Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-11-09, 18:33
Przeglądy i czyszczenie klimatyzacji, ilość czynnika i oleju
Autor Wiadomość
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2009-04-20, 19:19   

Tak też podejrzewałem bo w kabinie nie było :mrgreen:

Tak poważnie to już zrobiłem , lecz bez przewodu skroplin bo nie chciało mi się leżeć pod samochodem i szukać tego przewodu
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-04-20, 20:13   

Ta rurka jest chyba przy prawym kole. Jak spojrzysz od dołu od strony błotnika, to powinieneś zauważyć taką prześwitującą rurkę.
Od strony silnika też ją widać.

Ale nie jestem pewien czy to nią chodzi. Chyba są dwie takie rurki, druga chyba przy lewym kole również.
_________________

 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2009-04-21, 07:32   

Dzięki dzisiaj sprawdzę
 
alekpoz 



Marka: Dacia
Model: Logan Laureate Arctica
Silnik: 1.4
Rocznik: 2006
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 31
Skąd: Poznan
Wysłany: 2009-05-04, 00:01   

sam się do odgrzybiania klimy zabieram, może ktoś kto odnalazł rurkę opisze lub wrzuci fotkę? warto by było ją uwzględnić, a trochę się boję wpuścić preparat w niepowołane dla niego miejsce ;)
_________________
Laureate Arctica 1.4 + LPG 197 kkm
 
centercar 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4MPI
Rocznik: 2006
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-04, 08:57   

rurka pionowo zwisająca w dol zaraz przy tylnej krawedzi oslony silnika i cieknie z niej woda podczas pracy sprezarki - taka jest tylko jedna :)
_________________
Części samochodowe - Logan i nie tylko , PW lub gg 13601321
 
Endi85 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI + LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 159
Skąd: 100 lica
Wysłany: 2009-05-04, 14:34   

a ja mam trochę inne pytanie, jako że jest to moje pierwsze auto z takim cudem jak klimatyzacja nie bardzo wiem jak się powinna zachowywać.... dokładnie chodzi mi o obroty silnika, po włączeniu klimy silnik mam różne wolne obroty (oczywiście rozgrzany):



- czasem na poziomie kreski nr 2
- czasem na poziomie kreski nr 3

i ciekaw jestem od czego to zależy? No i czy to tak wogule być powinno?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-04, 15:51   

To jest normalny objaw.

Włączenie klimy, a tym samym wentylatora, załączenie sprężarki itp. powoduje wzrost poboru prądu co wpływa na obniżenie obrotów silnika, które po chwili komputer obroty podniesie do pkt. 3, aż ustabilizuje je do obrotów w pkt. 2.

Pkt. 2 to obroty na biegu jałowym, czyli na luzie.
_________________

 
Endi85 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI + LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 159
Skąd: 100 lica
Wysłany: 2009-05-04, 16:44   

Cytat:
Pkt. 2 to obroty na biegu jałowym, czyli na luzie.

to wiem aż tak tępy nie jestem :mrgreen:

hmm ale ten poziom nr 3 utrzymuje się sporo czasu i jeszcze nie widziałym żeby było na nr 3 a po chwili na nr 2, to się szybciej zmienia jak wyłącze a potem włącze klime, bo czegoś takiego o czym ty mówisz to jeszcze nie widziałem... hmm widocznie za mało się przyglądam.... poprawie się :lol:
 
MR 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1.4 MPI
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 45
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2009-05-04, 20:20   

Witam kolegów!

W sierpniu ubiegłego roku pytałem o przegląd klimy i mnie oświeciliście.

Tydzień temu, a autko ma teraz trzy lata, zapytałem na przeglądzie czy trzeba coś robić z klimą i usłyszałem, że "JAK DZIAŁA I CHŁODZI TO NIC".

I to mnie ostatecznie utwierdziło w przekonaniu, że korzystanie z usług ASO Renault to pomyłka.

Jedyne co im dobrze wychodzi to kasowanie pieniędzy!

Jak by u mnie w pracy panował taki bałagan i niekompetencja co w ASO, już dawno by nas zamknęli na cztery spusty.

Po prostu tragedia.

A z kilmą zamierzam się udać do specjalistycznego warsztatu.

Pozdrawiam.
_________________
MR
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-05-05, 09:17   

MR napisał/a:
zapytałem na przeglądzie czy trzeba coś robić z klimą i usłyszałem, że "JAK DZIAŁA I CHŁODZI TO NIC".


Tu musze stanac po stronie AS, bo to akurat jest dobre podejscie... Jesli klima dziala poprawnie, nie wydobywaja sie z ukaladu zadne niepozadane zapachy, to po prostu nic nie trzeba z nia robic. Osluga klimy nie moze byc scisle powiazana z przebiegiem czy czasem, bo w kazdym samochodzie bedzie to wygladac inaczej zaleznie od przeiegu, czy czestotliwosci uzywania klimatyzacji, a "prewencyjne" wymienianie czynnika i odgrzybianie tego ukladu nie ma sensu.
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-05, 09:23   

Endi85 napisał/a:
a ja mam trochę inne pytanie, jako że jest to moje pierwsze auto z takim cudem jak klimatyzacja nie bardzo wiem jak się powinna zachowywać.... dokładnie chodzi mi o obroty silnika, po włączeniu klimy silnik mam różne wolne obroty (oczywiście rozgrzany)


U mnie kilka razy w czasie jazdy w korku z klimą obroty biegu jałowego skakały między 1000 - 1500 rpm :shock: A serwis na to......... zgadnijcie.....................wszystko w normie :evil:
_________________
GeRRaD
 
Endi85 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI + LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 159
Skąd: 100 lica
Wysłany: 2009-05-05, 14:22   

dziś trasa ok 10 km przy włączonej klimie obroty utrzymywały się na poziomie 2 kreski, nie ogarniam :?:
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-05-05, 14:47   

a co tu jest do ogarniania? Sprezarka widocznie nie bardzo musi sie wysilac to i obroty silnika nie wzrosna...
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-05, 18:05   

Endi85 napisał/a:
dziś trasa ok 10 km przy włączonej klimie obroty utrzymywały się na poziomie 2 kreski, nie ogarniam :?:


Bo wyraźny spadek obrotów jest w momencie włączania klimy.
Później podczas jazdy z włączoną klimą obroty powinny być na kresce 2.
Chodzi o ten moment włączania klimy, kiedy nagle zwiększa się pobór prądu i auto jeszcze
"nie nauczyło się z takim obciążeniem" normalnie pracować - to wtedy obroty spadną.
Ale po chwili "auto rozpozna że coś nie tak i zwiększy sobie obroty" tak aby utrzymywać je na poziomie kreski 2 podczas pracy klimy.
_________________

 
Endi85 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI + LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 159
Skąd: 100 lica
Wysłany: 2009-05-05, 20:46   

jackthenight napisał/a:
Chodzi o ten moment włączania klimy, kiedy nagle zwiększa się pobór prądu i auto jeszcze
"nie nauczyło się z takim obciążeniem"


no właśnie ja rozumiem i to jest logiczne, tylko u mnie to jest tak że one wchodzą na 3 kreskę i się tak utrzymują cały czas czyli wychodziło by że samochód nie potrafi się nauczyć i cały czas utrzymuje podwyższone obroty (albo nie) jak mi się uda to nakręcę filmik aparatem to zrozumiecie o co mi chodzi.....
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-05, 20:54   

Jak silnik jest zimny to wolne obroty będą na kresce 3 lub nawet jeszcze wyżej.
_________________

 
Endi85 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI + LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 159
Skąd: 100 lica
Wysłany: 2009-05-05, 20:59   

lol wiem, obserwuje jak silnik się rozgrzeje!!
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-05-06, 18:18   

Kas- nie masz racji. Poczytaj trochę o obsłudze klimy. pozdr
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-05-06, 20:51   

jurek napisał/a:
Kas- nie masz racji. Poczytaj trochę o obsłudze klimy. pozdr

Wlasnie z tego, co wyczytalem i z opinii, ktorych zasiegnalem (takze poza ASO oczywiscie) wynika wlasnie to, co napisalem, wiec jurku drogi napisz w czym sie myle.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-06, 21:20   

Może w tym, że część pleśni i bakterii może nie dawać znać o swoim istnieniu zapachem, natomiast mimo to szkodzić?

Jak śmierdzi, to wiadomo, że jest źle, ale jak nie śmierdzi, to wcale nie znaczy, że jest na pewno dobrze...

W każdym razie nie słyszałem, żeby "prewencyjne" czyszczenie klimy co 2-3 lata czymkolwiek jej szkodziło?



Natomiast co do wymiany czynnika to chyba faktycznie podejście "nie swędzi - nie drapać" (nic się dzieje, a parametry pracy są właściwie - w końcu da się je zmierzyć) - wydaje się słuszne.
 
ZeneC 



Marka: Renault
Model: Twingo I
Silnik: 1.2
Rocznik: 1997
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 370
Skąd: Celestynów/Warszawa
Wysłany: 2009-05-07, 06:03   

laisar napisał/a:
Może w tym, że część pleśni i bakterii może nie dawać znać o swoim istnieniu zapachem, natomiast mimo to szkodzić?


Słusznie!
I dlatego warto przypomnieć starą dobra radę, aby w gorące, słoneczne dni wystawić samochód na słoneczko, pootwierać wszystkie drzwi i okna na maxa i pozostawić w takim stanie na kilka godzin, jeśli tylko się da... Od czasu do czasu uruchomić nawiewy we wszystkich konfiguracjach. Takie słoneczne kąpiele to tani i ekologiczny sposób na odświeżenie klimatyzacji.
_________________

 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-05-07, 09:35   

Ostatnio w prasie moto było kilka razy na temat klimy. np. mimo teoretycznie hermetycznej instalacji, co roku ubywa ok 10% czynnika. O grzybach i pleśniach już nie mówię, bo może nie cuchnąć, a mogą być zabójcze. Patrz choroba spowodowana bakterią czy grzybem /już nie pomnę/ z układów klimatyzacyjnych o nazwie legionella. pozdr
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-05-07, 10:32   

Nie bede sie wdawal w dyskusje, bo byla mowa o "prewencyjnym serwisowaniu" ukladu klimatyzacji, a wychodzi na to, jurku, ze miales na mysli to, iz trzeba uzupelniac/wymienic czynnik (ktorego ubytek z ukladu jest czyms normalnym) i go odgrzybic co 2-3 lata, co oczywiste.

Mialem na mysli to, ze jezeli uklad chlodzi dobrze (nie gorzej niz nowy), to nie ma potrzeby nic z nim robic. Zwlaszcza jezeli sa to pierwsze dwa, trzy lata samochodu.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-05-08, 12:11   

Masz rację, pisałem z myślą o takich zabiegach, może trochę nieprecyzyjnie. pozdr
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-05-10, 19:58   

W zasadzie to ja jasnoscia i precyzja w pisaniu postu tez sie nie popisalem, wiec wychodzi na to, ze od poczatku obaj mielismy racje :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne