Witam!
Pod koniec listopada odbiorę swoją Lodgy, ale już wiem, że dostanę ją na letnich oponach. Chciałbym kupić alusy i założyć na nich te letnie, a zakupione zimówki na stalowych.
Czy te FELGI będą pasować do mojego autka?
Lodgy będzie biała więc myślę, że może być fajna kompozycja, chociaz kobita mówi, że będzie wygladać jakby przejechała po gipsie
Firma według opinii jest wiarygodna i daje 36msc. gwarancji. Pewnie, że nie chciałbym aby do wyważenia stosowano 0.5 kg odważniki, ale to co oferuje Dacia w opcjach zwyczajnie mi się nie podoba. Chciałbym mieć auto, gdzie nie będzie żadnego srebrnego metalika bo już haftuję tym oklepanym kolorem. Po prostu pytam czy podane parametry, zwłaszcza ET będą odpowiednie.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-14, 00:21
wiciu_r napisał/a:
Po prostu pytam czy podane parametry, zwłaszcza ET będą odpowiednie.
To zależy, jakie ET jest w Lodgy. :) Do Logana pasowałyby na styk - tolerancja ET to 1% rozstawu kół w mm - na oba koła. Dla Logana firmowe felgi miały bodajże ET 43, tolerancja ±7 mm.
Znalazłem coś takiego na jakiejś niemieckiej stronie, ale nie znam tego slangu. mÓgłby ktoś uprzejmie przetłumaczyć?
"Dacia Lodgy....der neue Van !
Hallo,
kann (darf) ich folgende Felgen auf den Lodgy drauf machen?
Rial Milano 6,5x15 LK: 4/100 ET: 38
In der Ausstattungsliste von Dacia sind 6x15 ET 40 und 6x16 ET 40 angegeben.
mfg
J.H."
Tekst ze strony:
http://www.motor-talk.de/...23.html?page=59
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 81 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3704 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-18, 08:02
wiciu_r napisał/a:
Witam!
Pod koniec listopada odbiorę swoją Lodgy, ale już wiem, że dostanę ją na letnich oponach. Chciałbym kupić alusy i założyć na nich te letnie, a zakupione zimówki na stalowych.
Czy te FELGI będą pasować do mojego autka?
Lodgy będzie biała więc myślę, że może być fajna kompozycja, chociaz kobita mówi, że będzie wygladać jakby przejechała po gipsie
Ja kupuję z firmowymi 16 calowymi na letnich a do zimowych mam zamiar kupić używane felgi stalowe 15 cali i albo zostawię sobie zimówki z Logana albo kupię nowe.
15 są lepsze na zimę bo większy profil to lepsze tłumienie dziur plus węższy rozmiar ułatwia jazdę po śniegu i zmniejsza ryzyko aquaplaningu.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2012-09-18, 08:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-09-18, 08:02
o gustach się nie dyskutuje, ale kobieta ma rację Myślę,że o wiele lepiej będą wyglądać na białym czarne felgi plus czarne osłony drzwi
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 81 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3704 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-18, 10:31
Fajne. Fakt że mało ma wspólnego z normalną eksploatacją :)
W każdym razie w rajdach stosuje się węższe opony z kolcami aby nacisk na jednostkę powierzchni był jak największy a przez to kolce głębiej wciskać w śnieg.
W cywilnych wozach węższe opony głębiej wbijają się w śnieg czy błoto pośniegowe przez co zmniejsza się ryzyko aquaplaningu a i lamelki w oponie bardziej się rozszerzają przez co wzrasta przyczepność.
Oczywiście wydłuża się droga hamowania zwłaszcza na suchej nawierzchni ale przy różnicy centymetra pomiędzy oponami letnimi a zimowymi nie jest to dużo.
czy błoto pośniegowe przez co zmniejsza się ryzyko aquaplaningu
co do aquaplaningu to zgoda, natomiast na "luźnym" śniegu to szersza opona trochę lepiej zachowa się na tymże śniegu... ale i tak zawsze decydują: rozsądek, umiejętności oraz świadomość sytuacji
Odnośnie opon z kolcami to miałem kiedyś kupione w Szwecji Gislavedy na których jeździłem 2 zimy, na przegląd (wypadał w lutym) kolce wyjmowałem i zaraz znowu zakładałem. , był taki specjalny niby śrubowkręt. Hamowanie - ruszanie bajka, na czystym asfalcie troche głośniejsze. U nas też można kupić opony gotowe pod kolce i wysyłkowo ze Szwecji zakupić same kolce z przyżądem montażowym, wystarczy wpisać w wyszukiwarce "dubbdäck" i pomęczyć się trochę z językiem
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-09-18, 15:49
i stracić dowód rejestracyjny podczas pierwszej dokładniejszej kontroli drogowej?
Jakby to się komuś przydało to dostałem odpowiedź od dealera, że takie alusy będą pasować:
Średnica*: 15"
Szerokość*: 6,5"
Rozstaw śrub*: 4x100
Offset (ET)*: 38mm
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 81 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3704 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-08, 10:16
Dzięki koledze Bikerowi (dzięki !!!) mam już wymiary felg stalowych Lodgy:
6J15 ET40 4x100
Otwór centrujący to rozumiem 60 mm ?
Tu żabojady twierdzą że są dwa standardy :
http://www.forum-auto.com...a/sujet5046.htm
60,06mm qui est le plus courant (sandero, clio, sup.5, megane, etc...)
60,15mm qui est très peu utilisé (logan ph1, modus ...)
nie bardzo sobie wyobrażam jak różnica 0,1 mm mogłaby przeszkadzać , już lakier felgi jest grubszy no ale ....
I teraz zagwozdka ... felgi z odzysku post Renault/Nissan 6J15 są najczęściej spotykane w ET43 - czy nie będzie problemów z tymi trzema milimetrami .... logika podpowiada że nie ale ...
Jakieś pomysły ?
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2012-10-08, 10:17, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-08, 10:25
DrOzda napisał/a:
I teraz zagwozdka ... felgi z odzysku post Renault/Nissan 6J15 są najczęściej spotykane w ET43 - czy nie będzie problemów z tymi trzema milimetrami .... logika podpowiada że nie ale ...
Tolerancja ET zwyczajowo wynosi 1% rozstawu kół, więc spokojnie powinny pasować.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-10-08, 13:35
DrOzda napisał/a:
logika podpowiada że nie ale ...
da radę
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-10-08, 13:52, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 81 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3704 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-01, 18:37
Dar1962 napisał/a:
DrOzda napisał/a:
logika podpowiada że nie ale ...
da radę
Ledwo daje. Felgi z ET43 w Lodgy z ESP mają zapas 2-3 mm pomiędzy felgą a zaciskiem.
Więc standardowe felgi z Logana ET50 nie wejdą bez podkładek dystansowych - chyba że do wersji bez ESP - mniejsza średnica tarczy.
No i kupując inny typ felg trzeba pamiętać o innych śrubach do ich montażu.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2012-12-03, 11:08, w całości zmieniany 1 raz
Pytanie odnośnie wymiany felg w Lodgy. Oryginał stalowy 6x15 ET-40. Mam możliwość kupienia felg aluminiowych w rozmiarze 6,5x15 ET-42. Opona pozostaje fabryczna czyli 185, a pierścień dołożę samemu. Jak to widzicie. Wiem że najprościej byłoby przymierzyć ale odpada ze względu na odległość. Może już ktoś zakładał coś podobnego do Lodgy? Dodam tylko, że tarcza ma 280 mm ,autko z ESP.
Od strony zewnętrznej więcej o 5mm, a wewnętrznej o 7 mm. To nie wiem jak się to ma do wspomnianych wyżej zacisków hamulca i ewentualnego haczenia. Sam się zastanawiam czy nie lepiej stalówek nie kupić w oryginalnym wymiarze.
Felgi budżetowe made in Germany po malowaniu, sprawdzone na wyważarce.
Ostatnio zmieniony przez luk80 2013-02-12, 19:02, w całości zmieniany 2 razy
Pytanie odnośnie wymiany felg w Lodgy. Oryginał stalowy 6x15 ET-40. Mam możliwość kupienia felg aluminiowych w rozmiarze 6,5x15 ET-42. Opona pozostaje fabryczna czyli 185, a pierścień dołożę samemu. Jak to widzicie. Wiem że najprościej byłoby przymierzyć ale odpada ze względu na odległość. Może już ktoś zakładał coś podobnego do Lodgy? Dodam tylko, że tarcza ma 280 mm ,autko z ESP.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 81 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3704 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-13, 16:15
6,5J15 nie są przez producenta dopuszczone.
Z dokumentacji wynika że możesz założyć :
5,5J14 / 5-6J15 / 6J16
5,5J 14 od razu odpada bo do wersji z ESP się nie zmieści.
Skądinąd wiem że w razie kolizji rzeczoznawcy sprawdzają bardzo często opony i felgi w pojazdach - może to być podkładka pod odmowną decyzję o wypłacie odszkodowania pod hasłem niezgodność z homologacją.
Było kupić za 1200 oryginalne 16 i miałbyś mniejszy kłopot :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2013-02-13, 16:17, w całości zmieniany 1 raz
Było było. Tyle tylko że swojego autka nie brałem na zamówienie do produkcji tylko ze składu. Gdyby taka cena była normalnie dostępna to bym się nie zastanawiał
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum