Marka: (nie posiadam)Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 105 KM 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 269 Skąd: Nowy Kocin
Wysłany: 2008-08-09, 10:13 Przód Sandero 4x4 bez kamuflażu?
Oto znalazłem taką fotkę w sieci.Chyba na 99,99 %to część przodu Sandero SUV.To nie zwykłe Sandero bo:dolna część zderzaka zupełnie inna(bez takiego połączenia) i inny reflektor.
autoscoopsrenaultsuv20lv.jpg
Plik ściągnięto 186 raz(y) 43,66 KB
_________________ W życiu najważniejszy jest zdrowy rozsądek.
Marka: (nie posiadam)Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 105 KM 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 269 Skąd: Nowy Kocin
Wysłany: 2008-08-25, 17:59 Sandero SUV na rynek brazilijski i argentyński...oficjalnie
http://moto.onet.pl/1503862,2243,artykul.html
Koniecznie przeczytajcie ten artykuł!!!!!!!!!!!!!!Jest fotka i trochę info o Renault Sandero Stepway(tak tam się będzie ,,nazywać'')
Jeszcze z Interii(jest foto tyłu)http://motoryzacja.interia.pl/samochody/premiery/news/prawie-jak-terenowka,1167324
_________________ W życiu najważniejszy jest zdrowy rozsądek.
Ostatnio zmieniony przez paweloo97 2008-08-26, 08:00, w całości zmieniany 1 raz
wyglada miodzio niech taki bedzie w polsce to zonce go kupie :) ciekawe ile kosztuje ??
Żonie to nie kupię a sobie na pewno taką Dacię Stepway jak nie przyszaleją z ceną cóż, głowa siwieje [---- -------]
może w czerwcu '09 Jakby był dostępny 4x4
Hmm, myslę,że w lekki teren będzie lepsze niż Octavia Scout, czy Raumster Scout a i od Kaszki gorsza nie będzie (wszak jedna stajnia z Nissanem), tym bardziej, że już Logan ma zadatki na ½terenówkę, co już przećwiczyłem
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2008-08-25, 23:30, w całości zmieniany 1 raz
opór areodynamiczny przy ruchu w mieście jest praktycznie do zaniedbania
Nooo, nie tak do końca - już przy tych marnych 30km/godz zaczyna się wyczuwać organoleptycznie, że to powietrze to nie jest takie zupełnie "nic". Jak jeszcze dojdzie lekki wiaterek w oczy to już w ogóle... a litry lecą.
Pewnie, że jest to jakiś w sumie niewielki procent - ale "ziarko do ziarka...".
Cytat:
Być może na aerodynamikę rzutuje większy prześwit i relingi w standardzie
To na pewno, zwłaszcza ten prześwit - przecież wiadomo, że tamtędy wcale tak łatwo nie przeleci to powietrze, które normalnie ominęłoby autko górą... (;
A przecież trzeba by jeszcze uwzględnić różne plastikowe nakładki i większą wagę samochodu.
To na pewno, zwłaszcza ten prześwit - przecież wiadomo, że tamtędy wcale tak łatwo nie przeleci to powietrze, które normalnie ominęłoby autko górą... (;
Plus wystające nieopływowe elementy zwieszenia. Autko ma min. prześwit powiększony o 50 mm !
laisar napisał/a:
Nooo, nie tak do końca - już przy tych marnych 30km/godz zaczyna się wyczuwać organoleptycznie, że to powietrze to nie jest takie zupełnie "nic". Jak
Chodziło mi o to, że przy "miejskich" prędkościach dominują jednk opory toczenia.
Jeśli chodzi o moc niezbędną do pokonania oporów aerodynamicznych to rośnie ona z 3 potęgą prędkości V:
N_aero := Px*V;
N_aero := ρV³SCx/2;
Gdy mamy mordewind, to:
N_aero := ρV(V+w)²SCx/2;
czyli np. przy V=30 km/h i wietrzyku w=3 m/s przyrost mocy niezbędnej wyniesie:
N_aero_wiatr/N_aero_bezw := (1+w/V)² =1.21 czyli moc ta wzrasta o ponad 20%
Wiem coś na ten temat jako cyklista
Przykład:
S :≈2.0 m²
V :=30 km/h = 8.3(3) m/s
ρ :=1.225 kg/m³
Cx := 0.45
N_aero_bezw = 319 W
N_aero_wiatr = 386 W
Względny przyrost imponujacy, ale wartość bezwzględna mała....
TSD powinno to być w takim razie również do osiągnięcia bez większych problemów (innych niż wymiana części d:) w Loganie - przecież elementy zawieszenia są zasadniczo chyba identyczne.
Cytat:
Względny przyrost imponujacy, ale wartość bezwzględna mała...
Taaa, może niby i mała, ale na 100km (i więcej) przebiegu już się raczej daje zauważyć... (;
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum