Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zakup Sandero 1,2 75KM LPG 2010
Autor Wiadomość
poznaniak1979 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,6 MPI + LPG K7M
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 114
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-05, 12:48   Zakup Sandero 1,2 75KM LPG 2010

Witam
Znalazłem ciekawą ofertę Sanderki z 2010 roku z LPG
Tylko ze silnik mały 1,2 75KM
Posiada ona klimatyzacja, ABS, wspomaganie, dwie poduszki powietrzne, centralny zamek z pilotem

Teraz moje pytanie w jakich granicach można spodziewać się spalania - służyła by na dojazdy do pracy tak jak obecnie Logan- trasa 50 km w obie strony z tego 30 % miasto a 70% trasa

Czy ten silniczek jest w miarę ok ?

Dzięki za odpowiedzi
_________________
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-09-05, 12:52   

Taki silnik to jest wystarczający na dojazdy w jedynkę. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
poznaniak1979 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,6 MPI + LPG K7M
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 114
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-05, 13:02   

To lepszy byłby juz 1,4 do sandero ?
_________________
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-05, 13:02   

Nie poszalejesz ale sandero jest lekkim wozem wiec może warto skusić się na ten 1.2 . Ja bym wolał nowszy silnik 1.2 16V niż stary 1.4 8V ale zdania na forum są podzielone. Ile ma kosztować ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-09-05, 13:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
poznaniak1979 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,6 MPI + LPG K7M
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 114
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-05, 13:05   

route2000 napisał/a:
Taki silnik to jest wystarczający na dojazdy w jedynkę. ;-)


No do pracy to sam jeżdżę ale czasami jakieś wypady poza miasto /wakacje to już 3 osoby plus bagaże
_________________
 
poznaniak1979 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,6 MPI + LPG K7M
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 114
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-05, 13:07   

mekintosz napisał/a:
Nie poszalejesz ale sandero jest lekkim wozem wiec może warto skusić się na ten 1.2 . Ja bym wolał nowszy silnik 1.2 16V niż stary 1.4 8V ale zdania na forum są podzielone. Ile ma kosztować ?


W ogłoszeniu jest napisane 1,2MPI 75KM LPG cena 14500 do negocjacji
Z bajerów to tylko klima i centralny zamek
_________________
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-09-05, 13:11   

A to ma być drugie auto w rodzinie czy wymiana samochodu?

Sam mam Lodgy. Jest to większe auto i waży z LPG około 1260 kg. Ma silnik 1,6 MPI 84 KM.
Niedawno jechałem na wakacje do Trójmiasta. Była obciążona w 4 osoby oraz full bagaż i dała bez problemu radę. Choć rakietą nie jest, ale bez problemu na ekspresówce jechała 120-130 km/h. ;-)
Ostatnio zmieniony przez route2000 2014-09-05, 13:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
poznaniak1979 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,6 MPI + LPG K7M
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 114
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-05, 13:16   

Wymiana - zona ma Fabie 1,4 PB a w moim Loganie Licznik zaraz pokaże 250 tyś km na LPG
_________________
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-09-05, 13:20   

Jeśli wymiana to warto wziąć mocniejszy silnik, ale taki silnik 1,2 LPG też dałby radę, jak miałbyś 2-3 razy w roku wypady daleko poza domem, a jak częściej wyjeżdzasz to pokusiłbym na większy silnik, ale wiadomo, że będzie większe zużycie paliwa niż w słabszym silniku. Najważniejsze jest to żeby taki silnik był trwały i bezawaryjny. To jest ważne.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
poznaniak1979 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,6 MPI + LPG K7M
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 114
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-05, 13:26   

Kupując Logana nie byłem do końca przekonany ze zrobiłem dobrze ale poza standardowymi wymianami jestem bardzo zadowolony z marki Dacia
Jedynym minusem jest to ze pojawiają się oznaki korozji tylne nadkola i drzwi

Myślę ze taki duży przebieg w moim Loganie to tez zasługa tego silnika 1,6 8V
_________________
 
poznaniak1979 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,6 MPI + LPG K7M
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 114
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-05, 13:28   

route2000 napisał/a:
Jeśli wymiana to warto wziąć mocniejszy silnik, ale taki silnik 1,2 LPG też dałby radę Najważniejsze jest to żeby taki silnik był trwały i bezawaryjny. To jest ważne.


No właśnie chciałbym pozna opinie użytkowników tego silnika o spalaniu i trwałości
_________________
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-05, 17:37   

niestety mały litraż tego silnika powoduje iż moment obrotowy jest bardzo wysoko bo aż na 4200 obr !
Więc może się okazać iż ten silnik będzie palił więcej od twojego aktualnego bo będzie go musiał mocno kręcić , każde wyprzedzanie to będzie walka i jazda do 5000 obrotów .
Zupełnie inaczej wygląda to przy
1.4 8v / 1.6 8v bo maks moment jest przy 3000 obr więc całkiem nisko jak na benzynę.

Musisz sobie wyobrazić wyprzedzanie od 4 tyś obr a od 3 tyś obr , zupełnie inna jazda .
https://pl.wikipedia.org/wiki/Dacia_Sandero#Dost.C4.99pne_silniki
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-09-05, 17:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-05, 22:49   

http://superauto24.se.pl/...yka_226662.html

http://superauto24.se.pl/...nie_226971.html

http://superauto24.se.pl/...lce_226972.html

http://superauto24.se.pl/...tki_226973.html

może się przyda ? ;-)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-06, 00:26   

Tak jak widać na wykresach http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2132

1.2 16v dysponuje przy 3000 obr ok 100 Nm rozbujasz go do 4000 obr i masz nędzne 105 Nm

Każde wyprzedzanie to w najlepszym wypadku zakres 3,8 tyś obr do 4,5 tyś obr .


Przy 1.4 8 v
dysponujesz takim samym momentem maksymalnym jak w 1.2 16v już od 1700 obr

Oczywiście dużo lepiej wypada już 1.6 8v

Powiem ci szczerze nie pakuj się w to bo to będzie udręka , twoim 1.6 8v w ogóle inaczej się jeździ , on ładnie ciągnie od dołu nie trzeba go kręcić do 5 tysięcy ...

Mam teraz 2 auto w LPG , jedno ma 1.4 8v drugie ma 1.6 16v
różnica spalanie wynosi 0,5 LPG !!!

Jestem więcej niż pewny że te 1.2 16v będzie paliło więcej od 1.4 8v

8 zaworowe jednostki jednak ładnie ciągną od dołu i nie trzeba ich kręcić aż tak mocno a 16 v już tak ale dysponują za to większym momentem maksymalny
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-06, 09:56   

Plus za 1.2 16V jest chyba automatyczna samoczynna regulacja luzu zaworów, co przy LPG ma jakieś znaczenie.
 
filozofek 


Marka: DACIA/ RENAULT/DACIA
Model: SANDERO/MEGANE SCENIC/DUSTER
Silnik: 1,4 LPG/ 1,6 LPG/1,6 4X4
Rocznik: 2010/1999/2011
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 111
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2014-09-06, 15:20   

mam 1.4 8 v i jestem zadowolony od marca 10 000 km
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-06, 19:24   

no tak ale szybciej niż 110-120 to nie pojedziesz :-| takim 1.4 8v
_________________
Moje auto
 
filozofek 


Marka: DACIA/ RENAULT/DACIA
Model: SANDERO/MEGANE SCENIC/DUSTER
Silnik: 1,4 LPG/ 1,6 LPG/1,6 4X4
Rocznik: 2010/1999/2011
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 111
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2014-09-06, 20:03   

a w naszym kraju są aż tak dobre drogi ?
150km/h w 4 dorosłe osoby nie był to szczyt możliwości ale dużo pewnie więcej by nie wycisnął. Zresztą w porę "zadzwonił" do mnie rozsądek :)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-07, 00:24   

to że by wycisnął te pewne bo nawet do 160 by się bójnoł , ale to już piłowanie silnika .
bo przy takich 120 masz już 4 tyś obr .
Wiadomo że nie należy przekraczać bez dobrego powodu 4 tyś obr w benyznce bo to szkodzenie silnikowi (szczególnie długotrwałe )
tzn jednostki 16 zaworowe można kręcić wyżej bo mają wyżej moment tak oceniam na 4,5 tyś przy długotrwałej jeździe
przy 8 zaworach 4 tyś to maksimum .

I nie pisze tu o wyprzedzaniu tylko o jeździe non stop np autostradą .

benzynowe silniki wolnossące palą bardzo podobnie , szczególnie jak zamierza się inwestować w LPG warto kupować największe dostępne wersje gdyż różnica w spalaniu będzie znikoma a w jeździe już tak .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-09-07, 00:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-09-07, 10:58   

Karenzo napisał/a:
no tak ale szybciej niż 110-120 to nie pojedziesz :-| takim 1.4 8v


Znam osobę z forum, która sanderką 1,4 jechała 160 i to na LPG.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-07, 11:24   

ja też jechałem no i co z tego skoro miałem już chyba z 5,5 tyś obr
sprawdzałem potem to aż olej korkiem mi się sączył takie ciśnienie było
napomnę tylko że taki silnik pali wtedy ze 20 l na 100
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-09-07, 11:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-09-07, 19:07   

Karenzo napisał/a:
no tak ale szybciej niż 110-120 to nie pojedziesz :-| takim 1.4 8v


Chciałem tylko powiedzieć, że takie stwierdzenie jest trochę nie trafione.

Karenzo napisał/a:

napomnę tylko że taki silnik pali wtedy ze 20 l na 100


A kto by się przejmował spalaniem przy takiej prędkości. Już nie sknerujmy tak. ;-)
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-09-07, 19:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2014-09-08, 18:54   

"poszedłem" w 5 osób 175 km/h na autostradzie (wyprzedziłem jakiegoś lotusa - ubaw był). 160 idzie bez problemu. wszystko na LPG, wszystko 1,4 8 v, pozdrawiam!
_________________

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-08, 23:24   

mi się udało z górki 180 polecić ale już chyba byłem na czerwonej strefie obrotów .
również na LPG
ale tak jak pisałem wcześniej na trasie 120 to max rozsądna prędkość przy której jeszcze spalanie jest na akceptowalnym poziomie a do tego nie szkodzimy silnikowi .

Przy takich 150 w takim silniku panuje takie ciśnienie że potrafi olej wypluwać przepustnicą .
Może ciśnienie nie jest spektakularne ale taki silnik nie jest do tego w ogóle przystosowany .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-09-08, 23:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
project2010 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 269
Skąd: spod Warszawy
Wysłany: 2014-09-10, 20:20   

Nie, nie nie i jeszcze raz nie. Gdy zostawiałem Dustera na montaż LPG dali mi takiego Sandero na dwa dni. Coś strasznego, bez urazy dla właścicieli. Silnik w ogóle nie przyspiesza, jedynie zamienia benzynę w hałas, który jest (subiektywnie) 2x większy, niż w DD. Jestem fanem Dacii, wszystkim zachwalam (dziś typ w starym Yarisie gonił mnie 20 km, żeby dopytać o moje auto!), ale Sandero z tym silnikiem to zło. Po odebraniu Dustera poczułem się jak w komfortowej limuzynie. A Sandero 1.2 - fatalnie, bez dynamiki, głośno, niebezpiecznie. NIE!
Ostatnio zmieniony przez project2010 2014-09-10, 20:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne