Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-11-09, 18:33
Przeglądy i czyszczenie klimatyzacji, ilość czynnika i oleju
Autor Wiadomość
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-12, 17:26   

jurek napisał/a:
Nie wiem gdzie takie ceny, bo u mnie nawet poza miastem najnizsza cena taką usługę to ok 150 pozdr


Szukaj na grouponach różnego rodzaju.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-05-13, 05:10   

Jest aktualnie promocja w ASO za 79zł. Nie wiem dokładnie co jest w zakresie.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2014-05-13, 08:18   

Marek1603 napisał/a:
Jest aktualnie promocja w ASO za 79zł. Nie wiem dokładnie co jest w zakresie.


U mnie w ASO jest baner widoczny z ulicy, że to cena tylko za czyszczenie klimy.Nic więcej.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-13, 09:11   

Marek1603 napisał/a:
Jest aktualnie promocja w ASO za 79zł. Nie wiem dokładnie co jest w zakresie.

http://www.dacia.pl/serwis/wiosna-2014-2/
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-05-13, 12:48   

Klima zrobiona z wymianą oleju koszt 330zł w cenie:
-odgrzybianie klimy firmowym urządzeniem magnateli mareli (50zł)
-sprawdzenie czynnika i odsysanie go i osuszanie układu z wilgoci
-nabicie klimy 482gr i dodanie oleju 20ml na aparacie Boscha 150zł
-wymiana oleju + olej Sheel Helix Diesel Ultra 5W40 (90zł 4l)
-filtr przeciwpyłkowy purflux+ filtr oleju.

Po 3.5 roku użytkowania czynnika było 466g

Co warto wiedzieć, jeśli ktoś robi wam klimę w kilka minut to nie robi wam najważniejszego osuszania układu z wilgoci zabieg uzyskiwania próżni trwał coś koło pół h reszte aparat nabijał czynnik i olej całość wyszła koło 45min nawet mi powiedział że właśnie kantują ludzi bo dobijają tylko czynnik.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-13, 18:55   

Laisar, a czy wiesz albo masz gdzieś tam dane ile tego czynnika i oleju wychodzi do układu klimatyzacji w Lodgy 1,6 MPI? ;-) Bo chcę przygotować się do wizyty w ASO...
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-13, 21:34   

route2000 napisał/a:
ile tego czynnika i oleju wychodzi do układu klimatyzacji w Lodgy 1,6 MPI?

475 ± 35 g czynnika R134a oraz 80 ± 10 ml oleju typu ZXL 200 PG / PAG 448.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-06-13, 21:35   

laisar napisał/a:
route2000 napisał/a:
ile tego czynnika i oleju wychodzi do układu klimatyzacji w Lodgy 1,6 MPI?

475 ± 35 g czynnika R134a oraz 80 ± 10 ml oleju typu ZXL 200 PG / PAG 448.


Czyli tyle samo, co do Dustera 1, 1,5 dCi 110 KM.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-13, 21:39   

laisar napisał/a:
route2000 napisał/a:
ile tego czynnika i oleju wychodzi do układu klimatyzacji w Lodgy 1,6 MPI?

475 ± 35 g czynnika R134a oraz 80 ± 10 ml oleju typu ZXL 200 PG / PAG 448.

Wielkie dzięki! :-D
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-13, 22:28   

coś mi się wydaje że w każdej daci jest tyle samo
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-15, 02:13   

Karenzo napisał/a:
mi się wydaje że w każdej daci jest tyle samo

Ojjj, nie jest - zestawienie wszystkich modeli: http://www.daciaklub.pl/f...1642256#1642256
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-06-15, 12:32   

laisar napisał/a:
zestawienie wszystkich modeli:

Fajnie, fajnie, ale Dustery mają tam kilak różnych odmian klimy. Jak sprawdzić, po czym poznać którą ma moja Rumunka? Na pewno ma ok. 480 g czynnika. Co znaczy zintegrowany osuszacz? Warto to sprawdzić, bo może się okazać, że tylko pewien określony typ sprawia kłopoty, co może być podstawą do uzasadnionej reklamacji.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-15, 14:13   

piku napisał/a:
po czym poznać którą ma moja Rumunka?

Niestety, nie wiem, czy jest jakiś prostszy sposób niż odczytanie typu agregatu z jego własnej tabliczki znamionowej - choć być może baza danych ASO też zawiera takie informacje.

Można co prawda próbować sprawdzać w dokumentacji (Dialogys) wg VINu, ale to nie daje żadnej gwarancji, że konkretny egzemplarz będzie zgodny ze specyfikacją - wygląda bowiem na to, że Dacia podchodzi do nich dość swobodnie <;


Cytat:
Co znaczy zintegrowany osuszacz?

Będący częścią skraplacza, a nie w postaci osobnej części.
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2014-06-18, 16:38   Dezynfekcja klimatyzacji preparatem Loctite

Szeroko reklamowane teraz w różnych gazetkach, cena 69 zł - Dezynfekcja klimatyzacji preparatem Loctite, dopuszczony przez ministerstwo zdrowia jako środek biobójczy, bakterie, grzyby itp. itd. ble ble...

Albo mi się wydaje, albo to jakoś drogo jest, bo ze 2-3 lata temu robiłem za jakieś 40 zł chyba...

Może ktoś z Was już robił coś takiego w Feuvert albo innym Norauto ?

Czy trzeba przedtem / potem wymienić też filtr kabinowy czy nie ma to z tym żadnego związku ?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-04-13, 11:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2014-07-13, 09:57   

Witam.

Byłem wczoraj w serwisie klimatyzacji i mam dylemat ... serwis robię co 2 lata i przedstawię jak to wyglądało wcześniej i teraz:

2012:
- czynnik 475g (w układzie było gdzieś ok. 350g)

2014:
- czynnik 750g (w układzie było ok. 250g) - oczywiście musiałem dopłacić (100g gratis + 20zł / 100g).
- "wymiana oleju", czyli odciągnięcie z układu (tak samo jak czynnik) i dodanie 10ml ...

Trochę to dla mnie dziwne ... skąd ja - laik - mam wiedzieć jaka opcja jest w moim aucie? Poza tym rzekoma strata takiej ilości czynnika przez 2/4 lata jest tym bardziej zastanawiająca. Jeśli wyjdzie na to, że powinno być 475, to czym może grozić nabicie do 750g?
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-07-13, 21:38   

koniu napisał/a:
2014:
- czynnik 750g (w układzie było ok. 250g) - oczywiście musiałem dopłacić (100g gratis + 20zł / 100g).
- "wymiana oleju", czyli odciągnięcie z układu (tak samo jak czynnik) i dodanie 10ml ...

Trochę to dla mnie dziwne ... skąd ja - laik - mam wiedzieć jaka opcja jest w moim aucie? Poza tym rzekoma strata takiej ilości czynnika przez 2/4 lata jest tym bardziej zastanawiająca. Jeśli wyjdzie na to, że powinno być 475, to czym może grozić nabicie do 750g?


Jak by Ci nabili 750g to wątpię czy by ruszyła klima bo czujnik ciśnienia nie pozwolił by na załączenie sprężarki.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-14, 08:24   

Hmm.. Byłem w serwisie i przy okazji, pod wpływem postów CAVa :-P , kazałem sprawdzić ciśnienia w układzie klimatyzacji bo coś mi się wydawało, że słabo działa. Podobno uzupełnili 150 -180 g czynnika... co wydaje mi się dziwne, bo to chyba połowa tego co jest w układzie. :roll: W sumie mi wszystko jedno, na gwarancji zrobili, powinienem mieć spokój z klimą na następna dwa, trzy lata. No i chyba chłodzi troszeczkę lepiej. :-D
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-14, 16:44   

wojtek_pl napisał/a:
Hmm.. Byłem w serwisie i przy okazji, pod wpływem postów CAVa :-P , kazałem sprawdzić ciśnienia w układzie klimatyzacji bo coś mi się wydawało, że słabo działa. Podobno uzupełnili 150 -180 g czynnika... co wydaje mi się dziwne, bo to chyba połowa tego co jest w układzie. :roll: W sumie mi wszystko jedno, na gwarancji zrobili, powinienem mieć spokój z klimą na następna dwa, trzy lata. No i chyba chłodzi troszeczkę lepiej. :-D


Raczej autosugestia, u mnie to nie pomogło.
Jak jest 22 stopnie tak jak teraz w Polsce, to chłodzi fajnie, nawet czuć chłodny podmuch.
Ale na greckie słońce zdecydowanie nie wydawała.
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2014-07-14, 21:11   

Cytat:
Jak by Ci nabili 750g to wątpię czy by ruszyła klima bo czujnik ciśnienia nie pozwolił by na załączenie sprężarki.


Sam już nie wiem ... na wydruku z "kombajnu" było 750 i jeszcze całość trwała ok. 0,5 godziny, a 2 lata temu 1,5 godz (w innym serwisie).
Ostatnio zmieniony przez koniu 2014-07-14, 21:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-07-14, 21:17   

Jeśli masz faktycznie tyle to sprężarka będzie wariować włączać się i wyłączać, ja w sandero mam 482g nabite i gościu mi ganał że sprężarkę można wykończyć gdy za dużo czynnika jest bo rośnie ciśnienie w układzie.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2014-07-15, 13:19   

wojtek_pl napisał/a:
Hmm.. Byłem w serwisie i przy okazji, pod wpływem postów CAVa :-P , kazałem sprawdzić ciśnienia w układzie klimatyzacji bo coś mi się wydawało, że słabo działa. Podobno uzupełnili 150 -180 g czynnika... co wydaje mi się dziwne, bo to chyba połowa tego co jest w układzie. :roll: W sumie mi wszystko jedno, na gwarancji zrobili, powinienem mieć spokój z klimą na następna dwa, trzy lata. No i chyba chłodzi troszeczkę lepiej. :-D


Ale, że dobicie klimy w ASO jest w ramach gwarancji? Tzn. bezpłatnie?

Bo mnie na na ostatnim przeglądzie sugerowali (odpłatnie) dobicie klimy, ale zrezygnowałem, bo chłodzi całkiem ok. a auto ma dopiero 2, 5 roku.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-07-15, 13:23   

keikan napisał/a:
Ale, że dobicie klimy w ASO jest w ramach gwarancji? Tzn. bezpłatnie?

Jeśli klima źle działa, tj. nie chłodzi jak należy, należy się naprawa na gwarancji.
Sądzę, że trzeba by jakoś wymóc na Dacii wymianę tych badziewnych klimatyzacji, które ledwie chłodzą i wyłączają się samoistnie z powodu powstawania "czopów lodowych". I syczą na właścicieli ;-)
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-15, 13:58   

keikan napisał/a:

Ale, że dobicie klimy w ASO jest w ramach gwarancji? Tzn. bezpłatnie?

Bo mnie na na ostatnim przeglądzie sugerowali (odpłatnie) dobicie klimy, ale zrezygnowałem, bo chłodzi całkiem ok. a auto ma dopiero 2, 5 roku.
Bo może źle postawiłeś problem. Ja powiedziałem aby sprawdzili ciśnienia w układzie. Jeżeli ty powiedziałeś, że chcesz aby tobie dobili klimę czynnikiem to może rzeczywiście potraktowali to płatnie. :mrgreen:

Jak nie chłodzi to jest zepsuta i jak masz gwarancję to w ramach tej gwarancji powinni ją naprawić. Oczywiście szanujące się ASO zmierzyłoby temperatury na wylocie kanałów nawiewu zanim podłączyłoby do agregatu. :)
IMHO ktoś mi kiedyś mówił, że procedura wygląda tak:
obroty ok 2000
nawiew na maksa (wentylator)
zasysanie powietrza z zewnątrz
temperatura ustawiona na minimum
kierunek nawiewu na wyloty w desce
temperatura powietrza wylatującego powinna przy sprawnej klimie wynosić 12 - 13 C ?? (chyba , nie pamiętam :oops: )

Tu jest fajny opis dla Citroenów :-) http://citroen.org.pl/for...8e4d5f6191e4017

W każdym razie zanim zacznie się panikować dobrze pomierzyć temperatury aby były rzeczywiste podstawy do wizyty w serwisie. Bo subiektywnie, wrażenie chłodzenia może być lub nie w zależności od wielu czynników (nasłonecznienie choćby).
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-07-15, 17:52   

wojtek_pl napisał/a:
temperatura powietrza wylatującego powinna przy sprawnej klimie wynosić 12 - 13 C ?? (chyba , nie pamiętam :oops: )

Mierzyłem u siebie i było 4-5 stopni ;-)

http://www.daciaklub.pl/f...1642114#1642114
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-07-15, 21:05   

wojtek_pl napisał/a:
procedura wygląda tak:
(...) temperatura powietrza wylatującego powinna przy sprawnej klimie wynosić 12 - 13 C .


Gdy w Skodzie zaczęło się robić ciepło podczas jazdy z klimą, pojechałem do serwisu. Na wylotach było 12-13 C. Powiedzieli, że powinno być max 8 C. Dobili czynnika. Gdy sytuacja się powtarzała, po dokładnym sprawdzeniu okazało się, że wszystko jest już zużyte - trochę zapłaciłem (auto miało 6 lat).
Gdy pojechałem ze swoją słabą klimą do serwisu Renault/Dacia, uznano, że 10-11 C na wylocie w Dusterze to miód-malina. Jeden gość nawet próbował mi wcisnąć, że klima ma schłodzić powietrze w aucie 10 C poniżej temp na zewnątrz. To oczywisty nonsens, ale co na to poradzić? Powinniśmy się zebrać razem - osoby, w których autach klima działa źle i wyłącza się podczas dłuższej trasy - i spróbować zadziałać coś razem.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne