalił trzeci rząd siedzeń. !!!! Oczywiście jak na budżetowy samochód. Ale chciałbym zobaczyć jak ten Pan siada w Scenicu na trzecim rzędzie.


11) Czepia się rolety, którą ciężko założyć.... takie samo rozwiązanie widziałem chyba w lagunie kombi. wiec o co chodzi?


12) Ile razy on użył słowa budżetowe ( np. 17:39) bo nie znalazł miękkiego plastiku.
Ciekawe gdzie znalazł w fordzie coś miękkiego. ????? I czemu mamy pamiętać ile zapłaciliśmy za ten samochód? Ja pamiętam i się cieszę, że nie przepłaciłem. !!!!!


13) No tak z tymi chromami to przegiął, bardziej przecież w aucie przeszkadza obijający się kokpit w szybie przedniej.


14) Nie poczytał instrukcji i nie wie po co jest kik down :)


Na koniec powiedział coś z czym się zgadzam, dla Lodgy konkurencji nie ma ----- tylko kto w tej konkurencji chcę startować?
Ostatnio zmieniony przez grapess 2014-09-14, 23:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
waldi1805 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 249
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 2014-09-15, 07:50   

Śmieszne jest to ganienie twardych plastików bo na to jest bardzo prosta rada jak komuś to przeszkadza, jedzie się do tapicera i za niewielkie pieniądze obszywa nam dowolnym materiałem(skóra,ekoskóra ,materiał czy alcantara) podłokietniki i już są miękkie podobnie mozna zrobic z górną częścią deski rozdzielczej. Ja osobiście juz jestem wstępnie umówiony na obszycie skórą PRAWDZIWĄ foteli i podłokietników zostanie zachowany dotychczasowy wzór tapicerki i zbliżona kolorystyka z tym ze na fotelach zamiast ciemniejszych wstawek będą wstawki w kolorze podłokietników a środki foteli i zagłówki ciemną coś wpadające w czarny ,całość przeszyta kontrastową nicią .Cena za taka przyjemność to ok 3500 tyś max za dwa rzędy trzeciego nie robię bo jest bardzo rzadko używany. Jest jeszcze opcja obszycia tyłów przednich foteli i zagłówką eko skórą i cena spada do około 3 tyś I w taki sposób mamy za 60 tyś mega pojemne auto z nowoczesnym silnikiem przyjemnie jeżdżące.Z prawdziwą skórą na fotelach i miękkimi podłokietnikami za mniej niż 60 tyś za kolejny tyś można jeszcze by było obszyć górę deski ale mi to nie jest potrzebne.Ciekawe co na to redaktorzy też straszny budżet? Fakt swoje wady ma ,ale każde jakieś ma ,a stopień w..nia na nie zależy od ilości wydanej gotówki.Ja myślę ze z Lodzią da się żyć :oops:
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-09-15, 10:06   

Przejmujecie się tak, jakby Wam Waszą Szanowną Matkę obrażali.
Przecież to tylko samochód, a AC nie jest obiektywne od dawna (kto pamięta cykl 'testów' ze Skodami?).
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 736
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-09-15, 10:56   

Dyziek napisał/a:
Wam Waszą Szanowną Matkę

Oj tam, pozwól się pobawić :-P
 
waldi1805 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 249
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 2014-09-15, 11:45   

grapess napisał/a:
Dyziek napisał/a:
Wam Waszą Szanowną Matkę

Oj tam, pozwól się pobawić :-P


Dokładnie :mrgreen:
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-09-15, 19:33   

ciekawa sprawa są 2 filmy z testem Lodgy
niepubliczny
https://www.youtube.com/watch?v=TAmvdE_griQ
publiczny
https://www.youtube.com/watch?v=hsMDfXVbIgg

a teraz do was mam prośbę :-) Zadawajcie pytania odnoście tego modelu bo właśnie mam go WE 600HAdo środy ;-)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

Ostatnio zmieniony przez maciek 2014-09-15, 19:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2014-09-15, 22:19   

Jeśli Ci się uda odpwiedzieć na któreś z pytań, będę wdzięczny:

1. po złożeniu wszystkich tylnych siedzeń - ile centymetrów podłogi jest do dyspozycji i czy ta podłoga jest płaska, Czy wejdą tam paczki o długości 180-190cm.
2. Czy da się wyjąć w sposób nieinwazyjny (bez używania narzędzi) siedziska drugiego rzędu?
2. jakie jest średnie spalanie z całego testu. (najbardziej miarodajny wynik byłby z jak najdłuższego możliwego dystansu, najlepiej kilkuset km.)
3. jak działa ten enigmatyczny regulator - ogranicznik prędkości, czy można zadać mu wybraną prędkość (np. 50 km/h) i puścić nogę z gazu, a komputer będzie utrzymywał 50km/h, tak jak to jest w tempomatach innych firm produkujących samochody, czy też jest to tylko coś, co po wciśnięciu gazu 'do dechy' ograniczy tylko prędkość do zadanej wartości?
4. jak prowadzi się auto po zładowaniu do maksymalnej DMC, jak wygląda (np czy nie 'siedzi' albo 'szoruje' przy zjeżdżaniu z asfaltu na obniżone pobocze,).
5. Jaki jest harmonogram przeglądów (co ile tyś km. wymiana jakich materiałów eksploatacyjnych)
6. Ile czasu zajmuje zdjęcie koła zapasowego, oraz jego ponowne tam umieszczenie z tego dziwacznego mocowania pod samochodem. Czy żeby wydobyć to koło, trzeba podnosić tył samochodu podnośnikiem? Czy przy pełnym załadunku da się wyjąć koło zapasowe?
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-09-15, 23:57   

Lza napisał/a:
Jeśli Ci się uda odpwiedzieć na któreś z pytań, będę wdzięczny:

1. po złożeniu wszystkich tylnych siedzeń - ile centymetrów podłogi jest do dyspozycji i czy ta podłoga jest płaska, Czy wejdą tam paczki o długości 180-190cm.
2. Czy da się wyjąć w sposób nieinwazyjny (bez używania narzędzi) siedziska drugiego rzędu?
2. jakie jest średnie spalanie z całego testu. (najbardziej miarodajny wynik byłby z jak najdłuższego możliwego dystansu, najlepiej kilkuset km.)
3. jak działa ten enigmatyczny regulator - ogranicznik prędkości, czy można zadać mu wybraną prędkość (np. 50 km/h) i puścić nogę z gazu, a komputer będzie utrzymywał 50km/h, tak jak to jest w tempomatach innych firm produkujących samochody, czy też jest to tylko coś, co po wciśnięciu gazu 'do dechy' ograniczy tylko prędkość do zadanej wartości?
4. jak prowadzi się auto po zładowaniu do maksymalnej DMC, jak wygląda (np czy nie 'siedzi' albo 'szoruje' przy zjeżdżaniu z asfaltu na obniżone pobocze,).
5. Jaki jest harmonogram przeglądów (co ile tyś km. wymiana jakich materiałów eksploatacyjnych)
6. Ile czasu zajmuje zdjęcie koła zapasowego, oraz jego ponowne tam umieszczenie z tego dziwacznego mocowania pod samochodem. Czy żeby wydobyć to koło, trzeba podnosić tył samochodu podnośnikiem? Czy przy pełnym załadunku da się wyjąć koło zapasowe?


Jeśli mogę to ja odpowiem na kilka tych pytań:
1. Podłoga jest płaska, za fotelami przednimi opada w dół (tam już jest miejsce na nogi pasażerów) co jednak nie stanowi problemu żeby załadować duża paczkę. Czy wejdzie paczka 180 cm?? Zależy od tego jak długie nogi ma kierowca :-) Mimo wszystko obawiam się, że może troszeczkę cm zabraknąć.
2. Trzeci rząd można wyjąć bez narzędzi, drugi ?? jutro sprawdzę :-)
4. W obecnych wersjach jest już tempomat, nie tylko regulator, chociaż i ten występuje.
5. Ja mam napisane, że co rok lub 20 tys.
6. Koło zapasowe odkręca się przy pomocy śruby która jest od góry w bagażniku i jednakowoż się przykręca, zatem troszkę bagażu trzeba usunąć, żeby mieć do niej dostęp. Jest parę centymetrów od progu bagażnika.

CO do średniego spalania to tutaj na forum znajdziesz wiele parę wątków na ten temat.
Ostatnio zmieniony przez benyo 2014-09-15, 23:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
waldi1805 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 249
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 2014-09-16, 07:38   

Lza napisał/a:
Jeśli Ci się uda odpwiedzieć na któreś z pytań, będę wdzięczny:

1. po złożeniu wszystkich tylnych siedzeń - ile centymetrów podłogi jest do dyspozycji i czy ta podłoga jest płaska, Czy wejdą tam paczki o długości 180-190cm.
2. Czy da się wyjąć w sposób nieinwazyjny (bez używania narzędzi) siedziska drugiego rzędu?
2. jakie jest średnie spalanie z całego testu. (najbardziej miarodajny wynik byłby z jak najdłuższego możliwego dystansu, najlepiej kilkuset km.)
3. jak działa ten enigmatyczny regulator - ogranicznik prędkości, czy można zadać mu wybraną prędkość (np. 50 km/h) i puścić nogę z gazu, a komputer będzie utrzymywał 50km/h, tak jak to jest w tempomatach innych firm produkujących samochody, czy też jest to tylko coś, co po wciśnięciu gazu 'do dechy' ograniczy tylko prędkość do zadanej wartości?
4. jak prowadzi się auto po zładowaniu do maksymalnej DMC, jak wygląda (np czy nie 'siedzi' albo 'szoruje' przy zjeżdżaniu z asfaltu na obniżone pobocze,).
5. Jaki jest harmonogram przeglądów (co ile tyś km. wymiana jakich materiałów eksploatacyjnych)
6. Ile czasu zajmuje zdjęcie koła zapasowego, oraz jego ponowne tam umieszczenie z tego dziwacznego mocowania pod samochodem. Czy żeby wydobyć to koło, trzeba podnosić tył samochodu podnośnikiem? Czy przy pełnym załadunku da się wyjąć koło zapasowe?

1 długość przestrzeni po złożeniu środkowego rzędu to około 170 cm
2 Kanapa trzyma się na dwóch łatwo dostępnych śrubach po wyjęciu jej do oparć przednich mamy około 2 m długości
U mnie z trasy 250 km załadowany w trzy osoby plus trochę bagaży przepisowa jazda bez problemu wychodził poniżej 6 litrów ,ta sama sytuacja ale już niekoniecznie przepisowo plus klimatyzacja 6,5.Powtarzane kilkukrotnie.Ogólnie ten silnik lubi równą jazdę wtedy pali naprawdę mało klimatyzacja czy zwiększenie załadunku jakoś specjalnie nie robi na nim wrażenia.
3 ogranicznik to nie tempomat więc nogę trzeba trzymać na gazie ale po przyzwyczajeniu okazuje się że to jest nawet niekiedy fajniejsza rzecz od tempomatu ustawiamy zadaną prędkość auto rozpędza się do niej i automatycznie ją utrzymuje trzeba tylko oprzeć nogę na gazie jest wyczuwalny opór więc nie ma problemu.
4Przy częściowym załadunku autem jeździ się lepiej jak na pusto tak np. 4 osoby przy pełnym załadunku nic dramatycznie nie osiada ani nie szoruje nadal dobrze się prowadzi.
5 przeglądy co rok lub 20 tyś ale przy wysilonych silnikach zawsze lepiej olej wymienić nawet co 10 tyś.
Co do zamontowania koła to wcale nie jest dziwaczne jest stosowane w wielu markach.Śruba do opuszczania kosza jest tuz przy progu więc nie trzeba wszystkiego wywalać z bagażnika kosz opuszcza się kluczem od kół który jest na boku bagażnika zamontowany
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 736
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-09-16, 09:02   

maciek napisał/a:
właśnie mam go WE 600HA do środy


Mam pytanie odnośnie tego auta.

1) Przyjrzałem się dokładniej filmikowi z AutoCentrum i zauważyłem również kiepskie spasowanie zderzaka przedniego. Patrz fotki poniżej. Czy mógłbyś sprawdzić, czy ten zderzak nie ma również wyłamanych zaczepów ślizgów?

2) Drugie pytanie wymagałoby przejażdżki ale ciekaw jestem jak to auto zachowuje się przy prędkości ok 140 na autostradzie. Ja mam koła 15ki i standardowe opony. Mój przy prędkości 140 pływa po drodze jakbym jechał po maśle. no może nie po maśle ale na pewno pływanie jest zauważalne.


Fotki zderzaka z testu Zachara:






 
waldi1805 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 249
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 2014-09-16, 16:52   

Też zwróciłem na ten detal kiedyś u siebie uwagę nie pasuje idealnie ale zaczepy są OK . A dzis ze szczegółami oglądałem nowe Clio lakier bardzo podobny podsufitka chyba jeszcze gorsza opony identyczne,z tyłu bębny a pokrętła od nawiewów prawie takie same gałka od biegów identyczna wiem ze auto mniejsze ale niezbyt bogata wersja z silnikiem 75 KM 52 tyś zł.Na kołach 16 nie ma takich problemów może faktycznie piętnastki są za małe nawet dziś rozpędziłem się do 150 i zawału nie doznałem(oczywiście na NIEMIECKIEJ AUTOSTRADZIE :roll: )
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne