1. Czy wymienione modele mają dostępny tempomat (z tego co widziałem to chyba nie?)
2. Czy są dostępne podłokietniki we wszystkich modelach ?
3. Jak się będzie siedziało w tych modelach facetowi 190/100
4. Czy te modele mają podgrzewane szyby i lusterka oraz klimatyzację w opcji (z tego co widzę tak)
5. Czy da się w wymienionych modelach przyspieszać i wymijać np. tira jadącego z prędkością 120kmh bez czekania kilku minut oraz machania biegami? (najlepiej jak ktoś ma porównanie z fokkerem w kombi z 1.6 100km
6. Jak z miejscem z tyłu
7. Jakieś elementy sugerujecie w takim rozwiązaniu zastosować/unikać?
ps. Tak ogólnie to szukam pojemnego ale rodzinnego autka dla siebie i narzeczonej, mieszkamy w dużym mieście ale często jeździmy po górach. robimy ok 20 tyś rocznie. Mamy focusa mk1 '99 ghia i właśnie jego chcemy wymienić, idealnie na auto wyższe w środku i z 4x4 ale takich wynalazków raczej nie ma (oprócz scenica rx4)
ps.2 idealnie auto będzie uzywką, ale może i kupię nowe.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3754 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-16, 12:06
1.Lodgy ma tempomat w standardzie od kwietnia 2014 (wersja Laureate i Prestige).
W pozostałych Daćkach z nowego wypustu jest to opcja dodatkowa
2.Podłokietniki są dostępne jako akcesoria
3. W Lodgy i starym Loganie sedanie siedzi się zupełnie przyzwoicie przy 190/95
4. Lodgy ma klimę w standardzie od wersji Laureate wraz z podgrzewanymi lusterkami.
5. (TIR 120 km/h ? wszystkie mają ograniczniki do 90 km/h) Lodgy 1.6 MPI jest zdecydowanie słabsza od Focusa MK2 1.6 HB - prędkość maksymalna jest sporo mniejsza i opory powietrza większe -dobrze przyspiesza do 90 km/h a potem niestety trochę to trwa - zapewne 1.2 Tce będzie miał zbliżone osiągi albo nawet nieco lepsze.
Za to spalanie jest w 1.6MPI mocno zbliżone ztcp do Foki 1.6 - w mieście ok 9-10 litrów poza miastem ok. 8
6. Miejsca z tyłu jest ogrom - na tylnej kanapie siedzi żona i dwa foteliki 15-36 bez specjalnego spinania.
Trzeci rząd w razie czego przewiezie dwóch chłopa bez problemu. Bagażnik nie do zapchania. Lodgy idealnie nadaje się jako mini camper - można za groszę zbudować demontowalną zabudowę bagażnika pod łóżko i meble turystyczne - poszukaj zdjęć takich realizacji
7.Lodgy używki na razie to głównie odpicowane szkody całkowite - dopiero dwa lata na rynku.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2014-09-16, 12:09, w całości zmieniany 1 raz
Pamiętaj, że 1,6 nie są demonami prędkości oprócz 1,2Tce (Turbo benzyna).
1. Ogranicznik prędkości i tempomat w odpowiednich wersjach.
2. Jako opcja we wszystkich modelach.
3. Powiedziałbym, że dość dobrze porównując do konkurencji.
4. Szyby podgrzewane tylko z tyłu , a lusterka i klima w odpowiedniej wersji. Z tyłu w opcji.
5. Ciekaw jestem któremu tirowi można jechać 120 ale pomijam. Wyprzedzając tira przy 120 raczej sugerowana redukcja. Chyba, że na autostradzie i jest miejsce to gaz podłoga i idzie. Ja np. nie mam z tym problemu. Nie mówię o spalaniu bo coś za coś. Dla 1,6 MPI http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=10685
6. To zależy od modelu. W Lodgy wchodzą trzy foteliki dziecięce.
7. Nie wszyscy polecają fabryczne LPG. Brak dostępu do centralki poza ASO.
Są to modele tak bardzo różne, że ich nie da się porównać.
Jeżeli chcesz 4x4 to tylko Duster.
Duże to Lodgy, Doker no i może MCV.
Stepway wyższy i dość miłe autko. Na razie wam wystarczy do póki nie dorobicie się dzieciaków.
Najlepiej pod względem silnikowy jeździło by ci się loganem mcv 1.6 16v ale to samochód praktycznie nie do kupienia .
Najwygodniej dusterem ale wersje 4x4 ma krótkie skoki skrzyni przez co nawachlujesz się jak szalony (krótkie skoki są specjalnie pod teren )
Jeżeli nie zamierzać inwestować w LPG to ja bym nie kupował benzyny bo przy spalinach od 7 dla sandero do 10 dla dustera koszty cię zjedzą
Za mało dałeś informacji do czego ci ten samochód
bo jak masz 2 dzieci do duster będzie najlepszy ale jak masz więcej to oczywiście dokker/lodgy
Nie napisałeś najważniejszego , jakie masz pieniądze
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-09-16, 12:37, w całości zmieniany 2 razy
Natomiast do każdego (łącznie z MCV I) można założyć zestaw niefabryczny (np przykłady).
Vercy napisał/a:
Czy są dostępne podłokietniki we wszystkich modelach?
Tak.
Vercy napisał/a:
Jak się będzie siedziało w tych modelach facetowi 190/100
Ogólnie: w MCV I, dokkerze i lodgy powinno być bardzo dobrze, a w dusterze i sandero dobrze (piszę z własnego doświadczenia, mam 187 cm).
Natomiast dokładnie nie da się tego opowiedzieć tylko trzeba sprawdzić samemu, bo ludzie mają różną budowę (np długie nogi i ręce, a krótki tułów albo odwrotnie).
Vercy napisał/a:
Czy te modele mają podgrzewane szyby
Tylko tylne.
Vercy napisał/a:
lusterka oraz klimatyzację w opcji (z tego co widzę tak)
Tak.
Vercy napisał/a:
Czy da się w wymienionych modelach przyspieszać i wymijać np. tira jadącego z prędkością 120kmh bez czekania kilku minut oraz machania biegami?
Zależy od biegu (; ale bardziej serio, zakładając zdroworozsądkowo, że przy tej prędkości jedzie się na piątce: oba warunki jednocześnie - nie, szybkie wyprzedzanie wymaga machnięcia biegami.
(Ale pytanie jest tendencyjne d; - TIRom i tak nie wolno jeździć 120 i przynajmniej ja już dawno takiego nie spotkałem).
Vercy napisał/a:
Jak z miejscem z tyłu
Jeśli dla Ciebie, to podobnie jak z przodu: MCV I, dokker i lodgy bardzo dobrze (także w 3 rzędzie, serio-serio), a w dusterze i sandero powinno być wystarczająco (plus/minus pół oczka w dół lub w górę).
Vercy napisał/a:
Jakieś elementy sugerujecie w takim rozwiązaniu zastosować/unikać?
Koniecznie dokładnie się poprzymierzać i pojeździć ile się da (można nagabywać nie tylko potencjalnych sprzedawców, ale i dotychczasowych użytkowników, zazwyczaj są chętnie do dzielenia się swoim szczęściem (; ).
To są zupełnie zwyczajne auta, ale czasem aż za bardzo zwyczajne - zbytnia prostota niektórych ludzi odrzuca jako "prostackość".
Ze szczegółów: uwaga na bardzo specyficzne przełożenia w dusterze 4x4!
A dokker nie jest mikrovanem [:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-09-16, 12:39, w całości zmieniany 1 raz
wypada na to że lodgy (z dokkerem najbardziej obiecujące) chyba odpada :/
Z powodu braku dynamiki? Przejeźdź się po prostu, suche cyferki tak naprawdę niewiele mówią - ale cudów też się oczywiście nie spodziewaj, to są auta klasy "wystarczającej".
Vercy napisał/a:
moja foka pali ok 6.41 przy normalnej jeździe, a zdarzało się i ok. 5,5
Bo to jest płaska jak naleśnik i ciora się tyłkiem po asfalcie <;
Natomiast w daciach na 8 poza miastem to trzeba mocno zapracować - albo drzeć autostradą - bo równa jazda 100 km/h daje wynik w okolicach 6 litrów.
Dodaje że zamierzam tym autem jeździć w średnie trasy (od 120 do 450 km przy weekendzie, w tygodniu raczej nie używam).
Co do gazu to raczej bawić się nie będę, czytałem na forum że są problemy z fabryczną a sam instalować nie zamierzam.
koszty nie są tutaj takie wysokie bo obydwoje z moją Panią byliśmy na kursie rajdowym i szkółce jazdy ekonomicznej, po nich spalanie poszło nam o 2l/100 w dół więc raczej na deklarowane spalanie nie patrze. A że jeżdżę bardziej weekendowo to się nie przejmuje.
Co do 4x4 to raczej patrze w temacie niedalekiej przyszłości i przeprowadzki w góry którą planuje, wolałbym mieć autko które jeszcze parę lat po przeprowadzce posłuży bez konieczności wymiany. Do tego często jesteśmy w miejscach gdzie 4x4 jest piekelnie fajną rzeczą.
Co do warunków ładowności mamy dwa koty, więc wyjazd na weekend jedziesz jak w 5 osób (myślę że sandero stepway i duster mogą dać radę, ale pod warunkiem że nie bierzemy nikogo ze sobą, bo inaczej bagażnik za mały).
Co do kosztów to nowy będzie kosztował ile musi, a używkę chciałbym kupić do 25tyś najlepiej.
ps. TCe to nowy wynalazek a deklarowane dane są mocno interesujące, czy ktoś mógłby coś na ten temat dorzucić?
ps2. Dlaczego MCV nie do kupienia?
pozdrawiam,
Dzięki
Ostatnio zmieniony przez Vercy 2014-09-16, 13:00, w całości zmieniany 1 raz
@Vercy: Dokker i lodgy to typowe transportowce i tak trzeba na nie patrzeć - na miejscu w końcu dojadą, a zamiast doznań dynamicznych oferują masę miejsca. Przy tych cenach - coś za coś.
Duster 4x4 też nie jest nadzwyczajnie dynamiczny - zwłaszcza z 1.6 - ale nawet za to naprawdę dzielny w terenie. A jeśli czas Was nie goni, to być może w przyszłym roku będzie wersja 4x4 właśnie z TCE - o samym silniku jest już nieco na forum, można poczytać:
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-09-16, 13:49
laisar napisał/a:
Stara MCV to był kombi-potwór - rozstaw osi 2,9 m + podwyższony dach. Prawie vano-kombi (nie mylić z kombi-vanem (; ).
Praktyczność, prześwit, pojemność wnętrza i udźwig w tym przedziale cenowym nie do pobicia.
Taniość użytkowania (serwis, części poza ASO, spalanie) prawdopodobnie nie do pobicia.
Prowadzenie słabo.
Komfort bardzo słabo ze względu na potworny hałas przy większych prędkościach.
Bezpieczeństwo baaadzo słabo max. 4 poduszki, w większości dwie albo jedna, brak ESP w części brak ABS.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Posiadacze są prawdziwy, tylko ich auta nie do końca (;
Tak naprawdę to właśnie lodgy powinni nazwać MCV2 (czy tam "nowa MCV" - i nawet bez "logan"), bo to przecież niemal to samo auto co pierwotna MCV, tylko po baaardzo głębokim body-liftingu (; A nazwę "lodgy" przeznaczyć dla zupełnie nowej konstrukcji klasycznego kombiaka. Tym bardziej, że innej odmianie - hatchbackowi - już wcześniej dali przecież osobne imię: sandero. Wszystko byłoby wtedy proste i logiczne:
- hatchback: sandero
- sedan: logan
- kombi: lodgy
- minivan: MCV2
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-09-16, 17:29
Warto pamiętać, że: w 4x4 jedynka jest ekstremalnie krótka (jak w "maluchu") a dwójka krótka. 1,6 16V przyspiesza całkiem żwawo na biegach 3,4,5 ale trzeba przyciskać pedał gazu i ostro machać lewarkiem. Na trójce da się jechać niemal bez gazu z prędkościami które w normalnych autach wymagają wręcz jedynki.Większość jazd po mieście w praktyce realizuje się na piątce. Szóstkę można zapiąć bezkarnie już przy 70 km/h skutkiem czego przy 130 już jest dość głośno. Moim zdaniem ta ostatnia prędkość to granica komfortu akustycznego. Dalej robi się już nieprzyjemnie (choć auto bez protestu rozpędzi się d 160), do czego przyczyniają się także relingi, lusterka zewnętrzne, szerokie opony i aerodynamika szafy. NIE jest to auto na autostrady a raczej na dziurawe drogi,szutry i piachy gdzie docenia się bardzo komfortowe zawieszenie i sporą dzielność terenową (dużo zależy od ogumienia, fabryczne na trudniejszy teren jest takie sobie) Na oszczędności w spalaniu bez względu na różne sztuczki eko nie liczyłbym. Średnio (zima, lato, miasto,trasa, asfalt teren)wychodzi ok 10l/100 i jest to w zasadzie norma. Zimą (szczególnie w kopnym śniegu) pojazd jeździ doskonale - swój testowałem w półmetrowym)Trzeba zabrać auto na dłuższą jazdę próbną w różnych warunkach i wtedy decydować. Dywagacje teoretyczne nie wystarczą. W mojej subiektywnej ocenie jest zaskakująco poręczne i zwrotne w mieście, co przy 4x4 jest ewenementem.
Auto wyposażone we wskazane dodatki może kosztować ok 55 tys
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-09-16, 17:38, w całości zmieniany 7 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum