Wysłany: 2014-09-23, 17:56 błąd na 3 cylindrze, brak mocy, błąd górna sonda lambda
Witam. Mój tato od pewnego czasu ma problem ze swoją Dacią Duster. jest to rocznik 2010 benzyna 1.6 16v z instalacją LPG przebieg ponad 80tyś. Auto na gazie i na benzynie nie pracuje równo i gdy się jedzie na luzie przy włączonym LPG pokazuje się serwis. Auto nie jest już serwisowane w serwisie Dacia. Na początku wykazano błąd na 3 cylindrze, wymieniono świece zapłonowe oraz filtr gazu. Dodano, że może być to również wadliwy 3 wtrysk gazu. Zamieniono go z pierwszym i błąd nadal jest taki sam na 3 cylindrze. Auto jest aktualnie u zaprzyjaźnionego mechanika i po dokładniejszych oględzinach stwierdzono przez komputer błąd na górnej sondzie lambda. Jutro będą montowane nowe.
Założyłem ten post bo może komuś z kolegów zdarzył się podobny problem i zna ukryty ból w aucie tego typu.
Dodam jeszcze, że w grudniu minęła gwarancja i w serwisie wymieniono pasek oraz napinacz rozrządu nie dając przy tym mojemu tacie żadnych papierów twierdząc, że tak jest w momencie posiadania gwarancji.
A no i jeszcze wymieniono uszczelniacz na wałku rozrządu bo poci się olejem również silnik poci się przy wale korbowym.
Po dodaniu gazu auto dopiero po momencie przyśpiesza, wcześniej się dławi.
Ostatnio zmieniony przez ketrab94 2014-09-23, 18:03, w całości zmieniany 3 razy
Po wymianie było dobrze czy nie?
Jeżeli był wymieniany pasek rozrządu to najpierw bym tam szukał/sprawdził.
Nie muszą chyb dawać ale w systemie to już na pewno powinni wpisać wymianę.
Jaki serwis jeszcze napisz.
Nie pamiętam teraz czy przed wymianą rozrządu auto coś bolało ale w serwisie stwierdzili wyciek przez uszczelniacz i niby to naprawili a cieknie do dziś. Autko chodziło dobrze i jakoś 2 tygodnie temu zapalił się pierwszy raz serwis.
Serwis Renault Dacia Zielona Góra. Wiadomo jak to serwis, drogo jest i do tego ojciec nie dostał żadnych papierów co było robione więc się zraził i przestał tam wozić auto.
Było sprawdzane ciśnienie na cylindrach i jest one prawidłowe. Dzisiaj po zamontowaniu sondy lambda na benzynie auto hasało, miało moc a gdy przełączyliśmy na gaz znów straciło na mocy, zaświecił się serwis.. Jak wcześniej pisałem o błędzie na 3 cylindrze i po zamienieniu kolejności wtrysku błąd nadal był na 3 cylindrze dziś pokazał się na 4 cylindrze, na tym gdzie jest ten niby wadliwy wtrysk.Dostępne są one w serwisie za sztukę 250zł.
Pokazał się też błąd sondy i błąd braku iskry chociaż cewki sprawdzaliśmy i dawały ładną iskrę. Mechanik mówił, że może to również zależeć od dawki gazu i zmęczone cewki pokazują błąd. Jutro będziemy montować nowe cewki.
A i teraz po przełączeniu na benzynę auta tak samo jak na gazie telepie i dławi się. Jeżeli cewki nie pomogą usuniemy błędy i ojciec będzie śmigać na benzynie do czasu aż odwiedzi ten serwis od gazu.
Miałem takie szarpanie w Scenicu 1,6 16V. Winowajcą była cewka zapłonowa. Lepiej kupić cewki firmy Beru i kosztują około 100 zł. Wymieniłem je wszystkie i problem ustał, a silnik bardzo dobrze pracował i nie dławił się.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum