Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2014-10-22, 09:50 Liść w obudowie filtra oleju?
Zakupiłem dla Żonki a-klasę w169, sprowadzoną z Niemiec i dziś przy wymianie oleju mechanik zaskoczył mnie niezłym zonkiem. A mianowicie w obudowie były ze dwa małe liście. Pytanie: jak się tam mogły znaleźć?
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2014-10-22, 11:10
Taa...tylko po co, chyba że ktoś wymieniał olej w lesie:)
W aucie było sporo liści na podszybiu. Możliwe jest że zassało przez wlew oleju gdy ktoś oglądał auto i odkręcił korek na zapalonym silniku, sprawdzając ewentualne przedmuchy?
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-10-22, 11:15
tomala72 napisał/a:
Taa...tylko po co, chyba że ktoś wymieniał olej w lesie:)
W aucie było sporo liści na podszybiu. Możliwe jest że zassało przez wlew oleju gdy ktoś oglądał auto i odkręcił korek na zapalonym silniku, sprawdzając ewentualne przedmuchy?
Taa...tylko po co,Możliwe jest że zassało przez wlew oleju gdy ktoś oglądał auto i odkręcił korek na zapalonym silniku, sprawdzając ewentualne przedmuchy?
Ty zdajesz sobie sprawę jak działa układ smarowania silnika? Doczytaj, bo masz dużo do nadrobienia.
To na pewno były liście? Widziałeś na własne oczy? Pomacałeś? Może mechanik sobie jaja robi...
Bo nie widzę możliwości wpadnięcia liścia do miski olejowej i dotarcia tego liścia w całości do filtra oleju... IMHO kali ma rację: wkładasz dwa liście to masz dwa liście. Tyle że powinny dość szybko się rozpaść od gorąca, ciśnienia oleju itp.
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2014-10-22, 13:00, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2014-10-22, 13:05
kurcze widziałem, może to mechanikowi poleciały z podszybia jak filtr wymieniał i nie przyuważył?
A potem przyleciał, że pierwszy raz cos takiego widzi.
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2014-10-22, 13:10, w całości zmieniany 1 raz
Pierwszym elementem jest smok pompy olejowej, a na nim sitko, przez które to nie wleci. Liść może to sitko całkowicie zakleić i wtedy silnik jest pozbawiony smarowania. Gdyby jakimś cudem jednak przeleciał to dalej masz pompę zębatą lub o zazębieniu wewnętrznym w nowszy konstrukcjach. Luz między zębami nowej to mikrony. Nie ma szans by go nie przemieliło. Dalej to już magistrala olejowa i filtr. Teraz jeszcze pomyśl o temperaturze oleju która jest wysza od temperatury płynu chłodzącego.....
Dziś nie 1kwietnia......
Ostatnio zmieniony przez kali 2014-10-22, 13:28, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2014-10-22, 21:42
z mieczami i brylantami jak już:)
a i liście złote:)
Może ostatni właściciel był wnukiem jakiegoś asa niemieckiego lotnictwa i ukrył tam order dziadka:)
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2014-10-22, 21:53, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum